Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    Varmaan sen miljoona kertaa jauhettu asiasta mutta: kuuluuko viskon heti kylmiltään pyöriä suht pitkään ja kovaa? Otin tuosta 540:stä viskon irti kun tuntuu ettei toimi oikein.
    Tarvinneeko tuota talvella muutenkaan? Lähteekö ilmastoinnin flekti itsestään päälle jos meinaa lämmöt nousta, ja saako sen toiminnan kokeiltua inpalla?

    Taidan vaihtaa tuon viskon sähköflektiin, tuntuu että paljon kierros herkempi ja paremman kuuloinen ilman ko. ropelia. Vai liekkö visko sitten vain rikki?
    E61 520Da

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by Mik@ View Post
      kuuluuko viskon heti kylmiltään pyöriä suht pitkään ja kovaa?

      Taidan vaihtaa tuon viskon sähköflektiin, tuntuu että paljon kierros herkempi ja paremman kuuloinen ilman ko. ropelia. Vai liekkö visko sitten vain rikki?
      Visko on kylmänä muutaman sekunnin ajan jäykkä ja vapautuu hetken luistettuaan.
      Jos viskon toiminnan huomaa ajossa, niin siinä on jotain vikaa.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        Originally posted by kaol View Post
        Visko on kylmänä muutaman sekunnin ajan jäykkä ja vapautuu hetken luistettuaan.
        Jos viskon toiminnan huomaa ajossa, niin siinä on jotain vikaa.
        Kyllä se varmaan hieman jumissa oli koko ajan. Välillä sen sai helposti pysäytettyä mutta nyt ei pysähtynyt vaikka auto kävi jo jonkin aikaa. Onko kaikissa e39 samanlainen visko? Vaikka taidan kyllä sen flektin laittaa tilalle kun sopivan kokoinen tallista valmiiksi löytyy.
        E61 520Da

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Mik@ View Post
          Kyllä se varmaan hieman jumissa oli koko ajan. Välillä sen sai helposti pysäytettyä mutta nyt ei pysähtynyt vaikka auto kävi jo jonkin aikaa. Onko kaikissa e39 samanlainen visko? Vaikka taidan kyllä sen flektin laittaa tilalle kun sopivan kokoinen tallista valmiiksi löytyy.
          Ei se visko pysähdy itsekseen mutta toimivana on helppo pysäyttää kylmänä mutta kuumana sitten ei.
          Sen verran tuossa on kitkaa että pyörii mukana kuitenkin mutta ei "puhalla"

          Sähköflektikin voi pyöriä mukana kun autolla ajetaan.

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1597
            • Vähäkyrö

            Originally posted by Ramzez View Post
            Mitkä kaikki syyt voivat aiheuttaa "SELF LEVEL SUSP INACT" -viestin? Pistää ärsyttämään oikein huolella kun vikaa ei tunnu löytyvän. Inpa ei anna mitään vikakoodia, livedata näyttää normaaleja arvoja, inpalla pystyy ohjaamaan jousitusta miten haluaa ja kaikki toimii, rakeet on kuivattu ja kompura on vielä erikseen purettu siten, että pystyin sitä lämmittämään kuumailmapuhaltimella, joten jäässä se ei voi olla, eikä alusta laske itsekseen. Silti pukkaa kyseistä viestiä mittaristoon.

            Auto: 530d 04/00 prefacelift sedan
            Mulla ei ole isoa mittaristoa, mihin tulis teksti. Mutta ilmaperän merkkivalo on syttynyt tilanteissa, kun auton on lyöny tulille "viimesillä virroilla", eli jännite notkahtanu tarpeeksi startissa. En tosin tiedä missä tilanteissa sulla tuo herja tulee.

            Comment

            • Mik@
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1413
              • Nurmes

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Ei se visko pysähdy itsekseen mutta toimivana on helppo pysäyttää kylmänä mutta kuumana sitten ei.
              Sen verran tuossa on kitkaa että pyörii mukana kuitenkin mutta ei "puhalla"
              Juu kyllähän se pyörii kylmänäkin mukana, mutta taitaa tuo minun visko olla ainakin osittain rikki koska ei pysähdy kunnolla kylmänäkään, ainakaan välillä. Kerran taisi kesällä olla kokonaan kiinni kun rupesi humisemaan aewan hurjana
              E61 520Da

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                Originally posted by Mik@ View Post
                Juu kyllähän se pyörii kylmänäkin mukana, mutta taitaa tuo minun visko olla ainakin osittain rikki koska ei pysähdy kunnolla kylmänäkään, ainakaan välillä. Kerran taisi kesällä olla kokonaan kiinni kun rupesi humisemaan aewan hurjana
                Onkos sulla ilmastoinnin flekti millaisessa kunnossa? Mikäli sähköflekti on särki joutuu visko tekemään senkin työn.
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  Originally posted by BreeZi View Post
                  Onkos sulla ilmastoinnin flekti millaisessa kunnossa? Mikäli sähköflekti on särki joutuu visko tekemään senkin työn.
                  Jaa a liekkö kunnossa. Pyöriikö se edes kylmällä ilmalla? Ja aiemmin kysyin että saako flektiä testattua inpalla?
                  Edit: Voisiko sähkö flektin ohjauksen ottaa tuosta ilmastoinnin flektin johdoista? Ei tarviis mitään ylimääräisiä antureita.
                  Last edited by Mik@; 21-01-2013, 12:52.
                  E61 520Da

                  Comment

                  • bimmer528iA
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2013
                    • 62
                    • salo

                    Originally posted by mijuko View Post
                    EWS, IKE ja LCM tallentaa kilometrit... moduleja voi vaihtaa ja lukemia muuttaa. INPA, BMW Scanner...
                    niin joo, mutta pystyvätkö esim korjaamolla ottamaan oikeeta kilometri määrää ulos millään?

                    Comment

                    • mijuko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 951
                      • ۩□□۩

                      Originally posted by bimmer528iA View Post
                      niin joo, mutta pystyvätkö esim korjaamolla ottamaan oikeeta kilometri määrää ulos millään?
                      Jos noiden modulien km-lukemat ei paljoa eroa toisistaan, niin voisi (ehkä) jopa tuota niinni olettaa, että kilometrit on "oikeat"....kai

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Originally posted by mijuko View Post
                        Jos noiden modulien km-lukemat ei paljoa eroa toisistaan, niin voisi (ehkä) jopa tuota niinni olettaa, että kilometrit on "oikeat"....kai
                        Ei voi.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Tuleeko pissapojan suuttimien lämmitykseen 12v suoraan, eli toiminnan voi testata akkulaturilla? Onko suuttimien sisässä jotain, eli jos ne purkaa mitä lentää lattialle?

                          EDIT: Sieltä tuli kaksi jousta ja kaksi kumiventtiiliä.
                          Last edited by Bmw Master; 21-01-2013, 18:13.

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Mik@ View Post
                            Jaa a liekkö kunnossa. Pyöriikö se edes kylmällä ilmalla? Ja aiemmin kysyin että saako flektiä testattua inpalla?
                            Edit: Voisiko sähkö flektin ohjauksen ottaa tuosta ilmastoinnin flektin johdoista? Ei tarviis mitään ylimääräisiä antureita.
                            Ilmastoinnin flektiä saa testattua inpalla.

                            Tuohon ryöstöhommaan en ottaisi muuta kantaa, kuin että en laittaisi. Ohjaus tuolle flektille tulee kuitenkin DDE/IHKA:n kautta. Flekti ei välttämättä toimisi mikäli ilmastointi ei ole päällä(olettaen että ohjauskin on otettu em. flektiltä).
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • Mik@
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1413
                              • Nurmes

                              Originally posted by BreeZi View Post
                              Ilmastoinnin flektiä saa testattua inpalla.

                              Tuohon ryöstöhommaan en ottaisi muuta kantaa, kuin että en laittaisi. Ohjaus tuolle flektille tulee kuitenkin DDE/IHKA:n kautta. Flekti ei välttämättä toimisi mikäli ilmastointi ei ole päällä(olettaen että ohjauskin on otettu em. flektiltä).
                              Joo voi olla parempi että laittaa oman anturin. Joku jenkki oli kytkenyt tuohon orkkis flektin rinnalle, sillä kyselin. Taidan laittaa vain releen, kun näköjään olisi säätimiä millä nopeutta saa muutettua lämpötilan mukaan.
                              E61 520Da

                              Comment

                              • Samppae39
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1597
                                • Vähäkyrö

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Tuleeko pissapojan suuttimien lämmitykseen 12v suoraan, eli toiminnan voi testata akkulaturilla? Onko suuttimien sisässä jotain, eli jos ne purkaa mitä lentää lattialle?

                                EDIT: Sieltä tuli kaksi jousta ja kaksi kumiventtiiliä.
                                Jännitteeseen en ota kantaa, mutta suuttimen sisällä on pienet jouset ja kumitulpat takaiskuina. Ne saattaa hukkaan mennä. Jos suuttimia irrottaa niin jo letkuja irrottaessa saa olla tarkkana ettei pärvötä suuttimia ja osia pitkin konehuonetta. BTDT.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎