Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    Originally posted by kmn View Post
    Just näin. Kyllä mä sitä perää aion jossain vaiheessa alemmas säätääkkin, mutta nyt on siis iskarit paskana. Palkeissa ei mitään vikaa.

    Onhan noita nyt aikaisemminkin laitettu -20 ja -40 ja isompiakin madalluksia vakio pumpuille, hä? Miks ei vois sellasia tuonne laittaa? Löysemmät ne kai on pikkasen, mutta nämähän on ihan helvetin pintakovia muutenkin..En itse näkis mitään estettä sille, miksei tällanen laiva vois olla vähän iisimpikin, kuin tuo jokaisen kävyn koppiin täräyttävä vakio setup..

    Eli onko tuolle jotain "teknistä estettä" vai ei?
    Pistä HR:n sarja alle. Pitäisi olla suunta parempaan.

    Ohops. Joo unohda vaan. Muistin homman väärinpäin. Eli HR jousia ollaan tosiaan laitettu vakioiskareihin eikä toisteppäin.
    Last edited by BreeZi; 06-02-2013, 18:45. Reason: Kämmi korjattu.
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • kastagir
      Newbiemmer
      • Jan 2013
      • 13
      • Suomi

      E39 530d sähköratti narisee noustessaan yläasentoon kun sammuttaa virrat. Mikä paikka pitää rasvata

      Comment

      • luikas
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 644
        • Oulu area

        Originally posted by kmn View Post
        Just näin. Kyllä mä sitä perää aion jossain vaiheessa alemmas säätääkkin, mutta nyt on siis iskarit paskana. Palkeissa ei mitään vikaa.

        Onhan noita nyt aikaisemminkin laitettu -20 ja -40 ja isompiakin madalluksia vakio pumpuille, hä? Miks ei vois sellasia tuonne laittaa? Löysemmät ne kai on pikkasen, mutta nämähän on ihan helvetin pintakovia muutenkin..En itse näkis mitään estettä sille, miksei tällanen laiva vois olla vähän iisimpikin, kuin tuo jokaisen kävyn koppiin täräyttävä vakio setup..

        Eli onko tuolle jotain "teknistä estettä" vai ei?
        Sama kait se on normit laittaa, ainakin -40mm madallukseen asti toimivat normaalisti, joskaan ei yhtä pitkää ajosuoritetta kuin sportit, matalemman lepoasennon vuoksi. Jos tuosta selvän sai, niin se on hyvin se.
        Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
        Past:
        F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
        F31 318d xdrive -14
        F07 530d GT-11
        E90 330xda LCI -09
        E70 X5 3,0sd M-Sport -07
        E39 530d M-Sport -03
        E39 530iA M-Sport -02
        E39 528i -97
        E30 320i -88

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by kmn View Post
          Nyt on paha! Pitäis saada uudet iskarit taakse, auto on e39 528iA Toukka automaagisella tasonsäädöllä, eli pitäis olla ne lyhyemmät/sport iskarit. Aikaa on noin viikko, sillä hiihtolomareissu perheen kanssa häämöttää edessä, enkä aio olla kertomassa muksuille, että se peruuntui, koska isi ei hoitanut. Auto pitää vielä katsastaa tuota ennen! Noita lyhyempiä pumppuja ei saa vitti mistään heti hyllystä, vaan aina tilaustavaraa.

          Eli kysymys kuuluu, minkä helvetin takia noita tavallisia iskareita ei voi muka pistää tonne? 20mm pidemmätkö ne oli vain, joten tuskin on MITÄÄN merkitystä?! Noita on jokapaikassa hyllyt turvoksissa ja nyt auto pitää tosiaan saada nippuun ASAP!!

          HELP!!
          Kumpi sulla on on, sport tasonsäädöllä vai pelkkä tasonsäätö? No enivei, kaikki iskarit sopii bolt on ja on saman mittaisia. Tuskin huomaat edes eroa sportin ja tavallisen välillä, molemmat on todella jäykkiä.

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Kumpi sulla on on, sport tasonsäädöllä vai pelkkä tasonsäätö? No enivei, kaikki iskarit sopii bolt on ja on saman mittaisia. Tuskin huomaat edes eroa sportin ja tavallisen välillä, molemmat on todella jäykkiä.
            Siis hetkinen? On olemassa Sport tason säädöllä ja tavis tason säädöllä, vai? Käsitin tuon RealOEMin kuvan mukaan, että mikäli on tasonsäätö, niin on sama iskari, kuin Sport/M -alustalla. Sitten jos ei tason säätöä ja ei Sport/M, niin vakio?

            Ja siis pakko myöntää, että mä en tiedä kummat tähän sitten tuon perusteella kuuluu! Noi mitä tuossa urlissa lukee on runkonumerolla haettua tietoa.

            EDIT: Siis onko näin, että jos autossa on tasonsäätö (oli sport tai ei), niin tavis toukan takapumppuja sinne ei voi laittaa?

            EDIT2: Varustelistassa seisoo vain näin: "S220A NIVEAUREGULIERUNG Self-levelling suspension"
            Last edited by kmn; 06-02-2013, 20:08.

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              eikö kaikissa ole salavalikkoja vai mitä ihmettä, kun ei mulla ole kun mittaristossa yksi nappi??
              ja mikä on midi tarkallee?
              missä vika kun rest, ei syty?

              pikkusen ehkä hukassa näitten uudempien bmw kanssa, kun tottunu e30 roppaa..
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by kmn View Post
                Siis hetkinen? On olemassa Sport tason säädöllä ja tavis tason säädöllä, vai? Käsitin tuon RealOEMin kuvan mukaan, että mikäli on tasonsäätö, niin on sama iskari, kuin Sport/M -alustalla. Sitten jos ei tason säätöä ja ei Sport/M, niin vakio?

                Ja siis pakko myöntää, että mä en tiedä kummat tähän sitten tuon perusteella kuuluu! Noi mitä tuossa urlissa lukee on runkonumerolla haettua tietoa.

                EDIT: Siis onko näin, että jos autossa on tasonsäätö (oli sport tai ei), niin tavis toukan takapumppuja sinne ei voi laittaa?
                Muistaakseni on tasonsäätö ja tasonsäätö+sport iskarit erikseen. Alustoja on siis tavallinen, tasonsäätö ja tasonsäätö+sport.

                M alusta taas on eri kuin touringin sport.

                Voit laitaa tavalliset iskarit, sopii hyvin ja toimii. Omaani aikoinaan tein niin.
                Last edited by Bmw Master; 06-02-2013, 20:10.

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6022
                  • Sipoo

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Muistaakseni on tasonsäätö ja tasonsäätö+sport iskarit erikseen. Alustoja on siis tavallinen, tasonsäätö ja tasonsäätö+sport.

                  M alusta taas on eri kuin touringin sport.

                  Voit laitaa tavalliset iskarit, sopii hyvin ja toimii. Omaani aikoinaan tein niin.
                  Erinomaista! Valtaisa kiitos tiedosta! Huomenna iskareita ostamaan!

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • marcus_108
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2012
                    • 578
                    • Hyllykallio

                    Originally posted by jmp2002 View Post
                    eikö kaikissa ole salavalikkoja vai mitä ihmettä, kun ei mulla ole kun mittaristossa yksi nappi??
                    ja mikä on midi tarkallee?
                    missä vika kun rest, ei syty?

                    pikkusen ehkä hukassa näitten uudempien bmw kanssa, kun tottunu e30 roppaa..
                    Sillä yhellä napilla sitä salavalikkoa käytetään searchilla löytyy ohjeet
                    Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                    Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                    Ex:
                    E39 523i touring -99
                    Opel kadett E 1.6 -89
                    Seat Toledo 1.8 -92
                    Toyota corolla Lb 1.6 -87
                    Vw passat farkku 1.8 -99

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by jmp2002 View Post
                      eikö kaikissa ole salavalikkoja vai mitä ihmettä, kun ei mulla ole kun mittaristossa yksi nappi??
                      ja mikä on midi tarkallee?
                      missä vika kun rest, ei syty?
                      1. Kyllä on. Virrat päälle ja nappi pohjaan pidemmäksi aikaa, niin valikko tulee esiin.
                      2. midi on selitetty Wikipediassa. MID puolestaan on Multi-Information Display. Eli MID ei ole ajotietokone, vaan näyttö ja käyttöpaneeli radion ja ajotietokoneen ominaisuuksille.
                      3. REST aktivoituu vain, jos nämä kaikki ehdot täyttyvät:
                      • virtalukko on asennossa 0
                      • jäähdytysneste on vähintään 70 asteista
                      • ulkolämpötila on alle 15 astetta
                      • akkujännite on vähintään 11,4V
                      • auto ei ole "unitilassa"
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Tuota, tuota... Eihän paisuntasäiliön korkista pidä kuulua suhinaa, kun puristelee vesiletkuja auto sammuksissa? Eli toisin sanoe korkki vuotaa?
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • igoritigeri
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 115
                          • Lappeenranta/Mikkeli

                          Ääh, miu ajotietokonen nappi vilkkuviiksessa lopetti toiminnan kokonaan yhdessä hetkessä. Ei reagoinyhtään. Missä vika? E39 520d 2002 vuosmallia oleva.. ?
                          Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            Originally posted by janke View Post
                            Tuota, tuota... Eihän paisuntasäiliön korkista pidä kuulua suhinaa, kun puristelee vesiletkuja auto sammuksissa? Eli toisin sanoe korkki vuotaa?
                            No jos korkki on kunnolla kiristetty ja järjestelmässä täysi paine eli puristat heti sammutettua niin voisi kuvitella että ylävesiletkua puristettaessa paine ylittää sen 2bar siinä korkin kohdalla ja ylimääräinen paine purkautuu korkista. Eli korkki toimii niinkuin kuuluukin. Tai sitten ei. ;D

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Originally posted by Tome View Post
                              No jos korkki on kunnolla kiristetty ja järjestelmässä täysi paine eli puristat heti sammutettua niin voisi kuvitella että ylävesiletkua puristettaessa paine ylittää sen 2bar siinä korkin kohdalla ja ylimääräinen paine purkautuu korkista. Eli korkki toimii niinkuin kuuluukin. Tai sitten ei. ;D
                              Korkki kunnolla kiristetty ja auto oli hallissa tunnin käyttämättä ja avasin korkin lisäten nestettä ja kiristin korkin kunnolla ja kokeilin puristaa ala-vesiletkua, niin suhina vain kuului:think Eli, uutta korkkia ostamaan... Kai tuolla elitellä voi ajaa?
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Matula
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1706

                                Originally posted by igoritigeri View Post
                                Ääh, miu ajotietokonen nappi vilkkuviiksessa lopetti toiminnan kokonaan yhdessä hetkessä. Ei reagoinyhtään. Missä vika? E39 520d 2002 vuosmallia oleva.. ?
                                Suurella todennäköisyydellä viiksen sisältä on johto poikki, katkoskohdasta riippuen se voi olla jopa helposti korjattavissa. 'Helpompaa on kuitenkin hankkia toimiva purkuosa muutamalla kympillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎