Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonsered92
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 470
    • JKL

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    No eihän se kompura pakkasilla kuulukkaan pyöriä.Pyörii varmaan vaan pelkkä kompuran hihnapyörä siinä mangneettikytkimessä.
    Kokeilin lämpimäs parkkihallis, mut tiedä sitte ehtikö se lämmetä sen vertaa
    Nyt:e60 530xda herkuilla
    ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

    Comment

    • jonsered92
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 470
      • JKL

      Originally posted by janke View Post
      En tietenkään suosittele käyttään aineita Mutta, voi koittaa ohjeiden mukaan laittaa, ennen kun alkaa isonpaa remppaa tekemään! Öljy merkkiä voi kokeilla vaihtaa myös. Tuota voi lukea jos on aikaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=17071

      Kokeile puhdistaa Ihkasta lämpötila anturi ja se imu ropelli.
      Thänks vastauksista. Perskele ku on paljon tossa topikissa erilaisia öljyjä
      Onko mite vaikea irroittaa tuo IHKA ja rupelli? :think
      Nyt:e60 530xda herkuilla
      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10051
        • KVLA

        Originally posted by jonsered92 View Post
        Kokeilin lämpimäs parkkihallis, mut tiedä sitte ehtikö se lämmetä sen vertaa
        No (ehkä) sitten.Oliko autossa sisällä sitten niin lämmin,että kompura olisi oikeasti kytkeytynyt?

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Magirus View Post
          Mitenkä tuo diversity-piuha tulisi kytkeä jos soittimessa ei sille paikkaa ole.
          Sen voi jättää irti. Toki voi hifistellä ja vaihtaa C-pilariin uudemman antennivahvistimen jossa ei ole enää tuota piuhaa, mutta hyöty on hyvin vähäinen.
          E39 528iA

          Comment

          • jonsered92
            BTCF Member
            • Jun 2012
            • 470
            • JKL

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            No (ehkä) sitten.Oliko autossa sisällä sitten niin lämmin,että kompura olisi oikeasti kytkeytynyt?
            Oli autossa lämmin mutta en osaa sanoa että oisko sen pitäny kytkeytyä

            No jokatapauksessa pitää käydä ilmastointihuollossa kun tähä autoon sitä ei ole varmaa 2 vuotee tehty.. jos ei toimi nii sen jälkeen pitää ihmetellä lisää. Tuo ihka sit ainaki varmaa on sökö ku ei tuo auto-nappi wörki :s
            Nyt:e60 530xda herkuilla
            ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by jonsered92 View Post
              No jokatapauksessa pitää käydä ilmastointihuollossa kun tähä autoon sitä ei ole varmaa 2 vuotee tehty..
              Toimivan ilmastoinnin 2 vuoden välein huoltelu on myyntimiesten keksintöä.
              E39 528iA

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                Originally posted by bimmer528iA View Post
                saakos uusia tiivisteitä ohajsutehostimen säiliön korkkiin tai pelkkää korkkia vai kannattaako tilata uus purkki?
                Tuo purkinkaan tilaus ei olisi huono idea. Siinä purkin pohjassa on todella tiukka sihti, joka ajan kanssa tukkeutuu. Pelkkää sihtiä ei saa vaihdettua.
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • TeeKoo
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2012
                  • 84
                  • Merikarvia

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Sen voi jättää irti. Toki voi hifistellä ja vaihtaa C-pilariin uudemman antennivahvistimen jossa ei ole enää tuota piuhaa, mutta hyöty on hyvin vähäinen.
                  Tuon "vehkeen" myyjä antoi ohjeeksi kytkeä auton "White purple" johdon mankan punaiseen, sillä kuulemma saa vahvistimen hereille??
                  Kuinkahan mahtaisi käydä?

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by TeeKoo View Post
                    Tuon "vehkeen" myyjä antoi ohjeeksi kytkeä auton "White purple" johdon mankan punaiseen, sillä kuulemma saa vahvistimen hereille??
                    Kuinkahan mahtaisi käydä?
                    Eikö siinä mukana tullut valmista sovitinkaapelia BMW:n liittimeen? Vaikea sanoa mitä tapahtuu kun en tiedä mikä johto tuo white purple on ja mikä tuo mankan punainen on...

                    Violetti/valkoinen (tämä ilmeisesti on tuo myyjän tarkoittama) syöttää antennivahvistimen sähköt, mutta se ei käsittääkseni tule radiolta vaan siihen tulee jännite suoraa akulta sulakkeen ja releen kautta eli siitä tulee radiollepäin jännite ja sama jännite on jo haaroitettu myös antennivahvistimelle. Äänivahvistimen (hifi/dsp) remote piuha taas on valkoinen, se lähtee radiolta.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • TeeKoo
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2012
                      • 84
                      • Merikarvia

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Eikö siinä mukana tullut valmista sovitinkaapelia BMW:n liittimeen? Vaikea sanoa mitä tapahtuu kun en tiedä mikä johto tuo white purple on ja mikä tuo mankan punainen on...

                      Violetti/valkoinen (tämä ilmeisesti on tuo myyjän tarkoittama) syöttää antennivahvistimen sähköt, mutta se ei käsittääkseni tule radiolta vaan siihen tulee jännite suoraa akulta sulakkeen ja releen kautta eli siitä tulee radiollepäin jännite ja sama jännite on jo haaroitettu myös antennivahvistimelle. Äänivahvistimen (hifi/dsp) remote piuha taas on valkoinen, se lähtee radiolta.
                      Joo, toki tuli liittimet mukana. Mutta tuo antennijohto oli vähän puutteellinen. Eli tällä mukana tulleella saa antennijohdon reiästä johdon tälle vahvistimen ohjaukselle.
                      Tuota valko/violettia se kai tarkoitti, ja kuvitteli, että kun yhdistän mankalta punaisen (oletan että +) siihen, antennivahvistin saa siitä ohjauksen? En tiedä mitä tarkoitti.
                      Mä taidan joutua palauttamaan tuon ostamani tuotteen ja vaihtamaan sen toiseen, joka sopisi suoraan noihin alkuperäisiin rautoihin.
                      Last edited by TeeKoo; 30-03-2013, 15:10.

                      Comment

                      • Magirus
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 875
                        • Keski-Suomi und Sawo

                        Tänään lueskelin tuossa vikakoodeja ja jättää joka kerta DME:hen jonkun vikakoodin "shadow" memoryyn kun kytkee ilmastoinnin päälle (arvatkaas tuliko otettua ylös sitä vikakoodin selitystä.)

                        Samalla huomasin myös vanhan vian palanneen. Eli tuli tuo ilmastoinnin flekti korjattua uusilla vastuksilla ja moottorin kunnostuksella. Nyt ei taas lähtenyt flekti pyörimään kun ilmastoinnin kytki päälle. Kompurassa oleva magneettiventtiili kyllä toimi ja itse ilmastointi kytkeytyi päälle siis. Vai mahtaako tuolla olla joku anturi haistelemassa ja näillä "viileillä" keleillä ei ilmastoinnin päälle laittaessa kytkeydykkään tuo flekti ykkösnopeudelle vaikka itse ilmastointi lähtee päälle.. Mene ja tiedä..

                        Niin ja minulla ainakin tässä aftermarket soittimessa oli tällaiselle antenniliittimelle paikka. Eli siis auton ja radion välille täytyi ostaa adapteri. Tämä itse diversity-johto on irrallaan ja jääköön sinne kojetaulun sisään pölyttymään jos sitä ei yksinkertaisin kikoin saa kytkettyä.

                        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                        O: E24 osasia

                        Comment

                        • Gedd
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 479
                          • Tampere

                          KL Myy tota ohjaustehostimen säiliötä korkkeineen tiivisteineen muistaakseni noin 20 eurolla. Siellä on sisällä suodatin ja se säiliö alkaa aikanaan vuotamaan keskeltä kun se on 2 osasta painettu kasaan niin sen vaihto tuohon hintaan voi olla ihan fiksua.

                          Jos haluaa säästää niin useimmat o-renkaita myyvät kumiliikkeet antavat siihen sopivan renkaan kun vie korkin sinne.

                          Comment

                          • TeeKoo
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2012
                            • 84
                            • Merikarvia

                            Originally posted by Magirus View Post
                            Niin ja minulla ainakin tässä aftermarket soittimessa oli tällaiselle antenniliittimelle paikka. Eli siis auton ja radion välille täytyi ostaa adapteri. Tämä itse diversity-johto on irrallaan ja jääköön sinne kojetaulun sisään pölyttymään jos sitä ei yksinkertaisin kikoin saa kytkettyä.
                            Samanlaisen liittimen tarvin myös, sillä saan antennin tähän mankkaan kytkettyä. Erikoinen johto tosiaan tuo joka tuli laitteen mukana, radion antenniliitännästä tuohon diversity johtoon suora yhteys. Ei ihme ettei radion kanavat oikein löydy sitä kautta.

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Originally posted by jonsered92 View Post
                              Thänks vastauksista. Perskele ku on paljon tossa topikissa erilaisia öljyjä
                              Onko mite vaikea irroittaa tuo IHKA ja rupelli? :think
                              Tuossa video kuinka ihka lähtee irti. Ropelli on helppo irrottaa, kun saat ihkan käteen, niin siitä kangotat vain säätöpaneelin irti ja piirilevy tulee sieltä kotelosta vetämällä.

                              Last edited by janke; 30-03-2013, 18:45.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Millainen rasti on vaihtaa venakoppien tiivisteet m62b44tu:n? Mitä muuta tarttee/kannattaa samalla uusia? Molemmin puolin takimmaisten tulppien koloissa oli öljyä vähäsen, koneen ulkopuolella ei "märkää". :think
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎