En tietenkään suosittele käyttään aineita Mutta, voi koittaa ohjeiden mukaan laittaa, ennen kun alkaa isonpaa remppaa tekemään! Öljy merkkiä voi kokeilla vaihtaa myös. Tuota voi lukea jos on aikaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=17071
Kokeile puhdistaa Ihkasta lämpötila anturi ja se imu ropelli.
Thänks vastauksista. Perskele ku on paljon tossa topikissa erilaisia öljyjä
Onko mite vaikea irroittaa tuo IHKA ja rupelli? :think
Mitenkä tuo diversity-piuha tulisi kytkeä jos soittimessa ei sille paikkaa ole.
Sen voi jättää irti. Toki voi hifistellä ja vaihtaa C-pilariin uudemman antennivahvistimen jossa ei ole enää tuota piuhaa, mutta hyöty on hyvin vähäinen.
No (ehkä) sitten.Oliko autossa sisällä sitten niin lämmin,että kompura olisi oikeasti kytkeytynyt?
Oli autossa lämmin mutta en osaa sanoa että oisko sen pitäny kytkeytyä
No jokatapauksessa pitää käydä ilmastointihuollossa kun tähä autoon sitä ei ole varmaa 2 vuotee tehty.. jos ei toimi nii sen jälkeen pitää ihmetellä lisää. Tuo ihka sit ainaki varmaa on sökö ku ei tuo auto-nappi wörki :s
saakos uusia tiivisteitä ohajsutehostimen säiliön korkkiin tai pelkkää korkkia vai kannattaako tilata uus purkki?
Tuo purkinkaan tilaus ei olisi huono idea. Siinä purkin pohjassa on todella tiukka sihti, joka ajan kanssa tukkeutuu. Pelkkää sihtiä ei saa vaihdettua.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Sen voi jättää irti. Toki voi hifistellä ja vaihtaa C-pilariin uudemman antennivahvistimen jossa ei ole enää tuota piuhaa, mutta hyöty on hyvin vähäinen.
Tuon "vehkeen" myyjä antoi ohjeeksi kytkeä auton "White purple" johdon mankan punaiseen, sillä kuulemma saa vahvistimen hereille??
Kuinkahan mahtaisi käydä?
Tuon "vehkeen" myyjä antoi ohjeeksi kytkeä auton "White purple" johdon mankan punaiseen, sillä kuulemma saa vahvistimen hereille??
Kuinkahan mahtaisi käydä?
Eikö siinä mukana tullut valmista sovitinkaapelia BMW:n liittimeen? Vaikea sanoa mitä tapahtuu kun en tiedä mikä johto tuo white purple on ja mikä tuo mankan punainen on...
Violetti/valkoinen (tämä ilmeisesti on tuo myyjän tarkoittama) syöttää antennivahvistimen sähköt, mutta se ei käsittääkseni tule radiolta vaan siihen tulee jännite suoraa akulta sulakkeen ja releen kautta eli siitä tulee radiollepäin jännite ja sama jännite on jo haaroitettu myös antennivahvistimelle. Äänivahvistimen (hifi/dsp) remote piuha taas on valkoinen, se lähtee radiolta.
Eikö siinä mukana tullut valmista sovitinkaapelia BMW:n liittimeen? Vaikea sanoa mitä tapahtuu kun en tiedä mikä johto tuo white purple on ja mikä tuo mankan punainen on...
Violetti/valkoinen (tämä ilmeisesti on tuo myyjän tarkoittama) syöttää antennivahvistimen sähköt, mutta se ei käsittääkseni tule radiolta vaan siihen tulee jännite suoraa akulta sulakkeen ja releen kautta eli siitä tulee radiollepäin jännite ja sama jännite on jo haaroitettu myös antennivahvistimelle. Äänivahvistimen (hifi/dsp) remote piuha taas on valkoinen, se lähtee radiolta.
Joo, toki tuli liittimet mukana. Mutta tuo antennijohto oli vähän puutteellinen. Eli tällä mukana tulleella saa antennijohdon reiästä johdon tälle vahvistimen ohjaukselle.
Tuota valko/violettia se kai tarkoitti, ja kuvitteli, että kun yhdistän mankalta punaisen (oletan että +) siihen, antennivahvistin saa siitä ohjauksen? En tiedä mitä tarkoitti.
Mä taidan joutua palauttamaan tuon ostamani tuotteen ja vaihtamaan sen toiseen, joka sopisi suoraan noihin alkuperäisiin rautoihin.
Tänään lueskelin tuossa vikakoodeja ja jättää joka kerta DME:hen jonkun vikakoodin "shadow" memoryyn kun kytkee ilmastoinnin päälle (arvatkaas tuliko otettua ylös sitä vikakoodin selitystä.)
Samalla huomasin myös vanhan vian palanneen. Eli tuli tuo ilmastoinnin flekti korjattua uusilla vastuksilla ja moottorin kunnostuksella. Nyt ei taas lähtenyt flekti pyörimään kun ilmastoinnin kytki päälle. Kompurassa oleva magneettiventtiili kyllä toimi ja itse ilmastointi kytkeytyi päälle siis. Vai mahtaako tuolla olla joku anturi haistelemassa ja näillä "viileillä" keleillä ei ilmastoinnin päälle laittaessa kytkeydykkään tuo flekti ykkösnopeudelle vaikka itse ilmastointi lähtee päälle.. Mene ja tiedä..
Niin ja minulla ainakin tässä aftermarket soittimessa oli tällaiselle antenniliittimelle paikka. Eli siis auton ja radion välille täytyi ostaa adapteri. Tämä itse diversity-johto on irrallaan ja jääköön sinne kojetaulun sisään pölyttymään jos sitä ei yksinkertaisin kikoin saa kytkettyä.
KL Myy tota ohjaustehostimen säiliötä korkkeineen tiivisteineen muistaakseni noin 20 eurolla. Siellä on sisällä suodatin ja se säiliö alkaa aikanaan vuotamaan keskeltä kun se on 2 osasta painettu kasaan niin sen vaihto tuohon hintaan voi olla ihan fiksua.
Jos haluaa säästää niin useimmat o-renkaita myyvät kumiliikkeet antavat siihen sopivan renkaan kun vie korkin sinne.
Niin ja minulla ainakin tässä aftermarket soittimessa oli tällaiselle antenniliittimelle paikka. Eli siis auton ja radion välille täytyi ostaa adapteri. Tämä itse diversity-johto on irrallaan ja jääköön sinne kojetaulun sisään pölyttymään jos sitä ei yksinkertaisin kikoin saa kytkettyä.
Samanlaisen liittimen tarvin myös, sillä saan antennin tähän mankkaan kytkettyä. Erikoinen johto tosiaan tuo joka tuli laitteen mukana, radion antenniliitännästä tuohon diversity johtoon suora yhteys. Ei ihme ettei radion kanavat oikein löydy sitä kautta.
Thänks vastauksista. Perskele ku on paljon tossa topikissa erilaisia öljyjä
Onko mite vaikea irroittaa tuo IHKA ja rupelli? :think
Tuossa video kuinka ihka lähtee irti. Ropelli on helppo irrottaa, kun saat ihkan käteen, niin siitä kangotat vain säätöpaneelin irti ja piirilevy tulee sieltä kotelosta vetämällä.
Millainen rasti on vaihtaa venakoppien tiivisteet m62b44tu:n? Mitä muuta tarttee/kannattaa samalla uusia? Molemmin puolin takimmaisten tulppien koloissa oli öljyä vähäsen, koneen ulkopuolella ei "märkää". :think
Comment