Originally posted by anteroro
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Olikos kaksoismassa vauhtipyörä ehjä? Sellaiseenkin tapaukseen törmännyt että vauhtipyörä oli niin loppu että momenttiavaimella vääntäessä pyöri noin 300 nm voimalla ns "tyhjää". Kävi juuri noin ettei uudella asetelmalla ja levylle muuttunu miksikään.530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03
-
Alkaa olla kyllä harvinaista herkkua noilla kilsoilla. MID:n pikselit siitä nyt ainakin saa korjata.Originally posted by Santei View Posthttp://www.nettiauto.com/bmw/525/5136479
Tuota oon vähän himoinnut nykyisen E46:sen tilalle, kun tuota perheenlisäystäkin on jo yksi kappale. Ja koirakin löytyy joten tilat käyvät vähiin.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Juurikin noiden kilometrien takia tuohon silmäni pistin. :P Eipä hirveästi muita E39 farkkuja noinkin vähillä kilsoilla löydy.
Nykyisenä bemaristina tekisi mieli tietenkin pitäytyä samassa, mutta toisaalta järki sanoisi, että 5 vuotta uudempi Mondeo voisi olla parempi ratkaisu..
Tjaa-a saapi nähdä kuinka käy. Mutta pitääpi nuo Bmw Dreamerin ilmoittamat paikat ainakin tsekkailla jos bemariin päädyn. Sen verran pitkä matka täältä Mikkeliin, että sinne pitää kyllä vakaasti ostoaikeissa lähteä jos lähtee. :P
Tuo radion näytön pikselit saa siis jollakin korjattua? Ettei koko systeemiä tarvi uusia/ostaa joku perus 1din soitin.
Comment
-
Omassakin vähän vastaavaa ongelmaa: Pelkällä startilla pitkän seisonnan jälkeen ei lähde käymään vaan pitää startata joko moneen kertaan tai sitten painaa reilusti kaasua, olisi kiva tosiaan tähän jotakin faktaa saada selville, mistä johtunee...? Tyhjäkäynti on hieman epätasaista heti käyntiin lähdön jälkeen mutta tasoittuu melkolailla heti kyllä...Originally posted by Baijeri46 View PostMistäs mahtaa johtua kun laittaa kylmänä käyntiin täytyy pitää kaasulla kierroksia minuutin pari ylhäällä, että pysyy käynnissä. Lämpöjen noustua vähän tyhjäkäynti normalisoituu ja lämpimänä taas kierrokset on reilussa tuhannessa? Auto on 520i vuosimallia -96. :think
Autona sigun Touringi.Last edited by Taski; 31-10-2012, 21:55.Erikoismies Tampereen Kauniaisista.
Comment
-
Originally posted by Baijeri46 View PostMistäs mahtaa johtua kun laittaa kylmänä käyntiin täytyy pitää kaasulla kierroksia minuutin pari ylhäällä, että pysyy käynnissä. Lämpöjen noustua vähän tyhjäkäynti normalisoituu ja lämpimänä taas kierrokset on reilussa tuhannessa? Auto on 520i vuosimallia -96. :thinkImuvuoto tai lisäilmaluisti on aina parhaita veikkauksia näissä tapauksissa.Originally posted by Taski View PostOmassakin vähän vastaavaa ongelmaa: Pelkällä startilla pitkän seisonnan jälkeen ei lähde käymään vaan pitää startata joko moneen kertaan tai sitten painaa reilusti kaasua, olisi kiva tosiaan tähän jotakin faktaa saada selville, mistä johtunee...? Tyhjäkäynti on hieman epätasaista heti käyntiin lähdön jälkeen mutta tasoittuu melkolailla heti kyllä...
Autona sigun Touringi.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Mulla oli edellinen facelift e46 ja siinä ainakin tuo ASC toimi erillä tavalla kuin tässä nykyisessä facelift e39. Eli tuossa E46 sai kahdessa osassa pois päältä ASC:n eka painallus otti vain osan estoista pois. Pidempi painallus sytytti sen keltaisen valon lisäksi muistaakseni huutomerkin mittaristoon ja sitten lähti kaikki estot pois. Käsittääkseni prefacelift e46 taas toimi niinkuin e39 eli tässä nykyisessä facelift e39 on vain on/off toiminto. En tiedä onko muilla erillain mutta minulla on näin toimintaerot olleet joten olisko e39 jokin vanhempi kökömpi versio käytössä.Originally posted by Jax_KiBez View PostMulla ei ainakaan tuntunut että yhdessäkään E39:ssä ole ASC+T jarruttanut takapyöriä. On koitettu toinen takapyörä ilmassakin, tehot tippuu muttei jarrut aktivoidu, ainakaan sillein miten ne DSC:ssä rutisee. Kun luin että pitäis olla ABS-tyylinen pulssi.
EDIT: Mutta en väitä että olisit väärässä, mutta ainakaan itse en ole koskaan kokenut että takapyörät jarruttaisivat yhtään.
Tässä pari hyvää viestiä kun E46 ketjussa tästä keskusteltiin:
Last edited by Antsah; 31-10-2012, 22:30.
Comment
-
Sigun auton akku pitäis ladata kunnolla täyteen ja ajattelin ottaa sen sisälle lataukseen. Auton ovet ja peräkontti pitäisi vaan saada lukkoon akun irrottamisen jälkeen. Onnistuuko niin, että laittaa ensin keskuslukituksella ovet lukkoon peräkontin ollessa auki, akku irti ja luukku kiinni ja lukkoon avaimella? Sitten latauksen jälkeen peräkontti auki avaimella? Voiko tässä mennä joku pieleen? :thinkE39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Kiitos. Selvishän tuo nytOriginally posted by Antsah View PostSieltähän ne esim www.bmwfans.info löyty kun katsot moottorin osista kuvia. mm. Imusarjasta, öljynsuodattimen jalasta, ja kannesta.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Joo, niinpä meneekin tietty! Mietin varmaan tuota kontin lukkoon laittamista kääntämällä avaimella myötäpäivään, jolloin se ei vastaa ainakaan keskuslukitukseen. Voihan sen varmuudenvuoksi lukita vielä niinkin.Originally posted by Antsah View PostEikö se kontti mene lukkoon kun lyöt sen vaan kiinni? Eihän se aukea mikrokytkimestä kun ei ole virtaa.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Mä kans latailin akkua tuossa ykspäivä, ja laitoin ensi avaimesta ovet lukkoon ja sitten miinus kaapelin irti, niin alkas hälytin huutaa.Originally posted by Bomb5 View PostSigun auton akku pitäis ladata kunnolla täyteen ja ajattelin ottaa sen sisälle lataukseen. Auton ovet ja peräkontti pitäisi vaan saada lukkoon akun irrottamisen jälkeen. Onnistuuko niin, että laittaa ensin keskuslukituksella ovet lukkoon peräkontin ollessa auki, akku irti ja luukku kiinni ja lukkoon avaimella? Sitten latauksen jälkeen peräkontti auki avaimella? Voiko tässä mennä joku pieleen? :think
No, ei kun ovet auki ja kenkä taas pois ja lataukseen. Ovet olivat yön auki
Bmw 316 E30 -88
Comment
Comment