Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by xpro View Post
    täytynee varmaan huomenna purkaa letkut irti vielä... paljon oli ainakin kermavaahto pa*kaa itse separattorissa ja sen rauta putken sisällä mikä menee imusarjan alta koneen etuosaan mitä sormella sitä sörkin.. auton käyttäytyminen kyllä muuten muuttui separaattorin vaihdon myötä ihan ihmeenkin paljon kun oli vieläpä sen kalvon kotelokin halki näköjään..
    En tunne tuota 530 sielunelämää, mutta M52 menee separaattorilta letku öljyn mittatikun juureen, joka usein unohdetaan puhdistaa letkujen uusimisen yhteydessä ja oireet "voivat" olla vastaavat, kun sinun mallissa.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by Terno View Post
      itsellä tulee kans kohtuuton käry sisälle jos auto seisoo paikallaan. ei ajossa eikä jos huudattaa webaa. Tiiä stten... Ei oikein jaksaisi enään tota romua :(
      Kieltämättä veljen autossakin on ollut lyhyen ajan sisään paljon sanomista. Ajanut sillä omistusaikanaan alle 20 tkm ja jo on upotettu yli 3t€ rahaa siihen. Esim. joulun aikaan piti uusia jarrutehostin (550€). Nytkin on temppuillut kaikenlaista. Syönyt akun satunnaisesti tyhjäksi ja takapään ilmajousitus alkaa pakkasilla aina valittaa, vaikka ilmankuivain on kuivattu kymmenen kertaa ja muutakin yksikköä lämmitetty, jottei kosteutta pitäisi löytyä mistään päin järjestelmää. Nyt sitten vuotaa dieseliä.

      Veli on saanut tuosta autosta jo tarpeekseen ja aikoo vaihtaa todennäköisesti merkkiäkin. Saattaa olla että lunastan veljen auton itselleni ja ajelen sitten sillä. Nimittäin rahaa tuohon on veli laittanut jo melkoisesti ja minä olen sitä korjaillut palkatta jo ties kuinka paljon, että olisi hölmöä antaa kaiken sen vaivan valua hukkaan. Lisäksi kun alusta on jo uusittu ja useimmat tyyppiviat on jo korjattu ja ei ole suutin- tai turbovikaakaan, niin onhan tuo jo sinällään aika hyvissä kuosissa.

      Comment

      • Guest's Avatar

        Originally posted by Ramzez View Post
        Kieltämättä veljen autossakin on ollut lyhyen ajan sisään paljon sanomista. Ajanut sillä omistusaikanaan alle 20 tkm ja jo on upotettu yli 3t€ rahaa siihen. Esim. joulun aikaan piti uusia jarrutehostin (550€). Nytkin on temppuillut kaikenlaista. Syönyt akun satunnaisesti tyhjäksi ja takapään ilmajousitus alkaa pakkasilla aina valittaa, vaikka ilmankuivain on kuivattu kymmenen kertaa ja muutakin yksikköä lämmitetty, jottei kosteutta pitäisi löytyä mistään päin järjestelmää. Nyt sitten vuotaa dieseliä.

        Veli on saanut tuosta autosta jo tarpeekseen ja aikoo vaihtaa todennäköisesti merkkiäkin. Saattaa olla että lunastan veljen auton itselleni ja ajelen sitten sillä. Nimittäin rahaa tuohon on veli laittanut jo melkoisesti ja minä olen sitä korjaillut palkatta jo ties kuinka paljon, että olisi hölmöä antaa kaiken sen vaivan valua hukkaan. Lisäksi kun alusta on jo uusittu ja useimmat tyyppiviat on jo korjattu ja ei ole suutin- tai turbovikaakaan, niin onhan tuo jo sinällään aika hyvissä kuosissa.
        jotenkin tuli kun omasta suusta.

        ei vaan, kait tota tarvi rempata taas. Sasi jarruttaessa olevan kolinan ja tärinän poies....

        P.S ongelmahan siinä on, että ei tommoinen ole kun 3000e auto, niin eipä sillä mitään osteta.
        Last edited by Guest; 05-03-2013, 22:15.

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by Terno View Post
          jotenkin tuli kun omasta suusta.

          ei vaan, kait tota tarvi rempata taas. Sasi jarruttaessa olevan kolinan ja tärinän poies....

          P.S ongelmahan siinä on, että ei tommoinen ole kun 3000e auto, niin eipä sillä mitään osteta.
          Senhän pitäisi olla kaikille itsestäänselvyys, että auton vaihtaminen se vasta kalliiksi tuleekin. Varsinkin jos sitä vanhaa autoa on yrittänyt pitää hyvissä kuosissa. Myydessä vanhaa autoa kukaan ei kuitenkaan osaa arvostaa sitä osa- ja työmäärää mitä siihen on laitettu, joten joudut myymään autosi kokolailla edullisesti ja sitten se seuraava auto tulee mitä todennäköisimmin vaatimaan huoltoa, koska se edellinen omistaja ei ole varmasti laittanut autoa myyntiä varten virheettömäksi. Itse asennoidunkin aina autoa vaihtaessani, että aina tarvitaan vähintään tuhat euroa rahaa ja yhden rengassarjan hinta auton hankintahinnan lisäksi, jotta voi olettaa ajelevansa taas hetken aikaa kevyin mielin. Bemarin kohdalla kasvattaisin tuota huoltorahaa vielä toisella tonnilla.

          Joku noheva voisi tähän väliin kommentoida, että sellaista se on elämä käytettyjen autojen kanssa ja näinhän se on, mutta vituttaa se silti.

          Comment

          • Fastpiksu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2010
            • 1571
            • Kajaani-Paltamo

            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Että sytkärillä lämmitit polttoaineletkua?
            Lämmitin uutta, käyttämätöntä kumiletkua jotta se veny sen muoviputken päälle siitä vaan sopiva pätkä korkeapainepumpun kylkeen.

            En oo kyllä ite kans saanu dieseliä palamaan muualla kuin männänlaella..
            Chevrolet Express van
            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
            E36 325i group F

            Ex:
            e34 525i
            e34 525tds "superturbo"
            e39 530d M-Sport

            Comment

            • Benzi87
              BTCF Member
              • Feb 2011
              • 1106
              • Oulu

              Originally posted by Benzi87 View Post
              Nyt on vaihdettu kardaanille rättinivel, tukilaakeri/kannake ja cv-nivel.
              Ristikko oli ehyt joten en uusinut sitä. (Ei juminut tai ollut väljää missään asennossa.)
              Tarinä hävis 50-70km/h vauhdista.
              Edelleen tuntuu samanlain tärinää kuin aikasemminkin vielä 100-130km/h.
              Kardaani on edelleen kasattu merkkien mukaan mitkä olen siihen tehnyt ensimmäisellä purulla. (Ei siis pitäis olla väärään kohtaan kasattu.)

              Olen nyt rupeamassa vaihtaan seuraavaksi takakelkaan ne 4 isoa puslaa.
              On siis vialliset kun perämurikasta nostaa persettä ilmaan niin ne antaa löysää n.5-7mm?? :think
              Perässä ei pitäis olla enään sen jälkeen mitään viallisia puslia.

              Jos nuiden puslien vaihdolla ei nyt oo merkitystä niin otan vielä 3 kerran kardaanin irti ja käytän sen tasapainotuksessa.

              Moottorin kannakekumit on tarkastettu eikä ole revennyt.
              Samoin laatikon kannakekumit on ehyet.
              Vetarit on myös käyty läpi ja eikä niissä ei ole välystä.
              Renkaat/Vanteet on käytetty edestä taakse ja tärinä ei muuttunut.

              Onko jollain vielä jotain vinkkiä?

              EDIT: NELIPYÖRÄSUUNTAUS ON MYÖS TEHTY 01.03.2013 JOTEN KULMAT ON KOHDALLAAN!!
              Vika korjattu!!
              Kyllä kelpaa taas pöristellä kun ei vatkaa.

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1597
                • Vähäkyrö

                Originally posted by Benzi87 View Post
                Vika korjattu!!
                Kyllä kelpaa taas pöristellä kun ei vatkaa.
                Takakelkan puslatko autto?

                Comment

                • Benzi87
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 1106
                  • Oulu

                  Originally posted by Samppae39 View Post
                  Takakelkan puslatko autto?
                  Ei auttanut.
                  Hajos se uus tukilaakeri.
                  Ei siis tullut klappia eikä jumittanut vaan rupes ulisemaan kun yön yli oli seissyt parkissa.
                  Uus kannatin ja laakeri paikoilleen ja esijännitys kohdalleen niin johan hiljeni ja loppu vatkaus.

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    Ristus toi mun kiesi tappaa kohta jonkun.

                    Eilen (tai siis klo 3 yöllä) laskeskelin sellasta ~100 töistä pois, niin auto vetelee ihan miten sattuu peräpäästä. Aivan kun ois joku 4-pyöräohjaus ja takapää ohjailis ihan miten ite haluaa, täysin sen mukaan miten sattuu sivuttaisvoimat vaikuttaa. Sitte ku pudottaa vauhdin 80, niin ei mitään. Kokeilin vielä heilutella vetokoukusta autoa kun koti pääsin, että antaako takaripustukset periksi tms, niin ei. Vanteet pysyy aivan linjassaan autoon nähden, eli ei mitenkään kummemmin pitäis väljää olla. Ellei sitten jotenkin auraukset muutu, mitä ei heiluttelemalla näe?

                    Pitäiskö ottaa 5L bensaa ja ajaa metsätielle...

                    Tekis palveluksen ihmiskunnalle.

                    Tuntu et takarenkaat meni vuorotellen \--o--\ ja /--o--/ ....

                    Kamalan tuntusta!
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • jiipee-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 655
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Ristus toi mun kiesi tappaa kohta jonkun.

                      Eilen (tai siis klo 3 yöllä) laskeskelin sellasta ~100 töistä pois, niin auto vetelee ihan miten sattuu peräpäästä. Aivan kun ois joku 4-pyöräohjaus ja takapää ohjailis ihan miten ite haluaa, täysin sen mukaan miten sattuu sivuttaisvoimat vaikuttaa. Sitte ku pudottaa vauhdin 80, niin ei mitään. Kokeilin vielä heilutella vetokoukusta autoa kun koti pääsin, että antaako takaripustukset periksi tms, niin ei. Vanteet pysyy aivan linjassaan autoon nähden, eli ei mitenkään kummemmin pitäis väljää olla. Ellei sitten jotenkin auraukset muutu, mitä ei heiluttelemalla näe?

                      Pitäiskö ottaa 5L bensaa ja ajaa metsätielle...

                      Tekis palveluksen ihmiskunnalle.

                      Tuntu et takarenkaat meni vuorotellen \--o--\ ja /--o--/ ....

                      Kamalan tuntusta!

                      Onko sulla ilmajouset takana? Onko laskenut peräpäästä korkeutta tai nostanut?

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                        Ristus toi mun kiesi tappaa kohta jonkun.
                        Sinä siis tapat jonkun kun ajat moisella hengenvaarallisella paskakasalla. Asiasta oli puhetta jo ajat sitten, että sietäisi korjata...

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          Originally posted by jiipee- View Post
                          Onko sulla ilmajouset takana? Onko laskenut peräpäästä korkeutta tai nostanut?
                          Ei o. Rautaa. Ja pitäis olla vaununvetojouset takana, mut voisin veikkaa että ei ole. Perä on matalemmal ku keula...

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Sinä siis tapat jonkun kun ajat moisella hengenvaarallisella paskakasalla. Asiasta oli puhetta jo ajat sitten, että sietäisi korjata...
                          Niin ku löytäis sen vian vaan...
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • jiipee-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2008
                            • 655
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                            Ei o. Rautaa. Ja pitäis olla vaununvetojouset takana, mut voisin veikkaa että ei ole. Perä on matalemmal ku keula...



                            Niin ku löytäis sen vian vaan...

                            Oorait, tuli vaan mieleen kun kaverilla oli ilmajouset ja oli anturivian takia mennyt ilmeisesti kuljetustilaan ja siinä kans oli holtiton peräpää.

                            Comment

                            • heijani
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 220
                              • Turku

                              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                              Niin ku löytäis sen vian vaan...
                              Mulla ainakin narinahelojen vaihto muutti auton ajettavuuden huomattavasti parempaan. 15" talvirenkaillakin tuntuu ihan hyvältä ajaa. Näitä taisit jossain vaiheessa epäillä. Melkein vaihtaisin noi, jos ei ole jo vaihdettu. Tuntuu, että omassa peräkin olisi vähän noussut ylöspäin tai sitten kuvittelen vaan.
                              BMW e61 525dA 2006
                              ex BMW e39 530dT 2000
                              ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                              ex BMW e39 540iA sedan 1999
                              ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                              ex BMW e46 316i sedan 2000

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                                Perä on matalemmal ku keula...
                                Mittaappa vaikka vanteen alareunasta kaareen edestä ja takaa. Voi vähän verrata omaan touringiin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎