Originally posted by xpro
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kieltämättä veljen autossakin on ollut lyhyen ajan sisään paljon sanomista. Ajanut sillä omistusaikanaan alle 20 tkm ja jo on upotettu yli 3t€ rahaa siihen. Esim. joulun aikaan piti uusia jarrutehostin (550€). Nytkin on temppuillut kaikenlaista. Syönyt akun satunnaisesti tyhjäksi ja takapään ilmajousitus alkaa pakkasilla aina valittaa, vaikka ilmankuivain on kuivattu kymmenen kertaa ja muutakin yksikköä lämmitetty, jottei kosteutta pitäisi löytyä mistään päin järjestelmää. Nyt sitten vuotaa dieseliä.Originally posted by Terno View Postitsellä tulee kans kohtuuton käry sisälle jos auto seisoo paikallaan. ei ajossa eikä jos huudattaa webaa. Tiiä stten... Ei oikein jaksaisi enään tota romua :(
Veli on saanut tuosta autosta jo tarpeekseen ja aikoo vaihtaa todennäköisesti merkkiäkin. Saattaa olla että lunastan veljen auton itselleni ja ajelen sitten sillä. Nimittäin rahaa tuohon on veli laittanut jo melkoisesti ja minä olen sitä korjaillut palkatta jo ties kuinka paljon, että olisi hölmöä antaa kaiken sen vaivan valua hukkaan. Lisäksi kun alusta on jo uusittu ja useimmat tyyppiviat on jo korjattu ja ei ole suutin- tai turbovikaakaan, niin onhan tuo jo sinällään aika hyvissä kuosissa.
Comment
-
Terno
jotenkin tuli kun omasta suusta.Originally posted by Ramzez View PostKieltämättä veljen autossakin on ollut lyhyen ajan sisään paljon sanomista. Ajanut sillä omistusaikanaan alle 20 tkm ja jo on upotettu yli 3t€ rahaa siihen. Esim. joulun aikaan piti uusia jarrutehostin (550€). Nytkin on temppuillut kaikenlaista. Syönyt akun satunnaisesti tyhjäksi ja takapään ilmajousitus alkaa pakkasilla aina valittaa, vaikka ilmankuivain on kuivattu kymmenen kertaa ja muutakin yksikköä lämmitetty, jottei kosteutta pitäisi löytyä mistään päin järjestelmää. Nyt sitten vuotaa dieseliä.
Veli on saanut tuosta autosta jo tarpeekseen ja aikoo vaihtaa todennäköisesti merkkiäkin. Saattaa olla että lunastan veljen auton itselleni ja ajelen sitten sillä. Nimittäin rahaa tuohon on veli laittanut jo melkoisesti ja minä olen sitä korjaillut palkatta jo ties kuinka paljon, että olisi hölmöä antaa kaiken sen vaivan valua hukkaan. Lisäksi kun alusta on jo uusittu ja useimmat tyyppiviat on jo korjattu ja ei ole suutin- tai turbovikaakaan, niin onhan tuo jo sinällään aika hyvissä kuosissa.
ei vaan, kait tota tarvi rempata taas. Sasi jarruttaessa olevan kolinan ja tärinän poies....
P.S ongelmahan siinä on, että ei tommoinen ole kun 3000e auto, niin eipä sillä mitään osteta.Last edited by Guest; 05-03-2013, 22:15.
Comment
-
Senhän pitäisi olla kaikille itsestäänselvyys, että auton vaihtaminen se vasta kalliiksi tuleekin. Varsinkin jos sitä vanhaa autoa on yrittänyt pitää hyvissä kuosissa. Myydessä vanhaa autoa kukaan ei kuitenkaan osaa arvostaa sitä osa- ja työmäärää mitä siihen on laitettu, joten joudut myymään autosi kokolailla edullisesti ja sitten se seuraava auto tulee mitä todennäköisimmin vaatimaan huoltoa, koska se edellinen omistaja ei ole varmasti laittanut autoa myyntiä varten virheettömäksi. Itse asennoidunkin aina autoa vaihtaessani, että aina tarvitaan vähintään tuhat euroa rahaa ja yhden rengassarjan hinta auton hankintahinnan lisäksi, jotta voi olettaa ajelevansa taas hetken aikaa kevyin mielin. Bemarin kohdalla kasvattaisin tuota huoltorahaa vielä toisella tonnilla.Originally posted by Terno View Postjotenkin tuli kun omasta suusta.
ei vaan, kait tota tarvi rempata taas. Sasi jarruttaessa olevan kolinan ja tärinän poies....
P.S ongelmahan siinä on, että ei tommoinen ole kun 3000e auto, niin eipä sillä mitään osteta.
Joku noheva voisi tähän väliin kommentoida, että sellaista se on elämä käytettyjen autojen kanssa ja näinhän se on, mutta vituttaa se silti.
Comment
-
Lämmitin uutta, käyttämätöntä kumiletkua jotta se veny sen muoviputken päälleOriginally posted by Bmw Dreamer View PostEttä sytkärillä lämmitit polttoaineletkua?
siitä vaan sopiva pätkä korkeapainepumpun kylkeen.
En oo kyllä ite kans saanu dieseliä palamaan muualla kuin männänlaella..Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
Vika korjattu!!Originally posted by Benzi87 View PostNyt on vaihdettu kardaanille rättinivel, tukilaakeri/kannake ja cv-nivel.
Ristikko oli ehyt joten en uusinut sitä. (Ei juminut tai ollut väljää missään asennossa.)
Tarinä hävis 50-70km/h vauhdista.
Edelleen tuntuu samanlain tärinää kuin aikasemminkin vielä 100-130km/h.
Kardaani on edelleen kasattu merkkien mukaan mitkä olen siihen tehnyt ensimmäisellä purulla. (Ei siis pitäis olla väärään kohtaan kasattu.)
Olen nyt rupeamassa vaihtaan seuraavaksi takakelkaan ne 4 isoa puslaa.
On siis vialliset kun perämurikasta nostaa persettä ilmaan niin ne antaa löysää n.5-7mm?? :think
Perässä ei pitäis olla enään sen jälkeen mitään viallisia puslia.
Jos nuiden puslien vaihdolla ei nyt oo merkitystä niin otan vielä 3 kerran kardaanin irti ja käytän sen tasapainotuksessa.
Moottorin kannakekumit on tarkastettu eikä ole revennyt.
Samoin laatikon kannakekumit on ehyet.
Vetarit on myös käyty läpi ja eikä niissä ei ole välystä.
Renkaat/Vanteet on käytetty edestä taakse ja tärinä ei muuttunut.
Onko jollain vielä jotain vinkkiä?
EDIT: NELIPYÖRÄSUUNTAUS ON MYÖS TEHTY 01.03.2013 JOTEN KULMAT ON KOHDALLAAN!!

Kyllä kelpaa taas pöristellä kun ei vatkaa.
Comment
-
Ei auttanut.Originally posted by Samppae39 View PostTakakelkan puslatko autto?
Hajos se uus tukilaakeri.
Ei siis tullut klappia eikä jumittanut vaan rupes ulisemaan kun yön yli oli seissyt parkissa.
Uus kannatin ja laakeri paikoilleen ja esijännitys kohdalleen niin johan hiljeni ja loppu vatkaus.
Comment
-
Ristus toi mun kiesi tappaa kohta jonkun.
Eilen (tai siis klo 3 yöllä) laskeskelin sellasta ~100 töistä pois, niin auto vetelee ihan miten sattuu peräpäästä. Aivan kun ois joku 4-pyöräohjaus ja takapää ohjailis ihan miten ite haluaa, täysin sen mukaan miten sattuu sivuttaisvoimat vaikuttaa. Sitte ku pudottaa vauhdin 80, niin ei mitään. Kokeilin vielä heilutella vetokoukusta autoa kun koti pääsin, että antaako takaripustukset periksi tms, niin ei. Vanteet pysyy aivan linjassaan autoon nähden, eli ei mitenkään kummemmin pitäis väljää olla. Ellei sitten jotenkin auraukset muutu, mitä ei heiluttelemalla näe?
Pitäiskö ottaa 5L bensaa ja ajaa metsätielle...

Tekis palveluksen ihmiskunnalle.
Tuntu et takarenkaat meni vuorotellen \--o--\ ja /--o--/ ....
Kamalan tuntusta!
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostRistus toi mun kiesi tappaa kohta jonkun.
Eilen (tai siis klo 3 yöllä) laskeskelin sellasta ~100 töistä pois, niin auto vetelee ihan miten sattuu peräpäästä. Aivan kun ois joku 4-pyöräohjaus ja takapää ohjailis ihan miten ite haluaa, täysin sen mukaan miten sattuu sivuttaisvoimat vaikuttaa. Sitte ku pudottaa vauhdin 80, niin ei mitään. Kokeilin vielä heilutella vetokoukusta autoa kun koti pääsin, että antaako takaripustukset periksi tms, niin ei. Vanteet pysyy aivan linjassaan autoon nähden, eli ei mitenkään kummemmin pitäis väljää olla. Ellei sitten jotenkin auraukset muutu, mitä ei heiluttelemalla näe?
Pitäiskö ottaa 5L bensaa ja ajaa metsätielle...

Tekis palveluksen ihmiskunnalle.
Tuntu et takarenkaat meni vuorotellen \--o--\ ja /--o--/ ....
Kamalan tuntusta!
Onko sulla ilmajouset takana? Onko laskenut peräpäästä korkeutta tai nostanut?
Comment
-
-
Ei o. Rautaa. Ja pitäis olla vaununvetojouset takana, mut voisin veikkaa että ei ole. Perä on matalemmal ku keula...Originally posted by jiipee- View PostOnko sulla ilmajouset takana? Onko laskenut peräpäästä korkeutta tai nostanut?
Niin ku löytäis sen vian vaan...Originally posted by Bmw Master View PostSinä siis tapat jonkun kun ajat moisella hengenvaarallisella paskakasalla. Asiasta oli puhetta jo ajat sitten, että sietäisi korjata...
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostEi o. Rautaa. Ja pitäis olla vaununvetojouset takana, mut voisin veikkaa että ei ole. Perä on matalemmal ku keula...
Niin ku löytäis sen vian vaan...

Oorait, tuli vaan mieleen kun kaverilla oli ilmajouset ja oli anturivian takia mennyt ilmeisesti kuljetustilaan ja siinä kans oli holtiton peräpää.
Comment
-
Mulla ainakin narinahelojen vaihto muutti auton ajettavuuden huomattavasti parempaan. 15" talvirenkaillakin tuntuu ihan hyvältä ajaa. Näitä taisit jossain vaiheessa epäillä. Melkein vaihtaisin noi, jos ei ole jo vaihdettu. Tuntuu, että omassa peräkin olisi vähän noussut ylöspäin tai sitten kuvittelen vaan.Originally posted by Bmw Dreamer View PostNiin ku löytäis sen vian vaan...
BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
Comment