Originally posted by rizzo
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E39 kysymyksiä ja vastauksia III
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuo nakutus tuntuu nopeutuvan kun vauhti kasvaa eli joku siellä hinkkaa johonkin kiinni. Tosiaan siis auton perästä kuuluu tuo ääni joissain tietyissä nopeuksissa aina välillä. Montuissa kuuluu sellainen räsähdys eli jotain taitaa olla irti, mutta mitä? Ei ole kova ääni, juuri kuulee auton sisälle. Ikkunasta kuunnellessa kuulee paremmin.
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jep kävin kurkkaamassa, punasta oliOriginally posted by Heguli 31 View PostTsekkaa nyt kumminkin ensin se säiliössä oleva öljyn väri.Siihen korkin tekstiin en sokeasti luottaisi.Jos se on punaista,niin silloin ATF käy.Mutta jos sinne onkin jonku vaihtanut jo aiemmin "jotain ihan muuta",niin sitten ei kannata sekoitella. Vielä kyselen että onko eroa Mobil 1 ATF 220:lla ja 320:lla? Vielä kyselen että onko eroa Mobil 1 ATF 220:lla ja 320:lla?
 
 Sitten sen olen huomannut pakkasilla että vitoselta "palauttaa" huonosti, eli vaihdekeppi jää sinne oikealle jos ei vähän avita... taitaa olla tyyppivika. Lämpimällä laatikolla ei sitten ongelmia. Tähän ei taida mitään yksinkertaista fiksiä olla?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Katoaako ääni, jos nostat hieman käsijarrukahvasta?Originally posted by Kems View PostTuo nakutus tuntuu nopeutuvan kun vauhti kasvaa eli joku siellä hinkkaa johonkin kiinni. Tosiaan siis auton perästä kuuluu tuo ääni joissain tietyissä nopeuksissa aina välillä. Montuissa kuuluu sellainen räsähdys eli jotain taitaa olla irti, mutta mitä? Ei ole kova ääni, juuri kuulee auton sisälle. Ikkunasta kuunnellessa kuulee paremmin.Kokeilemalla se selviää...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onkos kellään mitään veikkausta mistä saattais johtua seuraavaa. Joskus kuuluu naputusta jostain imusarjan alta, silloin kun auton lämpömittari on noin neljänneksen noussut ja kylmänä ei ääntä kuulu normaali lämpöisenä en ole sitä kuullut. Äänen kuulee myös kuskin puolelta eturenkaan kohdilla, kun pelti on kiinni.-e39 523i
 -Yamaha R1
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Veikataan osaa nro.1Originally posted by +Jompp3- View PostOnkos kellään mitään veikkausta mistä saattais johtua seuraavaa. Joskus kuuluu naputusta jostain imusarjan alta, silloin kun auton lämpömittari on noin neljänneksen noussut ja kylmänä ei ääntä kuulu normaali lämpöisenä en ole sitä kuullut. Äänen kuulee myös kuskin puolelta eturenkaan kohdilla, kun pelti on kiinni.Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Näköjään ainakin sopis paikka kohdalleen mistä oon kuullut tuon äänen tulevan. Pitää seuraavalla kerralla kun naputusta kuuluu niin kuunnella tarkemmin tuosta. Onko satunnainen ääntäminen pakkasella enemmän vika vai ominaisuus? Yhen kuvankin löysin netistä kun en enää pimeessä jaksanu lähtä omaa rassia katteleen. Mitä ilmeisemmin tästä on kyse:
 -e39 523i
 -Yamaha R1
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mistäs kannattaa kysellä turboja 530d 184 heppaseen malliin? Tehdaskunnostetutkin kelpuutetaan!:think Mielellään suomalaiset sivut!EX :
 -E36 316
 -E36 325
 -E39 523
 -E39 530dA M-Sportx2
 -E60 525dA M-Sport x2
 -E60 545i Matte white
 -E53 x5
 -E91 3xx
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by djs^ View PostMistäs kannattaa kysellä turboja 530d 184 heppaseen malliin? Tehdaskunnostetutkin kelpuutetaan!:think Mielellään suomalaiset sivut!320d -02
 Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
 Astra 1.6 -00
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 kiittää!Originally posted by _Hämis_ View Post EX : EX :
 -E36 316
 -E36 325
 -E39 523
 -E39 530dA M-Sportx2
 -E60 525dA M-Sport x2
 -E60 545i Matte white
 -E53 x5
 -E91 3xx
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tämä siis vanhempiin, e34 ja e32 autoihin tasonsäädöllä. Esim e39:ssä on tasonsäätö ilmalla, jolloine se ei riipu tehostimen öljyistä.Originally posted by Ramzez View PostATF only tarkoittaa että autossasi kuuluu käyttää ainoastaan automaattivaihteistoöljyä. Tuo linkittämäsi aine on mineraalipohjaista hydrauliikkaöljyä, joka on ennemminkin tarkoitettu sellaisille Bemareille, missä on tasonsäätö takana, koska tällöin sekä ohjaustehostin että tuo tasonsäätö käyttävät samaa öljyä. Tuolloin korkissa lukisi CHF 11S only.
 
 220 on Dexxron II öljyä ja 320 on Dexxron III, BMW:n suositus on tehostimelle Dexxron II, joten se käy. Myös kolmosta voi laittaa, että ihan sama kumpaa otat. Ota halvempaaOriginally posted by rizzo View PostJep kävin kurkkaamassa, punasta oli Vielä kyselen että onko eroa Mobil 1 ATF 220:lla ja 320:lla? Vielä kyselen että onko eroa Mobil 1 ATF 220:lla ja 320:lla?  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuota kirjoittaessani ajattelin kylläkin Bemareita kokonaisuudessaan, mutta tosiaan e39:ssä ei taida olla ollut tuota nestesäätöä ollenkaan. E38:ssa sen sijaan on perinteinen tasonsäätö aina 2001 asti.Originally posted by Samppae39 View PostTämä siis vanhempiin, e34 ja e32 autoihin tasonsäädöllä. Esim e39:ssä on tasonsäätö ilmalla, jolloine se ei riipu tehostimen öljyistä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 VW Crafter e90 320d e90 320d
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Moi pemaristit
 
 Oisko ketää experttiä Kuopion tai Kajaanin seudulta, joka osais korjata 523i vm 96 mittariston pikselivirheet? Ois iha kiva nähdä muutakin kun kilometrit, neki kovin tarkasti tiirailla aina.Nyt:e60 530xda herkuilla
 ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
 Comment
 
	 
	 
							
						
Comment