Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vaikuttaako toi EGR:n tukkeaminen kuin helvetisti moottorin lämpenemiseen?
Viime talvena se ei ollut tukittu, ja mielestäni moottori lämpeni suht ok. Joku 10km matkalla. Nyt saa ajaa 25km, eikä oo vieläkään moottori ihan lämmöissään. 89:iin kyllä nostaa, mutta todella hitaasti. Tai sitte ois termostaatti menny sopivasti kesäl sököksi?
onkos tossa 3 litran d:ssä kanssa ilmaamisoperaatiota urakalla, vai ilmaantuuko pienellä vaivalla?
nim. paleleeBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostVaikuttaako toi EGR:n tukkeaminen kuin helvetisti moottorin lämpenemiseen?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostVaikuttaako toi EGR:n tukkeaminen kuin helvetisti moottorin lämpenemiseen?
Viime talvena se ei ollut tukittu, ja mielestäni moottori lämpeni suht ok. Joku 10km matkalla. Nyt saa ajaa 25km, eikä oo vieläkään moottori ihan lämmöissään. 89:iin kyllä nostaa, mutta todella hitaasti. Tai sitte ois termostaatti menny sopivasti kesäl sököksi?
onkos tossa 3 litran d:ssä kanssa ilmaamisoperaatiota urakalla, vai ilmaantuuko pienellä vaivalla?
nim. palelee
Termarvikaahan näissä välineissä ilmeisesti on jonkin verran. Itsekkin tässä huomasin, että ei hiljaisemmassa ajossa nosta kunnolla lämpöjä. Motarillakin näillä pakkasilla ei pääse kuin tuonne 85 asteeseen. Molemmat termarit(Behr) meikäläiselläkin vaihdettu tässä vuoden sisällä. Pitää tässä vielä seurata tilannetta.
Ilmaaminen on aika simppeli:
Ilmausruuvit auki->ainetta paisariin niin paljon kunnes alkaa tuleen ilmausruuveista pihalle->ilmausruuvit kiinni->kone käyntiin->lämppäristä lämmöt täysille(puhallin ei tarvitse olla kuin 1-asennossa)->raottele ilmausruuveja ja lisäile nestettä kunnes kuplat katoavat ja ainetta on tarpeeksi. Konetta voi välillä ryntäytellä. Koneen jäähdyttyä tarkasta nestetaso.
Myös webastolla on oma ilmausruuvinsa. Tämä löytyy ilmanputsarikotelon alta letkuissa. Ilmauksen voi tehdä joko käyttäen webastoa tai samalla kerralla kun muutakin konetta ilmataan.
Tai sitten vain vetäsee alipainevehkeillä tyhjiön ja tämän avulla saa ilmat pois moottorin sisuksista.. Omasta mielestä kykkö rahan arvoinen masiina.
Nesteenä olen käyttänyt ihan perus ZeroHD vihr. Olen aina tyhjentänyt myös lohkon. Ei nääs ainakaan tässä m57:ssa tule tuolta syylärin ropusta kaikkia pihalle. Silti tosin tuonne koneeseen jää aina ainetta sisälle, joten on suositeltavaa kaataa ekana ihan raakana tuo zeroa 50% nestetilavuudesta ja sen jälkeen tislattua vettä kunnes on oikea määrä nestettä koneessa.. Ei pääse pakkanenkaan yllättämään.Last edited by BreeZi; 23-12-2012, 19:05.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostNo ei. Niin toimiiko noi tarvike termarit ja kotelot niin kun kuuluu? Lähinnä laadullisesti, että onko kotelo tarvikkeena alttiinpi halkeilulle? :think- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
no joo,tuli heitettyä vajaa 200km pakkasen ollessa -15 ja -28 välillä. koneen lämmöt pysy koko matkan 93-97 asteen välillä joka on ok mutta millä helvetillä noi etusivulasit pysyy teillä auki,mulla aukee noin 2/3 ikkunaa ja loppu jäässä eikä hytissä muutenkaan tarvi pipoo päästä ottaa,onko nyt sitten vesiventtiiliremppa seuraavana?e39 520ia-96
Comment
-
-
Originally posted by Will_E39 View Postno joo,tuli heitettyä vajaa 200km pakkasen ollessa -15 ja -28 välillä. koneen lämmöt pysy koko matkan 93-97 asteen välillä joka on ok mutta millä helvetillä noi etusivulasit pysyy teillä auki,mulla aukee noin 2/3 ikkunaa ja loppu jäässä eikä hytissä muutenkaan tarvi pipoo päästä ottaa,onko nyt sitten vesiventtiiliremppa seuraavana?
- Säädä puhallustehoa manuaalisesti, autom. ei riitä
- Laita vasemmalta puhaltamaan käsin "kaikille alueille", eli ai autoa päälle.
Laitan tänne nyt vähän bullshittiä, mutta kun oli puhetta tuosta M52B28TU ilmaamisesta... niin olipa kyllä helppo homma. Koko prosessi kesti yhteensä ehkä 2min Ei tarvinnut kikkailla, ei muutakun nestettä pönttöön ja termarin ilmausruuvia auki.
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostAutomaatti-ilmastointi? Tästä just keskusteltiin muutama sivu sitten mutta laitellaan uusiksi:
- Säädä puhallustehoa manuaalisesti, autom. ei riitä
- Laita vasemmalta puhaltamaan käsin "kaikille alueille", eli ai autoa päälle.
Comment
-
-
Originally posted by Will_E39 View Postno joo,tuli heitettyä vajaa 200km pakkasen ollessa -15 ja -28 välillä. koneen lämmöt pysy koko matkan 93-97 asteen välillä joka on ok mutta millä helvetillä noi etusivulasit pysyy teillä auki,mulla aukee noin 2/3 ikkunaa ja loppu jäässä eikä hytissä muutenkaan tarvi pipoo päästä ottaa,onko nyt sitten vesiventtiiliremppa seuraavana?
Vaikka eihän tuo mitään haittaa, mutta kuiteskinLast edited by janke; 23-12-2012, 20:15.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Will_E39 View Postno joo,tuli heitettyä vajaa 200km pakkasen ollessa -15 ja -28 välillä. koneen lämmöt pysy koko matkan 93-97 asteen välillä joka on ok mutta millä helvetillä noi etusivulasit pysyy teillä auki,mulla aukee noin 2/3 ikkunaa ja loppu jäässä eikä hytissä muutenkaan tarvi pipoo päästä ottaa,onko nyt sitten vesiventtiiliremppa seuraavana?
Jätät näillä kovemmilla pakkasilla pikkuisen ikkunaa/ovea raolleen, niin autossa oleva kostea ilma siirtyy autosta pois ja sisälle tulee kylmä ja kuiva ilma. Tätä kun tekee muutaman kerran, niin rupeaa auton lattiaverhoilu kuivumaan ja ikkunatkin pysyvät paremmin auki. Itellä pysyy ikkunat auki näilläkin pakkasilla, kun pistää puhaltimeen vähän enemmän vain tehoa. Suoritan muutenkin tätä auton tuulettamista melko usein aina talvisin.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostAutomaatti-ilmastointi? Tästä just keskusteltiin muutama sivu sitten mutta laitellaan uusiksi:
- Säädä puhallustehoa manuaalisesti, autom. ei riitä
- Laita vasemmalta puhaltamaan käsin "kaikille alueille", eli ai autoa päälle.
Laitan tänne nyt vähän bullshittiä, mutta kun oli puhetta tuosta M52B28TU ilmaamisesta... niin olipa kyllä helppo homma. Koko prosessi kesti yhteensä ehkä 2min Ei tarvinnut kikkailla, ei muutakun nestettä pönttöön ja termarin ilmausruuvia auki.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostEnnen kuin rupeat vesiventtiileitä vaihteleen niin ota vaikka matot pois ja käytä tätä rapeata pakkasta hyväksesi kuivaamaan autoa.
Jätät näillä kovemmilla pakkasilla pikkuisen ikkunaa/ovea raolleen, niin autossa oleva kostea ilma siirtyy autosta pois ja sisälle tulee kylmä ja kuiva ilma. Tätä kun tekee muutaman kerran, niin rupeaa auton lattiaverhoilu kuivumaan ja ikkunatkin pysyvät paremmin auki. Itellä pysyy ikkunat auki näilläkin pakkasilla, kun pistää puhaltimeen vähän enemmän vain tehoa. Suoritan muutenkin tätä auton tuulettamista melko usein aina talvisin.e39 520ia-96
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostKäytitkö ilmauksessa limpparipulloa vai käytitkö auton kiertovesipumppua?
Virrat päälle, puhallin minimiin ja lämmöt täysille. Sitten vaan nestettä pönttöön ja termarin ilmausruuvia auki muutaman kerran jonka jälkeen ei tullut enää ilmaa ulos.
(Kuten ehkä aistit mä en tajua näistä vehkeistä mitään, mutta kai sitten käytettiin kiertovesipumppua kun virtoja pidettiin päällä )
Joka tapauksessa muutaman minuutin homma, kaikki toimii ja lämmintä pukkaa myös tyhjäkäynnillä. Ois vaan pitäny se syyläri tilata samaan syssyyn niin ois saanu mielenrauhan...
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostEi käytetty limpparipulloa.
Virrat päälle, puhallin minimiin ja lämmöt täysille. Sitten vaan nestettä pönttöön ja termarin ilmausruuvia auki muutaman kerran jonka jälkeen ei tullut enää ilmaa ulos.
(Kuten ehkä aistit mä en tajua näistä vehkeistä mitään, mutta kai sitten käytettiin kiertovesipumppua kun virtoja pidettiin päällä )
Joka tapauksessa muutaman minuutin homma, kaikki toimii ja lämmintä pukkaa myös tyhjäkäynnillä. Ois vaan pitäny se syyläri tilata samaan syssyyn niin ois saanu mielenrauhan...- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Comment