Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by jukkae View Post
    Mitäs meinaa automaatti 520 -97 mittaristossa toi keltanen ympyrävalo missä on hammasratas ympärillä? Siis varoitusvalo.. Kaverilla sytty tommonen tänään, huomenna ehkä pääsen näyttää läppäriä sille mutta tietäis että mistä ehtiä vikaa niin helpottas?
    kertoo lootan olevan limp modessa :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Originally posted by peto2 View Post
      kertoo lootan olevan limp modessa :think
      Kovasti yritin sanoa että viittaa askiin mutta kuulemma vaihto ihan normaalisti kaupungissa, vaikka vakuuttelikin niin silti asia voi olla kyllä toisin..

      Kiitos tästä!

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by jukkae View Post
        Mitäs meinaa automaatti 520 -97 mittaristossa toi keltanen ympyrävalo missä on hammasratas ympärillä? Siis varoitusvalo.. Kaverilla sytty tommonen tänään, huomenna ehkä pääsen näyttää läppäriä sille mutta tietäis että mistä ehtiä vikaa niin helpottas?


        sivu 73
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • marcus_108
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2012
          • 578
          • Hyllykallio

          Originally posted by Ramzez View Post
          Paljonkos tuo uusi tehostaja mahtaa maksaa? Vanhaa en edes yritä lähteä korjaamaan, mutta hieman olisi hyvä tietää etukäteen, että minkälaiseen menoerään saa varautua.?
          Autokaari seinäjoella sanoi että 545e uus marmorilla. Satuin ite löytämään käytetyn 80e. Toivottavasti on vaan oikeanlainen, oli pikkusen kova homma löytää sit sellanen jossa on vähääkään samat merkinnät kun omassa tehostimessa!! On kuulemma melkein kaikki varaosanumerot vAnhentunu mitä nois käytetyis oli mut sellanen yhteneväisyys oli että joku tyyyppi oli LSC 145T.
          Kaikissa mitä kyselin noin 30:neltä purkaamolta oli merkintä LSH 80, om vanhaa mallia <9/97.
          Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
          Ford Mondeo 1.8 Stw -01

          Ex:
          E39 523i touring -99
          Opel kadett E 1.6 -89
          Seat Toledo 1.8 -92
          Toyota corolla Lb 1.6 -87
          Vw passat farkku 1.8 -99

          Comment

          • Topi08
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 4458
            • .

            ei mitn.
            Last edited by Topi08; 06-12-2012, 23:24. Reason: ei mitn

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Originally posted by jukkae View Post
              Kovasti yritin sanoa että viittaa askiin mutta kuulemma vaihto ihan normaalisti kaupungissa, vaikka vakuuttelikin niin silti asia voi olla kyllä toisin..

              Kiitos tästä!
              Mulla toi on syttynyt parina talvena noin -30 pakkasilla kaupunki ajossa. Äkkiä sivuun ja auto sammuksiin ja käyntiin ja valo tiessään ja sillä menty.
              En lukenut vielä noita vastauksia kysymykseesi, mutta mulle joku sanoi että turbiini jäätyy jumiin huonojen öljyjen vuoksi. En tiedä sitten:think
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • henripit
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 29
                • Espoo

                530iA -01 pitäisi öljytason anturi vaihtaa ja siitä pari kysymystä.

                - OEM 180e vs tarvike Ebaysta 40e --> voiko laittaa tarvikkeen vai onko ihan paskaa

                - Minkälainen homma se on vaihtaa? Öljypohjassa ilmeisesti kiinni, tarvitseeko öljypohja irroittaa? ja jos ei tarvitse, niin onnistuuko vaihto ilman öljyjen tyhjentämistä?

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by henripit View Post
                  530iA -01 pitäisi öljytason anturi vaihtaa ja siitä pari kysymystä.

                  - OEM 180e vs tarvike Ebaysta 40e --> voiko laittaa tarvikkeen vai onko ihan paskaa

                  - Minkälainen homma se on vaihtaa? Öljypohjassa ilmeisesti kiinni, tarvitseeko öljypohja irroittaa? ja jos ei tarvitse, niin onnistuuko vaihto ilman öljyjen tyhjentämistä?
                  Olen kuullut noista tarvikkeista, että eivät ihan yhtä laadukkaita, kun oem mallit.? En tiedä 530:stä, mutta 523:ssa pitää öljyt laskea ja tasoanturi on öljypohjassa 3-4 ruuvilla kiinni. Liitokset kannattaa tsekata ennen vaihtoa, ettei ole yhdistys vika. Mielestäni noissa tasoantureissa on ollut paljon ongelmia näissä e39:ssä. Mistä lie johtuu?:think

                  Munki pitäisi vaihtaa, kun inpa sitä herjaa.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Kems
                    Bimmer Rookie
                    • May 2012
                    • 151
                    • Pirkanmaa

                    Näytin tuota webastoa ihan ammattilaisella ja siellä on ilmeisesti ohjainkortti hajalla. Muutenkin oli niin hapettunut ja ruostunut koko laitos. Kuulemma vielä jotain ensimmäisiä malleja niin ei oikein varaosiakaan löydy. Ja siinä kunnossa taitaa olla ettei kannata korjata.

                    Täytyy asentaa vaan lohkolämmitin tai metsästää jostain käytettyä webastoa. Onkos se ohjainkortti ihan webastossa itsessään kiinni?

                    Ja eikös jäähdytinnesteet kierrä tuon webaston kautta, joten toivottavasti ovat ilmanneet sen kun tuon webaston poistivat kokonaan.

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by peto2 View Post
                      tuttu vaihtoi X5 jarrusatulan (sama asia ilmakuplien kannalta) ei saanut perinteisin kontein ilmattua.. soitti sitten mulle ja koitettiin inpalla laittaa abs pumppua "ilmaus moodiin" muttei siitäkään tullut kyllä yhtään mitään. pumppu surisi ja naksui mutta jarrupoljin jäi "kuolleen kamelin jalaksi" ja sitten luovutin. en tiedä miten tarina päättyi :think
                      Ei liene kauhean harvinainen keissi, että e39:ssä tuo tehostaja hörppää vettä, niin kiinnostaisi muiden mielipiteet, kuinka ovat hommassa onnistuneet, erityisesti tuon ilmauksen osalta.

                      Itseltäni löytyy kyllä inpa ja myös DIS:n vanhempi versio, mutta en ole täysin varma, että kuinka kummallakaan saadaan tuo ilmausprosessi tehtyä oikealla tavalla.

                      Originally posted by marcus_108 View Post
                      Autokaari seinäjoella sanoi että 545e uus marmorilla. Satuin ite löytämään käytetyn 80e. Toivottavasti on vaan oikeanlainen, oli pikkusen kova homma löytää sit sellanen jossa on vähääkään samat merkinnät kun omassa tehostimessa!! On kuulemma melkein kaikki varaosanumerot vAnhentunu mitä nois käytetyis oli mut sellanen yhteneväisyys oli että joku tyyyppi oli LSC 145T.
                      Kaikissa mitä kyselin noin 30:neltä purkaamolta oli merkintä LSH 80, om vanhaa mallia <9/97.
                      Päädyin nyt kuitenkin ostamaan täysin uuden tehostimen. Maksoi KL:ssä 550€ ja joutui tilaamaan. Alkaa tuo 530d olemaan melkoinen rahareikä. Juuri kolme viikkoa sitten se söi hieman alta 500€. Dieselillä ajaminen on halpaa.

                      Comment

                      • Ego0s
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2011
                        • 77
                        • Turku

                        Mikäs vois olla vikana kun sigun e39:ssä napsahti puhallus pois päältä. Eli siis ajoin aamulla noin 15min sammutin auton ja lähdin noin tunnin päästä uudestaan liikkeelle. Käynnistäessä kuului ihme naksahdus ja tämän jälkeen ei puhallin enään toiminut ollenkaan.
                        Eli mitä veikkaatte, mitä vikaa voisi autossa olla?:think
                        e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Originally posted by Ego0s View Post
                          Mikäs vois olla vikana kun sigun e39:ssä napsahti puhallus pois päältä. Eli siis ajoin aamulla noin 15min sammutin auton ja lähdin noin tunnin päästä uudestaan liikkeelle. Käynnistäessä kuului ihme naksahdus ja tämän jälkeen ei puhallin enään toiminut ollenkaan.
                          Eli mitä veikkaatte, mitä vikaa voisi autossa olla?:think
                          Oliskohan siili mennyt?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Arppa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1046
                            • Lumbriver

                            Mikä on tuo ympyröity osa??? Normi takaiskuventtiilikö? Osassa lukee Pierburg.



                            E: Jaa lukeehan se tuolla, paineen rajoitusventtiili....
                            Last edited by Arppa; 08-12-2015, 16:32.
                            Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                            Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                            Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                            -Raahe Connection-
                            -Team Kärppä- limited edition

                            Comment

                            • Arppa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1046
                              • Lumbriver

                              Originally posted by Arppa View Post
                              Mikä on tuo ympyröity osa??? Normi takaiskuventtiilikö? Osassa lukee Pierburg.

                              [ATTACH]107084[/ATTACH]

                              E: Jaa lukeehan se tuolla, paineen rajoitusventtiili....
                              Voiko tuon jättää tuolta välistä pois tai korvata väliaikaisesti jollain muulla??
                              Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                              Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                              Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                              -Raahe Connection-
                              -Team Kärppä- limited edition

                              Comment

                              • merbau
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2010
                                • 130
                                • Pälkäne

                                Originally posted by Ramzez View Post
                                Päädyin nyt kuitenkin ostamaan täysin uuden tehostimen. Maksoi KL:ssä 550€ ja joutui tilaamaan. Alkaa tuo 530d olemaan melkoinen rahareikä. Juuri kolme viikkoa sitten se söi hieman alta 500€. Dieselillä ajaminen on halpaa.
                                Meikäläisellä sama homma, Autokeskuksen kautta tulee, toimitusta lupailtiin vasta ensi vuoden puolelle. Hintakin on linjassa, saman tuo maksaa bensapeliinkin.

                                Meni ajaminen pakkasilla ihan mahdottomaksi, pientä nypytystä kaiken aikaa hiljaisessa ajossa. Ihan kuin tehostin olisi pitänyt jarruja hiukan päällä koko ajan. Nyt makaa pihalla tuo kulkine osaa odottamassa, ja ensi viikolla bussikorttia latailemaan että pääsee töihin.
                                540iA -00 M-sport
                                Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎