Originally posted by janke
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tätä oon pitäny välillä sisälämppärinpistorasiaan kytkettynä ja toiseen päähän laitoin tupakansytytinpistokkeen... toimiiOriginally posted by janke View PostJos tulee hommattua tuollanen "Älylaturi" niin mihin sen kannattaa kytkeä? Vetääkö vain johdot lattiaa pitkin peräkonttiin akulle ja sisätila pistokkeeseen haaroitus!? Vai voisko käyttää tupakinsytyttimen rööriä? Tai jotain muuta paikkaa?:think
Comment
-
Tuohan olisi järkevä ja huomaamaton kytkentä! Elikkäs siellä hansikaslokeron takana on virtajohdon jokin väli-etappi? Täytyy tuota ruveta tutkimaan tarkemin:thinkOriginally posted by TJJ View PostMinulla se on kiinni hanskalokeron alapuolella, siinä irrotettavassa pohjamuovissa. Lataus menee auton oman sulakerasian kautta. Lisäsin sinne laturille oman sulakkeen jonka toisesta päästä on yhteys akulle menevään virtajohtoon.
Menikös noihin sisäpistokkeisiin yleensä tavallinen haarotin?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Hanskalokeron yläreunassahan on sulaketaulu ja osa sille tulevista virtajohdoista on jatkuvasti päällä/kiinni akussa. Joten sulake sellaisen väliin niihin tyhjiin kohtiin. Tosi siinä pitää ottaa tuo sulakerasia irti ja laittaa sulakkeen kontakti toiselle puolelle. Kannattaa toki tietää mitä tekee, muuten lopputulos voi olla surullinen...Originally posted by janke View PostTuohan olisi järkevä ja huomaamaton kytkentä! Elikkäs siellä hansikaslokeron takana on virtajohdon jokin väli-etappi? Täytyy tuota ruveta tutkimaan tarkemin:think
Tuollainen tyhjään paikkaan olisi vielä helpompi ratkaisu, mutta en tiedä mahtuuko tuo sinne:
Comment
-
Tuollasen liitin adapterin kun jostain löytäisi, niin helpottaisi asennusta.... Jos vain tietäisi, että sopiiko:thinkOriginally posted by TJJ View PostHanskalokeron yläreunassahan on sulaketaulu ja osa sille tulevista virtajohdoista on jatkuvasti päällä/kiinni akussa. Joten sulake sellaisen väliin niihin tyhjiin kohtiin. Tosi siinä pitää ottaa tuo sulakerasia irti ja laittaa sulakkeen kontakti toiselle puolelle. Kannattaa toki tietää mitä tekee, muuten lopputulos voi olla surullinen...
Tuollainen tyhjään paikkaan olisi vielä helpompi ratkaisu, mutta en tiedä mahtuuko tuo sinne:
http://4x4icon.com/crossfire/pioneer...s_fuse_tap.jpg
Motonetissähän on paljon noita erilaisia liittimiä, mutta en tiedä onko juuri kyseistä tai vastaavaa. Täytyy käydä katsomassa... Ja täytyishän se älykäs laturikin ensi hommata!Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Nyt pistit kyllä pahan, ei mitään muistikuvaa. Jotku halvat palat ne Koivuselta on. Toista kertaa en kyllä nuita halpoja osta, koko kesän vinkuivat ja kun vinkuminen loppu niin pölyäminen alko..Originally posted by janke View PostMitkäs palat tai minkä merkkiset sulla nyt on tällä hetkellä?
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
Riittääkö CTEK XS3600 3.6 A latausvirralla E39:ään, jossa ei ole webastoa? Tarkoitus olisi laittaa joku laturi, että akku pysyy kunnossa talvisin. Auto saa 2 tuntia virtaa aamuisin tolpasta, jolloin käytössä on defan säteilijä ja sisätilanlämmitin.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Mulla on jotkut motonetit tällä hetkellä, enkä ole huomannut pölyämistä vanteissa juurikaan. Eli osui hyvät palat kohdalle.Originally posted by Fastpiksu View PostNyt pistit kyllä pahan, ei mitään muistikuvaa. Jotku halvat palat ne Koivuselta on. Toista kertaa en kyllä nuita halpoja osta, koko kesän vinkuivat ja kun vinkuminen loppu niin pölyäminen alko..
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Eipä tuota laturia ole itsekään tarvinnut, mutta kun ajot on yleensä startti ja pari kilsaa niin ei tuossa paljon kerkeä latausta tullaOriginally posted by Bomb5 View PostRiittääkö CTEK XS3600 3.6 A latausvirralla E39:ään, jossa ei ole webastoa? Tarkoitus olisi laittaa joku laturi, että akku pysyy kunnossa talvisin. Auto saa 2 tuntia virtaa aamuisin tolpasta, jolloin käytössä on defan säteilijä ja sisätilanlämmitin.
...riittää
Comment
-
-
Itellä ainakin riitti jopa niin paljo, että paskalla akullakin sai käyntiin vehkeet. Sitte ku seisottiin pitempää jossain niin eipäs lähdettykkään minneen, ennenkö sai antaa 15-30min ctekkiä...Originally posted by Bomb5 View PostRiittääkö CTEK XS3600 3.6 A latausvirralla E39:ään, jossa ei ole webastoa? Tarkoitus olisi laittaa joku laturi, että akku pysyy kunnossa talvisin. Auto saa 2 tuntia virtaa aamuisin tolpasta, jolloin käytössä on defan säteilijä ja sisätilanlämmitin.
Eli riittää.
Pienikin lataus auttaa yllättävän paljon! "Herättelee" kait akkua, jos näin vois sanoa?
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Joo no hyvä. Voihan se olla, että akku latautuu paremmin myös ajon aikana, kun sitä on pari tuntia hieman herätelty ennen ajoa. Mulla on pääasiassa 18 km työmatkaa, minkä arvioin olevan siinä rajoilla, että ei laturia tartteisi. E39 tuntuu kuitenkin käyttävän virtaa aika paljon enemmän kuin monet muut perusautot (lämpiävät peilit ja pissapojan suuttimet ym.), niin ei varmaan yhtään pahitteeksi ole laittaa tommosta laturia.Originally posted by Bmw Dreamer View PostItellä ainakin riitti jopa niin paljo, että paskalla akullakin sai käyntiin vehkeet. Sitte ku seisottiin pitempää jossain niin eipäs lähdettykkään minneen, ennenkö sai antaa 15-30min ctekkiä...
Eli riittää.
Pienikin lataus auttaa yllättävän paljon! "Herättelee" kait akkua, jos näin vois sanoa?
E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
Comment