Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

    Originally posted by dumppi View Post
    jooh alavesiletku näyttää tippasevan lämpimänä.. melkeen heti loppuu kun sammuttaa auton joten siks en oo huomannu mitään läikkää missään:think

    pitää koittaa tänään saada tohon luottopajalle vaihettavaksi se niin ei tarviis tapella ilmauksen kanssa
    korjataas vielä että alavesiletkun termarin päästä vuoti/vuotaa.. lemmaria kiristeltiin ja koitettiin katsella että vuotaako enää.. näytti loppuvan siihen mutta termarikotelon alaosa oli märkänä joten pitänee nyt seurailla ja vaihtaa se tarvittaessa

    onneks ei tämän isompi "vika" ollu tällä kertaa
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica


    Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|

    Comment

    • Fastpiksu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2010
      • 1571
      • Kajaani-Paltamo

      Tais 530d:stä jumittua termari auki. Alle vuoden vanha tarvike.
      Tuo on kyllä ollu hidas lämpeemään, nyt syylärin kokonen pahvi keulalla vaatii n. 20km maantietä ennenku on lämpömittarin neula keskellä. Ja sitten kun pysähtyy liikennevaloihin niin laskee neula varmaan sentin ja kuuma ilma muuttuu haaleaksi
      Kaupunkiajolla ei neula nouse kun vähän sen alemman valkeen viivan yli.

      Olis uus termari jo vaihtoa oottelemassa, mutta jos tuo ei silläkään rupee lämpenemään niin mitäs sitten?
      Chevrolet Express van
      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
      E36 325i group F

      Ex:
      e34 525i
      e34 525tds "superturbo"
      e39 530d M-Sport

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        Onko nuo E39 M52:et semi kylmiä kovilla pakkasilla? Prkl tuo oma ei oo puhaltaku koskaan kunnolla lämmintä hyttään muutenku kierroksia pitämällä parkissa. Ajossa puhaltaa semmosta haalean ja lämpimän väliltä olevaa ilmaa. Syyläri, vesipumppu, termari+kotelo uutta. Kiertovesipumppu toimii... Ehkä hiuksen hienosti paransi tilannetta kun tämän korjasi. IHKA:sta jos säätää 32c niin puhaltaa hitusen lämpimämpää, mutta ei vieläkään niin sanotusti kuumaa.

        Lämpöjen suhteen ei ole koskaan ollut ongelmia. Lämmöt nousee mielestäni "normaalilla" vauhdilla kovillakin pakkasilla puoleen väliin. Nesteet on max rajassa.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by zener View Post
          Onko nuo E39 M52:et semi kylmiä kovilla pakkasilla? Prkl tuo oma ei oo puhaltaku koskaan kunnolla lämmintä hyttään muutenku kierroksia pitämällä parkissa. Ajossa puhaltaa semmosta haalean ja lämpimän väliltä olevaa ilmaa. Syyläri, vesipumppu, termari+kotelo uutta. Kiertovesipumppu toimii... Ehkä hiuksen hienosti paransi tilannetta kun tämän korjasi. IHKA:sta jos säätää 32c niin puhaltaa hitusen lämpimämpää, mutta ei vieläkään niin sanotusti kuumaa.

          Lämpöjen suhteen ei ole koskaan ollut ongelmia. Lämmöt nousee mielestäni "normaalilla" vauhdilla kovillakin pakkasilla puoleen väliin. Nesteet on max rajassa.
          kyllä meillä e39 528iA hönkii oikeen saatanan kuumaa, huomaa hyvin varsinkin kovemmilla pakkasilla kun avaa oven/otat jonkun kyytiin ja IHKA reagoi kylmään ilmaan ja avaa vesiventtiiliä tiheempään niin hikeä alkaa puskemaan, niin kuumaa puhaltaa ettei kovin kauaa pysty pitämään kättä ilmaräppänän edessä :think

          E: väittäisin että lämpimin auto mitä meidän pihassa on koskaan ollut.
          Last edited by peto2; 21-12-2012, 21:41.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            Originally posted by peto2 View Post
            kyllä meillä e39 528iA hönkii oikeen saatanan kuumaa, huomaa hyvin varsinkin kovemmilla pakkasilla kun avaa oven/otat jonkun kyytiin ja IHKA reagoi kylmään ilmaan ja avaa vesiventtiiliä tiheempään niin hikeä alkaa puskemaan, niin kuumaa puhaltaa ettei kovin kauaa pysty pitämään kättä ilmaräppänän edessä :think

            E: väittäisin että lämpimin auto mitä meidän pihassa on koskaan ollut.
            Liekkö sitten vesiventtiilit jumissa... Jännä vaan että parkissa ku kierroksia pitää nii puhaltaa tosiaan tulikuumaa. Ilmattukkin on niin monta kertaa.

            Autossa kyllä tarkenee, mutta ei siellä kyllä missään vaiheessa kuuma tule.
            Last edited by zener; 21-12-2012, 22:33.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • marcus_108
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2012
              • 578
              • Hyllykallio

              Sama täällä, e39 523i puhaltaa kyllä ihan sika kuumaa kun sitä haluaa.
              Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
              Ford Mondeo 1.8 Stw -01

              Ex:
              E39 523i touring -99
              Opel kadett E 1.6 -89
              Seat Toledo 1.8 -92
              Toyota corolla Lb 1.6 -87
              Vw passat farkku 1.8 -99

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Originally posted by zener View Post
                Liekkö sitten vesiventtiilit jumissa... Jännä vaan että parkissa ku kierroksia pitää nii puhaltaa tosiaan tulikuumaa. Ilmattukkin on niin monta kertaa.

                Autossa kyllä tarkenee, mutta ei siellä kyllä missään vaiheessa kuuma tule.
                Onko autossasi lämpöakku?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  Originally posted by janke View Post
                  Onko autossasi lämpöakku?
                  Ei pitäisi olla... Ei oo latenttia varustelistassa.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    Entinen 528i oli kyllä lämmin auto mutta ei vedä mitenkään vertoja nykyiselle 540:lle, 5-7km taajamassa -20 asteen pakkasella ja ihka säädettynä 21C niin pitää kyllä takkia alkaa jo raottamaan

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14353
                      • Oulu

                      Auto tosiaan lämpeää mittarin mukaan normaaliin n. 5-7km ajolla, mutta ei kyllä kehtaa takkia alkaa raotteleen. Hmm... :think
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by zener View Post
                        Auto tosiaan lämpeää mittarin mukaan normaaliin n. 5-7km ajolla, mutta ei kyllä kehtaa takkia alkaa raotteleen. Hmm... :think
                        olisko joskus käytetty syylärisementtiä? -> kenno osittain tukossa :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14353
                          • Oulu

                          Originally posted by peto2 View Post
                          olisko joskus käytetty syylärisementtiä? -> kenno osittain tukossa :think
                          Sitähän ei kyllä voi tietää... Se kyllä yleensä jättää nesteen sen väriseksi että huomaa. Ja viime talvena jäähdytysjärjestelmä rempaa tehdessä sieltä valuttelin puhtaan vihreet pois.

                          Täytynee tutkailla moottorinlämpöjä inpalla, kun pikseleitä ei tahdo saada näkyviin näillä pakkasilla (jep, pitäs korjata).
                          Last edited by zener; 22-12-2012, 00:15.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Oxygen
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 103
                            • Pori

                            edit : väärä paikka...

                            Comment

                            • _Hämis_
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 238
                              • Raahe

                              Originally posted by zener View Post
                              Auto tosiaan lämpeää mittarin mukaan normaaliin n. 5-7km ajolla, mutta ei kyllä kehtaa takkia alkaa raotteleen. Hmm... :think
                              Täällä sama homma. Kyllä tuolla tarkenee, mutta ei sentään kuuma tule. :think
                              320d -02
                              Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
                              Astra 1.6 -00

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Originally posted by zener View Post
                                Sitähän ei kyllä voi tietää... Se kyllä yleensä jättää nesteen sen väriseksi että huomaa. Ja viime talvena jäähdytysjärjestelmä rempaa tehdessä sieltä valuttelin puhtaan vihreet pois.

                                Täytynee tutkailla moottorinlämpöjä inpalla, kun pikseleitä ei tahdo saada näkyviin näillä pakkasilla (jep, pitäs korjata).
                                Eli, olet vaihtanut hiljattain vesipumpun muovi vai metalli siiveillä? Mites se ilmaus on suoritettu? Ja olikos sulla kiertovesipumppu?
                                Jostain syystä vesi ei jaksa kunnolla kiertää matalilla kierroksilla ja siitä tullaan siihen, että mikä sitä estelee?:think Voiskohan vesiventtiilit olla jo eläkkeellä eivätkä jaksa reakoida normaalisti:think

                                Huomaan omassani vieläkin sen, että suurilla kieroksilla tuntuu että alkaa jalkoja polttaan, kuten ohitus tilanteessa, mutta kuiteski lämpöä riittää normaali kierroksillakin.:think Mullahan on vielä periaatteessa 2 kiertovesipumppua:think

                                Edit: Toivottavasti kellään ole tuollasia venttiilejä mitä tuosta linkistä löytyy!! http://www.pistonheads.com/gassing/t...p?h=0&t=493388
                                Last edited by janke; 22-12-2012, 10:48.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎