Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    e39 vilkku ei palauta, ilmeisesti joku lärpäke poikki ratin sisällä/takana? Millanen homma? Uskaltaako ratin irrottaa ilman että räjähtää joku säkki naamalle?

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • xpro
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2012
      • 252
      • varkaus

      mikä liitin on 98vm 525tds:ssä kyseesssä..? apukuskin oven sisällä (pahvin alla) pieni liitin josta lähtee kaksi ohutta vihreää johtoa..? palanut tovin airbag valo ja antoi koodiksi apukuskin puolen sivu tyyny.. ei kertonut onko nyt sitten pilarin vai oven tyyny.. että voisikohan tuo liitin olla airbagille kun oli näköjään irti jostain systä..

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        Originally posted by xpro View Post
        mikä liitin on 98vm 525tds:ssä kyseesssä..? apukuskin oven sisällä (pahvin alla) pieni liitin josta lähtee kaksi ohutta vihreää johtoa..? palanut tovin airbag valo ja antoi koodiksi apukuskin puolen sivu tyyny.. ei kertonut onko nyt sitten pilarin vai oven tyyny.. että voisikohan tuo liitin olla airbagille kun oli näköjään irti jostain systä..
        En ruvennut tarkemmin kaavioita tutkimaan, mutta ei pitäisi olla ainakaan bagin kaapelit tuon väriset. Jos koodit on luettu kunnon softalla, niin sivun verhobagille (ITS) on oma koodinsa ja selitteessäkin on ITS tai head restraint mainittu.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • xpro
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2012
          • 252
          • varkaus

          Originally posted by Clavurion View Post
          En ruvennut tarkemmin kaavioita tutkimaan, mutta ei pitäisi olla ainakaan bagin kaapelit tuon väriset. Jos koodit on luettu kunnon softalla, niin sivun verhobagille (ITS) on oma koodinsa ja selitteessäkin on ITS tai head restraint mainittu.
          liikkeessä kävin luetuttamassa koodit ja sano vaan että apukuljettajan puoleinen ilmatyyny... mutta tietäs vaan että kumpi... :think mistähän vikaa lähtisi etsimään...? vika vielä tuli hyvin oudosti että aamulla kun auton käyntiin laitoin niin valo jäi palamaan..

          Comment

          • Jax_KiBez
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 2061
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Antsah View Post
            Eikö tuo 90 astetta ole vähän alakanttiin? M54 pyörii ainakin 96-98 tienoilla. Mittariston salavalikosta voi tuota tarkkailla.
            No jos ihan tarkasti ottaa niin lämmöt 92-93 ja termari on 92, elikkä mielestäni normaalilämpö, lämpeämistä pystyy hieman nopeuttaa jos ajaa sportilla, eli pykälää pienemmällä. Silti menee helposti 8km ennenkuin laatikko lukittuu.

            Originally posted by snelle View Post
            ASC pudottaa vetoja koneesta, ASC+T jarruttaa luistavaa pyörää pienissä vauhdeissa (muistaakseni alle 30km/h).
            ASC+T Ei jarruta pyörää vaan pudottaa tehoja, DSC jarruttaa pyörää.
            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

            _____________________________________
            Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
            Tästä mun kaluston showroomiin
            Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

            Comment

            • Bomb5
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 726
              • Kivijärvi

              Originally posted by Antsah View Post
              Eikö tuo 90 astetta ole vähän alakanttiin? M54 pyörii ainakin 96-98 tienoilla. Mittariston salavalikosta voi tuota tarkkailla.
              Joo. Mun entisellä termarilla lämmöt oli perusajossa jotain 88-91 C. Uudella termarilla ne ovat 93-95 C, minkä luulisi olevan parempi talvea ja majoneesin kertymistä ajatellen. Reippaammin ajettaessa nuo arvot voivat käväistä n. 2 astetta tuon alueen ulkopuolella.
              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                Originally posted by xpro View Post
                mikä liitin on 98vm 525tds:ssä kyseesssä..? apukuskin oven sisällä (pahvin alla) pieni liitin josta lähtee kaksi ohutta vihreää johtoa..? palanut tovin airbag valo ja antoi koodiksi apukuskin puolen sivu tyyny.. ei kertonut onko nyt sitten pilarin vai oven tyyny.. että voisikohan tuo liitin olla airbagille kun oli näköjään irti jostain systä..
                Saattaa olla diskantin johdot, muistaakseni oli vihreät.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by xpro View Post
                  mikä liitin on 98vm 525tds:ssä kyseesssä..? apukuskin oven sisällä (pahvin alla) pieni liitin josta lähtee kaksi ohutta vihreää johtoa..?
                  Eikös tuo ole keskiäänikaiuttimen johto.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Jax_KiBez View Post
                    ASC+T Ei jarruta pyörää vaan pudottaa tehoja, DSC jarruttaa pyörää.
                    Höpö höpö, ASC+T jarruttaa (ja pudottaa tehoja) mutta vain takapyöriä. DSC jarruttaa tarvittaessa kaikkia pyöriä.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • luikas
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 644
                      • Oulu area

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Eikös tuo ole keskiäänikaiuttimen johto.
                      Jep, omassa hifi-paketilla varustetussa oli keskiäänikajarin johot poikki ja ne oli nuo vihreät justiin.. airbagille tais tulla keltasta? :think
                      Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                      Past:
                      F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                      F31 318d xdrive -14
                      F07 530d GT-11
                      E90 330xda LCI -09
                      E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                      E39 530d M-Sport -03
                      E39 530iA M-Sport -02
                      E39 528i -97
                      E30 320i -88

                      Comment

                      • anteroro
                        BTCF Member
                        • Jan 2009
                        • 434
                        • oulu

                        sigun touringissa alkoi kytkin luistaa niin ettei kestänyt normaalia kiihdytystä ilman luistamista. nyt vaihdettu uusi sachs kytkinpaketti ja otettu cdv venttiili pois, ei auttanut mitään ja luistaa niin perkeleesti. asentaja sanoi vauhtipyörän olevan vielä käypänen ettei vielä kannata vaihtaa. kannattaako vielä koittaa vaihtaa esim. työsylinteri vai pitääkö suosiolla alkaa vauhtipyörän tilaukseen? kytkin tuntuu nyt huomattavasti kevyemmältä mutta liekkö johtuu tuosta luistatusventtiilin poistosta.
                        E30 325 M-tech II DCT
                        9.97s/238kmh

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          Ai että ASC E39 jarruttaa aina ruopivaa pyörää? ja DSC sitte onkin niinkuin "esp"... Mutta tuntuu vaan ettei tuo ehkä jarruta, mut toisenkautta niin hyvin "handlaa" sutimisen, että pakko sen on oikeastaan jarruttaa.

                          Originally posted by Terno View Post
                          oothan nyt vaihtanut muutakin kun nesteet????
                          Mitäs nyt sitte pitäis vaihdella? :think
                          Satula nyt mietityttää onko jumissa tms, mutta palat ei oo loppu, jos sitä meinaat...
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • Santei
                            Newbiemmer
                            • Jul 2010
                            • 16
                            • Ilmajoki



                            Tuota oon vähän himoinnut nykyisen E46:sen tilalle, kun tuota perheenlisäystäkin on jo yksi kappale. Ja koirakin löytyy joten tilat käyvät vähiin.

                            Mitä tuon ikäisessä ja ajetussa E39:ssä tulee ottaa huomioon ostettaessa? Mihinkä varautua ja mitä tsekata paikanpäällä? Olettaen että tuota katsomaan menen.

                            Toinen vaihtoehto on kilpailevalta merkiltä http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/5166833

                            5 vuotta uudempi samoilla kilometreillä, mutta bemari foorumilla silti varmaan suositellaan bimmeriä.

                            Comment

                            • Jax_KiBez
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 2061
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Höpö höpö, ASC+T jarruttaa (ja pudottaa tehoja) mutta vain takapyöriä. DSC jarruttaa tarvittaessa kaikkia pyöriä.
                              Mulla ei ainakaan tuntunut että yhdessäkään E39:ssä ole ASC+T jarruttanut takapyöriä. On koitettu toinen takapyörä ilmassakin, tehot tippuu muttei jarrut aktivoidu, ainakaan sillein miten ne DSC:ssä rutisee. Kun luin että pitäis olla ABS-tyylinen pulssi.

                              EDIT: Mutta en väitä että olisit väärässä, mutta ainakaan itse en ole koskaan kokenut että takapyörät jarruttaisivat yhtään.
                              Last edited by Jax_KiBez; 31-10-2012, 19:36.
                              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                              _____________________________________
                              Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                              Tästä mun kaluston showroomiin
                              Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                Originally posted by Santei View Post
                                http://www.nettiauto.com/bmw/525/5136479

                                Tuota oon vähän himoinnut nykyisen E46:sen tilalle, kun tuota perheenlisäystäkin on jo yksi kappale. Ja koirakin löytyy joten tilat käyvät vähiin.

                                Mitä tuon ikäisessä ja ajetussa E39:ssä tulee ottaa huomioon ostettaessa? Mihinkä varautua ja mitä tsekata paikanpäällä? Olettaen että tuota katsomaan menen.

                                Toinen vaihtoehto on kilpailevalta merkiltä http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/5166833

                                5 vuotta uudempi samoilla kilometreillä, mutta bemari foorumilla silti varmaan suositellaan bimmeriä.
                                Ohhoh, onpas pienillä kilometreillä... :think Mulle kans!

                                Kai noissakin iän puolesta se ruostepeikko saattaa asua? Mut tunkin nostokorvan ympärykset oon huomannu sellasiks paikoiks, mitkä on aika herkkiä tavallisten, paksinkansi jne, lisäksi... Tosin ei varmaan vielä noilla kilometreillä ole mitään sanomista...
                                Ja jos pääsee pohjaa näkee, niin kato ettei oo ajettu mihinkään, ettei oo painaumia tms...

                                Ei toi Voorti huono ois, mutta arvo laskee nopeammin varmasti. Ja on niissä omat vikansa... Mut varrmasti halvempi pitää!
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎