Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by Oskuuuuu View Post
    oliko siinä e39 kannessa muovinen vai alumiininen imusarja ?
    ei ollut imusarjaa enää siinä vaiheessa kun kävin hakemassa kannen. mutta muovinen niissä kaikissa pitäisi olla. imusarja-asiaa silloin ihmettelin kun ei olisi pitänyt sopia suoraan mutta sinne hulahti :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Tome
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 548
      • Joensuu

      Originally posted by janke View Post
      Vihdoin kaikki, kun täältä silloin opiskelin asiasta ja nimen omaan painotettiin noista rinkuloista. Öljyä on nyt hiukan tulpankoloissa.. ainakin 3:ssa oli vähäsen ja suurin vuoto on siellä moottorin takapäässä:think

      En tiedä sitten tuliko kiristettyä liikaa
      ei sitä voi kiristää liikaa kun ne holkkimutterit pohjaa siihen kanteen.

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by Tome View Post
        ei sitä voi kiristää liikaa kun ne holkkimutterit pohjaa siihen kanteen.
        Olikos näin? Muistaakseni laitettiin momenttiin korjausoppaan mukaan.:think
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by TJJ View Post
          Kannattaako kympin takia säästää ja sitten kohta taas ihmetellä vuotaako tiiviste sittenkin (koska se onkin hiukan väärän kokoinen) tai miksi se hyytyi jo puolessa vuodessa.
          No ei tietenkään kannata säästää... kyl tuokin täytyy hakea muualta, kun Motonetistä.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Plihal
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 65
            • Seinäjoki

            Originally posted by janke View Post
            Olikos näin? Muistaakseni laitettiin momenttiin korjausoppaan mukaan.:think
            Ei voi kiristää liikaa, pohjaa kuten jo sanottu. Tai no, sit on kiristäny liikaa, jos alkaa löystymään.
            BMW E39

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Originally posted by Plihal View Post
              Ei voi kiristää liikaa, pohjaa kuten jo sanottu. Tai no, sit on kiristäny liikaa, jos alkaa löystymään.
              Ok!! I-salmi oli tuolloin pää-asentaja, joten en muista tarkkaan kuinka toi homma meni.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                Originally posted by Peltsii View Post
                Ongelmahan on siinä, kun mulla on M-Sport alusta, jossa on nyt vielä hieman matalammat -40mm eibach sportline jouset, eli haluaisin jämäkämmät iskarit kuin nuo perus lullat.
                Allright... No, sitte en kyllä ite laittais rahaa mihkään halpoihin setteihin, vaan epäilemättä jotkut Sprintit ois ihan ok kamaa..? :think
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • ämsport
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 118
                  • Pori

                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Allright... No, sitte en kyllä ite laittais rahaa mihkään halpoihin setteihin, vaan epäilemättä jotkut Sprintit ois ihan ok kamaa..? :think

                  Mutta eikö niillä muutu auto rata-autoksi,eikä tässä nyt sellaista haluta.

                  Comment

                  • Fastpiksu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2010
                    • 1571
                    • Kajaani-Paltamo

                    Ei taida e39 iskareiden vaihdolla rata-autoksi muuttua. Tai ei ainakaan itselläni muuttunut, vaikka kovasti toivoin.
                    Chevrolet Express van
                    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                    E36 325i group F

                    Ex:
                    e34 525i
                    e34 525tds "superturbo"
                    e39 530d M-Sport

                    Comment

                    • marcus_108
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2012
                      • 578
                      • Hyllykallio

                      Uusi avain E39:iin

                      Kuinkahan sellanen asia kun hommasin ton auton E39 -99 niin ei tullu kun yksi kaukkari avain mukana ja autossa on hälytin, niin voinko ostaa jostain vanhan avaimen ja koodata sen uudestaan sopimaan omaan autooni? tilata Ebaystä uus avainaihio ja laittaa siitä vanhasta/uudesta avaimesta vaan sisältö uuteeen aihioon...? heh ei paljo sekavasti selitetty!!
                      Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                      Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                      Ex:
                      E39 523i touring -99
                      Opel kadett E 1.6 -89
                      Seat Toledo 1.8 -92
                      Toyota corolla Lb 1.6 -87
                      Vw passat farkku 1.8 -99

                      Comment

                      • Magor
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 571
                        • Oulu

                        Originally posted by ämsport View Post
                        on.Mutta usko nyt masteriakin nää vehkeet on aika moisia iskarin syöjiä ainaskin etupää Sachs/Boge,Bilstein..ainoita kunnon pelejä jätä ne kiina kybit sun muut romut ihan rauhaan.Paitsi jos haluat tolppia muljata ja pyörän kulmia säädellä puolen vuoden välein niin anna palaa
                        Itsekkin kokeilin Bogen iskareita ensimmäisen ja viimeisen kerran e36:n alla, kestivät 2kk, en suosittele.
                        Nykyseen kikottimeen on edellinen omistaja laittanu TA-techinksit keulaan ja hyvin kai nuo tuntuu pelaavan vielä ainakin, saapa nähdä pelaako talven yli.
                        G31 540d xdrive
                        E28 535iA ikiprojekti

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          Originally posted by Magor View Post
                          Itsekkin kokeilin Bogen iskareita ensimmäisen ja viimeisen kerran e36:n alla, kestivät 2kk, en suosittele.
                          Siis kyllä Boge on niitä parhaiten kestäviä iskareita.
                          Oli iskarin merkki mikä tahansa, niin ne voi saada rikki asennusvirheellä tai vaikka jättämällä suoja-/pohjaanlyöntikumit asentamatta.

                          Omassa E39:ssä on Bogen iskarit kolmatta vuotta kiinni M-sport alustassa. Kilometrejä niihin on kertynyt jo yli 80tkm, eikä vuotoja ole ja vaimennus on yhä jämäkkä.
                          Sopii yrittää samaa Monroella, TA-techinksillä ja muulla "merkkitavaralla".
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • tmth
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 2194
                            • Kangasala

                            Ne ei kyllä ihan kauheasti iskareita kuluta nämä E39:it. Omassa on alkuperäiset saschit, ja mittarissa 305 000 km. On ne kyllä jo loppukin. Myös kaikki etupään tukivarret näkyivät olevan -01 vuoden leimoilla

                            F10 & R55
                            ex:
                            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Omassakin on orkkikset 220tkm ajetut msportit,että ei nuo nyt ihan jatkuvalla syötöllä kulu. Tiedä sitten meneekö raskaskeulaisissa dieseleissä nopeammin. Tukivarret olisi nyt vaihtoiässä edessä -00 leimoilla. Onko muuten kenelläkään kokemusta/tietoa noista meylen iskareista?
                              Last edited by Antsah; 07-01-2013, 23:07.

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                Ongelmahan on siinä, kun mulla on M-Sport alusta, jossa on nyt vielä hieman matalammat -40mm eibach sportline jouset, eli haluaisin jämäkämmät iskarit kuin nuo perus lullat.
                                Minä taas haluaisin pehmeämmäksi tuon alustan turhan jäykkä on näin talvisin. En tiedä saako pelkillä iskareilla tuota muutettua vai vaatiiko jousienkin uusimisen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎