Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    Originally posted by Peltsii View Post
    http://www.ebay.de/itm/BMW-5ER-E39-O...item2ec4e8f016


    Tekeekös tämmösellä satsilla mitään ?
    Osta ennemmin Lemföderiä. Koska OEM.
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6022
      • Sipoo

      Pitäis vaihtaa tänään E39 528 etuiskarit, tukivarret, raidetangot ja koiranluut. Mitään mitä pitäisi huomioida erityisest? Mikä saattaa vastustella? 535:een oon noita vaihdellutkin (pl. raidetangot), mutta tämä ainakin pikaisella vilkaisulla oli hieman erilainen rakenteeltaan. Paineilmatyökaluja ei ole, joten haen uudet ylätukilaakerit myös - ei tarvitse sitten yrittää taistella noita irti vanhoista iskareista...
      Last edited by kmn; 03-01-2013, 12:50.

      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14349
        • Oulu

        Originally posted by Peltsii View Post
        http://www.ebay.de/itm/BMW-5ER-E39-O...item2ec4e8f016


        Tekeekös tämmösellä satsilla mitään ?
        Kyllä, jos myyt auton viikon sisällä... Muuten ei. Osta Lemförder.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          Originally posted by Samppae39 View Post
          CRC:llä ainakin löytyy belt grip sprayta. Tarttu joskus työpaikalta mukaan. Auttaa kyllä kitiseviin hihnoihin.
          Tätäkään kyllä ei kannata mennä tunkeman autoon, on ennemmin tarkoitettu vähän niinkuin teollisuuteen. Periaatteessa vulkanoi sinne vähänniinkuin uutta pintaa ja tarraa tiukasti hihnapyöriin, mieluummin puhdistaa ne pyörät ja remmin ja kokeilee uusiks.

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by zener View Post
            Kyllä, jos myyt auton viikon sisällä... Muuten ei. Osta Lemförder.
            Jahas. No pitää panna mietintään. Kilsoja tulee kyllä se noin 5000km vuodessa, että huonommatkin välttäisi..:think
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Originally posted by Peltsii View Post
              Jahas. No pitää panna mietintään. Kilsoja tulee kyllä se noin 5000km vuodessa, että huonommatkin välttäisi..:think
              Kokemuksesta voin sanoa, että Meylen kamppeet eivät kestä, vaikka kilometrejäkään ei tulisi paljoa. Kumit haurastuvat sitä vauhtia, että ennen pitkää pääsee kura ja hiekka niveliin, jonka jälkeen olet uudelleen tukivarsikaupoilla.

              Jos kaikki varret on vaihdettava kerralla, niin TÄMÄ setti olisi siihen hommaan paljon parempi.

              Comment

              • Jii5
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 39
                • Suomi

                Moi. Onko shadowline listat mallilltaan täysin samanlaiset kromilistojen kanssa? Eli jos teippaa niin huomaako eroa? Onko kukaan teippauttanut (hinta kiinnostaisi)? Ja onko alkuperäisessä shadowlinessä jotain muuta eroa kuin ulkolistat verrattuna kromilistaseen. Ja auto olisi siis facelift sedan e39.

                Comment

                • 2bar..ahhh
                  BTCF Honorary Member
                  • Nov 2004
                  • 3351
                  • haapavesi

                  Originally posted by TJJ View Post
                  En sinne hihnaan jarrucleaneriakaan laittaisi, se kun voi vaurioittaa kumiosia... Tosin ehkä nämä nykyiset viherpiiperrys-aineet eivät sitä tee. Minä olen ihan tavallisella vedellä huuhdellut hihnat ja rullat jos niihin on jäähdytysnestettä päässyt.
                  kyl nykyy market gliinerit paljoo tosiaankaan vaurioita... haisevat vain sitruunalle
                  €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                    kyl nykyy market gliinerit paljoo tosiaankaan vaurioita... haisevat vain sitruunalle
                    Joo ainakin CRC:n jarrukliineri on kokolailla harmitonta ainetta. Sillä yleensä esim. konehuonetta putsailen hankalista paikoista ja myös työkaluja tulee kiillotettua kyseisellä aineella. Voimakkaasti haihtuvaa, niin ei pääse edes vaikuttamaan kauhean pitkäksi aikaa.

                    Puhdas asetoni onkin sitten aivan eri asia.

                    Comment

                    • Mad_Mike
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 177
                      • Oulun seutu

                      Originally posted by Samppae39 View Post
                      WD40 auttaa myös jos jarrut vinkuu Ei kyllä ittellä tulis mieleen ruiskuttaa voiteluainetta hihnaan, jos se vinkuu...
                      Originally posted by TJJ View Post
                      En sinne hihnaan jarrucleaneriakaan laittaisi, se kun voi vaurioittaa kumiosia... Tosin ehkä nämä nykyiset viherpiiperrys-aineet eivät sitä tee. Minä olen ihan tavallisella vedellä huuhdellut hihnat ja rullat jos niihin on jäähdytysnestettä päässyt.
                      Eihän sitä voitelu ainetta siihen hihnaan ole ruiskutettu! Lukekaahan tarkemmin...eisss

                      Tosiaan kyse oli hihnapyörästä, EIKÄ remmistä. Ja jos tarkemmin vielä asia ilmaistaan niin hihnapyörän ja laturin väliseen akseliin voitelu ainetta suihkauttamalla loppuu ääni vähäksi aikaa.
                      Last edited by Mad_Mike; 03-01-2013, 18:25. Reason: vituttaa
                      530XD LCI M-Sport

                      ex E39 530iA M-Sport
                      ex E39 530dAT

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Mad_Mike View Post
                        Tosiaan kyse oli hihnapyörästä, EIKÄ remmistä. Ja jos tarkemmin vielä asia ilmaistaan niin hihnapyörän ja laturin väliseen akseliin voitelu ainetta suihkauttamalla loppuu ääni vähäksi aikaa.
                        Aika tarkkaan saa lukea... Mikä ihme on hihnapyörän ja laturin välinen akseli? Mekaaninen kiristin? Sinne sisälle pitäisi suihkuttaa kunnon vaseliinia, tosin vanhemmiten nuo alkaa kitisemään vaikka sinne ei jäähdytysnestettä menisikään.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Kems
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 151
                          • Pirkanmaa

                          Tässä joskus mainitsin siitä, että ilmastoinnin kompuralta puuttuu kokonaan hina. Kokeilin äsken pyörittää sitä käsin. Se pyöri todella helposti eikä mitään kovin suurta vastusta tuntunut. Ilmastoinnin kuivain puuttuu myös. Onkohan tuo kompressori sitten rikki? Ei se ainakaan jumissa ole.

                          Ps. Mikä se säiliö on siinä pesunestesäiliötä edempänä? Siinä korkissa roikkuu punainen läpyskä. Pissapoikaa täynnä sekin näyttäisi olevan, mutta kun se ei vähene koskaan. Mihin sen pitäisi edes pumpata sitä? Pumppu on kyljessä ja siitä menee letku konepeltiin.
                          Ihan normaalisti nytkin tuntuu ruikkivan ajovaloille ja tuulilasille, joten mikä on tuon tarkoitus?

                          Comment

                          • tmth
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 2194
                            • Kangasala

                            Originally posted by Kems View Post
                            Tässä joskus mainitsin siitä, että ilmastoinnin kompuralta puuttuu kokonaan hina. Kokeilin äsken pyörittää sitä käsin. Se pyöri todella helposti eikä mitään kovin suurta vastusta tuntunut. Ilmastoinnin kuivain puuttuu myös. Onkohan tuo kompressori sitten rikki? Ei se ainakaan jumissa ole.

                            Ps. Mikä se säiliö on siinä pesunestesäiliötä edempänä? Siinä korkissa roikkuu punainen läpyskä. Pissapoikaa täynnä sekin näyttäisi olevan, mutta kun se ei vähene koskaan. Mihin sen pitäisi edes pumpata sitä? Pumppu on kyljessä ja siitä menee letku konepeltiin.
                            Ihan normaalisti nytkin tuntuu ruikkivan ajovaloille ja tuulilasille, joten mikä on tuon tarkoitus?
                            Ilmastoinninkompuran kuuluukin pyöriä kevysti, kun ilmastointia ei ole kytketty päälle.

                            Se toinen pesunestesäiliö on tehopesua varten. Se toimii pyyhkimen viiksen päästä painamalla sitä nappia. Sinne voi laittaa vaikka raakaa, tai muuten tuimempaa lasinpesunestettä.

                            F10 & R55
                            ex:
                            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                            Comment

                            • Kems
                              Bimmer Rookie
                              • May 2012
                              • 151
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by tmth View Post
                              Ilmastoinninkompuran kuuluukin pyöriä kevysti, kun ilmastointia ei ole kytketty päälle.

                              Se toinen pesunestesäiliö on tehopesua varten. Se toimii pyyhkimen viiksen päästä painamalla sitä nappia. Sinne voi laittaa vaikka raakaa, tai muuten tuimempaa lasinpesunestettä.
                              Usein sitä viiksen päässä olevaa nappia olen käyttänytkin, joten ei taida toimia tuo pumppu.

                              Minkähän ihmeen takia se hihna on sitten irroitettu siitä ilmastoinnin kompurasta?
                              Täyttää tuo pitää ainakin ja kuivain samalla laittaa, mutta miksiköhän se on noin jätetty?

                              EDIT: Ja siitäkin piti kysyä, että onko normaalia kun lasia pestessä pyyhin alkaa jo hieromaan lasia ennen kuin nestettä edes tulee. Häiritsevää varsinkin jos on kuiva ja paskainen lasi.
                              Last edited by Kems; 03-01-2013, 20:03.

                              Comment

                              • Fastpiksu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2010
                                • 1571
                                • Kajaani-Paltamo

                                Nyt kun pissapojista on puhe:
                                Sopiskohan jonkun toisen bemarin pesurin suuttimet e39:n konepeltiin?
                                Ittee ainakin vituttaa kun niin pistemäisesti neste tulee, verraten semmoseen "sumuun".

                                Yleensä vetelenkin viikseä niin varovasti että nestettä tulee muttei vielä pyyhkäse, ja odotan että leviää tuulilasin yläreunaan ennenkuin pyyhin pois. Tämä tosin on aika ärsyttävää, muttakun muuten ei tule puhtaaksi..
                                Chevrolet Express van
                                Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                                E36 325i group F

                                Ex:
                                e34 525i
                                e34 525tds "superturbo"
                                e39 530d M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎