Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benzi87
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1106
    • Oulu

    Originally posted by peto2 View Post
    liittimiä on paria eri mallia, irrottamalla selviää.. ja jos siinä on joku tunig teron asentama mankka niin todenäköisesti sivuleikkurit on ollu vauhdissa eikä sulla ole enää orkkis liittimiä..

    itse laittaisin kyllä MID:n :think
    Käytin soittimen pois ja ei ole onneksi kukaan näyttänyt sivuleikkureita johdoille.
    Niin siis nykyinen soitin on alkuperäinen kasetti malli ja siksi vaihtuu cd-malliin.
    Mikä tuo MID on ja minkälainen homma se on saada toimimaan? :think

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Benzi87 View Post
      Käytin soittimen pois ja ei ole onneksi kukaan näyttänyt sivuleikkureita johdoille.
      Niin siis nykyinen soitin on alkuperäinen kasetti malli ja siksi vaihtuu cd-malliin.
      Mikä tuo MID on ja minkälainen homma se on saada toimimaan? :think


      karvalakki MID jossa vain soitin ja kello on plug & play
      obc ja puhelintoimintoiset vaativat taas jonkun palan johtosarjaa (saa valmiina marmorilta)
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by peto2 View Post
        karvalakki MID jossa vain soitin ja kello on plug & play
        obc ja puhelintoimintoiset vaativat taas jonkun palan johtosarjaa (saa valmiina marmorilta)
        Ei ole olemassa karvalakki MID:iä. Se yksirivinen on nimeltään IRIS. Ja sekin voi olla erillinen ja sisältää saman johtosarjan jonka MID vaatii tai sitten se voi olla yhtä osaa soittimen kanssa jolloin tuo johtosarja puuttuu.
        E39 528iA

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8257
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by TJJ View Post
          Ei ole olemassa karvalakki MID:iä. Se yksirivinen on nimeltään IRIS. Ja sekin voi olla erillinen ja sisältää saman johtosarjan jonka MID vaatii tai sitten se voi olla yhtä osaa soittimen kanssa jolloin tuo johtosarja puuttuu.
          eikö?

          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by peto2 View Post
            eikö?
            Tuo on kaksirivinen eli MID. Se, että siitä puuttuu BC-, puhelin- tai DSP-napit ei sen liittämiseen vaikuta.
            E39 528iA

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by TJJ View Post
              Tuo on kaksirivinen eli MID. Se, että siitä puuttuu BC-, puhelin- tai DSP-napit ei sen liittämiseen vaikuta.
              eli karvalakki-MID johon EI tarvitse hankkia johtosarjaa.. kyllä olen tuollaisen asentanut 2- osaisen IRIS tilalle.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by peto2 View Post
                eli karvalakki-MID johon EI tarvitse hankkia johtosarjaa.. kyllä olen tuollaisen asentanut 2- osaisen IRIS tilalle.
                Niin, kai sen 2-osaisen Iriksen/soittimen tilalle saakin, niissähän on jo Iriksen käytössä se sama 12-pinninen liitin kuin MID:issä (kuten jo kirjoitin). Siihen samaan liittimeen saa kyllä kiinni minkä tahansa MID:in, riippumatta sen nappien määrästä. Vai mitä sinä tarkoitat?
                E39 528iA

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Niin, kai sen 2-osaisen Iriksen/soittimen tilalle saakin, niissähän on jo Iriksen käytössä se sama 12-pinninen liitin kuin MID:issä (kuten jo kirjoitin). Siihen samaan liittimeen saa kyllä kiinni minkä tahansa MID:in, riippumatta sen nappien määrästä. Vai mitä sinä tarkoitat?
                  jaa, luulin että johtosarja-ero on riippuvainen toiminnoista, kun se siis onkin riippuvainen vain fyysisestä rakenteesta?
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by peto2 View Post
                    jaa, luulin että johtosarja-ero on riippuvainen toiminnoista, kun se siis onkin riippuvainen vain fyysisestä rakenteesta?
                    Toiminnot menee johtosarjaan kuuluvan I-bus väyläpiuhan kautta, joten MID:in lisänapit ei vaadi lisäjohtoja. On siis vain yksi johtosarja ja se käy 2-osaiseen Irikseen ja Midiin.

                    1-osaisessa IRIS/soittimessa sitten on vain se radion taakse tuleva virta-/kaiutinkaapeli, siihen liittimeen tosin tulee myös tuo sama väylä. (Taisi olla vain MID:in nappien valot jotka oikeasti vaatii tuon erillisen johtosarjan, kaikki muut signaalit löytyisi radion taakse tulevasta liittimestä.)
                    E39 528iA

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Toiminnot menee johtosarjaan kuuluvan I-bus väyläpiuhan kautta, joten MID:in lisänapit ei vaadi lisäjohtoja. On siis vain yksi johtosarja ja se käy 2-osaiseen Irikseen ja Midiin.

                      1-osaisessa IRIS/soittimessa sitten on vain se radion taakse tuleva virta-/kaiutinkaapeli, siihen liittimeen tosin tulee myös tuo sama väylä. (Taisi olla vain MID:in nappien valot jotka oikeasti vaatii tuon erillisen johtosarjan, kaikki muut signaalit löytyisi radion taakse tulevasta liittimestä.)
                      nu ma ummarra
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Benzi87
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 1106
                        • Oulu

                        Originally posted by peto2 View Post
                        karvalakki MID jossa vain soitin ja kello on plug & play
                        obc ja puhelintoimintoiset vaativat taas jonkun palan johtosarjaa (saa valmiina marmorilta)
                        Itselle turhaa hifistelyä kun nyt riittää että saa vaan levyt pelaan ja saa työntää sisään vaikka Jaakko Tepon levyn.


                        Lainaten edellistä viestiäni:
                        Originally posted by Benzi87 View Post
                        Entä passaako vanha sovite joka on autossa kiinni kun entisen soittimen irroittaa niin cd-malliseen rammariin? :think

                        Comment

                        • Mik@
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1413
                          • Nurmes

                          Onko joku kokeillut näitä powerflexin puslia? Ilmeisesti painellaan tukivarsista entiset pois ja nuo tilalle. Vai meneekö pallot ennen väljäksi kuin nuo orkkis puslat. Mulla auto välillä vatkaa niinkuin olisi rengas pahasti epätasapainossa mutta ilmeisesti vika ollut monesti noissa tukivarsissa?
                          E61 520Da

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11079
                            • Oulu

                            PetKen e39:iin vaihettiin powerflexit ja hyvin on toiminu. Oli toiselta puolelta tullu puslasta öljyt pihalle ja täristi sen takia niin perkeleesti. Samalla laitettiin rasvaa palloniveliin, niin hyvin on ainakin tähän asti toiminu.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • pexodus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1577
                              • Leppävirta/Oravikoski

                              Mistäs vikaa etsisi? Sigun mukainen käyttis ei lähde vajaalla tankilla käyntiin kun on seissyt yli ~6h, tankin pumppu vaihdettu, ei toivottua vaikutusta :/
                              Vieno dieselin katku leijuu kuskinpuolen b-pilarin takapuolella, vuotaako jokin liitos paineet linjasta pihalle pitkään seisoessa vai mikä helvetti tätä kotteroa vaivaa? B-pilarin alla olevan letku/putki liitoksen korjasin, ei tippase enää mutta haisee vieläkin! Mistään ei maahan tule pöllöä, eikä näkyvästi helmoissakaan majaile
                              BMW F11 LCI 530da x-drive
                              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                              Comment

                              • Samppae39
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1597
                                • Vähäkyrö

                                Originally posted by pexodus View Post
                                Mistäs vikaa etsisi? Sigun mukainen käyttis ei lähde vajaalla tankilla käyntiin kun on seissyt yli ~6h, tankin pumppu vaihdettu, ei toivottua vaikutusta :/
                                Vieno dieselin katku leijuu kuskinpuolen b-pilarin takapuolella, vuotaako jokin liitos paineet linjasta pihalle pitkään seisoessa vai mikä helvetti tätä kotteroa vaivaa? B-pilarin alla olevan letku/putki liitoksen korjasin, ei tippase enää mutta haisee vieläkin! Mistään ei maahan tule pöllöä, eikä näkyvästi helmoissakaan majaile
                                Eikös se siirtopumppu ole b-pilarin kohdilla? Vuotasko se :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎