Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gize
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 548
    • Tampere

    Originally posted by pexodus View Post
    Originally posted by luikas View Post
    Eikös tästä ole aiemminkin jo kirjoiteltu tällä osastolla... Joku oli keksinyt vinkata että ei työnnä pistoolia ihan perille vaan ottaa vähän takaisin päin ja liruttelee varovasti menemään ettei tule yli.
    Tässä kotterossa pystyy tankkaamaan viimeisellä mahdollisella pykälällä millä pistooli kestää "huulilla" n. 3-5 litraa 1/3 teholla kunnes napsahtaa ekan kerran! Tankkaus onnistui ainoastaan niin että pistooli oli lähes ulkona reiästä ja siitä liruttelee pikkuhiljaa niin saa putken vetämään! tänään tankkasin puolesta, täyteen, aikaa tuohon operaatioon meni n. 5min!
    Aina kun putki meinaa tulvia täytyy odottaa n. 10-15sek kunnes seuraavan litran voi liruttaa :/
    Kyllä jossain on vikaa jos ei pysty edes normaaliteholla tankkaamaan pätkimättä. Omassa autossa en käytä mitään vippaskonsteja (lue pistoolin kääntelyitä), pistooli reikään, suurteho päälle ja kännykkä liipasimen väliin. Käyn siis yleensä rekkapisteillä koska hienosti se silläkin teholla tuonne uppoaa eikä tarvitse odotella. Minäkö laiska

    Sitten omaan asiaan: Minkäköhän kahden päivän protestin tuo webasto päätti tehdä; huomasin ettei toimi ajon aikana. Sulakeresetointi ja testaus -> vain paloilmapuhallin? pyörii. Sama toistui ja lukkoon. Resetointi ja kokeilu, mutta ei, pyörittää vain tuota puhallinta, ei edes kokeillut pumpata tai aloittaa polttoa. Hyväksyin kohtaloni parin päivän jälkeen ja mietin että jos olisi ohjainkortissa vikaa. Eilen kuitenkin pakko oli vielä kokeilla ja nythän se taas pöhisee hienosti! puoli tuntia kävi aivan ongelmitta kuten ennenkin, ja nyt toimii myös ajon aikana. Lisäyksenä vielä että ne pari päivää kun tuo vika oli niin ajon aikanakin / auto käynnissä vain tuo puhallin pyöri, ei edes koettanut aloittaa polttoa.

    Kysymys siis: Onko tämä ennakko-oire jostain tulevasta viasta; ts. kannattaisiko nyt käydä tuo weba huollattaan? Mitähän tuon huolto sitten edes käsittää? Ja kyllä, käytän sitä myös kesällä säännöllisesti, ja pitkiä polttoja.
    Kulkineet:
    BMW 730dA -03
    BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
    BMW 323i -95
    Honda CBR600Fighter
    EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

    3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1597
      • Vähäkyrö

      Originally posted by Gize View Post
      Kyllä jossain on vikaa jos ei pysty edes normaaliteholla tankkaamaan pätkimättä. Omassa autossa en käytä mitään vippaskonsteja (lue pistoolin kääntelyitä), pistooli reikään, suurteho päälle ja kännykkä liipasimen väliin. Käyn siis yleensä rekkapisteillä koska hienosti se silläkin teholla tuonne uppoaa eikä tarvitse odotella. Minäkö laiska

      Sitten omaan asiaan: Minkäköhän kahden päivän protestin tuo webasto päätti tehdä; huomasin ettei toimi ajon aikana. Sulakeresetointi ja testaus -> vain paloilmapuhallin? pyörii. Sama toistui ja lukkoon. Resetointi ja kokeilu, mutta ei, pyörittää vain tuota puhallinta, ei edes kokeillut pumpata tai aloittaa polttoa. Hyväksyin kohtaloni parin päivän jälkeen ja mietin että jos olisi ohjainkortissa vikaa. Eilen kuitenkin pakko oli vielä kokeilla ja nythän se taas pöhisee hienosti! puoli tuntia kävi aivan ongelmitta kuten ennenkin, ja nyt toimii myös ajon aikana. Lisäyksenä vielä että ne pari päivää kun tuo vika oli niin ajon aikanakin / auto käynnissä vain tuo puhallin pyöri, ei edes koettanut aloittaa polttoa.

      Kysymys siis: Onko tämä ennakko-oire jostain tulevasta viasta; ts. kannattaisiko nyt käydä tuo weba huollattaan? Mitähän tuon huolto sitten edes käsittää? Ja kyllä, käytän sitä myös kesällä säännöllisesti, ja pitkiä polttoja.
      Oma Webasto teki tuota samaa, kun oli ohjausjohto hapettunut.

      Comment

      • PetKe
        BTCF Member
        • Feb 2012
        • 53
        • Oulu

        Miten pitäs toimia bensatankin huohotus? Kerää alipainetta tankkiin. Myös bensamittari sekoilee omiaan, mutta se taitaa johtua bensa-anturista?
        E91 320d
        E39 523 M-Sport
        E30 316

        Comment

        • xpro
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2012
          • 252
          • varkaus

          Originally posted by janke View Post
          Tuliko separaattori kunnolla kiinni paikalleen? Ettei haukkaa ilmaa tiivisteen välistä?
          kyllä sen siellä kunolla pitäisi olla. vähän vastan se taisteli kun pultteja kiinni laitoin mutta arvelin että kyllä se sinne painuu... ainut mikä hankaluuksia tuotti hommassa niin se rauta putki joka kulkee imusarjan ali johonkin konehuoneen etuosaan.. sitä en sieltä poiskaan saanut että olisi sen tarkastanut että onko auki..

          Comment

          • Gize
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 548
            • Tampere

            Originally posted by Samppae39 View Post
            Oma Webasto teki tuota samaa, kun oli ohjausjohto hapettunut.
            Eli vasen pyörä pois ja sisälokarin takaa webasto esiin? Minne tuo ohjausjohto webastolta menee, eli jos vedän koko pätkän uusiksi niin paljonko purkamista edessä? Olettaen että kyse on siitä



            Ilmeisesti kuvassa näkyvät liittimet? Vai onko tuo ohjausjohto jossain muualla / jokin muu piuha? Huomaa että en ole paljoa tuohon webaan perehtynyt
            Kulkineet:
            BMW 730dA -03
            BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
            BMW 323i -95
            Honda CBR600Fighter
            EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

            3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1597
              • Vähäkyrö

              Originally posted by Gize View Post
              Eli vasen pyörä pois ja sisälokarin takaa webasto esiin? Minne tuo ohjausjohto webastolta menee, eli jos vedän koko pätkän uusiksi niin paljonko purkamista edessä? Olettaen että kyse on siitä



              Ilmeisesti kuvassa näkyvät liittimet? Vai onko tuo ohjausjohto jossain muualla / jokin muu piuha? Huomaa että en ole paljoa tuohon webaan perehtynyt
              Ei hajua minne asti johto menee. Mutta juurikin noin. Tarkista ensin se liittimen kunto, näkyykö siinä hapettumaa. Toki kannattais ensin viedä auto vikakoodienlukuun, sieltä se syykin selviää toimimattomuuteen, jossei halua ihan vaan tarkastamisen ilosta purkaa webaa esille. Liittimet on hyvin näkyvillä laitteen päällä. 6-napainen liitin.

              Comment

              • Gize
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 548
                • Tampere

                Originally posted by Samppae39 View Post
                Ei hajua minne asti johto menee. Mutta juurikin noin. Tarkista ensin se liittimen kunto, näkyykö siinä hapettumaa. Toki kannattais ensin viedä auto vikakoodienlukuun, sieltä se syykin selviää toimimattomuuteen, jossei halua ihan vaan tarkastamisen ilosta purkaa webaa esille. Liittimet on hyvin näkyvillä laitteen päällä. 6-napainen liitin.
                Kiitos. Tarkennan vielä että tuohan kuitenkin nyt siis toimii Se piti vain 2 päivää (lauantai-sunnuntai) tuota mykkäkoulua jonka jälkeen päätti luovuttaa maanantaina.

                Onhan tässä pitänyt itsellekin toi piuha hommata jo vuoden alusta asti, vielä kun sais aikaseks Läppärin olen sentään kerennyt hommata Eikös tuohon webaankin ihan inpalla pääse käsiksi?

                Näyttäis kyllä huonoon kontaktiin liittyvän kun itsellään alkoi ja itsellään loppui, täytynee avata ja putsailla kontaktit.
                Kulkineet:
                BMW 730dA -03
                BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                BMW 323i -95
                Honda CBR600Fighter
                EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                Comment

                • Night-Wind
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1534
                  • 02

                  Omassa autossa edelleen joku purkaa akkua. Auto ollut yhdellä pajalla pian kaksi viikkoa ja kaveri totesi alkuun, että akusta virta ei häviä mihinkään kunnes auto seisoi ulkona kylmässä kolme vuorokautta oli akun jännite tippunut 9,4 volttiin. Tätä purkamista teki silti viime vuonna kesäkuussakin, joten ulkolämpötilalla ei välttämättä ole aina vaikutusta. On vain todennäköisempää, että akku purkaantuu kun auto/akku on kylmässä.

                  Itse olen vaihtanut puhaltimen siilen ja käyttänyt ilmastoinnin flektin johdon auki, kummallakaan ei vaikutusta. Ei myöskään uudella akulla. Laturi lataa OK ja sen diodeissa ei ole häikkää. Huoltomies lupasi tutkia sulakkeet läpi ym, kun auto on kylmässä.

                  V-mäinen vika, kun tätä on jatkunut pian 1½ vuotta.
                  ex: BMW E38 735iA -97
                  ex: MB W211 E200CDI -03
                  ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                  ex: BMW E39 528iA -96
                  ex: MB W126 300SE -89
                  ex: BMW E34 525iAT -95
                  ex: BMW E36 316iA -91

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6022
                    • Sipoo

                    Kokeile vaihtaa takakontista apparinpuolelta akun yläpuolelta "Unloader relay". Releet kontissa tässä järjestyksessä (edestä taakse).

                    1. Black fuel pump relay
                    2. Rear window defogger relay
                    3. Unloader relay
                    4. Open space
                    5. Open space
                    6. Fuel flap locking relay

                    Toi Unloader relay on käsittääkseni aivan samanlainen takalasin lämittimen releen kanssa, eli voit kokeilla vaihtaa noiden paikkaa.. Meidän E39:ssä akun purkaa navi, mutta ajattelin kokeilla vaihtaa nuo kaksi relettä kuitenkin uusiin - takalasinlämmitin ei toimi myöskään.

                    EDIT: Helpoin vika on paikallistaa seuraavalla tavalla: ovet kiinni, mutta apparin ovi auki ja takakontti auki ja paina molemmista lukko sormella kiinni -> lukittuu. Iske kaukosäätimellä ovet lukkoon. Ota akun navat esille takakontista ja iske yleismittari kiinni. Pitäisi näyttää 16minuutin päästä auton ollessa unitilassa muistaakseni jotain 0,014A virrankulutukseksi (joku muu voi vahvistaa) - en muista mitä näyttää ennen tuota tarkalleen.. Jotain 0,5A kait?.. Kun auto on unitilassa (eli olet odotellut sen 16min), niin eikun nykkimään sulakkeita yksi kerrallaan irti. Kun virrankulutus tipahtaa siitä about 0,5A -> 0,014A, olet löytänyt viallisen komponentin!
                    Last edited by kmn; 12-03-2013, 11:38.

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • Night-Wind
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1534
                      • 02

                      @ kmn, laitetaan releen vaihto korvan taakse. Tosin mikä sen unloader releen tehtävä sitten on? Tiedän, miten auton saa menemään lepotilaan (jos edes menee) sulakkeita nyppimällä. Asialle itse en vain voi tehdä yhtikäs mitään. Pätevä kaveri kyllä joka autoa tutkii, tietää mitä tekee. Toivottavasti vian aiheuttaja löytyy huomiseen mennessä. Tänne ilmoitan varmasti jos vika selviää!
                      ex: BMW E38 735iA -97
                      ex: MB W211 E200CDI -03
                      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                      ex: BMW E39 528iA -96
                      ex: MB W126 300SE -89
                      ex: BMW E34 525iAT -95
                      ex: BMW E36 316iA -91

                      Comment

                      • Samppae39
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1597
                        • Vähäkyrö

                        Originally posted by Gize View Post
                        Kiitos. Tarkennan vielä että tuohan kuitenkin nyt siis toimii Se piti vain 2 päivää (lauantai-sunnuntai) tuota mykkäkoulua jonka jälkeen päätti luovuttaa maanantaina.

                        Onhan tässä pitänyt itsellekin toi piuha hommata jo vuoden alusta asti, vielä kun sais aikaseks Läppärin olen sentään kerennyt hommata Eikös tuohon webaankin ihan inpalla pääse käsiksi?

                        Näyttäis kyllä huonoon kontaktiin liittyvän kun itsellään alkoi ja itsellään loppui, täytynee avata ja putsailla kontaktit.
                        Juu Inpalla pääsee käsiksi.

                        Comment

                        • MGUarto
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 192
                          • Vantaa-Nissas

                          Onkohan toi e39 nyt pikkasen liian tuuliherkkä, kehäIII-lahdentie-korso akselia ajelen, ja tässä viime aikoina kun on tota lunta tullut tuulten kera, niin tuntuu, että heittelee turhankin paljon. Juuri äsken mittarissa 100km/h ja siinä se sitten poikittai vetäs, onneks ei kauhean isoa kulmaa saanu aikaseks, vaikka onhan toi tyhjällä tiellä hauskaa.

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            Originally posted by pexodus View Post
                            Ei jumalauta! On varmaan ihan vitullinen näpäytyshomma etsiä tuo tukos ja myös se vuoto täältä kuskinpuolelta! Voi vittu kun taas vituttaa omistaa BMW
                            Vittu et hajosin! Mut tiedän tunteen niiiiin hyvin!

                            Onneks kevät on nurkan takana ja automyynti saattaisi vaikka kohta kukoistaa... :think
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • +Jompp3-
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2011
                              • 47
                              • Mikkeli

                              Ois uus alusta odottamassa alle laittoa. Onnistuuko vaihto ilman jousipuristinta? Mahtuuko tulemaan iskari/jousikombo pois ilman puristimia?
                              Ja noin ylipäätään onko millanen homma tehdä itse.
                              Last edited by +Jompp3-; 12-03-2013, 16:35.
                              -e39 523i
                              -Yamaha R1

                              Comment

                              • Fastpiksu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2010
                                • 1571
                                • Kajaani-Paltamo

                                Et tarvi puristimia jos et halua jousia pois iskareista. Ei paha homma.
                                Chevrolet Express van
                                Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                                E36 325i group F

                                Ex:
                                e34 525i
                                e34 525tds "superturbo"
                                e39 530d M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎