Älä nyt missään nimessä säiliötä pumppaa tyhjäksi. Ihan tyhjäksi jos päästät niin menee ilmaa ABS pumppuun ja ilmaamiseen tarvitsee sitten testerin. Esim. INPA:lla onnistuu. Vaihdat vaan ensit letkut, imaiset vanhat nesteet säiliöstä pois, uudet tilalle ja sitten ilmaat valitsemallasi tavalla. Paineella ilmaa systeemi on kyllä todellä kätevä ja onnistuu vaikka yksin. Ihan jos haluaan pilkulleen tehdä niin pitäisi vielä testerillä pyörittää ABS-pumppua.
Tarkennetaan. Ensin ime säiliö tyhjäksi, uutta nestettä tilalle. Irroita ensin apparin puolen takaletku, vaihda ja ilmaa ko kulma lisäten tottakai aina nestettä säiliöön. Toista sama sitten vuoron perään järjestyksessä vasen taka, oikea etu ja viimeisenä vasen etu. Eli kulma kerrallaan on auki ja työnalla. Ei tule ongelmia ilmauksen suhteen
Niin ottaisin tuon letkun irti, mikä on tuohon ohuempaan pyöreään putkeen liitoksissa, eli sitä veikkaisin paluupuoleksi, kun toinen menee suoraan tuohon isoon kiskoon...
Toki kannattaa seurailla letkua, jos jostain helposta kohtaa saa auki. :think
Varmistakoot ne kellä on noita väkisin polttavia vehkeitä.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Mahdoton tuota on silmällä nähdä, tarkista ensiksi alustan välykset (huolellisesti), korjaa ne ja vie auto nelipyöräsuuntaukseen. Suuntaukseen ei kannata edes mennä, jos alustassa on sanomista. Useimmat pajat eivät edes lähde suuntaamaan ja ne jotka lähtevät, lopputulos ei muutu, koska välys alustassa aiheuttaa renkaiden kulumisen epätasaisesti joka tapauksessa.
no näinhän se on ja jos rengas lähtee kulumaan jostai kohtaa epätasaisesti, se todennäköisesti korjauksista/säädöistä huolimatta kuluu vituiks siltä kohtaa useimmiten loppuun asti. joten ajetaan nakit loppuun näillä säädöillä ja katellaa alustaa kuntoon ja sen jälkeen vasta 4-pyöräsuuntaus ja uudet renkaat.
Kyseessä vm. 98 530d touring. Osaako joku kertoa, mistä kiikastaa, kun auto ilmoittaa äänimerkein ja visuaalisin symbolein koko ajan, että kuljettajan ovi olisi auki. Piipittää siis aivan jatkuvalla syötöllä ja taulussa vilkkuu kuva että ovi on auki. Ja jos auton jättää parkkiin ovet lukitsematta, syttyvät sisävalot itsekseen (sain tietää, kun naapuri soitti yöllä...). Noh, sammutin sisävalot kokonaan, koska ei sitä ajaessa, jos ei nukkuessaankaan oikein jaksa sitä jatkuvaa syttymistä. Lisäksi ovien ollessa lukossa, käy hälytin huutamaan omiaan epäsäännöllisin väliajoin. Joku osa varmaan pitää vaihtaa, osaisko joku kertoa, mikä tarkalleen? Kiitos.
Osaisko joku kerto että mikä boksi/johto/liitinhelvetti toi on? On irtonaisena mulla vararenkaan vieressä ja liittimet ei tosiaankaan ole missään kiinni.. vararengaskotelon takalaidasta tulee paksumpi johtonippu josta nuo kaikki erkanee. tuolla ison mötikän varaosanumerolla löytyi pikasesti katottuna vaan jotain X3:sen ohjainlaitteita. -99 523 toukka
Niin ottaisin tuon letkun irti, mikä on tuohon ohuempaan pyöreään putkeen liitoksissa, eli sitä veikkaisin paluupuoleksi, kun toinen menee suoraan tuohon isoon kiskoon...
Toki kannattaa seurailla letkua, jos jostain helposta kohtaa saa auki. :think
Varmistakoot ne kellä on noita väkisin polttavia vehkeitä.
Osaisko joku kerto että mikä boksi/johto/liitinhelvetti toi on? On irtonaisena mulla vararenkaan vieressä ja liittimet ei tosiaankaan ole missään kiinni.. vararengaskotelon takalaidasta tulee paksumpi johtonippu josta nuo kaikki erkanee. tuolla ison mötikän varaosanumerolla löytyi pikasesti katottuna vaan jotain X3:sen ohjainlaitteita. -99 523 toukka
No sehän peräkoukkua varten tuo boksi.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mikähä mahtaa olla ku ei omaan pääs salavalikkoa lukemaan? Ohjeitten mukaan menty ja ei vaan päästä tota lukitusta poistamaan? Test nr19 kohalla venattu ja ei vaan aukase Akkua imee tyhjäks ni näkis et mitä sanoo valikossa. 4kk vanha bossilainen, Toissapäivänä latasin täyteen ni tänää aamupäivästä oli ihan sippi akku.
Mikähä mahtaa olla ku ei omaan pääs salavalikkoa lukemaan? Ohjeitten mukaan menty ja ei vaan päästä tota lukitusta poistamaan? Test nr19 kohalla venattu ja ei vaan aukase
ei riitä venailu vaan siitä pitää valita lock off kun se siinä välkkyy. ainakin näin pienen ajotietokoneen kans.
Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Noniin nyt ollaan taas fiksumpia (Kiitos Arnolds). Elikkä moottorista 0 vikakoodia ja kaikki muutenkin täysin ok.
Noh, sittempä päästin Arskan testaamaan kytkintä ja hän oli sitä mieltä että luistaa. Kyllähän se tosi ylhäältä ottaa :think Nyt sitten illaksi pähkinä: otanko riskin ja tilaan vaan sen kytkimen ja jätetään vauhtipyörä kauppaan? Sammuttaessa ei kuulu mitään kolinaa tai muutakaan ääntä vauhtiksesta.
Mitäpä ootte mieltä. Olisiko Fastpiksu aka Saskalla mielenkiintoa joku päivä duunin jälkeen käydä kokeilemassa ja sanoa mielipide?
tilaa se kytkin vaan
ite kävin äsken kaverin(autoasenta) kanssa testaamassa/varmistamassa että on varmasit kytkin mikä luistaa ja kyllähän se luistaa!
helppo testata:
ajat tasaisesti vaikka kuuttakymppiä nelosella tai vaihtoehtosesti kaheksaakymppiä viitosella - kaasu pohjaan - varovasti pikkuhiljaa painat kytkintä alaspäin.
itsellä luisti lähes jo pelkästään kun jalan laitto kytkimelle joten kytkinlevy aivan finaalissa..
tuossa e34:ssa on suht uus kytkin ja se ottaa melko alhaalta. loppuun ajettu kytkin ottaa aivan pinnasta vasta ja lopulta jää luistamaan normaalissa ajossa..
Nyt sai salavalikon toimimaan. Akkua tuo tykkää juu purkaa, kävin kurvailemassa ja jännite näytti kaikki hilut päällä 13,3-13,4 ja ilman mitään 13,7? Akku tosiaan 4kk vanha ja pari kertaa tässä hiljattain nykässy yön/aamun aikana ihan kuiviin....
Comment