Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    Originally posted by tecro View Post
    http://picsit.fi/k/2013/04/06/IMG1879.jpg ja http://picsit.fi/k/2013/04/06/IMG1881.jpg

    Onko kellään käyny vastaavaa? kiva ylläri näin illalle.. Meinas jäädä viimeinen rengas vaihtamatta..
    Siis mitä hemsveettiä!? Nevörseen mitään tuollasta omissa/kavereiden E39:seissä.
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • skv73
      Bimmer Rookie
      • Feb 2012
      • 33
      • Nurmo

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Luulisin, että kaikki on maalattu 2kerrosvärillä, eli massa+2komponetti lakka. Kerro toki jos näin ei ole.
      Suorakiiltovärillä eli akryylillä (ei metallivärit)

      2k maali kiiltää ilman lakkaa

      esim: http://www.automaalit.net/epages/Gag...orakiiltovaeri
      Nykyisiä ja Exiä iso kasa

      Comment

      • Masatus
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 867
        • Haukipudas

        Originally posted by BreeZi View Post
        Siis mitä hemsveettiä!? Nevörseen mitään tuollasta omissa/kavereiden E39:seissä.
        Ihan perussettiä e39:ssä...yleensä bonuksena saa vielä kasaan painuneen helman.

        Tästä löytyisi varmaan vanhojakin keskusteluja, mutta löytyykö e39:siin laajemmalle sumuttavia pissapojan suuttimia konepeltiin, ja alkuperäisen näköisiä vielä kaiken lisäksi?

        Comment

        • Jax_KiBez
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 2061
          • Pirkanmaa

          Originally posted by BreeZi View Post
          Siis mitä hemsveettiä!? Nevörseen mitään tuollasta omissa/kavereiden E39:seissä.
          Eihän toi ole edes paha vielä, itsellä meni melkein täysin kaikki helman pellit vaihtoon. Suomi-auto...
          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

          _____________________________________
          Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
          Tästä mun kaluston showroomiin
          Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by skv73 View Post
            Suorakiiltovärillä eli akryylillä (ei metallivärit)

            2k maali kiiltää ilman lakkaa

            esim: http://www.automaalit.net/epages/Gag...orakiiltovaeri
            Kylläkyllä, mitkä e39 värit on maalattu akryylillä? Käsittääkseni 1kerros maalilla maalataan peltoautot, mopot yms kotterot.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Masatus View Post
              Ihan perussettiä e39:ssä...yleensä bonuksena saa vielä kasaan painuneen helman.

              Tästä löytyisi varmaan vanhojakin keskusteluja, mutta löytyykö e39:siin laajemmalle sumuttavia pissapojan suuttimia konepeltiin, ja alkuperäisen näköisiä vielä kaiken lisäksi?
              Omaani laitoin Focuksen suuttimet, ei priima mutta välttävä.

              Comment

              • skv73
                Bimmer Rookie
                • Feb 2012
                • 33
                • Nurmo

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Kylläkyllä, mitkä e39 värit on maalattu akryylillä? Käsittääkseni 1kerros maalilla maalataan peltoautot, mopot yms kotterot.
                Kaikki tavalliset sävyt maalattu akryylillä ellei ole
                jälkeenpäin maalattu vesiväreillä tai omistajan pyynnöstä välihionnan kanssa vedetty lakkaa lisäksi päälle.
                Vedetään muuten tänäpäivänäkin vielä vaikka vesivärit onkin jo maalamoissa

                Kun E39:en tekovaiheessa ei ollut vesivärejä vielä markkinoilla.

                Helppo muuten testata , jostain piilosta hiotaan hienolla hiomapaperilla
                jos paperiin tarttuu väri niin akryylit on pinnassa, jos taas ei tule väriä
                paperiin niin lakka pinnassa. Saattaa saada näkymään jopa hiovalla vahalla
                jos valkoinen rätti värjääntyy auton värillä niin akryylit pinnassa.
                Nykyisiä ja Exiä iso kasa

                Comment

                • tecro
                  BTCF Member
                  • Dec 2009
                  • 185
                  • Suomi

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Ihan mielenkiinnosta, paljonko autolla on kilometrejä takanaan?

                  Joillakin ulkomaisilla foorumeilla porukka on tuossa vaiheessa luovuttanut auton suhteen, kun ruoste on päässyt noin mittavaksi. Mutta kun Suomessa asutaan, missä ruoste ei ole uusi asia, niin kai noitakin on joku korjannut.
                  300000+ Ollut suomessa vissiin vuodesta 2006.
                  Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by tecro View Post
                    300000+ Ollut suomessa vissiin vuodesta 2006.
                    Hiukan pisti itseänikin mietityttämään tuo sigun E39:n kunto, kun siinäkin on aika paljon pieniä ruostevaurioita ympäriinsä. Ja kyseessä on vieläpä aito suomiauto 282 tkm mittarissa. Alusta kuitenkin vaikuttaisi olevan kohtuullisessa tikissä ja olen kerran ne pohjamuovitkin repinyt irti ja putsannut, koska vuosien saatossa sinne muovien väliin pääsee hiekkaa ja muuta kuraa, jotka ajossa hienosti hierovat maalit rikki ja korroosio iskee.

                    Sigun E39 pitäisi luultavasti ylimaalata kokonaan. Jokaisen oven saumassa on alkavaa ruostetta ja takaluukkukin on saanut osansa. Lisäksi kuljettajan puoleisen helmakotelon keskivaiheilla on pieni kupla ja kuljettajan puolen A-pilarissa on yksi pieni kupla. Mikään noista vaurioista ei ole akuutti, mutta rahaa varmaan palaa mukavasti, kun alkaa entisöimään. Lieneekö edes järkevää korjata noita ovia, vai vaihtaa käytettyihin, mutta ruosteettomiin oviin ja maalata korin väriin. Karkeasti olen laskeskellut, että +3000€ tulee menemään korikorjauksiin.


                    Mutta olisi mnulla tänne yksi kysymyskin. Onko porukalla kokemusta Schmiedmannnin myymistä tarvike munuaisista ja kylkivilkuista? Tarkoitus olisi laittaa tilaus sisään, johon kuuluisivat uudet Hellan Celis takavalot, mustakromiset tarvike munuaiset ja mustat tarvike kylkivilkut. Lisäksi olen aikeissa tilata originaalit rekkarikilven valot (saisi vissiin originaalina led-versionakin, mutta onko järkeä?). Eli laatu noiden tarvikeosien kohdalla mietityttää.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by skv73 View Post
                      Kaikki tavalliset sävyt maalattu akryylillä ellei ole
                      jälkeenpäin maalattu vesiväreillä tai omistajan pyynnöstä välihionnan kanssa vedetty lakkaa lisäksi päälle.
                      Vedetään muuten tänäpäivänäkin vielä vaikka vesivärit onkin jo maalamoissa

                      Kun E39:en tekovaiheessa ei ollut vesivärejä vielä markkinoilla.

                      Helppo muuten testata , jostain piilosta hiotaan hienolla hiomapaperilla
                      jos paperiin tarttuu väri niin akryylit on pinnassa, jos taas ei tule väriäu
                      paperiin niin lakka pinnassa. Saattaa saada näkymään jopa hiovalla vahalla
                      jos valkoinen rätti värjääntyy auton värillä niin akryylit pinnassa.
                      Olen aina kuvitellut, että perusväreissäkin on lakka Bemareissa.

                      Comment

                      • skv73
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2012
                        • 33
                        • Nurmo

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Olen aina kuvitellut, että perusväreissäkin on lakka Bemareissa.
                        Pieni bugi omassa edellisessä tekstissä, en tarkoita etteikö näittä lakattuja olisi ollenkaan.
                        Liekö tilatessa uutta saanut valita:think
                        omalle kohdalleni sattunut molempia
                        Nykyisiä ja Exiä iso kasa

                        Comment

                        • bayer69
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 102
                          • 90850

                          Originally posted by jumbo View Post
                          Omassa m5:ssa oli 200tkm tienoilla aika valmiit nuo tunkkauspaikat, toki niistä vielä kesti nostaa mutta helman takaosa oli aivan mätä sisältäpäin. Jos autoa meinaa kauemmin itsellä pitää niin kannattaa alkaa jo jotain tekemään asialle, muuten ruostevaurio pääsee leviämään laajemmin. täällä kuvia aiheesta
                          Luulin jo että olen yksin tämän asian kanssa tuon viron tuonnin kanssa mutta en näköjään olekaan..
                          E30 x 3, E36 x 2, E46, E91, E34 x 2, E39 x 3

                          Comment

                          • Kems
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 151
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Kems View Post
                            Mistäs tuollainen viskokytkin kannattaa tilata? Saako Suomesta alkuperäistä järkihintaan? Vai tilaanko esim. ebaysta?
                            Toki pitää selvittää ensin, että onko se varmasti jumissa. Tosiaan tuo flektihän ei huuda ihan kylmänä, vaan tallistakin poistuessa kestää jonkun aikaa, että alkaa humisemaan. Välillä hitaammassakin ajossa tuntuu, että ei niin nopeasti pyörisi. On se vähintään 6000 kilometriä noin ollut. Voisiko joku termostaatti tai vastaava aiheuttaa tuota?
                            Tähän kaipailisin vastausta. Tosiaan yleensä pienemmillä vaihteilla ajaessa hitaissa nopeuksissa pitää tuota pöhinää. Joko sitä ei sitten kuule kovemmissa nopeuksissa, tai sitten sitä ei vain kuulu lainkaan. Kauanpa tämä on kestänyt sitten jos kerran on jumiutunut. Kai tuo olisi hyvä vaihtaa mahdollisimman nopeasti.

                            Comment

                            • tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

                              Originally posted by bayer69 View Post
                              Luulin jo että olen yksin tämän asian kanssa tuon viron tuonnin kanssa mutta en näköjään olekaan..
                              Omaan +300tkm ajettuun -01 mallin "suomiautoon" jouduin myös palan peltiä vaihtamaan kuskinpuolelle helman takapäähän. Piti vaan pieni ruostekukka korjata, mutta tulikin ihan kädenmentävä reikä

                              F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                Ilmeisesti nuo E39:n takahelmat mätänee kun menee vettä takaovenkautta kynnyslistanalta helmaan? Mulla ainakin syy-yhteys, takaovi + takahelma on "2 väri maalusteemalla"... Onneks ei oo ku yks tunkinkohta tuollanen.
                                (Suomessa auto viettäny 250tkm 07 vuodesta lähtien, 180tkm Saksassa)

                                Tosin eihän noita tunkinkohtia tarvi ku hätätilassa, muuten peräkoukusta tai koneenalta hallitunkilla koko toinen pää ilmaan.

                                Baijerin Mädät Wankkurit -team.
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎