Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dede
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 117
    • pirkanmaa

    Mikähän mahtaa radioo vaivata ku ei löydä välillä kanavia ollenkaan? Esim. Ajat helsingistä turkuun sammutat auton ja seuraaval kerral ku lähet liikenteeseen niin kanavat hukassa?

    Comment

    • Rise
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 213
      • Jyväskylä

      Paljonko on porukalla tyhjäkäynnin kierrokset 540:ssä?
      Ex
      F11 530d m-sport
      E46 325i cabriolet m-sport
      E39 540iA m-sport
      E39 523iA
      E46 316i

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Rise View Post
        Paljonko on porukalla tyhjäkäynnin kierrokset 540:ssä?
        600 ja nousee kun laittaa päälle ilmastoinnin.

        Näissähän oli alkujaan ongelmaa liian matalasta tyhjäkäynnistä ilman ilmastointia.

        Comment

        • Rise
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 213
          • Jyväskylä

          Originally posted by Muurahainen View Post
          600 ja nousee kun laittaa päälle ilmastoinnin.

          Näissähän oli alkujaan ongelmaa liian matalasta tyhjäkäynnistä ilman ilmastointia.
          Okei, itsellä näyttäis mittarissa vaan hieman päälle 500, mutta ehkä se hämää vähän kun tuntuvaa ongelmaa käynnin kanssa ei kuitenkaan ole. Vai onko jotakin yleistä syytä mistä hieman matala käynti johtuisi?
          Ex
          F11 530d m-sport
          E46 325i cabriolet m-sport
          E39 540iA m-sport
          E39 523iA
          E46 316i

          Comment

          • Juhqi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 46
            • Turku

            Mulla saksantuonnissa muutamia ongelmia. Auto on 520i, -01 ja 201tkm.

            Suurin vika on on moottorin vikavalon palaminen. Ei vaikuta auton käytökseen millään tavalla, mutta välillä syttyy ASC-valo jolloin vakkari ei toimi, auto muuttuu tehottomaksi ja auto katkaisee bensan syötön heti kun nostaa jalan polkimelta -> nykivää ajoa. Kulutus normaali ja muuten käy hyvin.
            E: ajotietokoneeseen tulee ASC-merkkivalon lisäksi "MOTOR FAILSAFE PROGRAM"

            Toinen vika on, että auto sammuu todella helposti kun lähdetään liikkeelle, koska kaasupoljin toimii todella oudosti. Liikkeelle lähdettäessä kaasupoljinta täytyy painaa n. 1cm, että pääsee liikkeelle. Silloin kierrokset helposti karkaavat. Paikallaan ollessa kierrokset kyllä nousevat kun poljinta painaa. Tyhjäkäynti on normaali n. 750rpm, mutta rullattaessa kierrokset n. 1250rpm ja kierrokset laskevat kun auto pysähtyy.

            Kolmantena parkkitutkat, takana yksi pimeänä, mutta kaikki muut toimivat, myös edessä. Mutta ei varoita edessä olevasta esteestä, pakille laittaessa päästää äänen kaijuttimista ja PDC:n nappula vilkuttaa valoa.

            Autolle ei vielä ole tehty mitään, mutta seuraavana kaasuläppäkotelon ja ilmamassamäärämittarin puhdistus. Ja uuden parkkisensorin hankinta.

            Muita ehdotuksia?
            Last edited by Juhqi; 25-02-2013, 08:02.

            Comment

            • Soiled
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3216
              • Mystinen Kuopio

              Käykö E39 sedanin vetokoukku asennusarjoineen ja johtosarjoineen tourinkiin? Vai miten paljon tuo itse koukun kiinnitys eroaa?
              Mystinen.Fi @ FB
              IG @tarmohanninen
              http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
              Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
              Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
              Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by Rise View Post
                Paljonko on porukalla tyhjäkäynnin kierrokset 540:ssä?
                500 on normaali tyhjäkäynti M62tu:lle. DME voi korottaa tyhjäkäyntiä esim. tyhjän akun tai heikosti lataavan laturin takia. Tyhjäkäyntiä pystyy myös ohjelmallisesti muuttamaan +-100. Eli jos sulla käy nätisti niin turha vaivata päätään. Jos tuo kuitenkin vaivaa niin Testo-ohjelmalla pystyy katsomaan pyydetyn ja toteutuneen tyhjäkäynnin.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • hannnu
                  Newbiemmer
                  • Feb 2007
                  • 16
                  • Kuopio

                  Tapahtui pari päivää sitten. Ajoin autolla (520i -98) n. reilun 80km matkan. Auto seisoi sen jälkeen n. 10-15min, jonka jälkeen ajoin kaupunkiajoa n. 10 minuuttia. Takaisin kotiinpäin mennessä moottorin lämpötila mittari nousi aina punaiselle saakka, oli kuitenkin niin lyhyt matka, eikä savua näkynyt keulalla, ajoin aina kotipihaan asti. Pihassa avasin konepellin, ei savua, eikä jäähdytysneste tai moottori vaikuttanut erityisen kuumalta. Myös moottorin tuuletin pyöri normaalisti. Annoin auton seistä n. tunnin, jonka jälkeen kävin ajelemassa kaupungilla ja moottoritiellä. Moottorin lämpötilan mittari ei noussut normaalia ylemmäs. Liekkö vain, joku tilapäinen häiriö moottorin lämpötila-anturissa :think
                  E39 520i -98

                  Ex E36 316CiA -94
                  Ex E30 316i -89

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by hannnu View Post
                    Tapahtui pari päivää sitten. Ajoin autolla (520i -98) n. reilun 80km matkan. Auto seisoi sen jälkeen n. 10-15min, jonka jälkeen ajoin kaupunkiajoa n. 10 minuuttia. Takaisin kotiinpäin mennessä moottorin lämpötila mittari nousi aina punaiselle saakka, oli kuitenkin niin lyhyt matka, eikä savua näkynyt keulalla, ajoin aina kotipihaan asti. Pihassa avasin konepellin, ei savua, eikä jäähdytysneste tai moottori vaikuttanut erityisen kuumalta. Myös moottorin tuuletin pyöri normaalisti. Annoin auton seistä n. tunnin, jonka jälkeen kävin ajelemassa kaupungilla ja moottoritiellä. Moottorin lämpötilan mittari ei noussut normaalia ylemmäs. Liekkö vain, joku tilapäinen häiriö moottorin lämpötila-anturissa :think
                    kai sää ny katoit että siellä on nestettä?
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • hannnu
                      Newbiemmer
                      • Feb 2007
                      • 16
                      • Kuopio

                      Originally posted by peto2 View Post
                      kai sää ny katoit että siellä on nestettä?
                      Nestettä on riittävästi.

                      Ja sen jälkeen on tullut ajeltua, eikä ole ollut ongelmia.
                      E39 520i -98

                      Ex E36 316CiA -94
                      Ex E30 316i -89

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by hannnu View Post
                        Nestettä on riittävästi.

                        Ja sen jälkeen on tullut ajeltua, eikä ole ollut ongelmia.
                        ok. jotakin orastavaa vikaa saattais olla.. onko se sitten vesipumppu, lämpöanturi vai mittaristo, paha sanoa :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • hannnu
                          Newbiemmer
                          • Feb 2007
                          • 16
                          • Kuopio

                          Originally posted by peto2 View Post
                          ok. jotakin orastavaa vikaa saattais olla.. onko se sitten vesipumppu, lämpöanturi vai mittaristo, paha sanoa :think
                          Totta, paha sanoa... Seurailtava tilannetta
                          E39 520i -98

                          Ex E36 316CiA -94
                          Ex E30 316i -89

                          Comment

                          • Rise
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 213
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            500 on normaali tyhjäkäynti M62tu:lle. DME voi korottaa tyhjäkäyntiä esim. tyhjän akun tai heikosti lataavan laturin takia. Tyhjäkäyntiä pystyy myös ohjelmallisesti muuttamaan +-100. Eli jos sulla käy nätisti niin turha vaivata päätään. Jos tuo kuitenkin vaivaa niin Testo-ohjelmalla pystyy katsomaan pyydetyn ja toteutuneen tyhjäkäynnin.
                            Kiitos tiedosta, jäi tosiaan mainitsematta, että nimenomaan M62tu kyseessä.
                            Ex
                            F11 530d m-sport
                            E46 325i cabriolet m-sport
                            E39 540iA m-sport
                            E39 523iA
                            E46 316i

                            Comment

                            • asis
                              BTCF Member
                              • Mar 2009
                              • 1138
                              • Joensuu

                              Originally posted by BreeZi View Post
                              Kyse siis MID:stä?
                              Kyllä.
                              E39 540iA M-Sport Imolarot II
                              E36 323i touring
                              Volvo V70 2.4D mk3
                              Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                              Honda Civic 1.4 4d ES
                              Chevy Caprice Classic
                              ex:
                              E32 730iA
                              E39 528i Calypsorot metallic
                              E36 325i x2

                              Comment

                              • Fastpiksu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2010
                                • 1571
                                • Kajaani-Paltamo

                                Originally posted by Juhqi View Post
                                Toinen vika on, että auto sammuu todella helposti kun lähdetään liikkeelle, koska kaasupoljin toimii todella oudosti. Liikkeelle lähdettäessä kaasupoljinta täytyy painaa n. 1cm, että pääsee liikkeelle. Silloin kierrokset helposti karkaavat. Paikallaan ollessa kierrokset kyllä nousevat kun poljinta painaa. Tyhjäkäynti on normaali n. 750rpm, mutta rullattaessa kierrokset n. 1250rpm ja kierrokset laskevat kun auto pysähtyy.
                                Vois olla imuvuoto..
                                Chevrolet Express van
                                Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                                E36 325i group F

                                Ex:
                                e34 525i
                                e34 525tds "superturbo"
                                e39 530d M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎