Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by marcus_108 View Post
    Ok. Mihinkähän noiden johtojen olis tarkotus mennä ja mitä helvettiä on mahdettu ajatella, kun nuo on jätetty retajamaan vararenkaan alle irtonaisena?
    Onko autossa vetokoukku? Ellei ole, niin edellinen omistaja on päättänyt siirtää sen seuraavaan autoon ja jättänyt boxin?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • marcus_108
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2012
      • 578
      • Hyllykallio

      Originally posted by HTK12 View Post
      Onko autossa vetokoukku? Ellei ole, niin edellinen omistaja on päättänyt siirtää sen seuraavaan autoon ja jättänyt boxin?
      No kun siinähän se just onkin kun autos on irrotettava koukku. Oon olettanu että pistoke toimii (kun ei ole kärryä tarvinnu vedellä), mutta eipä se nyt sitten taidakkaan toimia.

      Kiitoksia kumminkin tästä infosta! Pitää alkaa selvittään nyt sit, että mistä löytyis pistokkeet johon noita johtoja alkais veteleen.
      Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
      Ford Mondeo 1.8 Stw -01

      Ex:
      E39 523i touring -99
      Opel kadett E 1.6 -89
      Seat Toledo 1.8 -92
      Toyota corolla Lb 1.6 -87
      Vw passat farkku 1.8 -99

      Comment

      • bimmer528iA
        Bimmer Rookie
        • Jan 2013
        • 62
        • salo

        Originally posted by Ramzez View Post
        Jousipuristeinen ja ei ole mitään mekaanista säätöä. Jos hihna luistaa, niin uutta kiristintä ja rullaa hankkimaan.
        no onkos se toisenlainen sitten hydraulinen vai onko tuo termi tullut mieleeni jostain muusta laitteesta?
        nuo vissiin maksaa jotai 50-100€uroa?

        Comment

        • ämsport
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 118
          • Pori

          Originally posted by dede View Post
          Nyt sai salavalikon toimimaan. Akkua tuo tykkää juu purkaa, kävin kurvailemassa ja jännite näytti kaikki hilut päällä 13,3-13,4 ja ilman mitään 13,7? Akku tosiaan 4kk vanha ja pari kertaa tässä hiljattain nykässy yön/aamun aikana ihan kuiviin....
          Lataus jännite on ainakin liian alhainen 14,2-14,5 on oikea.Siis mittarilla akulta auton käydessä,ei mistään salavalikoista.

          Comment

          • ämsport
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 118
            • Pori

            Originally posted by bimmer528iA View Post
            no onkos se toisenlainen sitten hydraulinen vai onko tuo termi tullut mieleeni jostain muusta laitteesta?
            nuo vissiin maksaa jotai 50-100€uroa?
            Hydrauli on tullut jälkeenpäin vaihtoehtona ton jousen tilalle.Vissiin parempi,mutta kalliimpi.noin 80,-:think

            Comment

            • dede
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 117
              • pirkanmaa

              Originally posted by ämsport View Post
              Lataus jännite on ainakin liian alhainen 14,2-14,5 on oikea.Siis mittarilla akulta auton käydessä,ei mistään salavalikoista.
              Tuossa kauppias sanoi että ei sais paukuttaa yli 14 muuten alkaa kiehua, että lataussäädin pitäis sen siellä 13,5tuntumassa? Pitääkö muka kutinsa?

              Comment

              • tmth
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 2194
                • Kangasala

                Originally posted by bimmer528iA View Post
                no onkos se toisenlainen sitten hydraulinen vai onko tuo termi tullut mieleeni jostain muusta laitteesta?
                nuo vissiin maksaa jotai 50-100€uroa?
                Muistaakseni noin 45€ maksoi KL-varaosissa tuo jousikiristeinen INA merkkinen osa, eli sama kuin orkkis. Vaikka olikin pakattu Ruville merkein varustettuun pakettiin.

                F10 & R55
                ex:
                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by tmth View Post
                  Muistaakseni noin 45€ maksoi KL-varaosissa tuo jousikiristeinen INA merkkinen osa, eli sama kuin orkkis. Vaikka olikin pakattu Ruville merkein varustettuun pakettiin.
                  Rulla kannattaa uusia samalla. Yleensä siinä vaiheessa kun kiristin alkaa kuoleentua, myös rulla on yleensä aika valmis. Ei pääse tapahtumaan vahinkoa.

                  EDIT: Kaivoin tuolta hyllystä kansiota esille ja etsin hieman KL:n hintoja kyseisille rullille ja muille osille:

                  AC kiristinrulla 52,15
                  AC kiristin 36,86
                  Kiristin (vesipumppu yms.) 55,76
                  Kiristinrulla 55,67
                  AC Hihna 9,78
                  hihna 26,31

                  Osahinnat sigun E39:ään. Rullat ja kiristimet INA-merkkisiä ja hihnat Continentalia.
                  Last edited by Ramzez; 10-04-2013, 22:15.

                  Comment

                  • Diesel_Power
                    Newbiemmer
                    • Mar 2012
                    • 9
                    • Nivala

                    Juu eli auto on 523i ja ongelmana seuraavaa: 2 ja 3 sylintereillä sytytys häiriöitä kun luettiin vikamuisti. Mistähän voisi alkaa vikaa etsimään? Ajossa myös kolmen tonnin kieppeillä pätkii aika-ajoin ja kovan kiihdytyksen jälkeen tyhjäkäynti aaltoilee. Myös moottorin vikavalo syttyi kun auto kävi tyhjäkäyntiä.
                    e39 523i Imolarot II M-Sport
                    e34 524td "superturbo"

                    Comment

                    • sonikk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 1664
                      • Kerava

                      Puolat ja tulpat nyt ekana. Kannattaa vaihtaa ne puolat eri paikoille ja kokeilla siirtyykö vika.

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        Originally posted by dede View Post
                        Tuossa kauppias sanoi että ei sais paukuttaa yli 14 muuten alkaa kiehua, että lataussäädin pitäis sen siellä 13,5tuntumassa? Pitääkö muka kutinsa?
                        13,8-14,2 on optimi. Yli jos menee, niin alkaa polttamaan polttimoita ja akkua kiehuttamaan, jos aletaan lähestyä 15 volttia. Alta 13,8 akku ei lataudu täyteen, ainakaan kunnolla. Tai ehkä joku 13,5 paikkeilla vielä menee ok, muttei lähelle 13 ainakaan, silloin ei kyllä oikeasti ole täysin kunnossa.
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • Tahka-
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 76
                          • Loimaa

                          Originally posted by Diesel_Power View Post
                          Juu eli auto on 523i ja ongelmana seuraavaa: 2 ja 3 sylintereillä sytytys häiriöitä kun luettiin vikamuisti. Mistähän voisi alkaa vikaa etsimään? Ajossa myös kolmen tonnin kieppeillä pätkii aika-ajoin ja kovan kiihdytyksen jälkeen tyhjäkäynti aaltoilee. Myös moottorin vikavalo syttyi kun auto kävi tyhjäkäyntiä.
                          Puolalta kyllä vähän vaikuttais. Niitä näistä on mennä aika paljon jos on kilometrejä jo takana

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            Originally posted by marcus_108 View Post
                            No kun siinähän se just onkin kun autos on irrotettava koukku. Oon olettanu että pistoke toimii (kun ei ole kärryä tarvinnu vedellä), mutta eipä se nyt sitten taidakkaan toimia.

                            Kiitoksia kumminkin tästä infosta! Pitää alkaa selvittään nyt sit, että mistä löytyis pistokkeet johon noita johtoja alkais veteleen.
                            ne isommat liittimet tulee takavalojen liittimien tilalle ja takavalon liittimet kytketään taas tuon johtosarjan liittimeen. Kokeilemalla selviää mikä käy mihinkin. Toi yks piuha on selvästi maadotusta varten ja tuo punanen taitaa olla sit virtapiuha ja sit voi olla joku asuntovaunun akkua varten latauspiuha ja esim. PDC:n piuha.. Tarkempaa en osaa äkkiseltään neuvoa kun oma johtosarja jonka joku vuos sit asensin oli aavistuksen erilainen..
                            Last edited by Tome; 10-04-2013, 23:07.

                            Comment

                            • dede
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 117
                              • pirkanmaa

                              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                              13,8-14,2 on optimi. Yli jos menee, niin alkaa polttamaan polttimoita ja akkua kiehuttamaan, jos aletaan lähestyä 15 volttia. Alta 13,8 akku ei lataudu täyteen, ainakaan kunnolla. Tai ehkä joku 13,5 paikkeilla vielä menee ok, muttei lähelle 13 ainakaan, silloin ei kyllä oikeasti ole täysin kunnossa.

                              Kiitokset! Täytyy huomenna vielä mitata navoilta auton käydessä, mutta itse veikkaan että tuo akku on vaan sökö. Onneksi saa kuitenkin takuuseen.

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                Originally posted by dede View Post
                                Kiitokset! Täytyy huomenna vielä mitata navoilta auton käydessä, mutta itse veikkaan että tuo akku on vaan sökö. Onneksi saa kuitenkin takuuseen.
                                Mittaile kanssa kuinka nopeasti jännite laskee, ja mihin se laskee, kun sammutat auton. Kertoo kanssa akun kunnosta jotain. Samoten esim sisävalojen päälle laitto, vie E39:ssä tolkuttomasti virtaa, ja jännite laskee varsinkin huonolla akulla kohtuu nopeasti.
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎