Originally posted by jones\\
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!
Collapse
X
-
Originally posted by kaol View PostPieni virhe oli käynyt vanosta asentaessa, kuten Supa ehti epäilläkkin. Nokka pääsi kääntymään n. 15 astetta, kunnes vanoksessa tuli raja vastaan. Vanoksen irroitus ja kokoaminen oikeaan kohtaan, niin koko säätöalue oli taas käytössä, eikä vanoksesta tullut enää vikakoodia.
Pahoittelut vielä Janille.
Kaol: Se kitisevä ääni jota luulin laturista johtuvaksi olikin kiristinrulla (mallia Topran) jota epäilitkin. Orkkis tilalle ja kitinät poissa. Kiitos vielä kerran remontista!!!
Edit: Eipäs ollutkaan kiristinrulla vaan tehostimen pumppu!Last edited by janke; 04-02-2013, 22:32.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Nonii, nyt minäkin liityn tänne säätämään...
Potilaana 523ia -98 (M52B25)
Käynti muuttui täristäväksi tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Veto huonoa, vasta 3000 tuntumassa alkaa vetää paremmin.
INPA kertoi roughing arvoissa että kolmos sylinteri "käy huonosti" arvo yli 8000 kun otin imm piuhan irti niin roughing arvo kolmos sylinterissä meni liki nollaan ja nelos sylinterin arvi nousi yli 8000
Tyhjäkäynti jää leijumaan mutta laskee kutenkin n.750 tasolle.
Sytytystulpat katottu, ihan valkoiset, laihallako tuo nyt sitten käy. Ei öljyä tulpan koloissa sillä venakopan tiivisteet on vaihdettu. Tulppia ja puolia sekoiteltu, ei vaikutusta. Brake cleaneria suihkittu, ei vaikutusta käyntiin.
Tyhjäkäynnillä moottorin kuormitusarvo yli asteikon.
Sorsan putket nyt tulis ekana mieleen lähteä tarkistamaan ja muuttaa INPA lontoon kiäliseks...
Mitähän tekis :thinkEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostNonii, nyt minäkin liityn tänne säätämään...
Potilaana 523ia -98 (M52B25)
Käynti muuttui täristäväksi tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Veto huonoa, vasta 3000 tuntumassa alkaa vetää paremmin.
INPA kertoi roughing arvoissa että kolmos sylinteri "käy huonosti" arvo yli 8000 kun otin imm piuhan irti niin roughing arvo kolmos sylinterissä meni liki nollaan ja nelos sylinterin arvi nousi yli 8000
Tyhjäkäynti jää leijumaan mutta laskee kutenkin n.750 tasolle.
Sytytystulpat katottu, ihan valkoiset, laihallako tuo nyt sitten käy. Ei öljyä tulpan koloissa sillä venakopan tiivisteet on vaihdettu. Tulppia ja puolia sekoiteltu, ei vaikutusta. Brake cleaneria suihkittu, ei vaikutusta käyntiin.
Tyhjäkäynnillä moottorin kuormitusarvo yli asteikon.
Sorsan putket nyt tulis ekana mieleen lähteä tarkistamaan ja muuttaa INPA lontoon kiäliseks...
Mitähän tekis :thinkLast edited by janke; 09-02-2013, 16:52.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Noniih
Se sitten selvisi vika heikkoon vetoon ja täristävään tyhjäkäyntiin. Kannentiiviste nöyrtyi 4-3 sylinterien välistä. 1-2-3 välitkin olivat jo alkaneet antautumaan. Lohko meni piloille 3-4 sylinterien väliltä joten se on sitten siinä, PRKL
Mikä sen tivarin antautumisen lienee aiheuttanut, jää mysteeriksi. Alkuperäinen tiiviste siellä luultavasti oli, aj. 350tkm. Öljyä oli imusarja "täynnä" koska sorsan lorotusputki oli mönjääntynyt umpeen.
Nyt sitten olisi hieman osia myynnissä...Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostNoniih
Se sitten selvisi vika heikkoon vetoon ja täristävään tyhjäkäyntiin. Kannentiiviste nöyrtyi 4-3 sylinterien välistä. 1-2-3 välitkin olivat jo alkaneet antautumaan. Lohko meni piloille 3-4 sylinterien väliltä joten se on sitten siinä, PRKL
Mikä sen tivarin antautumisen lienee aiheuttanut, jää mysteeriksi. Alkuperäinen tiiviste siellä luultavasti oli, aj. 350tkm. Öljyä oli imusarja "täynnä" koska sorsan lorotusputki oli mönjääntynyt umpeen.
Nyt sitten olisi hieman osia myynnissä...Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by juhnis82 View PostKokeillaan saisiko täällä vastauksen. Eli minkälaisessa asennossa pitäisi nokka olla tyhjäkäynnillä. Jossain luki että noin 20 astetta. Oman remontin jäljiltä se näyttää nyt olevan 26 astetta tyhjäkäynnillä. Pitääkö asentaa uudestaan vai onko normaali? Ajoneuvo E39 523iA 1996.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Pitkästä aikaa kävin ihmettelemässä Add arvoja ja ne edelleenki korjaa aika laihentavasti.:think
Sen verran testasin, että kun otin tankinkorkin auki, niin heti alkas lukemat tippua jonkiverran, mutta kun korkki takas, niin lukemat taas nousivat:think Ei ole vaan tähän löytynyt ratkaisua vaikka paljon on yritetty asiaa ratkoa.Last edited by janke; 16-01-2015, 10:55.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by juhnis82 View PostKokeillaan saisiko täällä vastauksen. Eli minkälaisessa asennossa pitäisi nokka olla tyhjäkäynnillä. Jossain luki että noin 20 astetta. Oman remontin jäljiltä se näyttää nyt olevan 26 astetta tyhjäkäynnillä. Pitääkö asentaa uudestaan vai onko normaali? Ajoneuvo E39 523iA 1996.
Tämä ei siis koske m52b28 moottoreita ja siitä ylöspäin. Vain noita skoottereita 523,525Last edited by MGUarto; 16-05-2013, 09:52.
Comment
-
Comment