E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaol
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    Mikäs on 525tds auton termarin normaali toimimis lämpötila missä se siis avautuu, 95c? Niinkuin sanottua, pitkän seisomisen jälkeen rupiaa lämmöt nousemaan, ajossa normaalia, visko paskana?
    Termostaatti aukeaa 80c. Jossain on tullut vastaan myös 82c termareita.
    Jos termostaatti ja vesipumppu on kunnossa, niin näillä keleillä ei viskoa tarvita.

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    kertoisiko joku ystävällisesti kuinka tehdään evry mod 525tds autoon YKSITYISKOHTAISESTI, näin uusavuttomalle, kiitos.

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by KimmoKoo View Post
    Alustan kävisin läpi ihan ensimmäisenä, esimerkiksi narinahelojen vaihto saattaa olla edessä jolloin välystä löytyy kun heiluttelet rengasta ylös-alas. Tämän jälkeen tsekkaisin ovien alareunat, bensatankin luukun sisäpuolelle ja kontin luukkua. Jos farkku kyseessä niin myös luukun apurunko on yleensä ruosteinen.. Koe ajolle ja tunnosteleisin onko vedot tallella ja veteleekö tai täristääkö pahemmin, tuskinpa jos alusta on kuosissa. Samalla tunnosteleisin automaatin toimintaa, vaihtaako normaalisti jne. :think Konehuoneeseen voisi sen verran kurkata, että ei öljy tihku venakopan tiivisteen välistä tai muualta. Kannattaa varmaankin kysellä vesipumpun ja termareitten vaihdosta, että milloin on tehty.
    Originally posted by Jusu78 View Post
    Nyt alla E60 520D sedan ja ajattelin vaihtaa reilusti halvempaan ja farkkuun, kun olis talon rakentaminen edessä. Netissä on tullut surffailtua ja tuollainen osui nyt silmiin... mitäs ajatuksia herättää "E39 tuntijoilla"?? Onko jotain erityistä mikä pitäisi tarkastaa tai mihin pitäisi kiinnittää huomiota? Tyyppivikoja ainakin korjattu: imuläpät poistettu, narinahelat vaihdettu, valojen korkeussäätö korjattu ja siirtopumppu vaihdettu...

    KLIKS tai KLIK
    Varmaan nuo jutut mitä tuossa edellä on mainittu pl. bensakoneeseen liityvät ongelmat (venakopan tiiviste).

    Eli E39:ssä on ongelmakohtana juurikin noi ovien/luukkujen saumat ja tuo polttoainetankin täyttöaukko jotka tuppaa ruostumaan.

    Renkaista varmaan kannattaa katsoa onko takarenkaan sisäsyrjä kulunut enemmän mikä kielii alustan väljistä osista (narinahela, tukivarret).

    Osta minulta pois tuo E39, korjattu aika paljon noita kuluvia osia Ja ovet ei ole ruosteessa, ainoastaan nuo takaluukun sivut ovat vähän ottaneet väriä...
    Last edited by miccou; 06-11-2013, 11:00.

    Leave a comment:


  • Jusu78
    replied
    E39

    Nyt alla E60 520D sedan ja ajattelin vaihtaa reilusti halvempaan ja farkkuun, kun olis talon rakentaminen edessä. Netissä on tullut surffailtua ja tuollainen osui nyt silmiin... mitäs ajatuksia herättää "E39 tuntijoilla"?? Onko jotain erityistä mikä pitäisi tarkastaa tai mihin pitäisi kiinnittää huomiota? Tyyppivikoja ainakin korjattu: imuläpät poistettu, narinahelat vaihdettu, valojen korkeussäätö korjattu ja siirtopumppu vaihdettu...

    KLIKS tai KLIK
    Last edited by Jusu78; 05-11-2013, 16:53.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Keskuslukitus

    Mistä ohjaus keskuslukituksen kaukosäädölle, autossa ei alunperin kaukosäädintä ja esim keskikonsolin napista ei voi ottaa kun se ei toimi jos lukot sulkee avaimella..?

    Leave a comment:


  • dkk
    replied
    Löytyiskö keski-pohjanmaan suunnalta työkalua lainaan narinahelojen vaihtoa varten?

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    Mikäs on 525tds auton termarin normaali toimimis lämpötila missä se siis avautuu, 95c? Niinkuin sanottua, pitkän seisomisen jälkeen rupiaa lämmöt nousemaan, ajossa normaalia, visko paskana?

    Ei sen viskon vaihtaminen vaikeeta pitäs olla?

    Leave a comment:


  • KimmoKoo
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    menossa huomenna kattomaan 520i automaatti e39. Mitähän tossa kannattas kattoa? Kilometrejä 215tkm,kauan toi automaatti loota kestää? Sigun 316 ois menossa vaihdossa.
    Alustan kävisin läpi ihan ensimmäisenä, esimerkiksi narinahelojen vaihto saattaa olla edessä jolloin välystä löytyy kun heiluttelet rengasta ylös-alas. Tämän jälkeen tsekkaisin ovien alareunat, bensatankin luukun sisäpuolelle ja kontin luukkua. Jos farkku kyseessä niin myös luukun apurunko on yleensä ruosteinen.. Koe ajolle ja tunnosteleisin onko vedot tallella ja veteleekö tai täristääkö pahemmin, tuskinpa jos alusta on kuosissa. Samalla tunnosteleisin automaatin toimintaa, vaihtaako normaalisti jne. :think Konehuoneeseen voisi sen verran kurkata, että ei öljy tihku venakopan tiivisteen välistä tai muualta. Kannattaa varmaankin kysellä vesipumpun ja termareitten vaihdosta, että milloin on tehty.
    Last edited by KimmoKoo; 04-11-2013, 21:36.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Lefis View Post
    Koko jäähdytinhän tässä just onkin menossa vaihtoon. Ihmettelin vaan kun jossain sanottiin et ois hyvä olla 1,4bar korkki vanhassa autossa.
    Ymmärsin kyllä,että se vaihtuu.Jotkut vaan yrittää jatkaa vanhan jäähdyttäjän ikää vaihtamalla tuon piemmän paineen korkin.

    Leave a comment:


  • Lefis
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Yli kymmenen vuotiaisiin autoihin on järkeväpää vaihtaa koko jäähdyttäjä korkkeineen.Ei se muovi ole ikuista.
    Koko jäähdytinhän tässä just onkin menossa vaihtoon. Ihmettelin vaan kun jossain sanottiin et ois hyvä olla 1,4bar korkki vanhassa autossa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Lefis View Post
    Jostain vanhasta keskustelusta osu silmiin että ihan BMW olisi suositellut sitä löyhempää korkkia yli 10v vanhoihin autoihin, tiedä sitten onko tossa perää? Jokatapauksessa uusi tulee laitettua.
    Yli kymmenen vuotiaisiin autoihin on järkeväpää vaihtaa koko jäähdyttäjä korkkeineen.Ei se muovi ole ikuista.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    menossa huomenna kattomaan 520i automaatti e39. Mitähän tossa kannattas kattoa? Kilometrejä 215tkm,kauan toi automaatti loota kestää? Sigun 316 ois menossa vaihdossa.

    Leave a comment:


  • Lefis
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Uutta jäähdytintä.. tosin ilmeisesti facelifteihin saa erikseen sen letkuliittimen mersun tiskiltä mutta mulla ei ole parempaa tietoa siitä. Kuulemma Behrin jäähdyttimissä on ollut viimeaikoina jotain laatuongelmia, muutama täälläkin valitellut ettei ole kestänyt kuin puoli vuotta.
    Uusi korkki tietysti, itse laittaisin sen vakion 2bar korkin.
    Okei, jos oikein katsoin niin toi on halki siitä muovisesta päätyosasta juuri ennen metallista kenno-osaa.
    Ostinkin jo schmiedmannilta uuden jäähdyttimen joka ei kyllä ollut ihan toivomaani merkkiä mutta koitetaan nyt sillä.

    Jostain vanhasta keskustelusta osu silmiin että ihan BMW olisi suositellut sitä löyhempää korkkia yli 10v vanhoihin autoihin, tiedä sitten onko tossa perää? Jokatapauksessa uusi tulee laitettua.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Lefis View Post
    Jäähdytin pihisee nestettä pihalle vasemmasta päädystä letkun juuresta, ei siis letku vaan valitettavasti muovinen pääty missä lukee behr on halki.
    Lämmöt kuitenkin pysy normaalina ja oikeastaan en huomannut auton toiminnassa mitään eroa normaaliin kun ajoin parikyt kilsaa himaan.

    Onks se nyt uutta jäähdytintä vaan sitten? Onko kukaan ostanut motonetistä? Onko kaikki paskoja paitsi alkuperänen?
    Entä mites se korkki sitten, kannattaako laittaa pienempipaineinen kun alkuperäinen niinkun jossain sanottiin?
    Uutta jäähdytintä.. tosin ilmeisesti facelifteihin saa erikseen sen letkuliittimen mersun tiskiltä mutta mulla ei ole parempaa tietoa siitä. Kuulemma Behrin jäähdyttimissä on ollut viimeaikoina jotain laatuongelmia, muutama täälläkin valitellut ettei ole kestänyt kuin puoli vuotta.
    Uusi korkki tietysti, itse laittaisin sen vakion 2bar korkin.

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    Nyt kun on isompaa välijäähyä ja puhdistettu muutkin, tekisi mieli taas turboa vaihtamatta yrittää saada tehoja irti. Joku jossain topicissa sanoikin jo että EVRY ei toimi automaatin kanssa koska tomaatti ajattelee "omalla" aivollaan ja vaihtaa siten aikaisemmin kuin pitäisi?

    Pääsen kyllä kaikilla jutuilla diagnostiikkaan käsiksi yms, mutta tuon eepromin ohjelmointi ei ole vieläkään valjennut minulle... Sitten taas kun vakioahtopaineita on nostettu 1.4bar paikkeille, tekisi mieli tehdä hammermod, mutta en osaa...

    Leave a comment:

Working...
X