E39 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Uus e39 omistaja ilmottautuu. Ratissa on vakionopeudensäätimen kuvalla oleva nappi, mitä siitä kuuluisi tapahtua? Eli siis se mikä on ratissa oikealla ylimpänä.
-
-
Potilas: Velipojan 540iA -97
Vika: ECU päässyt kastumaan ja hapettumaan
Boksin päällä tiedot:
Bosch 0 261 203 474
BMW 1 429 884
VIN
FFFFFFFFFFG
1 427 340
1 429 884
1 430 053
Kysymys: Mitkä kaikki numerot noista pitää täsmätä kun etsii korvaavaa ECUa? Ainakin tuo Boschin ja BMW:n numero, mutta entä nuo kolme numerosarjaa tuon FFFFFFFG:n jälkeen onko niillä jotain merkitystä? Esimerkiksi tässä olisi yksi vaihtoehto mutta nuo kolme viimeistä numerosarjaa eivät aivan täsmää. Lisäksi puolan poika tarjoaa siinä erilaisia softaus vaihtoehtoja, mitä mieltä näistä?
Lisäksi pitääkö ajonestopiirin (EWS) ja avaimien myös olla samasta autosta mistä tuo korvaava ECU hankitaan vai onko ajonesto mahdollista saada toimimaan jos vain ECU vaihdetaan?
Otetaan myös vastaan kaikki vinkit mitä tässä kannattaa ottaa huomioon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View Post1,35e/pvä on käyttövoimaveron osuus ainakin mulla, just kattelin ja maksoin yhden erän. Eli siis litra päivässä (alle jopa) säästöä polttoaineessa riittää, että diesel tulee kuolettaneeksi käyttövoimaveron, ei siis juuri mitään! Jos satasella tuo kuluttaa 6-7 väliin ja samantehonen bensa veis vaikka 9-10 (mun ajotyylillä), niin eipä tuolla hirveitä matkoja tarvi ajaa päivässä (keskimäärin), että jo kannattaa.
Eipä tuohon hirveitä kilometrisuoritteita mielestäni tarvita?
Mulla kyllä tullu 3 vuoteen 100tkm..
Ja sitä enemmän vielä tuo käyttövoimaveron osuus pienenee, mitä kalliimmaksi polttoaine nousee. Joskus "markka-aikana" kun diesel tais maksaa vuonna 97 esim 2,70mk, niin voin kyllä uskoa, että silloin sai tahkota helposti 50tkm, että edes alkoi kannattamaan dieselillä ajaminen.. :think
Leave a comment:
-
-
Tuossa on aika hyvä laskuri millä voi laskeskella suuntaa-antavia tietoja milloin Diesel kannattaa:
Ja tässähän on sitten tuo Trafin laskuri millä voi laskea Diesel veron:
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SKauppias View PostSellanen ongelma, että e39:ssa (2002 touring) on kummallisella (=ei alkuperäisellä) kiinnityksellä tuulilasinpyyhkijät. Onko tietoa minkä mallin varret tuossa on?
Leave a comment:
-
-
Sellanen ongelma, että e39:ssa (2002 touring) on kummallisella (=ei alkuperäisellä) kiinnityksellä tuulilasinpyyhkijät. Onko tietoa minkä mallin varret tuossa on?
Leave a comment:
-
-
1,35e/pvä on käyttövoimaveron osuus ainakin mulla, just kattelin ja maksoin yhden erän. Eli siis litra päivässä (alle jopa) säästöä polttoaineessa riittää, että diesel tulee kuolettaneeksi käyttövoimaveron, ei siis juuri mitään! Jos satasella tuo kuluttaa 6-7 väliin ja samantehonen bensa veis vaikka 9-10 (mun ajotyylillä), niin eipä tuolla hirveitä matkoja tarvi ajaa päivässä (keskimäärin), että jo kannattaa.
Eipä tuohon hirveitä kilometrisuoritteita mielestäni tarvita?
Mulla kyllä tullu 3 vuoteen 100tkm..
Ja sitä enemmän vielä tuo käyttövoimaveron osuus pienenee, mitä kalliimmaksi polttoaine nousee. Joskus "markka-aikana" kun diesel tais maksaa vuonna 97 esim 2,70mk, niin voin kyllä uskoa, että silloin sai tahkota helposti 50tkm, että edes alkoi kannattamaan dieselillä ajaminen.. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Maki1 View PostEi varmasti merkittäviä eroja ole. Kannattaa harkita kiisselin ostoa. Reilusti yli 30000 pitää tulla vuoteen että siitä on mitään hyötyä, ja kulutus ei saisi päätä huimata. Itellä vei kiisseli omena n.7l/100km, ja kilometrejä tuli n.35tkm vuoteen. Säästöö ei huomanna kylläkään missään. Lähinnä vitutti vajaan 200€ verolaput mitä tuli 4 kertaa vuodessa. Painoa tais olla se reilu 2200kg.
Laskin siis E39 530d Touringin mukaan, mitä itselle katellut. Ehkä se 540i vois olla kans vaihtoehto.Last edited by zener; 10-11-2013, 20:06.
Leave a comment:
-
-
Ei varmasti merkittäviä eroja ole. Kannattaa harkita kiisselin ostoa. Reilusti yli 30000 pitää tulla vuoteen että siitä on mitään hyötyä, ja kulutus ei saisi päätä huimata. Itellä vei kiisseli omena n.7l/100km, ja kilometrejä tuli n.35tkm vuoteen. Säästöö ei huomanna kylläkään missään. Lähinnä vitutti vajaan 200€ verolaput mitä tuli 4 kertaa vuodessa. Painoa tais olla se reilu 2200kg.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Qeequ View Postjuste laskit trafin laskurilla kokonais paino sedanilla 2025kg ja 208 päästöt... 28€ oli erotus.
Leave a comment:
-
-
530d toukka uudempana on täällä joskus kyseltyjen mukaan 70e halvempi kuin vanha painojen mukaan menevä vero.
2310kg mulla Kokonaismassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Qeequ View PostVälistä käynyt e39 dieselin osto mielessä päälimmäisenä varmaankin 3 litrainen, kannattaako ostaa alle 2001 vuosimallia jolloin vero on pienempi mitä esim 02 vuotisissa? ainaki kaverin kanssa keskusteltiin asiasta ja tuumi veron olevan omassa 03vm maksujen kanssa about 750€ vuodessa.
Leave a comment:
-
-
Välistä käynyt e39 dieselin osto mielessä päälimmäisenä varmaankin 3 litrainen, kannattaako ostaa alle 2001 vuosimallia jolloin vero on pienempi mitä esim 02 vuotisissa? ainaki kaverin kanssa keskusteltiin asiasta ja tuumi veron olevan omassa 03vm maksujen kanssa about 750€ vuodessa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: