memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Madduli
    replied
    Uus e39 omistaja ilmottautuu. Ratissa on vakionopeudensäätimen kuvalla oleva nappi, mitä siitä kuuluisi tapahtua? Eli siis se mikä on ratissa oikealla ylimpänä.

    Leave a comment:


  • smeagul
    replied
    Potilas: Velipojan 540iA -97
    Vika: ECU päässyt kastumaan ja hapettumaan

    Boksin päällä tiedot:
    Bosch 0 261 203 474
    BMW 1 429 884

    VIN
    FFFFFFFFFFG
    1 427 340
    1 429 884
    1 430 053

    Kysymys: Mitkä kaikki numerot noista pitää täsmätä kun etsii korvaavaa ECUa? Ainakin tuo Boschin ja BMW:n numero, mutta entä nuo kolme numerosarjaa tuon FFFFFFFG:n jälkeen onko niillä jotain merkitystä? Esimerkiksi tässä olisi yksi vaihtoehto mutta nuo kolme viimeistä numerosarjaa eivät aivan täsmää. Lisäksi puolan poika tarjoaa siinä erilaisia softaus vaihtoehtoja, mitä mieltä näistä?

    Lisäksi pitääkö ajonestopiirin (EWS) ja avaimien myös olla samasta autosta mistä tuo korvaava ECU hankitaan vai onko ajonesto mahdollista saada toimimaan jos vain ECU vaihdetaan?

    Otetaan myös vastaan kaikki vinkit mitä tässä kannattaa ottaa huomioon.

    Leave a comment:


  • Maki1
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    1,35e/pvä on käyttövoimaveron osuus ainakin mulla, just kattelin ja maksoin yhden erän. Eli siis litra päivässä (alle jopa) säästöä polttoaineessa riittää, että diesel tulee kuolettaneeksi käyttövoimaveron, ei siis juuri mitään! Jos satasella tuo kuluttaa 6-7 väliin ja samantehonen bensa veis vaikka 9-10 (mun ajotyylillä), niin eipä tuolla hirveitä matkoja tarvi ajaa päivässä (keskimäärin), että jo kannattaa.

    Eipä tuohon hirveitä kilometrisuoritteita mielestäni tarvita?
    Mulla kyllä tullu 3 vuoteen 100tkm..

    Ja sitä enemmän vielä tuo käyttövoimaveron osuus pienenee, mitä kalliimmaksi polttoaine nousee. Joskus "markka-aikana" kun diesel tais maksaa vuonna 97 esim 2,70mk, niin voin kyllä uskoa, että silloin sai tahkota helposti 50tkm, että edes alkoi kannattamaan dieselillä ajaminen.. :think
    Periaatekysymyksiä. Kun kuitenkin bensaa vie tällä hetkellä noin 8,5 satasella niin en näe kiisselissä hyötyä. Ennemmin tankkaan vähemmän kuin makselen moninkertaisesti veroa.

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Tuossa on aika hyvä laskuri millä voi laskeskella suuntaa-antavia tietoja milloin Diesel kannattaa:



    Ja tässähän on sitten tuo Trafin laskuri millä voi laskea Diesel veron:

    Leave a comment:


  • Arsti
    replied
    Originally posted by SKauppias View Post
    Sellanen ongelma, että e39:ssa (2002 touring) on kummallisella (=ei alkuperäisellä) kiinnityksellä tuulilasinpyyhkijät. Onko tietoa minkä mallin varret tuossa on?
    Good Rainin sulat näyttää olevan.

    Leave a comment:


  • SKauppias
    replied
    Sellanen ongelma, että e39:ssa (2002 touring) on kummallisella (=ei alkuperäisellä) kiinnityksellä tuulilasinpyyhkijät. Onko tietoa minkä mallin varret tuossa on?



    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    1,35e/pvä on käyttövoimaveron osuus ainakin mulla, just kattelin ja maksoin yhden erän. Eli siis litra päivässä (alle jopa) säästöä polttoaineessa riittää, että diesel tulee kuolettaneeksi käyttövoimaveron, ei siis juuri mitään! Jos satasella tuo kuluttaa 6-7 väliin ja samantehonen bensa veis vaikka 9-10 (mun ajotyylillä), niin eipä tuolla hirveitä matkoja tarvi ajaa päivässä (keskimäärin), että jo kannattaa.

    Eipä tuohon hirveitä kilometrisuoritteita mielestäni tarvita?
    Mulla kyllä tullu 3 vuoteen 100tkm..

    Ja sitä enemmän vielä tuo käyttövoimaveron osuus pienenee, mitä kalliimmaksi polttoaine nousee. Joskus "markka-aikana" kun diesel tais maksaa vuonna 97 esim 2,70mk, niin voin kyllä uskoa, että silloin sai tahkota helposti 50tkm, että edes alkoi kannattamaan dieselillä ajaminen.. :think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Maki1 View Post
    Ei varmasti merkittäviä eroja ole. Kannattaa harkita kiisselin ostoa. Reilusti yli 30000 pitää tulla vuoteen että siitä on mitään hyötyä, ja kulutus ei saisi päätä huimata. Itellä vei kiisseli omena n.7l/100km, ja kilometrejä tuli n.35tkm vuoteen. Säästöö ei huomanna kylläkään missään. Lähinnä vitutti vajaan 200€ verolaput mitä tuli 4 kertaa vuodessa. Painoa tais olla se reilu 2200kg.
    56-64e/kk riippuen auton iästä, eli eihän tuo mahoton. Vero on kuitenki noitten autojen kans se pienin murhe. Enkä itse edes säästön vuoksi moista katsele vaan huvikseen, kun moinen oli aika miellyttävä ajaa (+että koira on tulossa taloon taas lähitulevaisuudessa).

    Laskin siis E39 530d Touringin mukaan, mitä itselle katellut. Ehkä se 540i vois olla kans vaihtoehto.
    Last edited by zener; 10-11-2013, 20:06.

    Leave a comment:


  • Maki1
    replied
    Ei varmasti merkittäviä eroja ole. Kannattaa harkita kiisselin ostoa. Reilusti yli 30000 pitää tulla vuoteen että siitä on mitään hyötyä, ja kulutus ei saisi päätä huimata. Itellä vei kiisseli omena n.7l/100km, ja kilometrejä tuli n.35tkm vuoteen. Säästöö ei huomanna kylläkään missään. Lähinnä vitutti vajaan 200€ verolaput mitä tuli 4 kertaa vuodessa. Painoa tais olla se reilu 2200kg.

    Leave a comment:


  • arpuC
    replied
    Originally posted by Qeequ View Post
    juste laskit trafin laskurilla kokonais paino sedanilla 2025kg ja 208 päästöt... 28€ oli erotus.
    Bensa pikkukasille trafi arpoi painoksi 2100-2200 kiloa eli bensaveroa menee 250,75e. Eikös tuo diisseli paina kuitenkin samaa luokkaa?

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    530d toukka uudempana on täällä joskus kyseltyjen mukaan 70e halvempi kuin vanha painojen mukaan menevä vero.

    2310kg mulla Kokonaismassa.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Eikös tuo mötikkä vaan makaa kotelossa, siirretään uuteen koteloon ei varsinaisesti kiinnity mihinkään?
    Vain kevyesti liimalla kiinni.

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Itsekkin kun tuota E39 530d:tä nyt katsellut niin ero on kymppejä joten ei liene merkitystä...
    juste laskit trafin laskurilla kokonais paino sedanilla 2025kg ja 208 päästöt... 28€ oli erotus.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Qeequ View Post
    Välistä käynyt e39 dieselin osto mielessä päälimmäisenä varmaankin 3 litrainen, kannattaako ostaa alle 2001 vuosimallia jolloin vero on pienempi mitä esim 02 vuotisissa? ainaki kaverin kanssa keskusteltiin asiasta ja tuumi veron olevan omassa 03vm maksujen kanssa about 750€ vuodessa.
    Itsekkin kun tuota E39 530d:tä nyt katsellut niin ero on kymppejä joten ei liene merkitystä...

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    Välistä käynyt e39 dieselin osto mielessä päälimmäisenä varmaankin 3 litrainen, kannattaako ostaa alle 2001 vuosimallia jolloin vero on pienempi mitä esim 02 vuotisissa? ainaki kaverin kanssa keskusteltiin asiasta ja tuumi veron olevan omassa 03vm maksujen kanssa about 750€ vuodessa.

    Leave a comment:

Working...
X