Mitäs remppaa vanokseen tai jakopäähän pitää tehdä 230tkm kohdalla? Huoletta 100tkm menee vielä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Paljon on liki 300tkm ajettuja laitteita nähnyt myynnissä missä ei ainakaan ole tiedossa mitään näistä tehdyn. Eli voi hyvin tuokin kestää, mutta kai se on selvä että ns. Jatkoajalla ollaan. Varsinkin kk laakerit on varmaan fiksua tehdä heti pois ennenkuin rikkoo koneen.
jakopäätä/vanoksia on ehkä turha murehtia/ennakoiden huoltaa jos ei ääntele?BMW i3 REX
Comment
-
-
Originally posted by Boiga View PostNopeasti katsottuna kallis. Varuste puutteet sekä moottorin huollot huomioon ottaen. Moottorin huoltoon saa varautua ellei ilmoituksesta poiketen vanos, jakopää, kk remppoja ole tehty
Täytyy vähän haravoida ruotsin ja saksan tarjontaa myös. Verothan noissa on nyt aika kohtuullisia kun prosentti on alhaalla. Valikoima ainakin laajenee vaikka yhtä ongelmallista on löytää ehjää, huollettua täi vähän ajettua ulkomailtakin.. Omalla rajallisella budjetilla.BMW i3 REX
Comment
-
-
Itsekin kesällä M5sia ostomielellä katselin. Suomessa halvimpia on saanu jo varmaan viisi vuotta 14-15k hinnalla, joitain rytöjä on halvemmallakin ollu. Konerempattuja saa, on saanu vajaalla parilla kympillä. Ruotsista, eikä saksasta saa oikeestaan yhtään halvemmalla, etenkään vähän ajettua tai rempattua.
Melkein laittaisin ostoilmon foorumille, jos joku talvea vasten haluaisi luopua hyvästä yksilöstään. Kannattaa varautua laittamaan se 20k kiinni, osti sitten mistä tahansa, jos meinaa vähän/kohtuullisesti ajetun ja rempatun löytää.
Kai nuo kestää kilometrejä vaikka ei remppaakaan. Aikoinaan oli yli 200tkm menty ilman huoltokirjaa ollu italian tuonti liettuasta ja kävi kun vanha scania. Tehot oli jokseenkin tallessa ja kai siitä joku vielä auton leipo (oli joskus myöhemmin myynnissä kk ja jakopää rempattuna.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostItsekin kesällä M5sia ostomielellä katselin. Suomessa halvimpia on saanu jo varmaan viisi vuotta 14-15k hinnalla, joitain rytöjä on halvemmallakin ollu. Konerempattuja saa, on saanu vajaalla parilla kympillä. Ruotsista, eikä saksasta saa oikeestaan yhtään halvemmalla, etenkään vähän ajettua tai rempattua.
Melkein laittaisin ostoilmon foorumille, jos joku talvea vasten haluaisi luopua hyvästä yksilöstään. Kannattaa varautua laittamaan se 20k kiinni, osti sitten mistä tahansa, jos meinaa vähän/kohtuullisesti ajetun ja rempatun löytää.
Kai nuo kestää kilometrejä vaikka ei remppaakaan. Aikoinaan oli yli 200tkm menty ilman huoltokirjaa ollu italian tuonti liettuasta ja kävi kun vanha scania. Tehot oli jokseenkin tallessa ja kai siitä joku vielä auton leipo (oli joskus myöhemmin myynnissä kk ja jakopää rempattuna.Tai noh ehkä todella useimpien vuosien rallatuksen jälkeen 50% tsäänsillä. Vanos rallatuskin häviä yleensä 2000rpm jälkeen, niin ei nyt super häiritsevä aina ole.
Kk-laakerien "hakkaamis" ääni on sitten erikseen ja ketjun kilkatus.
Kyllä se vaan pojat on niin, että hyvää kun ei saa halvalla...Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT
EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Comment
-
-
Originally posted by Harrison View PostVoihan näissäkin vanos rallattaa kovastikkin (kuulostaa melkein dieselille), mutta ei se mitän riko sieltä ja tehot voi olla ihan 80-95% tallessaTai noh ehkä todella useimpien vuosien rallatuksen jälkeen 50% tsäänsillä. Vanos rallatuskin häviä yleensä 2000rpm jälkeen, niin ei nyt super häiritsevä aina ole.
Kk-laakerien "hakkaamis" ääni on sitten erikseen ja ketjun kilkatus.
Kyllä se vaan pojat on niin, että hyvää kun ei saa halvalla...BMW i3 REX
Comment
-
-
Kuka osaisi koodata lisäilmapumpun pois käytöstä, se mikä työntää kylmäkäynnistyksen yhteydessä ilmaa koneeseen. Sytyttää silloin tällöin vikavaloa varsinkin jos jättää tyhjäkäynnillä heti kylmäkäynnistyksen jälkeen. Sillähän ei ole mitään muuta merkitystä kun kylmällä koneella päästöt paremmat jos toiminnassa.
T.SanttuE39 BMW 530D TOURING M-SPORT INDIVIDUAL -04, 2023->
E39 BMW M5 -02, 2022->
C4 CORVETTE 35TH ANNIVERSARY -88, 1996–>
E64 BMW 645CIA CABRIOLET -05, 2012–>
DODGE DART 225CID -73 (uudesta asti) 1973-->
FENDT TOPAS 560 -11 2021->
Comment
-
-
Originally posted by ea_M5 View PostTuosta vaan rohkeasti kauppoja hieromaan:
Ei tartte haaskata touhutonneja OEM-faceliftailuun vaan voi keskittyä rauhassa olennaiseen S62-mekaniikkaan.
Huomasin nyt että oma auto oli kommenteissa. Öljyanturi on huomioitu itsekin ja pitää vaihtaa kun seuraava huolto kohtaa. Muuten kyllä ehdotan käymään paikan päällä, ei noita enää uusia vähillä kilometreillä tehdä tehtaallaHinta sovitellaan suoralla kaupalla toki. BMW-vaihdokit myös tervetulleita. Syy myyntiin ei autossa vaan muuttunneessa käyttötarpeessa eli kilsoja tulossa eikä haluja pitää kahta kärryä.
Last edited by Haddock; 16-09-2015, 14:57.BMW 735iA E 38 -00
Ex M5 E39 -03
Ex 535iA E39 -99
Comment
-
-
Originally posted by saki View PostJa kalliskin voi olla huono..
Homma on nähdäkseni niin, että jos M5:a aikoo ostaa kannattaa jo lähtökoitaisesti varautua maksamaan ylimääräistä. Tärkeintä on, että löytää sellaisen auton joka itseä miellyttää ja josta osaa/kykenee pitämään huolta tavalla tai toisella.Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
Kesäkäytössä: E39 M5 -02
Aiemmin:
@TZ
Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
@FIN
E39 530dA M-Sport -02
Fiat Croma 2.0ie 8v -92
Comment
-
-
Originally posted by Paabo View PostAina näin syksyn tultua tulee näitä "edullisia" e39 ämmiä myyntiin.
Comment
-
-
Mistäs olette taka-akselin huolto-osia ostelleet? Vois nyt talviseisokin aikana tiputtaa koko paskan lattialle apurunkoa myöten ja vaihtaa kaikki samalla kertaa. Koitin huonoilla ebay-taidoilla etsiä mutta en löytänyt täyttä settiä missä olisi apurungon puslatkin mukana. Mitähän mahtaa Pielmeierillä olla hintaa koko kasalle?
Comment
-
-
FB:s jo vastasinkin et schmiedmann, tuli tässä mieleen että nykyään(vuoden verran) saa aika runsaasti powerflex osia takakelkkaan joten kannattaa harkita niitä myös.
Originally posted by Julle View PostMistäs olette taka-akselin huolto-osia ostelleet? Vois nyt talviseisokin aikana tiputtaa koko paskan lattialle apurunkoa myöten ja vaihtaa kaikki samalla kertaa. Koitin huonoilla ebay-taidoilla etsiä mutta en löytänyt täyttä settiä missä olisi apurungon puslatkin mukana. Mitähän mahtaa Pielmeierillä olla hintaa koko kasalle?Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
-
Originally posted by Purni View PostFB:s jo vastasinkin et schmiedmann, tuli tässä mieleen että nykyään(vuoden verran) saa aika runsaasti powerflex osia takakelkkaan joten kannattaa harkita niitä myös.
Comment
-
-
Originally posted by Julle View PostJuu, kiitoksia siitä. Onko nuo schmiedmannin osat lemförderiä vai mitä? Kannattaako tuonne muuta pistää kuin OEM/Lemförder/Powerflex..? Katoin vaan että ebayn puolelta sais ihan kohtuu rahalla "querlinkersatzin" mutta siitä taitaa puuttua ainakin kelkan ja perän puslat? Ja mahtaako tuommonen edullisempi setti olla kohta taas vaihtokunnossa..?
KL:stä kannattaa varmaan myös kysellä, jos meinaat Lemförderiä laittaa.
Comment
-
Comment