E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 523i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 319
    • Iisalmi

    #361
    Mitäs remppaa vanokseen tai jakopäähän pitää tehdä 230tkm kohdalla? Huoletta 100tkm menee vielä.

    Comment

    • saki
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 247

      #362
      Paljon on liki 300tkm ajettuja laitteita nähnyt myynnissä missä ei ainakaan ole tiedossa mitään näistä tehdyn. Eli voi hyvin tuokin kestää, mutta kai se on selvä että ns. Jatkoajalla ollaan. Varsinkin kk laakerit on varmaan fiksua tehdä heti pois ennenkuin rikkoo koneen.

      jakopäätä/vanoksia on ehkä turha murehtia/ennakoiden huoltaa jos ei ääntele?
      BMW i3 REX

      Comment

      • saki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 247

        #363
        Originally posted by Boiga View Post
        Nopeasti katsottuna kallis. Varuste puutteet sekä moottorin huollot huomioon ottaen. Moottorin huoltoon saa varautua ellei ilmoituksesta poiketen vanos, jakopää, kk remppoja ole tehty
        Joo mitään niistä ei ole tehty. Omaan makuun kaikki nämä nettiauton alkupään e39:t on vähän pitkillä pyynneillä. Varsinkin kun kaikissa on vähän vikoja päällä mitä ilmoituksissa ei mainita.

        Täytyy vähän haravoida ruotsin ja saksan tarjontaa myös. Verothan noissa on nyt aika kohtuullisia kun prosentti on alhaalla. Valikoima ainakin laajenee vaikka yhtä ongelmallista on löytää ehjää, huollettua täi vähän ajettua ulkomailtakin.. Omalla rajallisella budjetilla.
        BMW i3 REX

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4180

          #364
          Itsekin kesällä M5sia ostomielellä katselin. Suomessa halvimpia on saanu jo varmaan viisi vuotta 14-15k hinnalla, joitain rytöjä on halvemmallakin ollu. Konerempattuja saa, on saanu vajaalla parilla kympillä. Ruotsista, eikä saksasta saa oikeestaan yhtään halvemmalla, etenkään vähän ajettua tai rempattua.
          Melkein laittaisin ostoilmon foorumille, jos joku talvea vasten haluaisi luopua hyvästä yksilöstään. Kannattaa varautua laittamaan se 20k kiinni, osti sitten mistä tahansa, jos meinaa vähän/kohtuullisesti ajetun ja rempatun löytää.

          Kai nuo kestää kilometrejä vaikka ei remppaakaan. Aikoinaan oli yli 200tkm menty ilman huoltokirjaa ollu italian tuonti liettuasta ja kävi kun vanha scania. Tehot oli jokseenkin tallessa ja kai siitä joku vielä auton leipo (oli joskus myöhemmin myynnissä kk ja jakopää rempattuna.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Harrison
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 1523
            • Iisalmi

            #365
            Originally posted by bemmeri View Post
            Itsekin kesällä M5sia ostomielellä katselin. Suomessa halvimpia on saanu jo varmaan viisi vuotta 14-15k hinnalla, joitain rytöjä on halvemmallakin ollu. Konerempattuja saa, on saanu vajaalla parilla kympillä. Ruotsista, eikä saksasta saa oikeestaan yhtään halvemmalla, etenkään vähän ajettua tai rempattua.
            Melkein laittaisin ostoilmon foorumille, jos joku talvea vasten haluaisi luopua hyvästä yksilöstään. Kannattaa varautua laittamaan se 20k kiinni, osti sitten mistä tahansa, jos meinaa vähän/kohtuullisesti ajetun ja rempatun löytää.

            Kai nuo kestää kilometrejä vaikka ei remppaakaan. Aikoinaan oli yli 200tkm menty ilman huoltokirjaa ollu italian tuonti liettuasta ja kävi kun vanha scania. Tehot oli jokseenkin tallessa ja kai siitä joku vielä auton leipo (oli joskus myöhemmin myynnissä kk ja jakopää rempattuna.
            Voihan näissäkin vanos rallattaa kovastikkin (kuulostaa melkein dieselille), mutta ei se mitän riko sieltä ja tehot voi olla ihan 80-95% tallessa Tai noh ehkä todella useimpien vuosien rallatuksen jälkeen 50% tsäänsillä. Vanos rallatuskin häviä yleensä 2000rpm jälkeen, niin ei nyt super häiritsevä aina ole.

            Kk-laakerien "hakkaamis" ääni on sitten erikseen ja ketjun kilkatus.

            Kyllä se vaan pojat on niin, että hyvää kun ei saa halvalla...
            Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
            Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
            Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

            Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

            Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

            EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

            Comment

            • saki
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 247

              #366
              Originally posted by Harrison View Post
              Voihan näissäkin vanos rallattaa kovastikkin (kuulostaa melkein dieselille), mutta ei se mitän riko sieltä ja tehot voi olla ihan 80-95% tallessa Tai noh ehkä todella useimpien vuosien rallatuksen jälkeen 50% tsäänsillä. Vanos rallatuskin häviä yleensä 2000rpm jälkeen, niin ei nyt super häiritsevä aina ole.

              Kk-laakerien "hakkaamis" ääni on sitten erikseen ja ketjun kilkatus.

              Kyllä se vaan pojat on niin, että hyvää kun ei saa halvalla...
              Ja kalliskin voi olla huono..
              BMW i3 REX

              Comment

              • Santtu Repo
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 230
                • Siuntio

                #367
                Kuka osaisi koodata lisäilmapumpun pois käytöstä, se mikä työntää kylmäkäynnistyksen yhteydessä ilmaa koneeseen. Sytyttää silloin tällöin vikavaloa varsinkin jos jättää tyhjäkäynnillä heti kylmäkäynnistyksen jälkeen. Sillähän ei ole mitään muuta merkitystä kun kylmällä koneella päästöt paremmat jos toiminnassa.

                T.Santtu
                E39 BMW 530D TOURING M-SPORT INDIVIDUAL -04, 2023->
                E39 BMW M5 -02, 2022->
                C4 CORVETTE 35TH ANNIVERSARY -88, 1996–>
                E64 BMW 645CIA CABRIOLET -05, 2012–>
                DODGE DART 225CID -73 (uudesta asti) 1973-->
                FENDT TOPAS 560 -11 2021->

                Comment

                • Haddock
                  Newbiemmer
                  • Oct 2009
                  • 1
                  • Turku

                  #368
                  Originally posted by ea_M5 View Post
                  Tuosta vaan rohkeasti kauppoja hieromaan:

                  http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7333375

                  Ei tartte haaskata touhutonneja OEM-faceliftailuun vaan voi keskittyä rauhassa olennaiseen S62-mekaniikkaan.
                  Terve,

                  Huomasin nyt että oma auto oli kommenteissa. Öljyanturi on huomioitu itsekin ja pitää vaihtaa kun seuraava huolto kohtaa. Muuten kyllä ehdotan käymään paikan päällä, ei noita enää uusia vähillä kilometreillä tehdä tehtaalla Hinta sovitellaan suoralla kaupalla toki. BMW-vaihdokit myös tervetulleita. Syy myyntiin ei autossa vaan muuttunneessa käyttötarpeessa eli kilsoja tulossa eikä haluja pitää kahta kärryä.
                  Last edited by Haddock; 16-09-2015, 13:57.
                  BMW 735iA E 38 -00
                  Ex M5 E39 -03
                  Ex 535iA E39 -99

                  Comment

                  • irppa85
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 229
                    • Jyväskylä, Finland

                    #369
                    Originally posted by saki View Post
                    Ja kalliskin voi olla huono..
                    .. ja joku voi kolaroida ja työpaikka voi mennä ja tyttöystävä jättää ja koira kuolla ja meteori osua maahan.

                    Homma on nähdäkseni niin, että jos M5:a aikoo ostaa kannattaa jo lähtökoitaisesti varautua maksamaan ylimääräistä. Tärkeintä on, että löytää sellaisen auton joka itseä miellyttää ja josta osaa/kykenee pitämään huolta tavalla tai toisella.
                    Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
                    Kesäkäytössä: E39 M5 -02

                    Aiemmin:
                    @TZ
                    Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
                    Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
                    @FIN
                    E39 530dA M-Sport -02
                    Fiat Croma 2.0ie 8v -92

                    Comment

                    • Paabo
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 4325
                      • Lapinlahti City

                      #370
                      Aina näin syksyn tultua tulee näitä "edullisia" e39 ämmiä myyntiin.
                      http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7685385
                      ja
                      http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7694648


                      E39 M5

                      Comment

                      • jakeluvesimies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2010
                        • 2726
                        • On the road @ Laplandia

                        #371
                        Originally posted by Paabo View Post
                        Aina näin syksyn tultua tulee näitä "edullisia" e39 ämmiä myyntiin.

                        http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7694648


                        Mikä jottei tuo suomi-ämmä... Jos ei lahopaska

                        Comment

                        • Julle
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2002
                          • 659
                          • Oulu

                          #372
                          Mistäs olette taka-akselin huolto-osia ostelleet? Vois nyt talviseisokin aikana tiputtaa koko paskan lattialle apurunkoa myöten ja vaihtaa kaikki samalla kertaa. Koitin huonoilla ebay-taidoilla etsiä mutta en löytänyt täyttä settiä missä olisi apurungon puslatkin mukana. Mitähän mahtaa Pielmeierillä olla hintaa koko kasalle?

                          Comment

                          • Purni
                            BTCF Member
                            • May 2007
                            • 915
                            • Vantaa

                            #373
                            FB:s jo vastasinkin et schmiedmann, tuli tässä mieleen että nykyään(vuoden verran) saa aika runsaasti powerflex osia takakelkkaan joten kannattaa harkita niitä myös.

                            Originally posted by Julle View Post
                            Mistäs olette taka-akselin huolto-osia ostelleet? Vois nyt talviseisokin aikana tiputtaa koko paskan lattialle apurunkoa myöten ja vaihtaa kaikki samalla kertaa. Koitin huonoilla ebay-taidoilla etsiä mutta en löytänyt täyttä settiä missä olisi apurungon puslatkin mukana. Mitähän mahtaa Pielmeierillä olla hintaa koko kasalle?
                            Kesämiina: E39 M5 S/C
                            Talvimiina: E70 X5 530sd

                            Comment

                            • Julle
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2002
                              • 659
                              • Oulu

                              #374
                              Originally posted by Purni View Post
                              FB:s jo vastasinkin et schmiedmann, tuli tässä mieleen että nykyään(vuoden verran) saa aika runsaasti powerflex osia takakelkkaan joten kannattaa harkita niitä myös.
                              Juu, kiitoksia siitä. Onko nuo schmiedmannin osat lemförderiä vai mitä? Kannattaako tuonne muuta pistää kuin OEM/Lemförder/Powerflex..? Katoin vaan että ebayn puolelta sais ihan kohtuu rahalla "querlinkersatzin" mutta siitä taitaa puuttua ainakin kelkan ja perän puslat? Ja mahtaako tuommonen edullisempi setti olla kohta taas vaihtokunnossa..?

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 3001
                                • Tallinn

                                #375
                                Originally posted by Julle View Post
                                Juu, kiitoksia siitä. Onko nuo schmiedmannin osat lemförderiä vai mitä? Kannattaako tuonne muuta pistää kuin OEM/Lemförder/Powerflex..? Katoin vaan että ebayn puolelta sais ihan kohtuu rahalla "querlinkersatzin" mutta siitä taitaa puuttua ainakin kelkan ja perän puslat? Ja mahtaako tuommonen edullisempi setti olla kohta taas vaihtokunnossa..?
                                Ei kannata laittaa mitään halpaa paskaa, jos ei halua heti olla remppaamassa uudelleen. Schmiedmannkin myy yleensä ihan samaa kakkaa, kun esim Motonet, joten kannattaa ottaa selville minkä merkkistä puslaa heillä on hyllyssä.

                                KL:stä kannattaa varmaan myös kysellä, jos meinaat Lemförderiä laittaa.
                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X