Lähdössä hakemaan ensimmäistä omaa M-sarjalaista ensi viikolla.
Missä päin ovat Keski-Suomen lähialueiden pajat jotka näitä osaa teidän mielestä huoltaa? Lähinnä perushuollot (Oil, InspI ja II) kiinnostavat eniten jotta ei tarvitsisi mihinkään marmorille viedä. Vai onko huoltohommat normipajoille ihan ok jos ei tehdä ihmeempää...
Onnistuu ihan nyrkkipajoillakin. Kannattaa tosin itse osien hinnat kilpailuttaa ja hankkia itse
Mikä vaikutelma jäi Lamarolle Autokuumeen m5:sta? Ei lähtenyt mukaan?
Soitellut olen, mutta en katsomma kerinnyt käymään. Töitä töitä ja töitä... jossa tälläkin hetkellä vietän aikaani. Se on pirun vaikeeta sovittaa tollanen 200km matka töiden ja harrastusten keskellä. Toivottavasti ens viikolla kerkeis, mutta pelkäänpä, että kerkee menemään kaupaksi ennenku Helsinkiin saakka pääsen.
Kojelaudan öljylämpömittarin kalibroinnissa on eroja autojen välillä ja itse sensorikin öljypohjassa yleinen vian kohde. Tarkka tapa on käyttää salavalikon parametrien KTEMP/OELTEMP arvoja tai vastaavasti OBD-portista luettuja arvoja. Itse olisin huolestunut jos jäähdytteen lämpötila kojelaudassa alkaisi 15...20 asteen keleissä ylittää selvästi klo 12 asentoa ja öljylämpötila ylittä samalla 100 astetta. Omassa 25...30degC helteellä kaupunkiajossa liikennevaloissa seisten päästään öljyssä noin 94 asteeseen veden olessa muutaman asteen vähemmän. Tämä siis siten, että ilmastoinnin puhaltimen nopeuspalkeista 2/3 käytössä ja lämpötilasäädöt 18degC. Moottoritiellä vastaavissa olosuhteissa öljylämpötila pysyy alle 87 asteen. Ainakin kaupunkiajon lukemat todennäköisesti tippuisivat muutaman asteen jos jaksaisi puhdistaa ilmastointipiirin lauhduttimen ja vaihtaa auxin. Syyläri on minulla uusi.
M5Boardilla näistä lämpötiloista joku aloittaa threadin vähintään kerran viikossa. Viimeksi eilen siellä vastattiin että 105degC hujakoilla olevat öljylämpötilat ovat normaaleja 25...35degC helteellä. (http://www.m5board.com/vbulletin/e39...mperature.html)
2001Le Mans Blue///M5 Black/Blue sport interior Titanium Trim SupersprintX-pipe
En ymmärrä näitä ihme kommentteja hintapyynnöistä. Ei näitä kaikkia tarvitse 15k:lla saada.
kaupat syntyy silloin, kun myyjän ja ostajan halu kohtaa.
Näinhän se on. Perushyvä e39 m5 maksaa karkeasti 20k€ tällähetkellä.
Hankintahintahanon ihan sama kun halvempaan saa hakata sen 5-8k huoltoihin ja korjauksiin kun taas noi +20k pyynnillä olevat kaipaa vaan kovaa ajoa. Sit kun halvin m5 maksaa sen 5k€ niin 15k alkaa olemaan sellanen hyvän yksilön hinta.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment