Originally posted by ritariässä
View Post
E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
280tkm. Autossa on kuitti kk-laakereiden vaihdosta, mutta sepä ei ollutkaan tähän autoon.Originally posted by jarkko520 View PostMitäs noilla laakereilla ajettu jo?
Tässä on aina käytetty (Huoltokirjan mukaan) TWS 10w-60 ja vaihtoväli tehtaan ohjeen mukainen aina. Ja suomimossella ei paljoa baanalla ole latailtu.Originally posted by Bmw Master View PostHuonot öljyt, pitkät vaihtovälit ja kaasulattiassa päivät pitkät baanalla.
Nyt: E36 323i M-Sport
Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39
Comment
-
Ei se myöskään hyvää tee noille laakereille, jos tyhjäkäyntikierroksilta asti ajetaan lappulattiassa.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
"Kaikilla" coileilla auto tuntuu madaltuvan, joten kertokaapa mikä alusta tai pelkät iskarit, jos ehdot ovat:
1. Ei saa madaltua vakiosta M5 alustasta lähes ollenkaan
2. Ei saa olla kivireki (pääpaino on suomen maantie ajossa)
3. Jos ehdottamasi vaihtoehto maksaa enemmän, kuin vakioiskarit saksan merkkikaupassa, niin perusteluja miksi juuri ne
Jos pelkät iskarit, niin vakioiskareiden lisäksi ainakin Bilstein B8 olisi mahdollinen. Mitä muita?Last edited by BMW_Harrastaja; 23-08-2015, 09:17.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
Mikä on huono öljy näihin entä mikä liian pitkä vaihtoväli.Originally posted by Bmw Master View PostHuonot öljyt, pitkät vaihtovälit ja kaasulattiassa päivät pitkät baanalla.
M60/62 kestää laakerit vaikka niilläkin ajetaan joskus kovaa ja myynti-ilmoitusten mukaan paljonkin.
Pidempi isku/kampikulmat syy, korkeammat kierrokset, erilaiset laakerivälykset vai 10-60 öljy ei olekaan hyvä tälle vaikka monessa kohtaa suositellaan.
Kysyn etten astu miinan tai pilaa vielä ehjää autoa jos satun autokuumeisina tälläisen ostamaan:thinkLast edited by ritariässä; 23-08-2015, 12:52.
Comment
-
Mun autossa on AP:t korkeimmassa mahdollisessa asennossa. Stancesta saat käsityksen esim Jylen ja Korholan nappaamista M-miitin kuvista.Originally posted by BMW_Harrastaja View Post"Kaikilla" coileilla auto tuntuu madaltuvan, joten kertokaapa mikä alusta tai pelkät iskarit, jos ehdot ovat:
1. Ei saa madaltua vakiosta M5 alustasta lähes ollenkaan
2. Ei saa olla kivireki (pääpaino on suomen maantie ajossa)
3. Jos ehdottamasi vaihtoehto maksaa enemmän, kuin vakioiskarit saksan merkkikaupassa, niin perusteluja miksi juuri ne
Jos pelkät iskarit, niin vakioiskareiden lisäksi ainakin Bilstein B8 olisi mahdollinen. Mitä muita?2001 Le Mans Blue ///M5
Black/Blue sport interior
Titanium Trim
Supersprint X-pipe

Comment
-
Ei tuo kieltämättä liian matalalta näytä noillakaan, joten voisi olla vaihtoehto. Mistähän nuokin ois järkevintä tilata ja tuleeko mukana kaikki mitä tarvii?Originally posted by ea_M5 View PostMun autossa on AP:t korkeimmassa mahdollisessa asennossa. Stancesta saat käsityksen esim Jylen ja Korholan nappaamista M-miitin kuvista.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
Ite tein ja säästin.Originally posted by ea_M5 View PostMissä kone avattiin?
Kampiakseli ilmeisesti jo vaurioitunut? Sinänsä laakerien kunto noilla kilometreillä ei yllätä.
Kampiakselissa ei simämääräisesti näkynyt vaurioita. Laakerin pinnoite oli jämähtänyt kampuraan kiinni, mutta lähti helposti irti. Kiertokangessa näkyi kuitenkin hieman jälkiä pyörimisestä, mutta laakerivälys jäi mittaamalla toleransseihin, joten huolellinen puhdistus ja kamat nippuun. Nyt menty 5000km ja käyty radallakin eikä kolinoita kuulu. eikä suodattimeen ole kertynyt ylimääräistä tavaraa. Talvella pata pois ja tsekataan samalla kun vanokset ja jakopää tehdään. Kun ei noihin kuitteihin ole luottaminen.
Nyt: E36 323i M-Sport
Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39
Comment
-
Paskaa. Ne kk-laakerit nyt vaan on varminta vaihtaa 100tkm välein tai viimeistään 200tkm kohdalla..Originally posted by Bmw Master View PostEli ajettu huonoilla öljyillä ja pitkillä vaihtoväleillä
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Unohda suorilta nuo AP/KW tms halpis linjan alustat. Auttamatta liian löysät jouset + iskunvaimentimissa ei nimeksikkään vaimennusta + ei kestä pakkasta yhtään. Tähän mennessä jokaisessa vastaan tulleessa ko alustassa on etuiskarit vuotaneet, useampi sarja nyt tässä parin vuoden sisään melkein uusia alustoja tullut vastaan. Ylimmässä asennossa jousissa on niin paljon esijännitystä että alusta on pintakova, mutta pohjaa siltiOriginally posted by BMW_Harrastaja View PostEi tuo kieltämättä liian matalalta näytä noillakaan, joten voisi olla vaihtoehto. Mistähän nuokin ois järkevintä tilata ja tuleeko mukana kaikki mitä tarvii?
En ainakaan omassa autossa keksi mitään hyvää sanottavaa KW:n V1 alustasta. Mietinnässä ollut orkkis alustan takaisin laittaminen ja eteen vain jotkut hieman madaltavat vieterit..... Ai niin ja ne muoviset säätökikkareet KW:n tolpissa on ihan käsittämätöntä kuraa, toisin sanoen talven jäljilta on ihan toivoton alustaa yrittää säätää kun muoviosat murenevat käsiin.
Last edited by Hannu_H; 26-08-2015, 13:59.
Comment
-
Kiitos tästä tiedosta. Jotenkin arvelinkin, ettei ne kuitenkaan ole omaan makuun. Tuon perusteella ei sitten ollenkaan. Pitää harkita ihan uusia vakioiskareita tai Bilstein B8. Muitakin vaihtoehtoja saa ehdottaa. Tässä ei mulla kiire ole tämän kanssa.Originally posted by Hannu_H View PostUnohda suorilta nuo AP/KW tms halpis linjan alustat. Auttamatta liian löysät jouset + iskunvaimentimissa ei nimeksikkään vaimennusta + ei kestä pakkasta yhtään. Tähän mennessä jokaisessa vastaan tulleessa ko alustassa on etuiskarit vuotaneet, useampi sarja nyt tässä parin vuoden sisään melkein uusia alustoja tullut vastaan. Ylimmässä asennossa jousissa on niin paljon esijännitystä että alusta on pintakova, mutta pohjaa silti
En ainakaan omassa autossa keksi mitään hyvää sanottavaa KW:n V1 alustasta. Mietinnässä ollut orkkis alustan takaisin laittaminen ja eteen vain jotkut hieman madaltavat vieterit..... Ai niin ja ne muoviset säätökikkareet KW:n tolpissa on ihan käsittämätöntä kuraa, toisin sanoen talven jäljilta on ihan toivoton alustaa yrittää säätää kun muoviosat murenevat käsiin.
BMW driver and owner since 2000.
Comment
Comment