No nyt onkin e39 korimallin M5 halvin nettiautossa. Aikasemmin ollu aina joitain e34 ekana.
Sinällään positiivista tuo eka, että pudottaa verotusarvoja tuolla hinnallaan.
Miulla nuo jäähdytysnesteen lämmöt nousee kaupunkiajossa ilmastointi päällä n.92-93 asteeseen maksimissaan, maantiellä vastaavasti laskee sitten n.80 asteeseen. Autossa viskoflekti paikallaan.
Varmaan syylärin edustan kunnollisella puhdistuksella saisi lämpöjä alemmas, jonkunlaisen putsin sille tein viimekesänä. Mutta irti se kai pitäs ottaa että kunnolla saisi tehtyä.
Tässä kun omani laitoin myyntiin hieman kartoittaakseni vaihtoehtoja tulevien pirssien suhteen niin jäänyt miettimään tuota tosiasiaa että ihmiset tuijottaa km lukemaa kuin piru raamattua... Eli vaikka nämä ovat harrasteautoja ja jos vähänkään tutkii auton sielun elämää niin huollot ovat todella kalliita (ja kun näitä perus huoltoja on tähän autoon oikeasti enemmän kuin tavan 530i ja hinta osittain potenssiin x) siltikään huollettua autoa ei arvosteta vaan katsotaan km lukemaa enemmän kuin tehtyjä huoltoja taikka kuntoa. Eli hieman alle 200tkm ajettu auto johon ei vielä ole tehty mitään arvostetaan kalliimmaksi kuin yli 10ke remontoitu 250tkm ajettu johon ei ole tulossa mitään kallista enää seuraavaan 100tkm
Eli tällä haen sitä että kannattaako auton huoltaminen ollenkaan? Ruuvata mittarista 100tkm pois, polttaa huoltokirja ja fiksata kulumisen jälkiä pois niin menee kovaan rahaan kaupaksi?
En sitä meinaa että huoltoon laitetut eurot saisi takaisin mutta luulisi tonnien huoltaminen näkyä nyt edes hieman hinnassa ettei tarvitse myydä huollettua ja kohtuu km olevaa huoltamattomien sekä vielä enemmän ajettujen hintaan?
Tässä on vain sellainen ilmiö että ajetaan niihin alle 200tkm ajettuihin kilometrit mittariin huoltamatta kun täytyy saada omat vielä pois omistuksen jälkeen ja sitten niitä pommeja vasta alkaakin olemaan pihoilla (eikä oteta huomioon että siltikin alle 200tkm ajettuun saattaa tulla se kk laakerien tai vanoksien taikka ketjun huolto/vaihto sekä kytkin ja alustan osat) Ja mielestäni mun auton hinta ei ole paha ottaen huomioon oikeasti kalliiden remonttien hinnan laskee sekä varusteet ja vuosimallin (ne jotka arvaa mikä auto on minun nettiautossa)
kunhan avauduin... talven aikana antituunata takaisin ja pistää jonnekin siiloon säilöön kymmeneksi vuodeksi
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Massa ihminen tujottaa km ja ei osaa katsoa taikka arvostaa kuntoa. Olkoon noin. Massa ihminen on tyhmä otus.
Ainoa huono pointti tässä on että massa ihminen määrittää suurin osin myös markkina arvo.
Erikois autojen myynti on aina vaikea kun popula on niin vähän tässä maassa. Joten pitää pystyä elää siinä että myyntiajat voi olla pitkät ennen kun tärppää...
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Eli tällä haen sitä että kannattaako auton huoltaminen ollenkaan? Ruuvata mittarista 100tkm pois, polttaa huoltokirja ja fiksata kulumisen jälkiä pois niin menee kovaan rahaan kaupaksi?
Tämänhän on autojobbarit jo aikoja sitten keksinyt.... Ei kannata huoltaminen muutakuin itseä varten. Jos auton meinaa myydä suoralla kaupalla niin kaikki siihen tehdyt korjaukset on hukkaan heitettyä rahaa mikäli auto liikkuu ilmankin niitä eteenpäin.
Jos m5:llä meinaa tilin tehdä tai saada omansa takaisin, niin se tapahtuu ostovaiheessa vikaista yksilöä tinkiessä, ei ehjää myydessä;
Olikos jakopäähän laitettu muuta kuin kiristin..(ketjut laahaimet ym. ym...)?
Joo eipä tässä tiliä ole tarkoitus tehdä, taloustilanteen huomioiden ne ajat on menneet eikä oikein muuta järkevää syytä kuin mahdollisuus jollekin harrastaa halvalla kun kalliit huollot jo tehty ja itsellä ehkä ämmä menisi takaisin talliin kun ei kerkeä ajamaan.
Ja raikku on vaihtanut jakopäähän ketjun, kiristimet sekä laahaimet
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Omistaja kävi perheineen ohjelmoimaan jo sitten nähtävästi ohjelmoitu ja dpf tukossa oleva diesel alfa 159. Meni sitten koko päivä että saimme kuntoon.
Yllätyin hieman että mies omistaakin itse kyseinen auto. En alfan kunnosta päättelen yllättänyt että asiat kuten kk laakerit, vanokset, maffit ja cps (eli ts asioita mitkä olisi tärkeitä olla kunnossa), olivat ihan uutta tietoa hänelle. Tulikin ihan kylmät väreet kun sanoi että jakopään ketju rallattaa...ja siksi olisi kai hyvä päästä eroon...
Eli todistus siitä että on myös 260tkm ajettuja autoja on olemassa missä sitten ei ole vielä yhtään mitään tehty...ja kulkeekin jopa eteenpäin. Myy 9t käteisellä joten siitä vaan jos haluaa jännitystä elämään...
ei taida näyttää ihan ok... itellä leimalle kiusasin toosaa tosissaan ja sain
sitten sammuttamatta välillä noin 100asteeseen... nelosella motaria ja ... ei moiseen mittarin asentoon mitään jakoja. Tossa kun kävin koheltelemassa vähän nätisti Räyskälän väylillä niin ei noussu kuin 75 - 100 puoleen... anturissa sanottavaa varmaan on tossa tai omassa ei pelaa lainkaan...
Comment