E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW_Harrastaja
    BTCF Member
    • Dec 2012
    • 819
    • Oulu area

    #946
    Originally posted by EPDM View Post
    Juu ihan normaali. Kestää pfl hieman että paine nousee. Fl nopeampi sähköinen ratkaisu tjs..
    Suht harmitonta ja normaalia ilmeisesti, mutta rempatuissa prefl ei kyllä kuulu ollenkaan missään tilanteessa.
    BMW driver and owner since 2000.

    Comment

    • Paabo
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 4325
      • Lapinlahti City

      #947
      Originally posted by SuperR View Post
      Mahdollisesti, ei kuulu kylmällä startilla. Eikä heti jos lämpimänä starttaa uudelleen mutta jos vaikka seisoo vartin niin sitten korahtaa.
      Itsellä oma juuri samallailla tekee. Kylmällä koneella ei kuulu mitään, mutta lämpimällä startin jälkeen sekunnin kaksi.
      E39 M5

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #948
        Ennen/jälkeen 12/2000 VANOS-yksiköissä erilainen paineakku. Nr.12 vs. Nr.13.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • lj123
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2015
          • 1215
          • Lohja

          #949
          Löytyisiköhän tästä ketjusta vielä paremmin näkemystä tuohon iskari/madallusjousi kysymykseen.

          Nyt alla on vaihtoa vaativa AP Sportsfarhrwerken coilover alusta, joka on myös omaan makuun ainakin pari senttiä liian matalalle säädetty. Jos/kun iskarit on vaihtokunnossa niin korkeuden nosto tuskin asiaa paljon helpottaa.

          Eri coilover-sarjoja olen tässä pitkään selvitellyt ja pari vaihtoehtoa on löytynyt. Niitä vastaan puhuu kuitenkin se, että en hae mitään överimadallusta ja moni täällä btcf:llä on puhunut myös orkkis-alustan puolesta. Ja se, että jos iskarit ja jouset on normaalia hyllytavaraa niin pääsääntöisesti ei koko alustaa tarvitse vaihtaa, jos iskari tai jousi pettää.

          Haussa on siis ratkaisu, jossa olisi hyvä laatuinen iskari (Sachs/Koni?) ja muutaman sentin madallus orginaali-korkeudesta. Sekä eteen että taakse. Omaa silmää kun ei miellytä sellainen kumartava malli, jossa keula on perää paljon matalammalla.
          E39 M5 -99
          F11 530d Xdrive -14

          Comment

          • ea_M5
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2013
            • 205
            • Finland - Espoo/Turku

            #950
            OEM tai Bilstein PSS9 ovat varma valinta jos 1.5k...2k on käytössä. Jos alle tonnilla olis tarkoitus saada laatua ja "arkisen ajon mukavuutta" alle niin melkein lukisin M5Boardilta mahdollisimman paljon kokemuksista oheisista optioista:

            - Bilstein B6 HD Shocks + OEM Springs
            - Bilstein B8 Shocks + Intrax Springs



            Last edited by ea_M5; 18-11-2016, 22:38.
            2001 Le Mans Blue ///M5
            Black/Blue sport interior
            Titanium Trim
            Supersprint X-pipe

            Comment

            • cook
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 382
              • Piilossa

              #951
              Originally posted by Clavurion View Post
              Ennen/jälkeen 12/2000 VANOS-yksiköissä erilainen paineakku. Nr.12 vs. Nr.13.
              onkohan kukaan laittanu uudempaa paineakkua vanhempaan autoon? vaatiiko se jotain muita muutoksia

              Comment

              • ea_M5
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 205
                • Finland - Espoo/Turku

                #952
                FL 9/2000 - 11/2000 valmistettuihin autoihin sulkuventtiilisen paineakun asennus on "bolt-on". Johdotus ja DME ohjelmointi on valmiina.

                PreFL 8/2000 ja vanhemmat vaativat johdotuksen ja DME-päivityksen paineakun lisäksi.

                Originally posted by cook View Post
                onkohan kukaan laittanu uudempaa paineakkua vanhempaan autoon? vaatiiko se jotain muita muutoksia
                2001 Le Mans Blue ///M5
                Black/Blue sport interior
                Titanium Trim
                Supersprint X-pipe

                Comment

                • cook
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 382
                  • Piilossa

                  #953
                  Originally posted by ea_M5 View Post
                  FL 9/2000 - 11/2000 valmistettuihin autoihin sulkuventtiilisen paineakun asennus on "bolt-on". Johdotus ja DME ohjelmointi on valmiina.

                  PreFL 8/2000 ja vanhemmat vaativat johdotuksen ja DME-päivityksen paineakun lisäksi.

                  Onko tuosta päivityksestä isompaa hyötyä? onko sellaista järkeä lähteä toteuttamaan?

                  Comment

                  • stg
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 88
                    • Finland

                    #954
                    Originally posted by cook View Post
                    Onko tuosta päivityksestä isompaa hyötyä? onko sellaista järkeä lähteä toteuttamaan?
                    On tuosta ainakin se hyöty että välttyy niiltä ilkkuvilta katseilta kun autoa käynnistää ihmisten ilmoilla. Eihän nuo rallatukset oikein kuulu tälläisen auton imagoon..

                    Omassani äänet hiljenivät kyllä aika totaalisesti paineakku päivityksen jälkeen.

                    Comment

                    • cook
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 382
                      • Piilossa

                      #955
                      Originally posted by stg View Post
                      On tuosta ainakin se hyöty että välttyy niiltä ilkkuvilta katseilta kun autoa käynnistää ihmisten ilmoilla. Eihän nuo rallatukset oikein kuulu tälläisen auton imagoon..

                      Omassani äänet hiljenivät kyllä aika totaalisesti paineakku päivityksen jälkeen.
                      No omassa ne äänet hiljeni, kun vanokset on vasta huollettu. Lähinnä mielenkiinnosta kyselen.

                      Mistä nuo johdotukset tulee sitten vetää? Työnä tuo ei kuullosta kovin vaikealta.

                      Comment

                      • lj123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2015
                        • 1215
                        • Lohja

                        #956
                        Originally posted by cook View Post
                        No omassa ne äänet hiljeni, kun vanokset on vasta huollettu. Lähinnä mielenkiinnosta kyselen.

                        Mistä nuo johdotukset tulee sitten vetää? Työnä tuo ei kuullosta kovin vaikealta.
                        Kiinnostaa minuakin. Kun kone kerran tullaan repimään ensi vuonna auki niin kaipa tuo vaihtuisi samalla.
                        E39 M5 -99
                        F11 530d Xdrive -14

                        Comment

                        • DAGAR//
                          Newbiemmer
                          • Feb 2016
                          • 1
                          • Kotka

                          #957
                          Originally posted by Esko View Post
                          Kyllä toi on juurikin se sama femma ja siis ihan alkuperäisessä värissään tuo on. Aika hurjaan kuntoon mennyt tässä vuosien varrella vrt. joskus 2000-luvun alussa nähnyt tuon jossain Kotkan miitissä. Kilometreistä ei mitään muistikuvaa.
                          Miten auto mennyt hurjaan kuntoon? Luukkujen maalauksien takia? Vai onko sulla auton huollosta ja kunnosta parempaa tietoa kun minulla?:think

                          Comment

                          • lj123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2015
                            • 1215
                            • Lohja

                            #958
                            Originally posted by ea_M5 View Post
                            OEM tai Bilstein PSS9 ovat varma valinta jos 1.5k...2k on käytössä. Jos alle tonnilla olis tarkoitus saada laatua ja "arkisen ajon mukavuutta" alle niin melkein lukisin M5Boardilta mahdollisimman paljon kokemuksista oheisista optioista:

                            - Bilstein B6 HD Shocks + OEM Springs
                            - Bilstein B8 Shocks + Intrax Springs



                            http://www.m5board.com/vbulletin/e39...ring-info.html
                            Kiitos! Tuo B8 + Intrax vaikuttaa ihan hyvältä yhdistelmältä, ja sillä tulisi n. 30 mm madallus vakiosta joka olisi OK.

                            Hieman mietityttää näissä kaikissa vaihtoehdoissa nuo hinnat. Tietysti pääsääntöisesti halpa hinta korreloi laadun kanssa. Mutta jos tuo B8 + jouset on noin 1000€ niin kuinka surkeita ne samanhintaiset säädettävät coil-ovet setit sitten oikein ovat. Kun näin yleisesti miettien ei niidenkään valmistus varmaan ilmaista ole ja ovat tavallaan monimutkaisempia paketteja. En siis sellaista ole ostamassa.

                            Kaipa oikea kysymys on se, että onko järkeä ostaa edes 1500 €, saati 2000 € säädettävää alustaa, jos haussa on muutaman sentin madallus, mukavan jämäkkä ajotuntuma eikä tarkoitus ajaa radalla.
                            E39 M5 -99
                            F11 530d Xdrive -14

                            Comment

                            • ea_M5
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 205
                              • Finland - Espoo/Turku

                              #959
                              Oma auto 11/2000 FL ja saavutettu apu oli melko marginaalinen. Diaphragm-levyjen päivitys poisti oireet myöhemmin kokonaan. Ei sinänsä huono päivitys jakopäärempan yhteydessä kun kaikki on muutenkin auki.

                              http://www.bmwz8.us/pdf/Z8_VANOS_s62.pdf



                              ---------------------------
                              8/2000 tai vanhemmat:
                              ---------------------------
                              1 x 07119905525 (HEX BOLT WITH WASHER M6X14-U1-8.8)
                              2 x 07119963072 (GASKET RING A10X13,5-CU)
                              2 x 07119963129 (GASKET RING A12X15-CU)
                              1 x 11367832139 (HOLLOW BOLT)
                              1 x 11367832158 (BRACKET)
                              1 x 11367832174 (CONNECTING LINE)
                              1 x 11367832189 (PRESSURE ACCUMULATOR)
                              1 x 12512246906 (CLIP)
                              1 x 12517832857 (WIRING SET)
                              1 x 12521407349 (COVERING UPPER LEFT)
                              1 x 12521407350 (COVERING UPPER RIGHT)
                              1 x 61131379833 (SHRINKING HOSE)
                              1 x 61138353748 (CABLE CONNECTOR 1.5-2.5 MM²)
                              ------------------------------------------------------------

                              --------------------------
                              9/2000 tai uudemmat:
                              --------------------------
                              11367832189 x 1 (ACCUMULATOR)
                              07119963072 x 2 (SEALING RING)
                              11367832139 x 1 (HOLLOW BOLT)
                              11367832174 x 1 (TUBING)
                              07119963129 x 2 (SEALING RING)
                              11367832158 x 1 (BRACKET)
                              07119901436 x 1 (BOLT)
                              12512246906 x 1 (CLIP)
                              ---------------------------------------

                              Näköjään jousia saa myös Evolvelta:
                              Upgrade the performance of your European sports car with top grade car performance parts from our selection. Shop engine aftermarket car parts at Evolve Automotive!
                              Last edited by ea_M5; 19-11-2016, 17:43.
                              2001 Le Mans Blue ///M5
                              Black/Blue sport interior
                              Titanium Trim
                              Supersprint X-pipe

                              Comment

                              • cook
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 382
                                • Piilossa

                                #960
                                Originally posted by lj123 View Post
                                Kiitos! Tuo B8 + Intrax vaikuttaa ihan hyvältä yhdistelmältä, ja sillä tulisi n. 30 mm madallus vakiosta joka olisi OK.

                                Hieman mietityttää näissä kaikissa vaihtoehdoissa nuo hinnat. Tietysti pääsääntöisesti halpa hinta korreloi laadun kanssa. Mutta jos tuo B8 + jouset on noin 1000€ niin kuinka surkeita ne samanhintaiset säädettävät coil-ovet setit sitten oikein ovat. Kun näin yleisesti miettien ei niidenkään valmistus varmaan ilmaista ole ja ovat tavallaan monimutkaisempia paketteja. En siis sellaista ole ostamassa.

                                Kaipa oikea kysymys on se, että onko järkeä ostaa edes 1500 €, saati 2000 € säädettävää alustaa, jos haussa on muutaman sentin madallus, mukavan jämäkkä ajotuntuma eikä tarkoitus ajaa radalla.
                                mulla on tuo bc:n alusta ja olen ollut tyytyväinen siihen näiden 3000km aikana uuden hinta taitaa olla n.800 missä on camber säädettävät yläpäät edessä. itse sain tosin uuden sarjan yksityiseltä todella edullisesti

                                D2 on kanssa hyvä alusta, siitä on kokemusta n.2 vuoden ajalta 530d e39 alla.

                                noita kumpaakin säädettävää alustaa voin omasta puolesta kyllä suositella

                                Comment

                                Working...
                                X