Originally posted by EPDM
View Post
E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW driver and owner since 2000.
-
Originally posted by SuperR View PostMahdollisesti, ei kuulu kylmällä startilla. Eikä heti jos lämpimänä starttaa uudelleen mutta jos vaikka seisoo vartin niin sitten korahtaa.E39 M5
Comment
-
-
Löytyisiköhän tästä ketjusta vielä paremmin näkemystä tuohon iskari/madallusjousi kysymykseen.
Nyt alla on vaihtoa vaativa AP Sportsfarhrwerken coilover alusta, joka on myös omaan makuun ainakin pari senttiä liian matalalle säädetty. Jos/kun iskarit on vaihtokunnossa niin korkeuden nosto tuskin asiaa paljon helpottaa.
Eri coilover-sarjoja olen tässä pitkään selvitellyt ja pari vaihtoehtoa on löytynyt. Niitä vastaan puhuu kuitenkin se, että en hae mitään överimadallusta ja moni täällä btcf:llä on puhunut myös orkkis-alustan puolesta. Ja se, että jos iskarit ja jouset on normaalia hyllytavaraa niin pääsääntöisesti ei koko alustaa tarvitse vaihtaa, jos iskari tai jousi pettää.
Haussa on siis ratkaisu, jossa olisi hyvä laatuinen iskari (Sachs/Koni?) ja muutaman sentin madallus orginaali-korkeudesta. Sekä eteen että taakse. Omaa silmää kun ei miellytä sellainen kumartava malli, jossa keula on perää paljon matalammalla.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
OEM tai Bilstein PSS9 ovat varma valinta jos 1.5k...2k on käytössä. Jos alle tonnilla olis tarkoitus saada laatua ja "arkisen ajon mukavuutta" alle niin melkein lukisin M5Boardilta mahdollisimman paljon kokemuksista oheisista optioista:
- Bilstein B6 HD Shocks + OEM Springs
- Bilstein B8 Shocks + Intrax Springs
Last edited by ea_M5; 18-11-2016, 22:38.2001 Le Mans Blue ///M5
Black/Blue sport interior
Titanium Trim
Supersprint X-pipe
Comment
-
FL 9/2000 - 11/2000 valmistettuihin autoihin sulkuventtiilisen paineakun asennus on "bolt-on". Johdotus ja DME ohjelmointi on valmiina.
PreFL 8/2000 ja vanhemmat vaativat johdotuksen ja DME-päivityksen paineakun lisäksi.
Originally posted by cook View Postonkohan kukaan laittanu uudempaa paineakkua vanhempaan autoon? vaatiiko se jotain muita muutoksia2001 Le Mans Blue ///M5
Black/Blue sport interior
Titanium Trim
Supersprint X-pipe
Comment
-
Originally posted by ea_M5 View PostFL 9/2000 - 11/2000 valmistettuihin autoihin sulkuventtiilisen paineakun asennus on "bolt-on". Johdotus ja DME ohjelmointi on valmiina.
PreFL 8/2000 ja vanhemmat vaativat johdotuksen ja DME-päivityksen paineakun lisäksi.
Onko tuosta päivityksestä isompaa hyötyä? onko sellaista järkeä lähteä toteuttamaan?
Comment
-
Originally posted by cook View PostOnko tuosta päivityksestä isompaa hyötyä? onko sellaista järkeä lähteä toteuttamaan?
Omassani äänet hiljenivät kyllä aika totaalisesti paineakku päivityksen jälkeen.
Comment
-
Originally posted by stg View PostOn tuosta ainakin se hyöty että välttyy niiltä ilkkuvilta katseilta kun autoa käynnistää ihmisten ilmoilla. Eihän nuo rallatukset oikein kuulu tälläisen auton imagoon..
Omassani äänet hiljenivät kyllä aika totaalisesti paineakku päivityksen jälkeen.
Mistä nuo johdotukset tulee sitten vetää? Työnä tuo ei kuullosta kovin vaikealta.
Comment
-
Originally posted by cook View PostNo omassa ne äänet hiljeni, kun vanokset on vasta huollettu. Lähinnä mielenkiinnosta kyselen.
Mistä nuo johdotukset tulee sitten vetää? Työnä tuo ei kuullosta kovin vaikealta.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Originally posted by Esko View PostKyllä toi on juurikin se sama femma ja siis ihan alkuperäisessä värissään tuo on. Aika hurjaan kuntoon mennyt tässä vuosien varrella vrt. joskus 2000-luvun alussa nähnyt tuon jossain Kotkan miitissä. Kilometreistä ei mitään muistikuvaa.
Comment
-
Originally posted by ea_M5 View PostOEM tai Bilstein PSS9 ovat varma valinta jos 1.5k...2k on käytössä. Jos alle tonnilla olis tarkoitus saada laatua ja "arkisen ajon mukavuutta" alle niin melkein lukisin M5Boardilta mahdollisimman paljon kokemuksista oheisista optioista:
- Bilstein B6 HD Shocks + OEM Springs
- Bilstein B8 Shocks + Intrax Springs
http://www.m5board.com/vbulletin/e39...ring-info.html
Hieman mietityttää näissä kaikissa vaihtoehdoissa nuo hinnat. Tietysti pääsääntöisesti halpa hinta korreloi laadun kanssa. Mutta jos tuo B8 + jouset on noin 1000€ niin kuinka surkeita ne samanhintaiset säädettävät coil-ovet setit sitten oikein ovat. Kun näin yleisesti miettien ei niidenkään valmistus varmaan ilmaista ole ja ovat tavallaan monimutkaisempia paketteja. En siis sellaista ole ostamassa.
Kaipa oikea kysymys on se, että onko järkeä ostaa edes 1500 €, saati 2000 € säädettävää alustaa, jos haussa on muutaman sentin madallus, mukavan jämäkkä ajotuntuma eikä tarkoitus ajaa radalla.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Oma auto 11/2000 FL ja saavutettu apu oli melko marginaalinen. Diaphragm-levyjen päivitys poisti oireet myöhemmin kokonaan. Ei sinänsä huono päivitys jakopäärempan yhteydessä kun kaikki on muutenkin auki.
http://www.bmwz8.us/pdf/Z8_VANOS_s62.pdf
---------------------------
8/2000 tai vanhemmat:
---------------------------
1 x 07119905525 (HEX BOLT WITH WASHER M6X14-U1-8.8)
2 x 07119963072 (GASKET RING A10X13,5-CU)
2 x 07119963129 (GASKET RING A12X15-CU)
1 x 11367832139 (HOLLOW BOLT)
1 x 11367832158 (BRACKET)
1 x 11367832174 (CONNECTING LINE)
1 x 11367832189 (PRESSURE ACCUMULATOR)
1 x 12512246906 (CLIP)
1 x 12517832857 (WIRING SET)
1 x 12521407349 (COVERING UPPER LEFT)
1 x 12521407350 (COVERING UPPER RIGHT)
1 x 61131379833 (SHRINKING HOSE)
1 x 61138353748 (CABLE CONNECTOR 1.5-2.5 MM²)
------------------------------------------------------------
--------------------------
9/2000 tai uudemmat:
--------------------------
11367832189 x 1 (ACCUMULATOR)
07119963072 x 2 (SEALING RING)
11367832139 x 1 (HOLLOW BOLT)
11367832174 x 1 (TUBING)
07119963129 x 2 (SEALING RING)
11367832158 x 1 (BRACKET)
07119901436 x 1 (BOLT)
12512246906 x 1 (CLIP)
---------------------------------------
Näköjään jousia saa myös Evolvelta:
Last edited by ea_M5; 19-11-2016, 17:43.2001 Le Mans Blue ///M5
Black/Blue sport interior
Titanium Trim
Supersprint X-pipe
Comment
-
Originally posted by lj123 View PostKiitos! Tuo B8 + Intrax vaikuttaa ihan hyvältä yhdistelmältä, ja sillä tulisi n. 30 mm madallus vakiosta joka olisi OK.
Hieman mietityttää näissä kaikissa vaihtoehdoissa nuo hinnat. Tietysti pääsääntöisesti halpa hinta korreloi laadun kanssa. Mutta jos tuo B8 + jouset on noin 1000€ niin kuinka surkeita ne samanhintaiset säädettävät coil-ovet setit sitten oikein ovat. Kun näin yleisesti miettien ei niidenkään valmistus varmaan ilmaista ole ja ovat tavallaan monimutkaisempia paketteja. En siis sellaista ole ostamassa.
Kaipa oikea kysymys on se, että onko järkeä ostaa edes 1500 €, saati 2000 € säädettävää alustaa, jos haussa on muutaman sentin madallus, mukavan jämäkkä ajotuntuma eikä tarkoitus ajaa radalla.uuden hinta taitaa olla n.800 missä on camber säädettävät yläpäät edessä. itse sain tosin uuden sarjan yksityiseltä todella edullisesti
D2 on kanssa hyvä alusta, siitä on kokemusta n.2 vuoden ajalta 530d e39 alla.
noita kumpaakin säädettävää alustaa voin omasta puolesta kyllä suositella
Comment
Comment