Tarkennusta, eli auton kun sammuttaa, niin poljin on löysä(samanlainen kun ajaessa) pari-kolme pumppausta ja sitten kovettuu, eli on ilmeisesti kaikki kunnossa tuolta osin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Alaväännöt hukassa ja kulutus tapissa! RATKAISTU!
Collapse
X
-
Originally posted by Hammerhood View PostKyllä juuri näinBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOK. Jäljellejäävä imuvuoto on sitten ehkä tuossa suodattimenjalan tiivisteen paikkeilla, mutta luulen että sekään ei muuta tuon auton vedottomuutta ~1500 kierroksilla! En tiedä onko mutua, mutta aivan kun auto lämpöisenä noin.40km ajon jälkeen vetoja tuntuu olevan ehkä enenpi, kun autolla aamulla töihin lähtiessään niin tuntuu että on yhtäpaljon vääntöä kun 1.2 corsassa!? Eli, auto kunnolla lämpöisenä on vetoja enenmpi, kun noin 20km ajon jälkeen!? Öljykö kankeenpaa vai kenties taas joku anturi antaa väärää infoa ohjaukselle?:think
Comment
-
-
Dodii arvon raati! Päivitetäänpäs hieman threadia.
Noin 300km ajettu vanos rempan jälkeen ja ajotuntuma vain parani paranemistaan tuonne noin 250km verran. Eli vääntöä riitti taas niinkuin enne ongelmia ehkä hieman paremminkin.
Ainut mikä ei parantunut oli automaatin toiminta D:llä ajaessa auton vauhdin hiljentyessä noin 40km/h - 0 jolloin ikäänkuin löisi isomman vaihteen päälle jolloin auto rullaa ilman moottorijarrutusta ja samoihin aikoihin analoginen kulutus viisari nousee, nousee ja edelleen nousee yli 15-20l.
Kun auto pysähtyy kestää muutaman sekunnin ja mittari tipahtaa nollille.
Eli mikä moottori jarrutusta vaivaa kun sen pitäsi toimia ihan loppuun asti kunnes painat jarrua tai kunnes menee ryömintä päälle?? Muuten laatikko toimii kuten pitääkin. Itsestä tuntuu että on edelleen joku vika päällä ja vasta ensiviikolla pääsen inpalla oireita tutkimaan
Ja toinen asia sitten liittyen tähän jarrunpolkimen jäykkyyteen kun auto seisoo esim yön tallissa. Takaiskuventtiilin käytin irti ja tuntui toimivan hyvin. Eli onko enää muuta vaihtoehtoa kuin jarrutehostimen kalvo puhki?
Voiko tämä edellinen vaikuttaa mitenkään lootan toimintaan?
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostDodii arvon raati! Päivitetäänpäs hieman threadia.
Noin 300km ajettu vanos rempan jälkeen ja ajotuntuma vain parani paranemistaan tuonne noin 250km verran. Eli vääntöä riitti taas niinkuin enne ongelmia ehkä hieman paremminkin.
Ainut mikä ei parantunut oli automaatin toiminta D:llä ajaessa auton vauhdin hiljentyessä noin 40km/h - 0 jolloin ikäänkuin löisi isomman vaihteen päälle jolloin auto rullaa ilman moottorijarrutusta ja samoihin aikoihin analoginen kulutus viisari nousee, nousee ja edelleen nousee yli 15-20l.
Kun auto pysähtyy kestää muutaman sekunnin ja mittari tipahtaa nollille.
Eli mikä moottori jarrutusta vaivaa kun sen pitäsi toimia ihan loppuun asti kunnes painat jarrua tai kunnes menee ryömintä päälle?? Muuten laatikko toimii kuten pitääkin. Itsestä tuntuu että on edelleen joku vika päällä ja vasta ensiviikolla pääsen inpalla oireita tutkimaan
Ja toinen asia sitten liittyen tähän jarrunpolkimen jäykkyyteen kun auto seisoo esim yön tallissa. Takaiskuventtiilin käytin irti ja tuntui toimivan hyvin. Eli onko enää muuta vaihtoehtoa kuin jarrutehostimen kalvo puhki?
Voiko tämä edellinen vaikuttaa mitenkään lootan toimintaan?
Disa: http://www.youtube.com/watch?v=_Ri68uuK4R0Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostDodii arvon raati! Päivitetäänpäs hieman threadia.
Noin 300km ajettu vanos rempan jälkeen ja ajotuntuma vain parani paranemistaan tuonne noin 250km verran. Eli vääntöä riitti taas niinkuin enne ongelmia ehkä hieman paremminkin.
Ainut mikä ei parantunut oli automaatin toiminta D:llä ajaessa auton vauhdin hiljentyessä noin 40km/h - 0 jolloin ikäänkuin löisi isomman vaihteen päälle jolloin auto rullaa ilman moottorijarrutusta ja samoihin aikoihin analoginen kulutus viisari nousee, nousee ja edelleen nousee yli 15-20l.
Kun auto pysähtyy kestää muutaman sekunnin ja mittari tipahtaa nollille.
Eli mikä moottori jarrutusta vaivaa kun sen pitäsi toimia ihan loppuun asti kunnes painat jarrua tai kunnes menee ryömintä päälle?? Muuten laatikko toimii kuten pitääkin. Itsestä tuntuu että on edelleen joku vika päällä ja vasta ensiviikolla pääsen inpalla oireita tutkimaan
Ja toinen asia sitten liittyen tähän jarrunpolkimen jäykkyyteen kun auto seisoo esim yön tallissa. Takaiskuventtiilin käytin irti ja tuntui toimivan hyvin. Eli onko enää muuta vaihtoehtoa kuin jarrutehostimen kalvo puhki?
Voiko tämä edellinen vaikuttaa mitenkään lootan toimintaan?
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostAivan niinkun olisi vielä jotain imuvuotoa tai jotain:think Oletko tarkistanut pakosarjan kunnon ettei ole halki mistään? Entäs disa-venttiili? Oletko uusinut tai puhdistanut?
Disa: http://www.youtube.com/watch?v=_Ri68uuK4R0
Samalla ruikin jokapuolelle jarrucleaneria mistä disa vois mahdollisesti vuotaa kun auto kävi tyhjäkäyntiä, mutta tuloksetta.
Pakosarjaa en ole päässyt kunnolla tutkimaan kun en ole saanut autoa nosturille. Sen verran ainakin käsikopelolla olen tutkinut että kiinnitysruuvit eivät ainakaan ole löystyneet ja silmämääräisesti katsottuna mahdollisia vuotoja en havainnu.
Vanos rempan jälkeen on ehkä ilmennyt hieman näpäkämpää nakutusta nokka-akselin suunnalta, saattaa olla suuttimetkin no idea:think
Suodattimenkotelon jalantiiviste tihkuu hieman mutta ei siinä määrin että öljyä kuluu. Voi varmaan vaikuttaa tuohon nakutukseen hieman? Mutta jotenkin epäilen. Jokatapauksessa tiivisteenvaihto edessä tässä keväämmällä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJos sieltä on tehostimesta kalvo rikki, tarkoittaa se imuvuotoa ja em.oireita.
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostDodii arvon raati! Päivitetäänpäs hieman threadia.
Noin 300km ajettu vanos rempan jälkeen ja ajotuntuma vain parani paranemistaan tuonne noin 250km verran. Eli vääntöä riitti taas niinkuin enne ongelmia ehkä hieman paremminkin.
Ainut mikä ei parantunut oli automaatin toiminta D:llä ajaessa auton vauhdin hiljentyessä noin 40km/h - 0 jolloin ikäänkuin löisi isomman vaihteen päälle jolloin auto rullaa ilman moottorijarrutusta ja samoihin aikoihin analoginen kulutus viisari nousee, nousee ja edelleen nousee yli 15-20l.
Kun auto pysähtyy kestää muutaman sekunnin ja mittari tipahtaa nollille.
Eli mikä moottori jarrutusta vaivaa kun sen pitäsi toimia ihan loppuun asti kunnes painat jarrua tai kunnes menee ryömintä päälle?? Muuten laatikko toimii kuten pitääkin. Itsestä tuntuu että on edelleen joku vika päällä ja vasta ensiviikolla pääsen inpalla oireita tutkimaan
Ja toinen asia sitten liittyen tähän jarrunpolkimen jäykkyyteen kun auto seisoo esim yön tallissa. Takaiskuventtiilin käytin irti ja tuntui toimivan hyvin. Eli onko enää muuta vaihtoehtoa kuin jarrutehostimen kalvo puhki?
Voiko tämä edellinen vaikuttaa mitenkään lootan toimintaan?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi moottorijarrutuksen pidä toimia nollille asti. Jos 100->0 annat hidastua, jossain vaiheessa rupeaa näyttämään jotain. Vanhoissa bemareissa moottorijarrutti pidemmälle, mutta e39 ei lähellekkään niin paljoa. Joku sanoi syyksi, että koneen lämpö laskee liikaa jos menee pitkään ilman palotapahtumaan ja se lisäisi kulutusta enemmän kuin pieni suihkuttelu moottorijarrutuksen aikana. Tietysti myös talvella pitää varoa takapyörien lukkiutumista ja koneen sammumista.
Jos voisi toista toimivaa automaattia testata niin sanoisin että ero olisi selvä
Ja todennäköisesti tämä nyt johtuu juurikin vielä siitä että kone ei toimi vieläkään täysin normaalisti (piilevä imuvuoto esim.)
Comment
-
-
live data ja vikakoodit
Noniin päästiin inpaan käsiksi lopultakin pienen pähkäilyn jälkeen
Tuossa seurasin livedataa tyhjäkäynnillä ja otin vikakoodit ja nyt jos saisi raatilta asiallisia kommentteja liittyen noihin arvoihin kun en itse noista hirveästi vielä ymmärrä että onko joku teidän mielestä pielessä vai näyttääkö kutakuinkin ok?:think
tuo Rough arvo sylinteri 1 näytti jossain välissä ehkä noin sekunnin ajan yli tuota rajaa eli meni arvo huutomerkille. Mitä lie tarkoittanut?
Last edited by Hammerhood; 29-12-2013, 18:48.
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostNoniin päästiin inpaan käsiksi lopultakin pienen pähkäilyn jälkeen
Tuossa seurasin livedataa tyhjäkäynnillä ja otin vikakoodit ja nyt jos saisi raatilta asiallisia kommentteja liittyen noihin arvoihin kun en itse noista hirveästi vielä ymmärrä että onko joku teidän mielestä pielessä vai näyttääkö kutakuinkin ok?:think
[ATTACH]116972[/ATTACH]
[ATTACH]116973[/ATTACH]
[ATTACH]116974[/ATTACH]
tuo Rough arvo sylinteri 1 näytti jossain välissä ehkä noin sekunnin ajan yli tuota rajaa eli meni arvo huutomerkille. Mitä lie tarkoittanut?
[ATTACH]116975[/ATTACH]
[ATTACH]116976[/ATTACH]
Minusta noi live-tiedot on ihan normaalit.
Oletko käynyt puolat läpi, ettei ole halkeiluja? Entä tulpat?
En tiedä oliko minulla tuosta suodatinjalan tiivisteen vaihdosta mitään hyötyä, mutta vaihdoin jälleen Boschin tulpat, niin mielestäni auton käytös piristyi ihan helvetisti! Tiiä sitten vaikuttaako tulpat noin paljoa vai korjaantuiko sitten se viimeinenkin imuvuoto tuolla tiivisteellä, mutta nyt kuitskin meno piristyi ja kulutus tippui puol.litraa.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostVikakoodi liittyy vissiin termostaattii tai sen sähköiseen liittimeen, mutta en ole varma? Joku tietää paremmin.
Minusta noi live-tiedot on ihan normaalit.
Oletko käynyt puolat läpi, ettei ole halkeiluja? Entä tulpat?
En tiedä oliko minulla tuosta suodatinjalan tiivisteen vaihdosta mitään hyötyä, mutta vaihdoin jälleen Boschin tulpat, niin mielestäni auton käytös piristyi ihan helvetisti! Tiiä sitten vaikuttaako tulpat noin paljoa vai korjaantuiko sitten se viimeinenkin imuvuoto tuolla tiivisteellä, mutta nyt kuitskin meno piristyi ja kulutus tippui puol.litraa.
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostEn tiedä oliko minulla tuosta suodatinjalan tiivisteen vaihdosta mitään hyötyä, mutta vaihdoin jälleen Boschin tulpat, niin mielestäni auton käytös piristyi ihan helvetisti! Tiiä sitten vaikuttaako tulpat noin paljoa vai korjaantuiko sitten se viimeinenkin imuvuoto tuolla tiivisteellä, mutta nyt kuitskin meno piristyi ja kulutus tippui puol.litraa.
Comment
-
Comment