Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alaväännöt hukassa ja kulutus tapissa! RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #61
    Tarkennusta, eli auton kun sammuttaa, niin poljin on löysä(samanlainen kun ajaessa) pari-kolme pumppausta ja sitten kovettuu, eli on ilmeisesti kaikki kunnossa tuolta osin?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Hammerhood
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 102
      • Suomi

      #62
      Originally posted by janke View Post
      Tarkennusta, eli auton kun sammuttaa, niin poljin on löysä(samanlainen kun ajaessa) pari-kolme pumppausta ja sitten kovettuu, eli on ilmeisesti kaikki kunnossa tuolta osin?
      Kyllä juuri näin

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #63
        Originally posted by Hammerhood View Post
        Kyllä juuri näin
        OK. Jäljellejäävä imuvuoto on sitten ehkä tuossa suodattimenjalan tiivisteen paikkeilla, mutta luulen että sekään ei muuta tuon auton vedottomuutta ~1500 kierroksilla! En tiedä onko mutua, mutta aivan kun auto lämpöisenä noin.40km ajon jälkeen vetoja tuntuu olevan ehkä enenpi, kun autolla aamulla töihin lähtiessään niin tuntuu että on yhtäpaljon vääntöä kun 1.2 corsassa!? Eli, auto kunnolla lämpöisenä on vetoja enenmpi, kun noin 20km ajon jälkeen!? Öljykö kankeenpaa vai kenties taas joku anturi antaa väärää infoa ohjaukselle?:think
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Hammerhood
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 102
          • Suomi

          #64
          Originally posted by janke View Post
          OK. Jäljellejäävä imuvuoto on sitten ehkä tuossa suodattimenjalan tiivisteen paikkeilla, mutta luulen että sekään ei muuta tuon auton vedottomuutta ~1500 kierroksilla! En tiedä onko mutua, mutta aivan kun auto lämpöisenä noin.40km ajon jälkeen vetoja tuntuu olevan ehkä enenpi, kun autolla aamulla töihin lähtiessään niin tuntuu että on yhtäpaljon vääntöä kun 1.2 corsassa!? Eli, auto kunnolla lämpöisenä on vetoja enenmpi, kun noin 20km ajon jälkeen!? Öljykö kankeenpaa vai kenties taas joku anturi antaa väärää infoa ohjaukselle?:think
          Itsellänikin kyllä ideat aika vähissä mistä voisi johtua ja kun niin paljon kerta olet osiakin vaihtanu. Ehkä se suodattimenjalantiiviste sitten ois se viimenen puuttuva tekijä:think

          Comment

          • Hammerhood
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 102
            • Suomi

            #65
            Dodii arvon raati! Päivitetäänpäs hieman threadia.

            Noin 300km ajettu vanos rempan jälkeen ja ajotuntuma vain parani paranemistaan tuonne noin 250km verran. Eli vääntöä riitti taas niinkuin enne ongelmia ehkä hieman paremminkin.
            Ainut mikä ei parantunut oli automaatin toiminta D:llä ajaessa auton vauhdin hiljentyessä noin 40km/h - 0 jolloin ikäänkuin löisi isomman vaihteen päälle jolloin auto rullaa ilman moottorijarrutusta ja samoihin aikoihin analoginen kulutus viisari nousee, nousee ja edelleen nousee yli 15-20l.
            Kun auto pysähtyy kestää muutaman sekunnin ja mittari tipahtaa nollille.
            Eli mikä moottori jarrutusta vaivaa kun sen pitäsi toimia ihan loppuun asti kunnes painat jarrua tai kunnes menee ryömintä päälle?? Muuten laatikko toimii kuten pitääkin. Itsestä tuntuu että on edelleen joku vika päällä ja vasta ensiviikolla pääsen inpalla oireita tutkimaan

            Ja toinen asia sitten liittyen tähän jarrunpolkimen jäykkyyteen kun auto seisoo esim yön tallissa. Takaiskuventtiilin käytin irti ja tuntui toimivan hyvin. Eli onko enää muuta vaihtoehtoa kuin jarrutehostimen kalvo puhki?

            Voiko tämä edellinen vaikuttaa mitenkään lootan toimintaan?

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #66
              Originally posted by Hammerhood View Post
              Dodii arvon raati! Päivitetäänpäs hieman threadia.

              Noin 300km ajettu vanos rempan jälkeen ja ajotuntuma vain parani paranemistaan tuonne noin 250km verran. Eli vääntöä riitti taas niinkuin enne ongelmia ehkä hieman paremminkin.
              Ainut mikä ei parantunut oli automaatin toiminta D:llä ajaessa auton vauhdin hiljentyessä noin 40km/h - 0 jolloin ikäänkuin löisi isomman vaihteen päälle jolloin auto rullaa ilman moottorijarrutusta ja samoihin aikoihin analoginen kulutus viisari nousee, nousee ja edelleen nousee yli 15-20l.
              Kun auto pysähtyy kestää muutaman sekunnin ja mittari tipahtaa nollille.
              Eli mikä moottori jarrutusta vaivaa kun sen pitäsi toimia ihan loppuun asti kunnes painat jarrua tai kunnes menee ryömintä päälle?? Muuten laatikko toimii kuten pitääkin. Itsestä tuntuu että on edelleen joku vika päällä ja vasta ensiviikolla pääsen inpalla oireita tutkimaan

              Ja toinen asia sitten liittyen tähän jarrunpolkimen jäykkyyteen kun auto seisoo esim yön tallissa. Takaiskuventtiilin käytin irti ja tuntui toimivan hyvin. Eli onko enää muuta vaihtoehtoa kuin jarrutehostimen kalvo puhki?

              Voiko tämä edellinen vaikuttaa mitenkään lootan toimintaan?
              Aivan niinkun olisi vielä jotain imuvuotoa tai jotain:think Oletko tarkistanut pakosarjan kunnon ettei ole halki mistään? Entäs disa-venttiili? Oletko uusinut tai puhdistanut?

              Disa: http://www.youtube.com/watch?v=_Ri68uuK4R0
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #67
                Originally posted by Hammerhood View Post
                Dodii arvon raati! Päivitetäänpäs hieman threadia.

                Noin 300km ajettu vanos rempan jälkeen ja ajotuntuma vain parani paranemistaan tuonne noin 250km verran. Eli vääntöä riitti taas niinkuin enne ongelmia ehkä hieman paremminkin.
                Ainut mikä ei parantunut oli automaatin toiminta D:llä ajaessa auton vauhdin hiljentyessä noin 40km/h - 0 jolloin ikäänkuin löisi isomman vaihteen päälle jolloin auto rullaa ilman moottorijarrutusta ja samoihin aikoihin analoginen kulutus viisari nousee, nousee ja edelleen nousee yli 15-20l.
                Kun auto pysähtyy kestää muutaman sekunnin ja mittari tipahtaa nollille.
                Eli mikä moottori jarrutusta vaivaa kun sen pitäsi toimia ihan loppuun asti kunnes painat jarrua tai kunnes menee ryömintä päälle?? Muuten laatikko toimii kuten pitääkin. Itsestä tuntuu että on edelleen joku vika päällä ja vasta ensiviikolla pääsen inpalla oireita tutkimaan

                Ja toinen asia sitten liittyen tähän jarrunpolkimen jäykkyyteen kun auto seisoo esim yön tallissa. Takaiskuventtiilin käytin irti ja tuntui toimivan hyvin. Eli onko enää muuta vaihtoehtoa kuin jarrutehostimen kalvo puhki?

                Voiko tämä edellinen vaikuttaa mitenkään lootan toimintaan?
                Jos sieltä on tehostimesta kalvo rikki, tarkoittaa se imuvuotoa ja em.oireita.

                Comment

                • Hammerhood
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 102
                  • Suomi

                  #68
                  Originally posted by janke View Post
                  Aivan niinkun olisi vielä jotain imuvuotoa tai jotain:think Oletko tarkistanut pakosarjan kunnon ettei ole halki mistään? Entäs disa-venttiili? Oletko uusinut tai puhdistanut?

                  Disa: http://www.youtube.com/watch?v=_Ri68uuK4R0
                  Disaventtiili toimii ainakin mekaanisesti oikein. Olen testannut sen peittämällä sen pienen ilmareiän disan päältä ja vääntänyt läpän kokonaan kiinni. Läppä aukeaa ehkä noin puolisenttiä jolloin alipaine pysäyttää sen ja läppä jää nätisti kiinniasentoon niinkuin kuuluu. Muutenkin jämäkän tuntuinen ja ei ole välystä akselissa.
                  Samalla ruikin jokapuolelle jarrucleaneria mistä disa vois mahdollisesti vuotaa kun auto kävi tyhjäkäyntiä, mutta tuloksetta.

                  Pakosarjaa en ole päässyt kunnolla tutkimaan kun en ole saanut autoa nosturille. Sen verran ainakin käsikopelolla olen tutkinut että kiinnitysruuvit eivät ainakaan ole löystyneet ja silmämääräisesti katsottuna mahdollisia vuotoja en havainnu.

                  Vanos rempan jälkeen on ehkä ilmennyt hieman näpäkämpää nakutusta nokka-akselin suunnalta, saattaa olla suuttimetkin no idea:think

                  Suodattimenkotelon jalantiiviste tihkuu hieman mutta ei siinä määrin että öljyä kuluu. Voi varmaan vaikuttaa tuohon nakutukseen hieman? Mutta jotenkin epäilen. Jokatapauksessa tiivisteenvaihto edessä tässä keväämmällä.

                  Comment

                  • Hammerhood
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2013
                    • 102
                    • Suomi

                    #69
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Jos sieltä on tehostimesta kalvo rikki, tarkoittaa se imuvuotoa ja em.oireita.
                    Aijai ja ja jos kerta takaisku on kunnossa niin ainutvuotokohta nuihin jarrun paineisiinliittyen on enää sitten tuo tehostimenkalvo? Entä onko mahdollista purkaa ja testata tuota tehostinta vaiko laitettava suoraan osa tiluuseen?:think

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #70
                      Originally posted by Hammerhood View Post
                      Dodii arvon raati! Päivitetäänpäs hieman threadia.

                      Noin 300km ajettu vanos rempan jälkeen ja ajotuntuma vain parani paranemistaan tuonne noin 250km verran. Eli vääntöä riitti taas niinkuin enne ongelmia ehkä hieman paremminkin.
                      Ainut mikä ei parantunut oli automaatin toiminta D:llä ajaessa auton vauhdin hiljentyessä noin 40km/h - 0 jolloin ikäänkuin löisi isomman vaihteen päälle jolloin auto rullaa ilman moottorijarrutusta ja samoihin aikoihin analoginen kulutus viisari nousee, nousee ja edelleen nousee yli 15-20l.
                      Kun auto pysähtyy kestää muutaman sekunnin ja mittari tipahtaa nollille.
                      Eli mikä moottori jarrutusta vaivaa kun sen pitäsi toimia ihan loppuun asti kunnes painat jarrua tai kunnes menee ryömintä päälle?? Muuten laatikko toimii kuten pitääkin. Itsestä tuntuu että on edelleen joku vika päällä ja vasta ensiviikolla pääsen inpalla oireita tutkimaan

                      Ja toinen asia sitten liittyen tähän jarrunpolkimen jäykkyyteen kun auto seisoo esim yön tallissa. Takaiskuventtiilin käytin irti ja tuntui toimivan hyvin. Eli onko enää muuta vaihtoehtoa kuin jarrutehostimen kalvo puhki?

                      Voiko tämä edellinen vaikuttaa mitenkään lootan toimintaan?
                      Ei moottorijarrutuksen pidä toimia nollille asti. Jos 100->0 annat hidastua, jossain vaiheessa rupeaa näyttämään jotain. Vanhoissa bemareissa moottorijarrutti pidemmälle, mutta e39 ei lähellekkään niin paljoa. Joku sanoi syyksi, että koneen lämpö laskee liikaa jos menee pitkään ilman palotapahtumaan ja se lisäisi kulutusta enemmän kuin pieni suihkuttelu moottorijarrutuksen aikana. Tietysti myös talvella pitää varoa takapyörien lukkiutumista ja koneen sammumista.

                      Comment

                      • Hammerhood
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2013
                        • 102
                        • Suomi

                        #71
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Ei moottorijarrutuksen pidä toimia nollille asti. Jos 100->0 annat hidastua, jossain vaiheessa rupeaa näyttämään jotain. Vanhoissa bemareissa moottorijarrutti pidemmälle, mutta e39 ei lähellekkään niin paljoa. Joku sanoi syyksi, että koneen lämpö laskee liikaa jos menee pitkään ilman palotapahtumaan ja se lisäisi kulutusta enemmän kuin pieni suihkuttelu moottorijarrutuksen aikana. Tietysti myös talvella pitää varoa takapyörien lukkiutumista ja koneen sammumista.
                        Varmasti pitää paikkansa, mutta uskallan kumminkin väittää että ei moottorijarrun pitäisi vielä 40km tuntinopeudessa loppua niin että joudut jarrua polkemaan että saat auton pysäytettyä (joskus jarruttaa vielä 30km vuhdissakin mutta harvoin)kun ennen muita ongelmia mitä tässä on selvitelty, moottori jarrutti todella hyvin d:llä. Ja moottorijarrun loppuessa tuntuu selvästi kuin laatikko löisi suurempaa vaihdetta silmään eikä pudota pienemmälle niinkuin kuuluisi

                        Jos voisi toista toimivaa automaattia testata niin sanoisin että ero olisi selvä

                        Ja todennäköisesti tämä nyt johtuu juurikin vielä siitä että kone ei toimi vieläkään täysin normaalisti (piilevä imuvuoto esim.)

                        Comment

                        • Hammerhood
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2013
                          • 102
                          • Suomi

                          #72
                          live data ja vikakoodit

                          Noniin päästiin inpaan käsiksi lopultakin pienen pähkäilyn jälkeen

                          Tuossa seurasin livedataa tyhjäkäynnillä ja otin vikakoodit ja nyt jos saisi raatilta asiallisia kommentteja liittyen noihin arvoihin kun en itse noista hirveästi vielä ymmärrä että onko joku teidän mielestä pielessä vai näyttääkö kutakuinkin ok?:think

                          Click image for larger version

Name:	engine_error.jpg
Views:	1
Size:	17.6 KB
ID:	4828818

                          Click image for larger version

Name:	lambda_osa_1.jpg
Views:	1
Size:	61.0 KB
ID:	4828819

                          Click image for larger version

Name:	rough.jpg
Views:	1
Size:	40.2 KB
ID:	4828820
                          tuo Rough arvo sylinteri 1 näytti jossain välissä ehkä noin sekunnin ajan yli tuota rajaa eli meni arvo huutomerkille. Mitä lie tarkoittanut?

                          Click image for larger version

Name:	throttel_valve.jpg
Views:	1
Size:	56.0 KB
ID:	4828821

                          Click image for larger version

Name:	vanos.jpg
Views:	1
Size:	52.9 KB
ID:	4828822
                          Last edited by Hammerhood; 29-12-2013, 18:48.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #73
                            Originally posted by Hammerhood View Post
                            Noniin päästiin inpaan käsiksi lopultakin pienen pähkäilyn jälkeen

                            Tuossa seurasin livedataa tyhjäkäynnillä ja otin vikakoodit ja nyt jos saisi raatilta asiallisia kommentteja liittyen noihin arvoihin kun en itse noista hirveästi vielä ymmärrä että onko joku teidän mielestä pielessä vai näyttääkö kutakuinkin ok?:think

                            [ATTACH]116972[/ATTACH]

                            [ATTACH]116973[/ATTACH]

                            [ATTACH]116974[/ATTACH]
                            tuo Rough arvo sylinteri 1 näytti jossain välissä ehkä noin sekunnin ajan yli tuota rajaa eli meni arvo huutomerkille. Mitä lie tarkoittanut?

                            [ATTACH]116975[/ATTACH]

                            [ATTACH]116976[/ATTACH]
                            Vikakoodi liittyy vissiin termostaattii tai sen sähköiseen liittimeen, mutta en ole varma? Joku tietää paremmin.
                            Minusta noi live-tiedot on ihan normaalit.
                            Oletko käynyt puolat läpi, ettei ole halkeiluja? Entä tulpat?

                            En tiedä oliko minulla tuosta suodatinjalan tiivisteen vaihdosta mitään hyötyä, mutta vaihdoin jälleen Boschin tulpat, niin mielestäni auton käytös piristyi ihan helvetisti! Tiiä sitten vaikuttaako tulpat noin paljoa vai korjaantuiko sitten se viimeinenkin imuvuoto tuolla tiivisteellä, mutta nyt kuitskin meno piristyi ja kulutus tippui puol.litraa.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #74
                              Originally posted by janke View Post
                              Vikakoodi liittyy vissiin termostaattii tai sen sähköiseen liittimeen, mutta en ole varma? Joku tietää paremmin.
                              Minusta noi live-tiedot on ihan normaalit.
                              Oletko käynyt puolat läpi, ettei ole halkeiluja? Entä tulpat?

                              En tiedä oliko minulla tuosta suodatinjalan tiivisteen vaihdosta mitään hyötyä, mutta vaihdoin jälleen Boschin tulpat, niin mielestäni auton käytös piristyi ihan helvetisti! Tiiä sitten vaikuttaako tulpat noin paljoa vai korjaantuiko sitten se viimeinenkin imuvuoto tuolla tiivisteellä, mutta nyt kuitskin meno piristyi ja kulutus tippui puol.litraa.
                              Ei, ne tulpat ei vaikuta(vikaantuessaan sytyttää heti moottorin vikavalon), mutta se suodatinjalan tiiviste vaikuttaa, koska rikkinäisellä tiivisteellä moottorissa isompi tai pienempi imuvuoto.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #75
                                Originally posted by janke View Post
                                En tiedä oliko minulla tuosta suodatinjalan tiivisteen vaihdosta mitään hyötyä, mutta vaihdoin jälleen Boschin tulpat, niin mielestäni auton käytös piristyi ihan helvetisti! Tiiä sitten vaikuttaako tulpat noin paljoa vai korjaantuiko sitten se viimeinenkin imuvuoto tuolla tiivisteellä, mutta nyt kuitskin meno piristyi ja kulutus tippui puol.litraa.
                                Ei minulla vuotavan suodatinjalan tiivisteen vaihto mitään kulkuun vaikuttanut, bensaakin menee ihan kiitettävästi. Ottaen huomioon miten paljon tuo auton käytös vaihtelee planeettojen asennon tms. mukaan, niin ei vielä kannata julistaa auton pirteyden (pysyvää) lisääntymistä...
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎