Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alaväännöt hukassa ja kulutus tapissa! RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #76
    Originally posted by TJJ View Post
    Ei minulla vuotavan suodatinjalan tiivisteen vaihto mitään kulkuun vaikuttanut, bensaakin menee ihan kiitettävästi. Ottaen huomioon miten paljon tuo auton käytös vaihtelee planeettojen asennon tms. mukaan, niin ei vielä kannata julistaa auton pirteyden (pysyvää) lisääntymistä...
    No joo, eihän tässä nyt ruveta vielä juhlimaan mitään, kun ajelee autolla mikä on yhtä luotettava kun neuvostoliitto...

    Tuossa huollossa vaihtui tietenkin laatikonölpät noin.(50%).Mottiin 0w40 öljyt, ilmamäärämittarin puhdistus,tulpat ja se Ö-jalan tiiviste... Joten noiden yhteis vaikutus varmaan sitten pudotti kulutusta sen puol.litraa.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Bomb5
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 726
      • Kivijärvi

      #77
      Itse olen huomannut, että tuo MAFfin puhdistus on vaikuttanut hetkellisesti pirteyteen. Olen puhdistanut muistaakseni 3 kertaa ja joka kerran jälkeen on ollut jotenkin sähäkämpi, tai kuvittelen vain asian niin. Toisaalta on tuntunut myös, että uusilla tulpillakin on aavistuksen pirteämpi. Täytyyhän sen olla!
      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

      Comment

      • Hammerhood
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 102
        • Suomi

        #78
        Selittäisikö joku minulle että pitäisikö noiden rough arvojen pysyä säädöissä vaikka antaa kierroksia nimittäin minusta tuntuu että jotai on pahasti pielessä kun kävin pienen ajolenkin läppärin kanssa ajelemassa??

        Click image for larger version

Name:	rough_at_2k.jpg
Views:	2
Size:	40.3 KB
ID:	4828844
        tässä kierrokset 2 tonnissa

        Click image for larger version

Name:	rough_at_3k.jpg
Views:	2
Size:	40.5 KB
ID:	4828845
        ja tässä 3 tonnissa

        välillä arvot huitelivat vieläkin korkeammalla, varsinkin tuossa sylinteri 1 kohdalla melkein yli 7. jotain ihan uskomattomia lukuja

        Samalla seurasin vanoksen ja lambdojen toimintaa ja normaalilukemaa ainakin minusta näytti antavan...
        Last edited by Hammerhood; 30-12-2013, 20:07.

        Comment

        • Hammerhood
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 102
          • Suomi

          #79
          Originally posted by janke View Post
          Vikakoodi liittyy vissiin termostaattii tai sen sähköiseen liittimeen, mutta en ole varma? Joku tietää paremmin.
          Minusta noi live-tiedot on ihan normaalit.
          Oletko käynyt puolat läpi, ettei ole halkeiluja? Entä tulpat?

          En tiedä oliko minulla tuosta suodatinjalan tiivisteen vaihdosta mitään hyötyä, mutta vaihdoin jälleen Boschin tulpat, niin mielestäni auton käytös piristyi ihan helvetisti! Tiiä sitten vaikuttaako tulpat noin paljoa vai korjaantuiko sitten se viimeinenkin imuvuoto tuolla tiivisteellä, mutta nyt kuitskin meno piristyi ja kulutus tippui puol.litraa.
          puolat ei ainakaa halki ole mutta en ole niitä mittaillutkaan:think
          Ja liekkö jo 2vuotta vanha termarikin jo uusinan tarpeessa jos tuo koodi sitä ajoi koneelle tai liittimessä jotain haikkää. No joka tapauksessa nesteet kiertää hyvin sekä lämpöä riittää takajakkaroille asti mainiosti.

          Hitto vie kun vanoksen tiivisteet vaihdoin niin tuntui että oltiin menossa parempaan suuntaan mutta nyt ruvennu oireilemaan taas enempi.

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            #80
            [QUOTE=Hammerhood;3223335]puolat ei ainakaa halki ole mutta en ole niitä mittaillutkaan:think
            Ja liekkö jo 2vuotta vanha termarikin jo uusinan tarpeessa jos tuo koodi sitä ajoi koneelle tai liittimessä jotain haikkää. No joka tapauksessa nesteet kiertää hyvin sekä lämpöä riittää takajakkaroille asti mainiosti.

            Eikös sinun autossa ole termarissa joku liitin/anturi? Luin tuolta jenkkilästä, että saattaisi olla siinä liittimessä jotain vikaa ja siksi antaa tuota koodia:think ...Tai jotain.

            Originally posted by Hammerhood View Post
            Hitto vie kun vanoksen tiivisteet vaihdoin niin tuntui että oltiin menossa parempaan suuntaan mutta nyt ruvennu oireilemaan taas enempi.
            Onko tullut jotain uutta oiretta vanhojen lisäksi?
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Hammerhood
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 102
              • Suomi

              #81
              [QUOTE=janke;3223394]
              Originally posted by Hammerhood View Post
              puolat ei ainakaa halki ole mutta en ole niitä mittaillutkaan:think
              Ja liekkö jo 2vuotta vanha termarikin jo uusinan tarpeessa jos tuo koodi sitä ajoi koneelle tai liittimessä jotain haikkää. No joka tapauksessa nesteet kiertää hyvin sekä lämpöä riittää takajakkaroille asti mainiosti.

              Eikös sinun autossa ole termarissa joku liitin/anturi? Luin tuolta jenkkilästä, että saattaisi olla siinä liittimessä jotain vikaa ja siksi antaa tuota koodia:think ...Tai jotain.



              Onko tullut jotain uutta oiretta vanhojen lisäksi?

              Juu, eli bensankulutus noussut sekä kylmänä varsinkin todella nuhainen eikä tahdo liikkua eteenpäin. Lämmetessä toimii paremmin ja tuo tyhjäkäynti on epätasaista vieläkin vaikkakaan kierrokset ei enää notkahtele vanosrempan jälkeen. Tuntuu myös että kun paikaltaan kaasuttelee niin ei kävisi aina ihan kaikkilla pytyillä tasaiseen niinkuin nuissa rough arvoissa juuri näkyy. Tai jos nuihin rough arvoihin edes on uskomista kun antaa kierroksia??

              Oiretta olisi helpompi ruveta tutkimaan jos vain yhdessä sylinterissä olis to arvo vain pielessä, muttakun se näyttää hyppivän sylinteristä sylinteriin.

              Varmaan kohta vietävä ammattilaisten käsiin kun ei itellä ymmärrystä riitä
              Last edited by Hammerhood; 30-12-2013, 21:12.

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                #82
                [QUOTE=Hammerhood;3223413]
                Originally posted by janke View Post


                Juu, eli bensankulutus noussut sekä kylmänä varsinkin todella nuhainen eikä tahdo liikkua eteenpäin. Lämmetessä toimii paremmin ja tuo tyhjäkäynti on epätasaista vieläkin vaikkakaan kierrokset ei enää notkahtele vanosrempan jälkeen. Tuntuu myös että kun paikaltaan kaasuttelee niin ei kävisi aina ihan kaikkilla pytyillä tasaiseen niinkuin nuissa rough arvoissa juuri näkyy.

                Oiretta olisi helpompi ruveta tutkimaan jos vain yhdessä sylinterissä olis to arvo vain pielessä, muttakun se näyttää hyppivän sylinteristä sylinteriin.

                Varmaan kohta vietävä ammattilaisten käsiin kun ei itellä ymmärrystä riitä
                Oireiliskohan siinä nyt joku nokan tunnistin tai joku muu, joka ei kuiteskaan anna vikakoodia?:think
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Hammerhood
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 102
                  • Suomi

                  #83
                  [QUOTE=janke;3223425]
                  Originally posted by Hammerhood View Post

                  Oireiliskohan siinä nyt joku nokan tunnistin tai joku muu, joka ei kuiteskaan anna vikakoodia?:think
                  Senkun tietäisi.:think Nokan tai kampiakselin tunnistimia ei ole ikinä vaideltu kyllä. Mutta arpapeliähän tämä on kun ei mitään selviä vikakoodejakaan anna

                  Tuli mieleen myös että vanos rempan jälkeen kone on alkanut nakuttamaan ehkä hieman enemmän. Voiko nokkien tunnistin aiheuttaa vastaavankuuloisia oireita?

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #84
                    [QUOTE=Hammerhood;3223434]
                    Originally posted by janke View Post

                    Senkun tietäisi.:think Nokan tai kampiakselin tunnistimia ei ole ikinä vaideltu kyllä. Mutta arpapeliähän tämä on kun ei mitään selviä vikakoodejakaan anna

                    Tuli mieleen myös että vanos rempan jälkeen kone on alkanut nakuttamaan ehkä hieman enemmän. Voiko nokkien tunnistin aiheuttaa vastaavankuuloisia oireita?
                    Nokan tunnistinvika aiheuttaa ainakin suuttimien nakutusta. Olikos tässä TU:ssa kaksi noita nokan tunnistimia?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Hammerhood
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 102
                      • Suomi

                      #85
                      [QUOTE=janke;3223491]
                      Originally posted by Hammerhood View Post

                      Nokan tunnistinvika aiheuttaa ainakin suuttimien nakutusta. Olikos tässä TU:ssa kaksi noita nokan tunnistimia?
                      Juuri näin, imu ja pakopuolen tunnistin. Se nakutus voi hyvinkin kuulua suuttimista ainakin samalta suunnalta se nakutus kuuluu sikäli mikäli olen sitä oikein osannut paikallistaa eli ei kuulu venttiilinkopan puolelta eikä imusarjan alta vaan just imusarjan ja venakopan välistä ihan siitä suutintukin vierestä.

                      Saako inpalla tai jollakin muulla seurattua mitenkään tuota nokkien tunnistimen singaalin toimintaa?

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        #86


                        Lueppa tuolta viesti 2. Supan kirjoittama teksti. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=234255
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Hammerhood
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2013
                          • 102
                          • Suomi

                          #87
                          Originally posted by janke View Post
                          Kiitos vaivan näöstä.

                          Näitä topicceja on niin pilvinpimein että en vielä löytänyt/törmännyt tuohon topikkiin

                          Mutta joo, tuolla inpassa oli tosiaan tuo solenoidin testaus ja pitääpä heti huomenna käydä taas hääräilemässä

                          Luin juuri tuossa että vastusarvotkin kannattaa mitata joka myös antaa osviittaa johdon/tunnistimen kunnosta.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            #88
                            Originally posted by Hammerhood View Post
                            Kiitos vaivan näöstä.

                            Näitä topicceja on niin pilvinpimein että en vielä löytänyt/törmännyt tuohon topikkiin

                            Mutta joo, tuolla inpassa oli tosiaan tuo solenoidin testaus ja pitääpä heti huomenna käydä taas hääräilemässä

                            Luin juuri tuossa että vastusarvotkin kannattaa mitata joka myös antaa osviittaa johdon/tunnistimen kunnosta.
                            Jep. Vaikuttaisi kyllä, että autossasi olisi tuo nokantunnistin piirillä, mutta jännä nähdä
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Hammerhood
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2013
                              • 102
                              • Suomi

                              #89
                              Vastus arvot mitattu solenoidien ja nokkien antureilta ja 1990 ohmia näyttää kaikilta.
                              Inpalla en päässyt vanosta tutkimaan joten päivemmällä kokeilen sitten tuota DISsiä jospa sillä paremmin onnistuisi.:think

                              Onko kellekkään tuttua mikä ääni mahtaa olla kyseessä kun auto käy tyhjäkäyntiä ensin tasaiseen sitten kuuluu jonkun ajan päästä ehkä noin minuutin välein napsaus aivan kuin rele ääntäisi? ja samaan aikaan tyhjäkäynti muuttuu hieman hetkellisesti.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #90
                                Originally posted by Hammerhood View Post
                                Onko kellekkään tuttua mikä ääni mahtaa olla kyseessä kun auto käy tyhjäkäyntiä ensin tasaiseen sitten kuuluu jonkun ajan päästä ehkä noin minuutin välein napsaus aivan kuin rele ääntäisi? ja samaan aikaan tyhjäkäynti muuttuu hieman hetkellisesti.
                                Ilmastoinnin kompura menee päälle. Nyt kun on nollakeli, niin se ei ole kokoajan päällä kuten normaalisti.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎