Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alaväännöt hukassa ja kulutus tapissa! RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    Käy samalla mittauttamassa ne ohivuodot, sillä se kanspahvin vuoto(vuotamattomuus) selviää
    Tai mittaat ees puristukset...
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Hammerhood
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 102
      • Suomi

      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Käy samalla mittauttamassa ne ohivuodot, sillä se kanspahvin vuoto(vuotamattomuus) selviää
      Tai mittaat ees puristukset...
      Ne myös

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Näissä M52TU moottoreissahan nuo kannentiiviste/kansi viat ovat todella harvinaisia, mutta onko jossain vaiheessa BMW:ltä tullut ulos viallisia kansia? Siivoilin tietokoneelta vanhoja tiedostoja pois ja eteen osui tällainen dokumentti http://www.nic.fi/~marko80/e39/cylinder%20head.jpg
        En yhtään muista mistä ja miksi tuon olen koneelle tallentanut, mutta todennäköisesti TIS:stä se on peräisin. Tämän mukaan ongelma ajoittuisi vain 9/99-10/99 valmistettuihin autoihin. Tuli vaan tämä topic mieleen kun tuon luin vaikka ei välttämättä kansi vikaa tässä tapauksessa olekaan. Onko tämä tiedote muille tuttu?
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Hammerhood
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 102
          • Suomi

          Originally posted by markok View Post
          Näissä M52TU moottoreissahan nuo kannentiiviste/kansi viat ovat todella harvinaisia, mutta onko jossain vaiheessa BMW:ltä tullut ulos viallisia kansia? Siivoilin tietokoneelta vanhoja tiedostoja pois ja eteen osui tällainen dokumentti http://www.nic.fi/~marko80/e39/cylinder%20head.jpg
          En yhtään muista mistä ja miksi tuon olen koneelle tallentanut, mutta todennäköisesti TIS:stä se on peräisin. Tämän mukaan ongelma ajoittuisi vain 9/99-10/99 valmistettuihin autoihin. Tuli vaan tämä topic mieleen kun tuon luin vaikka ei välttämättä kansi vikaa tässä tapauksessa olekaan. Onko tämä tiedote muille tuttu?
          Minulla on 2/99 valmistettu malli lienekkö noissa koskaan ollut mitään kansivikoja joka olisi jo tehtaaltalähtie ollut huonossa hapessa:think

          No sain tänään ajan varattua ohivuoto ja bensan paineen mittaukseen ensiviikolle..

          Sitten voidaan sulkea tämä ongelmagategoria kokonaan pois...toivottavasti
          Last edited by Hammerhood; 02-01-2014, 12:03.

          Comment

          • Hammerhood
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 102
            • Suomi

            Inpalla katselin ja ohjasin bensanpuolen vermeitä auki/kiinni testatakseni toimintaa suuttimista 1,2, vaisua ääntä 3, hieman kovempaa, 4 nakutti aika isosti, 5,ja 6 taas hyvä jos sai selvää että nakuttiko vai ei:think Siis kuuluuko noitten suuttimien nakuttaa kaikkien yhtäpaljon vai onko ominaisuus että kaikilla eri nakutus voimakkuus? No testailujen jälkeen ja ainiin ajonestolaitteella oli joku vikakoodi jonka nollasin. Sitten testimielessä baanalle testailemaan. Taas oltiin siinä tunteessa mikä oli ennen kaikkia ongelmia kun auto pelaa niinkuin pitää Pintakaasulla auto liikkui sulavasti ilman mitään tehonpuutteita ja analogista kulutusviisaria seuraamalla kulutus oli juuri sitä mitä normaalisssa rajoissa pidinkin, eli ei ollut lähdöstä kiihdyttäessä pintakaasulla siellä kulutuksen äärirajoilal vaan loota vaihtoi sulavasti pykälää jo ennekuin kulutus nousi 12l ja 40km/h nopeudessa ajellessa kulutus koko 5-6l hujakoilla... Eli mitä tässä nyt tapahtui tuon inpa näpellyksen jälkeen? Voiko ajoneston vikakoodinnollaus aiheuttaa tämän ilmiön? vai oliko joku signaalihäiriö joissain suuttimissa/bensansyötön laitteissa?

            No kaikesta huolimatta ei juhlita vielä sillä luulen että muutos ei ole pysyvä tuurini tuntien

            Comment

            • Pmak
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 178
              • Lahti

              Originally posted by Hammerhood View Post
              On katottu, tulppia oli 3 kappaletta 1 iso jonka vaihdoin joskus tässä alku syksystä kun oli halki 2 pientä olivat vielä hyviä. Ja se imusarjan kova eristetty muoviputki on myös ok. Huohotin letkuineen vaihdettu muutama viikko takaperin kun oli kalvossa reikä(se pieni alipaineletku huohottimelta oli kokonaan myös poikki) ja samalla tarkastettu tehostimen letkut yms... venakopan tiiviste, kun oli vuotanu ihan lahjakkaasti se entinen joka oli ihan korppuuntunut.
              Kone hiljeni kyllä kummasti mutta olisin jo kuvitellut että tuolla määrällä imuvuotoja paikaten olisi parempaa ollut tiedossa mutta ei, enempi vain hevosia lähti laitumelle

              Niin ja tulpat vaihdoin paripäivää sitten myös kun entiset olivat jo 80tkm ajetut, sillä sain sentään tyhjäkäynnillä röpötyksen loppumaan että jos edes jotain positiivista on ollut

              Tänään juuri äsken laitoin alkuperäis maffin tiluuseen jonka sain 60eurolla purkuautosta ja viim. ensiviikon alusta ollaan taas vähän viisaampia toivotaan
              Onkohan näille imusarjan tulpille numeroa tai sitten kuvaa vaikka bmwfanssiin? Tilailisin vain valmiiksi remonttia varten eikä itselle sattunut silmään.
              Last edited by Pmak; 06-01-2014, 10:59.

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                Originally posted by Pmak View Post
                Onkohan näille imusarjan tulpille numeroa tai sitten kuvaa vaikka bmwfanssiin? Tilailisin vain valmiiksi remonttia varten eikä itselle sattunut silmään.

                Linkin kuvassa osat 15 ja 17. Osaa 15 voi olla 1 tai 2 riippuen autosta ja sen varusteista. Osanumerot on todennäköisesti samat lähes kaikkiin 6-koneisiin, mutta varmista vielä oman autosi tiedoilla vastaavasta kuvasta, ennen kuin tilaat.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • Hammerhood
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 102
                  • Suomi

                  Sanokaapa joku joka on tuplavanosta inpalla tai jollakin muulla testaillut että kun pakopuolen vanoksen aktivoi auto nostaa kierroksia, no ok entäpä sitten kun imupuolen vanoksen aktivoi niin auto sammuu.:think
                  Miten noitten vanoksien testaaminen poikkeaa toisistaan, eli kuulusikko imupuolen vanoksen solenoidin aktivoinnin myös lisätä kierroksia vai onko tuossa nyt jotain mihin pitäsi kiinnittää huomiota?

                  Comment

                  • Hammerhood
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2013
                    • 102
                    • Suomi

                    Käytin autoa tänään pajalla ja tarkoitus oli mitata ohivuodot ja bensanpaineet.
                    Ensiksi mitattiin bensanpaineet ja tyhjäkäynnillä 3.6bar näytti mutta kierroksia kun nosti niin paineissa ei tapahtunut mitään muutosta
                    Samalla otettiin irti se alipaineletku siitä tukista ja alipainetta siitä ei saanu juuri nimeksikään, ihan hienonhieno imu vaan.

                    Noniin unohdettiin sitten se ohivuotomittaus tällä erää koska jo noista bensanpaineista löydettiin vikaankin eli onko tuolla vielä jossakin ''imuvuoto'' jos ei kerta alipainetta kehity tarpeeksi tuonne kellolle?
                    Ja mainittakoon vielä että se letku mikä menee siitä kellolta tuonne huohottimelle on kokonaan uusittu niinkuin myös se huohotinkin muutama kuukausi takaperin.

                    Ja tuleeko noissa vanhemmissa ei TU malleissa tuo alipaine letku suoraan imusarjasta vai tuleeko se myös huohottimelta suoraan niinkuin näissä TU malleissa?

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Hammerhood View Post
                      Ensiksi mitattiin bensanpaineet ja tyhjäkäynnillä 3.6bar näytti mutta kierroksia kun nosti niin paineissa ei tapahtunut mitään muutosta
                      Samalla otettiin irti se alipaineletku siitä tukista ja alipainetta siitä ei saanu juuri nimeksikään, ihan hienonhieno imu vaan.
                      Onko tuossa sitten joku pielessä, eikös sen noin pidäkin toimia?
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Hammerhood
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2013
                        • 102
                        • Suomi

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Onko tuossa sitten joku pielessä, eikös sen noin pidäkin toimia?
                        No sillä ihmettelin kun olen kuullut että paineet vaihtelevat hieman korkeammilla kierroksilla? Vai onko tuokin nyt sitten aivan legendaa?

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Bensan paineet pitäisi olla ainakin vanhemassa m52 motissa tyhjäkäynnillä 3.5baria +-0.2 :think Onkos toi sama sääntö Tu-myllyyn?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Hammerhood
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2013
                            • 102
                            • Suomi

                            Originally posted by janke View Post
                            Bensan paineet pitäisi olla ainakin vanhemassa m52 motissa tyhjäkäynnillä 3.5baria +-0.2 :think Onkos toi sama sääntö Tu-myllyyn?
                            No jos tuo 3.5 baria pätee myös tähän tu malliinkin niin eiköhän nuo paineet sitten kunnossa myös ole:think jos heittoa kärsii olla tuo +-0.2

                            Näkyskö tuosta paineen määrästä mitään infoa tuolta bensapumpun kyljestä tai jostakin mitä sen pitäisi olla? Vai mistä tuo painearvo löytyy?

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Onko tuossa sitten joku pielessä, eikös sen noin pidäkin toimia?
                              Eikös sen paineen kuulu nousta kun kaasuttaa eli alipaine pienenee ja jousi painaa lisää soppaa? Vai onko näissä ihan erilainen systeemi kuin ennen vanhaan?

                              Comment

                              • Hammerhood
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2013
                                • 102
                                • Suomi

                                No tätä minäkin ihmettelin kun olen kuullut että paineet vaihtelisivat kierrosten mukaan ja minun tapauksessa tyhjäkäynti paineet ovat 3.6bar eikä siitä liiku suuntaan tai toiseen vaikka rajoittimelle asti annat hanaa. Mutta kun en vielä ole saanut sitä 100% varmaa tietoa tämän mallin paineista että kuuluuko ne olla kierroksista riippumatta tuossa 3.5 +-0.2bar??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎