Näissä M52TU moottoreissahan nuo kannentiiviste/kansi viat ovat todella harvinaisia, mutta onko jossain vaiheessa BMW:ltä tullut ulos viallisia kansia? Siivoilin tietokoneelta vanhoja tiedostoja pois ja eteen osui tällainen dokumentti http://www.nic.fi/~marko80/e39/cylinder%20head.jpg
En yhtään muista mistä ja miksi tuon olen koneelle tallentanut, mutta todennäköisesti TIS:stä se on peräisin. Tämän mukaan ongelma ajoittuisi vain 9/99-10/99 valmistettuihin autoihin. Tuli vaan tämä topic mieleen kun tuon luin vaikka ei välttämättä kansi vikaa tässä tapauksessa olekaan. Onko tämä tiedote muille tuttu?
Näissä M52TU moottoreissahan nuo kannentiiviste/kansi viat ovat todella harvinaisia, mutta onko jossain vaiheessa BMW:ltä tullut ulos viallisia kansia? Siivoilin tietokoneelta vanhoja tiedostoja pois ja eteen osui tällainen dokumentti http://www.nic.fi/~marko80/e39/cylinder%20head.jpg
En yhtään muista mistä ja miksi tuon olen koneelle tallentanut, mutta todennäköisesti TIS:stä se on peräisin. Tämän mukaan ongelma ajoittuisi vain 9/99-10/99 valmistettuihin autoihin. Tuli vaan tämä topic mieleen kun tuon luin vaikka ei välttämättä kansi vikaa tässä tapauksessa olekaan. Onko tämä tiedote muille tuttu?
Minulla on 2/99 valmistettu malli lienekkö noissa koskaan ollut mitään kansivikoja joka olisi jo tehtaaltalähtie ollut huonossa hapessa:think
No sain tänään ajan varattua ohivuoto ja bensan paineen mittaukseen ensiviikolle..
Sitten voidaan sulkea tämä ongelmagategoria kokonaan pois...toivottavasti
Inpalla katselin ja ohjasin bensanpuolen vermeitä auki/kiinni testatakseni toimintaa suuttimista 1,2, vaisua ääntä 3, hieman kovempaa, 4 nakutti aika isosti, 5,ja 6 taas hyvä jos sai selvää että nakuttiko vai ei:think Siis kuuluuko noitten suuttimien nakuttaa kaikkien yhtäpaljon vai onko ominaisuus että kaikilla eri nakutus voimakkuus? No testailujen jälkeen ja ainiin ajonestolaitteella oli joku vikakoodi jonka nollasin. Sitten testimielessä baanalle testailemaan. Taas oltiin siinä tunteessa mikä oli ennen kaikkia ongelmia kun auto pelaa niinkuin pitää Pintakaasulla auto liikkui sulavasti ilman mitään tehonpuutteita ja analogista kulutusviisaria seuraamalla kulutus oli juuri sitä mitä normaalisssa rajoissa pidinkin, eli ei ollut lähdöstä kiihdyttäessä pintakaasulla siellä kulutuksen äärirajoilal vaan loota vaihtoi sulavasti pykälää jo ennekuin kulutus nousi 12l ja 40km/h nopeudessa ajellessa kulutus koko 5-6l hujakoilla... Eli mitä tässä nyt tapahtui tuon inpa näpellyksen jälkeen? Voiko ajoneston vikakoodinnollaus aiheuttaa tämän ilmiön? vai oliko joku signaalihäiriö joissain suuttimissa/bensansyötön laitteissa?
No kaikesta huolimatta ei juhlita vielä sillä luulen että muutos ei ole pysyvä tuurini tuntien
On katottu, tulppia oli 3 kappaletta 1 iso jonka vaihdoin joskus tässä alku syksystä kun oli halki 2 pientä olivat vielä hyviä. Ja se imusarjan kova eristetty muoviputki on myös ok. Huohotin letkuineen vaihdettu muutama viikko takaperin kun oli kalvossa reikä(se pieni alipaineletku huohottimelta oli kokonaan myös poikki) ja samalla tarkastettu tehostimen letkut yms... venakopan tiiviste, kun oli vuotanu ihan lahjakkaasti se entinen joka oli ihan korppuuntunut.
Kone hiljeni kyllä kummasti mutta olisin jo kuvitellut että tuolla määrällä imuvuotoja paikaten olisi parempaa ollut tiedossa mutta ei, enempi vain hevosia lähti laitumelle
Niin ja tulpat vaihdoin paripäivää sitten myös kun entiset olivat jo 80tkm ajetut, sillä sain sentään tyhjäkäynnillä röpötyksen loppumaan että jos edes jotain positiivista on ollut
Tänään juuri äsken laitoin alkuperäis maffin tiluuseen jonka sain 60eurolla purkuautosta ja viim. ensiviikon alusta ollaan taas vähän viisaampia toivotaan
Onkohan näille imusarjan tulpille numeroa tai sitten kuvaa vaikka bmwfanssiin? Tilailisin vain valmiiksi remonttia varten eikä itselle sattunut silmään.
Onkohan näille imusarjan tulpille numeroa tai sitten kuvaa vaikka bmwfanssiin? Tilailisin vain valmiiksi remonttia varten eikä itselle sattunut silmään.
Linkin kuvassa osat 15 ja 17. Osaa 15 voi olla 1 tai 2 riippuen autosta ja sen varusteista. Osanumerot on todennäköisesti samat lähes kaikkiin 6-koneisiin, mutta varmista vielä oman autosi tiedoilla vastaavasta kuvasta, ennen kuin tilaat.
Sanokaapa joku joka on tuplavanosta inpalla tai jollakin muulla testaillut että kun pakopuolen vanoksen aktivoi auto nostaa kierroksia, no ok entäpä sitten kun imupuolen vanoksen aktivoi niin auto sammuu.:think
Miten noitten vanoksien testaaminen poikkeaa toisistaan, eli kuulusikko imupuolen vanoksen solenoidin aktivoinnin myös lisätä kierroksia vai onko tuossa nyt jotain mihin pitäsi kiinnittää huomiota?
Käytin autoa tänään pajalla ja tarkoitus oli mitata ohivuodot ja bensanpaineet.
Ensiksi mitattiin bensanpaineet ja tyhjäkäynnillä 3.6bar näytti mutta kierroksia kun nosti niin paineissa ei tapahtunut mitään muutosta
Samalla otettiin irti se alipaineletku siitä tukista ja alipainetta siitä ei saanu juuri nimeksikään, ihan hienonhieno imu vaan.
Noniin unohdettiin sitten se ohivuotomittaus tällä erää koska jo noista bensanpaineista löydettiin vikaankin eli onko tuolla vielä jossakin ''imuvuoto'' jos ei kerta alipainetta kehity tarpeeksi tuonne kellolle?
Ja mainittakoon vielä että se letku mikä menee siitä kellolta tuonne huohottimelle on kokonaan uusittu niinkuin myös se huohotinkin muutama kuukausi takaperin.
Ja tuleeko noissa vanhemmissa ei TU malleissa tuo alipaine letku suoraan imusarjasta vai tuleeko se myös huohottimelta suoraan niinkuin näissä TU malleissa?
Ensiksi mitattiin bensanpaineet ja tyhjäkäynnillä 3.6bar näytti mutta kierroksia kun nosti niin paineissa ei tapahtunut mitään muutosta
Samalla otettiin irti se alipaineletku siitä tukista ja alipainetta siitä ei saanu juuri nimeksikään, ihan hienonhieno imu vaan.
Onko tuossa sitten joku pielessä, eikös sen noin pidäkin toimia?
Onko tuossa sitten joku pielessä, eikös sen noin pidäkin toimia?
Eikös sen paineen kuulu nousta kun kaasuttaa eli alipaine pienenee ja jousi painaa lisää soppaa? Vai onko näissä ihan erilainen systeemi kuin ennen vanhaan?
No tätä minäkin ihmettelin kun olen kuullut että paineet vaihtelisivat kierrosten mukaan ja minun tapauksessa tyhjäkäynti paineet ovat 3.6bar eikä siitä liiku suuntaan tai toiseen vaikka rajoittimelle asti annat hanaa. Mutta kun en vielä ole saanut sitä 100% varmaa tietoa tämän mallin paineista että kuuluuko ne olla kierroksista riippumatta tuossa 3.5 +-0.2bar??
Comment