E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt pukkaa robleemaa soittimen asennuksen kanssa.. Kyseessä Kenwoodin kdc-6047U ja motonetistä ostettu AIV merkkinen adapteri johtosarjassa. Jostain syystä muisti ei pelitä, eli kaikki säädöt yms katoaa aina kun laittaa virrat pois. Mistähän voisi moinen johtua? Adapterissa oli joku valkonen johto, jossa oli ihmeellinen liitin päässä. En keksinyt sille mitään paikkaa, joten voisiko sillä olla jotain arpaa asiaan?
-
Anna kunnolla kenkää ennen leimalle menoa. Itse ajellut talvella juurikin tuon ~20 km kuten myös HTK12, jäähtyy todella nopeasti. Toissapäivänä käytettiin e36 cabrio leimalla, ajettiin ~30 km, lopussa suht suurilla kierroksilla niin silti tuntui katti olevan liian viileä. Katsastusmies meinasi jo hylkyä laittaa päästöistä.Totesin vain että anna vaan vielä sitä kaasua vähän aikaa niin rupesi sitten tippumaan ja tosi hyvät päästöt oli!Originally posted by jonsered92 View PostEn oo varma sanoinko nuo lukemat ihan oikein nii tässäpä olis kuva.
Vasemman puolen lapussa on hylätty ja oikealla vuosi sitten läpi mennyt lappu. Kummatkin k1 asemilla, eri paikkakunnilla kylläki. Ring any bells? Voisko tuo ero johtua pelkästään kylmästä putkesta vai ostanko uuvet tulpat tai jotai kallista ?
Ajettu n. 30tkm niillä nyt.
Edit, tuli mieleen että alku talvesta teki liimavenat eikä muka ollut öljyy koneessa, jotkin puolisynteettiset paskat olivat.. Silloin haisi bensa nii olisko katti voinut särkyä siinä? Ja Dreamerille, se 0,5 olikin toi CO, ei HC kierroksil.
Leave a comment:
-
joo olen vaihtanu ne kökkö öljyt jo pois. emmä vähillä öljyil ajeleOriginally posted by HTK12 View PostTuskin tuolla öljyn määrällä nyt mitään merkitystä päästöihin on, mutta liian vähillä öljyillä en kyllä suosittele paljon ajamaan..
pitää käydä korjaamolla kokeilee uudellee kunno kenkimisen jälkee.
Leave a comment:
-
Kuten sanoin niin katti pitää olla kuuma. Talvella varsinkin saa kyllä ihan reilun lenkin pyöräyttää. Eikä sitten pidä ajaa kun mummo sunnuntaina kirkkoon mennessä.. Itse varaan ajan ja saavun n. 5 minuuttia ennen konttorille niin ei ehdi auto pitkään seisoa ennen mittausta. Tällä menetelmällä välttää sen inssin koneen huudattamisen kun arvot on jo valmiiksi kunnossa. Vanhemmiten kateissa teho hiipuu, mutta kun lämmittää kunnolla niin usein saa läpi arvoista. Tuo nyt on kuitenkin se helpoin ja halvin tapa yrittää ensin. Päästöt voi käydä vaikka korjaamolla mittauttamassa.Originally posted by jonsered92 View PostEn oo varma sanoinko nuo lukemat ihan oikein nii tässäpä olis kuva.
Vasemman puolen lapussa on hylätty ja oikealla vuosi sitten läpi mennyt lappu. Kummatkin k1 asemilla, eri paikkakunnilla kylläki. Ring any bells? Voisko tuo ero johtua pelkästään kylmästä putkesta vai ostanko uuvet tulpat tai jotai kallista ?
Ajettu n. 30tkm niillä nyt.
Edit, tuli mieleen että alku talvesta teki liimavenat eikä muka ollut öljyy koneessa, jotkin puolisynteettiset paskat olivat.. Silloin haisi bensa nii olisko katti voinut särkyä siinä? Ja Dreamerille, se 0,5 olikin toi CO, ei HC kierroksil.
Tuskin tuolla öljyn määrällä nyt mitään merkitystä päästöihin on, mutta liian vähillä öljyillä en kyllä suosittele paljon ajamaan..
Leave a comment:
-
heips
En oo varma sanoinko nuo lukemat ihan oikein nii tässäpä olis kuva.
Vasemman puolen lapussa on hylätty ja oikealla vuosi sitten läpi mennyt lappu. Kummatkin k1 asemilla, eri paikkakunnilla kylläki. Ring any bells? Voisko tuo ero johtua pelkästään kylmästä putkesta vai ostanko uuvet tulpat tai jotai kallista ?
Ajettu n. 30tkm niillä nyt.
Edit, tuli mieleen että alku talvesta teki liimavenat eikä muka ollut öljyy koneessa, jotkin puolisynteettiset paskat olivat.. Silloin haisi bensa nii olisko katti voinut särkyä siinä? Ja Dreamerille, se 0,5 olikin toi CO, ei HC kierroksil.Last edited by jonsered92; 15-02-2014, 13:27.
Leave a comment:
-
Ja voi se jäähdytysneste ollakkin ihan normaalilämpöistä vaikkapa tyhjäkäynnillä, mutta katti ei
Tämän takia itse haen joka autoon päästölapun korjaamolta, se on siellä halvempikin ja saa ite polkea ensin katin/katit kuumaksi ennen mittausta.
Ja dieselit ajetaan käyntilämpöön myös ennen päästötestiä, koska minun autoja ei kylmällä koneella rajottimeen poljeta ja inssihän nyt viisveisaa siitä miten kylmä se moottori on.
Leave a comment:
-
No itsellä on useammasta vanhemmasta autosta kokemusta, että se ei riitä, että lämmöt on normaalissa. E39:ssä lämpömittari keskellä ei edes tarkoita, että lämmöt on normaalissa. Viisari on pystyssä jo 75C alkaen. Itse ajan aina yli 20km ennen leimalle menoa. Katalysaattori tarvitsee vähintää 250C mielellään 400-800C, että paras puhdistusteho saavutetaan. Autoa ei myöskään tarvitse hirveän pitkään seisottaa, että katti jäähtyy.Originally posted by jonsered92 View PostNo nollakeli nii luulis, oli enne sinne menoo ainaki lämmöt normissa jne. Ja huudatti se ukko jonkiaikaa nii voisi luulla että ois menny läpi..
Leave a comment:
-
Taitaa olla vähä "laiska" katti, jos kiekoilla HC vaan 0,5, ja tyhjäkäynnil 225? Hurja ero!
Ainakin kierrosten Hc arvosta vois kuvitella että katti toimis oikein hyvin...
Leave a comment:
-
Kampea varovasti ruuvarilla.Originally posted by pekka_hirvonen View PostBensapumpun irroitus? Musta rinkula otettu irti normaalein konstein. Mutta keskusta ei irtoa. Onko jotain kikkoja?
Leave a comment:
-
Bensapumpun irroitus? Musta rinkula otettu irti normaalein konstein. Mutta keskusta ei irtoa. Onko jotain kikkoja?
Leave a comment:
-
No nollakeli nii luulis, oli enne sinne menoo ainaki lämmöt normissa jne. Ja huudatti se ukko jonkiaikaa nii voisi luulla että ois menny läpi..Originally posted by HTK12 View PostNäin talvella varsinkin, oliko katti lämmin? Enne katsastusta olisi parempi ajaa ihan reilu lenkki, että se lämpenee. Kylmänä katti ei toimi.
Leave a comment:
-
Näin talvella varsinkin, oliko katti lämmin? Enne katsastusta olisi parempi ajaa ihan reilu lenkki, että se lämpenee. Kylmänä katti ei toimi.Originally posted by jonsered92 View PostKävin leimal ja korkeat HC arvot oli. Lambda arvo oli 1.02. HC kiekoilla 0.5 ja tyhjäkäynnil 225. Vuosi sitten oli iha hyvät ku vähä inssi huuatti konetta. Tossa on joku tarvike katti paikallaa. Liekkö tukossa/paskana? Motonetissä ois 120e joku tarvike mut lukee et alle 2,5l koneille? Eli pitääkö ostaa auto kohtainen ja tyyris (~250e)?
Leave a comment:
-
perhana
Kävin leimal ja korkeat HC arvot oli. Lambda arvo oli 1.02. HC kiekoilla 0.5 ja tyhjäkäynnil 225. Vuosi sitten oli iha hyvät ku vähä inssi huuatti konetta. Tossa on joku tarvike katti paikallaa. Liekkö tukossa/paskana? Motonetissä ois 120e joku tarvike mut lukee et alle 2,5l koneille? Eli pitääkö ostaa auto kohtainen ja tyyris (~250e)?
Leave a comment:
-
Hyvin on kestäneet, jopa polttimot jotka mukana tuli, on vielä samat. Vilkkujen polttimot piti ostaa, niitä ei ollut mukana.Originally posted by Bemmi523 View PostTeeKoo: miten on fk valot kestäneet ja miten niissä on enkelit toteutettu? Onko vaihdettavilla polttimoilla vai miten? Nyt on kyllä kamala valinnan vaikeus, en osaa päättää mitkä näistä ostan.
Angelit on varmaan jotku halogen patentit, aika keltaiset ja selvästi näkee pimeässä ne 6 valopistettä, jotka sen valon tuottaa.
Vaihtaminen saattaa olla aika hankalaa.
Valoteho on itseasiassa hyvä, parempi kuin originaali umpioilla.
14 euroa taisi olla postikulut tuolta Saksasta, joten alle 200 jäi mulla hinta.
Jos en nyt aivan väärin muista, noiden laatikossa luki tuo Depo? Reilu vuosi jo aikaa, ei voi muistaa.
edit.
Nyt kun katselen noita sun linkkejä, niin noi taitaa olla käytänössä samat umpiot kaikki. Ainakin samanlainen rinkula kaikissa. Ja ulkonäkökin aika lähelle sama.Last edited by TeeKoo; 14-02-2014, 13:19.
Leave a comment:
-
Eiköhän noista kaikki ole yhtä huonoja keskenään. Varmaan jopa samalta tehtaalta tullut.Originally posted by Bemmi523 View Post
MTT-Tradingiä voin suositella + hinnat sisältää postikulut.
Leave a comment:
Leave a comment: