E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tässä nyt ajankuluksi lueskin juttuja noista ta technixin coileista, niin niistäkin näkyy paljon enemmän olevan huonoja kokemuksia kuin hyviäSen verran rupes pelottaan, että alan pikkuhiljaa kääntymään sitten niiden madallusjousien puoleen.. Miltä valmistajalta niitä kannattaa katsella(halvat ja hyvät tietysti pitäs olla, jos sellasta yhdistelmää joltain merkiltä sattuu saamaan
)? H&R vissiin ainakin ihan ok merkki ja kohtuu hintanenkin? Mites weitec ja muut halvemmat?
Edit: mites lowtec? ei varmaan ihan kuraa voi olla, kun schmiedmannkin sitä myy?Last edited by Jondis; 19-02-2014, 01:24.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juu50 View PostTulipahan tuo nyt raapastua keulalta pois, valutettua öljyt ja pestyä. Täytyy huomenna vielä vedellä tuo testata.
Minkä verran tossa jäähyssä pitäs olla öljyä? Paria desiä taisi iteltä tulla.
Leave a comment:
-
-
Tulipahan tuo nyt raapastua keulalta pois, valutettua öljyt ja pestyä. Täytyy huomenna vielä vedellä tuo testata.
Minkä verran tossa jäähyssä pitäs olla öljyä? Paria desiä taisi iteltä tulla.
Leave a comment:
-
-
Se kennon putkisto siellä keulalla monesti vuotaa. Uusi laatikon öljyn jäähy maksaa n. 150e saksasta.
Leave a comment:
-
-
Onko vaihteiston öljynlauhduttimessa mitään tyypillistä vuotokohtaa mistä hajoaisi? Liitokset olivat ainakin kuivat. Pitkään oli sotkematta pohjapanssaria, viikonloppuna tuli laitettua litra lisää öljyä vaihteistoon ja n.200km ajon jälkeen taas panssari ihan öljyssä eli vuoto ei ole tehostimen puolella. Keulan purkasin tuohon lauhduttimeen asti ja samalla tuli pestyä se, mitään silmäänpistävää vuotoa ei kumminkaan löytynyt. Olisikohan tuossa järkeä ottaa tuo lauhdutin irti ja täyttää vedellä? Paikallistaisi tuon vuotokohdan ainakin paremmin kun öljyllä.
Leave a comment:
-
-
-
Oli ne TA-technixit mullakin koliysissä. Sillon nuoruuden huumassa laitoin, jälkikäteen paljon viisaampaa olis ollu laittaa vaikka uudet vakioiskarit ja paremmat madallusjouset..
Sen jälkeen ollut mm. Tein täyssäädettävä alusta yhessä japaninturbossa ja BC-racing.
Noilla pintakovilla halpisalustoilla olen kavereiden autoissa ja vähän omassakin e39ssä huomannut semmosen jutun, että kun niillä tolpilla jyristää muutaman vuoden huonoja teitä menemään niin kori väsyy.Kaikenlaista nitinää ja natinaa alkaa esiintymään vähän jokapuolelta. Parhaiten tämän huomasi kaverin vanhassa e46:ssa jonka kyydissä tuli aika paljon istuttua. Reipas 100tkm vuoteen JOM-tolpilla niin alkoi nitinät ja natinat, katukiven ylityksessä aika ikävän kuuloinen kun tuulilasi napsuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMulle jäi jostain käsitys, että sulla oli siellä kiilapalat. Liekkö silloin kirjoitit niitä harkitsevasi, kun yritit saada kulmia kuntoon :think.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostJotkut on vissiin ymmärtänyt että mulla on siellä jotkut kiila-palat? Kysymys on ollut kiilamisesta asentaessa ja näin jäsennetty jokaisen tukivarren kiinnitystä!? Mitähän katsuri sanoisi kiilapaloista iskareiden ja navan välissä? Tai mitähän alumiini tykkäisi esim. metallisista kiilapaloista hakattuna iskarin ja navan väliin? Tai alumiiniset iskaritolpat?
Aikeissa oli joskus laittaa alumiiniset palat tolpan väliin, kun oli madallusta enempi kun laki sallii, mutta uusilla varsilla ja keulan nostolla asia korjaantui.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo onhan tuo melkoinen harakiri viritys kiilata tolpat. No jos sitä on pakko saada säädettävä alusta niin sitten hankkii kunnon säädettävän alustan. Niitä mainittu tuossa aikaisemmin. Käsittääkseni järkevillä madalluksilla ei pitäisi olla ongelmia camberin kanssa. Kesto tai ajomukavuus ei myöskään ole kovin kummallinen noilla halvoilla coileilla.
Aikeissa oli joskus laittaa alumiiniset palat tolpan väliin, kun oli madallusta enempi kun laki sallii, mutta uusilla varsilla ja keulan nostolla asia korjaantui.
Taitaa e39 olla oikeat coilit semmoset joista saa säädettyä myös kovuutta/pehmeyttä. En oikein voi uskoa, että pelkillä korkeudensäätö tolpilla osuu täydellinen ajotuntuma kohdalleen. Vai, jos maksaa yli 1000€ alustasta, niin tuleeko fiilis, että pakkohan nämä on oltava hyvät kun maksoivat paljon? Kaverilla oli joskus e39:ssä KW Variante 2 tai 3 ..en muista, mutta ei ajettavuudeltaa olleet halppiksia kummoisemmat.Last edited by janke; 17-02-2014, 18:55.
Leave a comment:
-
-
Kysytääs uudestaan. V8 koneellisiin saatavilla coili tolppia eteen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostJos haluaa kunnon madalluksen ja camberit vielä siedettävälle tasolle, niin mitäs muuta vois tehdä? Ostaakko 1000€ coilit ja niilläkö saisi camberit sitten lähes 0? Onko todisteita?
Leave a comment:
-
-
Saako tuota ajotietokonetta ohjelmoitua näyttämään lisää infoa? Siis kelloa, hetkellistä kulutusta ym.? Nyt näyttää siis ulkolämpötilan, rangen, keskikulutuksen sekä -nopeuden.
Leave a comment:
-
Leave a comment: