memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Ainakin ne tonnin coilit on mooooonta monituista kertaa paremmat ajaa ja menee vielä useemmastakin katsastuksesta läpi

    En kyllä ihan ymmärtänyt mistä kiilaamisesta tässä nyt puhuttiin, mutta usein etupään camber pysyy aika reilullakin madalluksella aisoissa ja takapään camber nyt on mikä on madalletussa autossa ja siihen ei tolpat kyllä vaikuta!
    Kyllä takana vaikuttaa camberiin iskareiden väsyneet alapään puslat.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Luetaanko vikakoodit? Jospa ois nokka-akselin asentotunnistin pimeä. Puutuu alakierroksilla ja kulutus kasvaa... Näin ainakin omassa ex. 528iA Touringissa aikoinaan.
    Tuliko koodia silloin siitä?


    Originally posted by TheRipper View Post
    Ilmamassamittari voi myös olla syynä...ihan ensiksi kannattaa käydä luetuttamassa (jos omaa inpaa ei ole) vikakoodit...jotain on kyllä pielessä jos noin paljon syö.

    Itsellä matka-ajossa kulutus siellä 7.4l tuntumassa ja sekalaisessa 9.2-9.4l/100km
    On mulla INPA kahdella koneella Näyttääkö se ilmamäärän sitten yli asteikon jos maffissa vikaa?

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Ainakin ne tonnin coilit on mooooonta monituista kertaa paremmat ajaa ja menee vielä useemmastakin katsastuksesta läpi

    En kyllä ihan ymmärtänyt mistä kiilaamisesta tässä nyt puhuttiin, mutta usein etupään camber pysyy aika reilullakin madalluksella aisoissa ja takapään camber nyt on mikä on madalletussa autossa ja siihen ei tolpat kyllä vaikuta!

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Silti suosittelet niitä vielä muille
    Jos haluaa kunnon madalluksen ja camberit vielä siedettävälle tasolle, niin mitäs muuta vois tehdä? Ostaakko 1000€ coilit ja niilläkö saisi camberit sitten lähes 0? Onko todisteita?

    E: Enkä suositelle niitä kenellekkään.. Kirjoitin vain hintahaarukasta! Mitkäs olisi hyvät tuohon hintaan?
    Last edited by janke; 17-02-2014, 17:50.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Oli.. Mitä sitten??
    Silti suosittelet niitä vielä muille

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Oliko ne sun tolpat ne jotka piti kiilata paikoilleen, vai muistanko väärin?
    Oli.. Mitä sitten??

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Ei mene Tuntuu jotenkin alakierroksilla ehkä vähän hengettömältä mutta johtuneeko sitten tuosta laatikosta se tunne..
    Ilmamassamittari voi myös olla syynä...ihan ensiksi kannattaa käydä luetuttamassa (jos omaa inpaa ei ole) vikakoodit...jotain on kyllä pielessä jos noin paljon syö.

    Itsellä matka-ajossa kulutus siellä 7.4l tuntumassa ja sekalaisessa 9.2-9.4l/100km

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Luetaanko vikakoodit? Jospa ois nokka-akselin asentotunnistin pimeä. Puutuu alakierroksilla ja kulutus kasvaa... Näin ainakin omassa ex. 528iA Touringissa aikoinaan.
    Minkähän boksin alta löytyy ton nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodi? Löytyy bmw scanner. Dme?
    Last edited by Madduli; 17-02-2014, 16:18.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Ei mene Tuntuu jotenkin alakierroksilla ehkä vähän hengettömältä mutta johtuneeko sitten tuosta laatikosta se tunne..
    Luetaanko vikakoodit? Jospa ois nokka-akselin asentotunnistin pimeä. Puutuu alakierroksilla ja kulutus kasvaa... Näin ainakin omassa ex. 528iA Touringissa aikoinaan.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Tappokinnas View Post
    Onko jengillä millaisia kokemuksia noista tarvikeputkien vesipumpuista? Motormarketissa ja fixuksella palttiarallaa 55 euroa ja muovisiivillä.

    Motonetissä kahta laatua, joista kalliimpi "aito valeo" mitäs tämä tarkoittaa ja uskaltaako laittaa.

    Tarkotus olisi nyt laittaa haljenneen termostaatin kopan kanssa uusi termari ja vesipumppu samalla ilmauksella.

    Vinkkejä osien suhteen otetaan vastaan.
    Just laitatin Valeon ja hyvin toimii. Aikaisemmat Motonetin Topranit on myös toiminut ~150tkm. Bmw orggis ei kestänyt kuin 2v/100tkm.

    Leave a comment:


  • Tappokinnas
    replied
    Onko jengillä millaisia kokemuksia noista tarvikeputkien vesipumpuista? Motormarketissa ja fixuksella palttiarallaa 55 euroa ja muovisiivillä.

    Motonetissä kahta laatua, joista kalliimpi "aito valeo" mitäs tämä tarkoittaa ja uskaltaako laittaa.

    Tarkotus olisi nyt laittaa haljenneen termostaatin kopan kanssa uusi termari ja vesipumppu samalla ilmauksella.

    Vinkkejä osien suhteen otetaan vastaan.

    Leave a comment:


  • jiipee-
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Ei mene Tuntuu jotenkin alakierroksilla ehkä vähän hengettömältä mutta johtuneeko sitten tuosta laatikosta se tunne..
    Mulla ainaki meni matkassa 528iA tuplavanos koneella oleva 7-7.8 litraan riippuen jalan asennosta.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Ei mene Tuntuu jotenkin alakierroksilla ehkä vähän hengettömältä mutta johtuneeko sitten tuosta laatikosta se tunne..
    Muistaakseni 7.3-7.5 näytti ajotietokone tasaisella ~100-110 km/h vauhdilla, en kyllä ikinä sitten todellista tainnut mittailla...

    Ootko vikakoodit ja livedatan kattonu? MAF:filta haiskahtaa

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Ei mene Tuntuu jotenkin alakierroksilla ehkä vähän hengettömältä mutta johtuneeko sitten tuosta laatikosta se tunne..

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Onkos tuommonen 528i automaagina oikeasti nuin paljon isoruokasempi kuin manuaali. Entinen meni maantiellä helposti sinne kasiin ja allekkin ja tuo nykyinen automaatti ei tunnu menevän mitenkään. Maantielläkin tuntuu että 1.5-2.0l tulee eroa.. Esim jos vertailee vaikka ihan ajotietokoneen kulutuksia niin manuaalilla pääsi sinne 7 litran tuntumaan sen mukaan ja tuolla automaatilla 9 litraa ja ylikin, kummassakaan ei korjauskerrointa muuteltu.

    Missäs nopeuksissa tommonen lukihtee turbiinin? Alla 15" pullakumit ja mittarista katottuna lukitus tapahtuu siellä jossain 100km/h vauhdissa jolloin oikeata nopeutta noin 95km/h.
    Maantiellä pitäs kyllä mennä 7 tuntumaan (vanhempi kone, ei TU). Kaupungissahan se kyllä imi sitten 13 ainakin painavemmilla 19" kiekoilla.

    Leave a comment:

Working...
X