memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jonsered92
    replied
    Kyllä niitä kaksi näyttäis olevan realoemin mukaa... Pitää vielä kerran tutkii imuvuodot letkuista ja saada luettuu ne koodit..

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Hohhoijaa.. Kävin paikallisella korjaamolla mittaamassa päästöt 10km kaasuttelun jälkeen. Ajelin 3 ja 4 vaihteella yli satasta ja mittaamaan. Tyhjäkäynnillä oli HC 175 ja CO liikaa(en muista lukua enää), mutta lambda ok.
    Kävin vielä ajaa kolmosella taajama-ajelua jonka jälkee kaikki tyhjäkäynnil ok, HC alle 100. Kierrokset kun polki 2200rpm nii taas alkoi CO ja HC nousemaan yli rajojen ja lambda oli yli rajojen. Elikkäs veikkaisin vahvasti Lambdaa, mutta vikakoodit kannattaa lukea? Sen verra käytin hakua että rikkinäinen osa ei välttämättä näy koodeissa nii mistä tietää vaihtaa oikean osan? Oliko tässä 523i:ssä 2 anturia vaiko yks?
    Ps onko näillä seuduil ketää joka voisi lukee koodit?
    Olen kuullut juttua myös että muutaman kerran olisi lambda ollut viallinen vaikkei vikakoodia/vikavaloa antaisikaan...joten pelkästään siihen ei voi aina uskoa...eipä tuo Lambda nyt kovin kallis ole eikä vaihto välttämättä turhaa ole.

    Kyllä tuo hieman enemmän lambdavialta kuin kattivialta kuulostaa...

    Yksi niitä mielestäni on..en ole kyllä joutunut vielä vaihtamaan...vasta 214tkm mittarissa...

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Vituttaa, suomiki hävis

    Originally posted by HTK12 View Post
    Kuten sanoin niin katti pitää olla kuuma. Talvella varsinkin saa kyllä ihan reilun lenkin pyöräyttää. Eikä sitten pidä ajaa kun mummo sunnuntaina kirkkoon mennessä.. Itse varaan ajan ja saavun n. 5 minuuttia ennen konttorille niin ei ehdi auto pitkään seisoa ennen mittausta. Tällä menetelmällä välttää sen inssin koneen huudattamisen kun arvot on jo valmiiksi kunnossa. Vanhemmiten kateissa teho hiipuu, mutta kun lämmittää kunnolla niin usein saa läpi arvoista. Tuo nyt on kuitenkin se helpoin ja halvin tapa yrittää ensin. Päästöt voi käydä vaikka korjaamolla mittauttamassa.

    Tuskin tuolla öljyn määrällä nyt mitään merkitystä päästöihin on, mutta liian vähillä öljyillä en kyllä suosittele paljon ajamaan..
    Hohhoijaa.. Kävin paikallisella korjaamolla mittaamassa päästöt 10km kaasuttelun jälkeen. Ajelin 3 ja 4 vaihteella yli satasta ja mittaamaan. Tyhjäkäynnillä oli HC 175 ja CO liikaa(en muista lukua enää), mutta lambda ok.
    Kävin vielä ajaa kolmosella taajama-ajelua jonka jälkee kaikki tyhjäkäynnil ok, HC alle 100. Kierrokset kun polki 2200rpm nii taas alkoi CO ja HC nousemaan yli rajojen ja lambda oli yli rajojen. Elikkäs veikkaisin vahvasti Lambdaa, mutta vikakoodit kannattaa lukea? Sen verra käytin hakua että rikkinäinen osa ei välttämättä näy koodeissa nii mistä tietää vaihtaa oikean osan? Oliko tässä 523i:ssä 2 anturia vaiko yks?
    Ps onko näillä seuduil ketää joka voisi lukee koodit?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Aina. Ja pyörii sen vartin
    Niin.. sullahan oli se lämpö akku? Minulla ainakin kun on ollut neste vuoto tai ollut ilmaa järjestelmässä, niin silloin on muuten molenmat kiertovesipumput jääneet pyörimään auton sammutuksen jälkeen? Se vain, että minulla ei ollut alunperin konetilan puolella kun pelkät vesiventtiilit ja asennutin joskus kiertovesipumpullisen venttiilit, kun en tiennyt tuon latentin olemassa oloa.

    Häviääkö nestettä?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Mitäs varusteita sun autossa on?
    Olikohan lämpöakku?

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Aina. Ja pyörii sen vartin
    Mitäs varusteita sun autossa on?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Meinasin ehdottaakkin tuota, mutta tunnuit niin varmalta, ettei kierto.v pumpusta tule.
    Kuuluuko tätä useinkin sammutuksen jälkeen?
    Aina. Ja pyörii sen vartin

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by aripaa View Post
    Ihan normi polttimot 12v/5w , alla näkyvän kaavion mukaan farkun boxin pitäisi toimia samoin, (113) pinniin neljän tulee virta ihan normaalisti, mutta pinni 2:een vain parkit päällä, virtalukko off asennossa, on asennossa virta katoaa.
    Taitaa Lcm mennä uusiksi!.
    Jos sinne ei virtaa tule, niin silloinhan se kyllä vihjaa LCM vikaa.

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onkos sulla siellä nyt ledit vai normipolttimot?
    Ihan normi polttimot 12v/5w , alla näkyvän kaavion mukaan farkun boxin pitäisi toimia samoin, (113) pinniin neljän tulee virta ihan normaalisti, mutta pinni 2:een vain parkit päällä, virtalukko off asennossa, on asennossa virta katoaa.
    Taitaa Lcm mennä uusiksi!.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Ei ole vaan ihan vesipumppu kyllä tuo on. Siitä ottaa kädellä kiinni niin tuntee että se se on Kuulee kuinka paisarissa esim kiertää neste sen aikana.
    Meinasin ehdottaakkin tuota, mutta tunnuit niin varmalta, ettei kierto.v pumpusta tule.
    Kuuluuko tätä useinkin sammutuksen jälkeen?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Joskus ihmetellyt samaa.. voisko olla polttoaineen takaisinkierrätysventtiilistä kuuluvaa surinaa:think
    Ei ole vaan ihan vesipumppu kyllä tuo on. Siitä ottaa kädellä kiinni niin tuntee että se se on Kuulee kuinka paisarissa esim kiertää neste sen aikana.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    1,4bar tilalle niin todellakin ongelmat ovat vähän ajan päästä edessä kumminkin, miksi pitää yrittää tommosia rautalankavirityksiä?

    Kuuluuko M52 koneisessa pyöriä joku vesipumppu vielä sammumisen jälkeen noin 15min? Tulipellin vieressä aivan erillinen pumppu jäähdytysnestelinjassa. Ei siis vesiventtiilien yhteydessä vaan täysin erillinen.
    Joskus ihmetellyt samaa.. voisko olla polttoaineen takaisinkierrätysventtiilistä kuuluvaa surinaa:think

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    1,4bar tilalle niin todellakin ongelmat ovat vähän ajan päästä edessä kumminkin, miksi pitää yrittää tommosia rautalankavirityksiä?

    Kuuluuko M52 koneisessa pyöriä joku vesipumppu vielä sammumisen jälkeen noin 15min? Tulipellin vieressä aivan erillinen pumppu jäähdytysnestelinjassa. Ei siis vesiventtiilien yhteydessä vaan täysin erillinen.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Olen laittanut useisiin 1,4bar korkin ja hyvin toimii.



    Tuolla periaatteella ei kannata esim. dieselin läppiä poistaa, kun kone hajoaa niin olihan se jo aika vaihtaa...
    3000€ tai 100€ vahinko, sama asia :think Eikä se matalamman paineen korkki minkään hajoamista estä, siirtää vain ongelmia tulevaisuuteen. hyöty 0.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by aripaa View Post
    No niin hieman edistystä, kun kytken virrat autoon ja valot päälle niin liittimeen x319 keskimmäiseen pinniin nro.4 häviää virrat jos ehyt poltin on paikallaan mutta jos otan polttimon pois niin virrat ok, samoin virrat off asennossa parkit päällä polttimo paikallaan ja irrotettuna kyseiseen pinniin tulee virta. Taitaa lcm:ssä olla jotain epäkuranttia, tosin ei anna vikakoodia.

    Ps. Lcm moduli on right-hand britti version touringista jos tuolla on merkitystä.
    Onkos sulla siellä nyt ledit vai normipolttimot?

    Leave a comment:

Working...
X