
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä niitä kaksi näyttäis olevan realoemin mukaa... Pitää vielä kerran tutkii imuvuodot letkuista ja saada luettuu ne koodit..
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostHohhoijaa.. Kävin paikallisella korjaamolla mittaamassa päästöt 10km kaasuttelun jälkeen. Ajelin 3 ja 4 vaihteella yli satasta ja mittaamaan. Tyhjäkäynnillä oli HC 175 ja CO liikaa(en muista lukua enää), mutta lambda ok.
Kävin vielä ajaa kolmosella taajama-ajelua jonka jälkee kaikki tyhjäkäynnil ok, HC alle 100. Kierrokset kun polki 2200rpm nii taas alkoi CO ja HC nousemaan yli rajojen ja lambda oli yli rajojen. Elikkäs veikkaisin vahvasti Lambdaa, mutta vikakoodit kannattaa lukea? Sen verra käytin hakua että rikkinäinen osa ei välttämättä näy koodeissa nii mistä tietää vaihtaa oikean osan? Oliko tässä 523i:ssä 2 anturia vaiko yks?
Ps onko näillä seuduil ketää joka voisi lukee koodit?
Kyllä tuo hieman enemmän lambdavialta kuin kattivialta kuulostaa...
Yksi niitä mielestäni on..en ole kyllä joutunut vielä vaihtamaan...vasta 214tkm mittarissa...
Leave a comment:
-
-
Vituttaa, suomiki hävis
Originally posted by HTK12 View PostKuten sanoin niin katti pitää olla kuuma. Talvella varsinkin saa kyllä ihan reilun lenkin pyöräyttää. Eikä sitten pidä ajaa kun mummo sunnuntaina kirkkoon mennessä.. Itse varaan ajan ja saavun n. 5 minuuttia ennen konttorille niin ei ehdi auto pitkään seisoa ennen mittausta. Tällä menetelmällä välttää sen inssin koneen huudattamisen kun arvot on jo valmiiksi kunnossa. Vanhemmiten kateissa teho hiipuu, mutta kun lämmittää kunnolla niin usein saa läpi arvoista. Tuo nyt on kuitenkin se helpoin ja halvin tapa yrittää ensin. Päästöt voi käydä vaikka korjaamolla mittauttamassa.
Tuskin tuolla öljyn määrällä nyt mitään merkitystä päästöihin on, mutta liian vähillä öljyillä en kyllä suosittele paljon ajamaan..
Kävin vielä ajaa kolmosella taajama-ajelua jonka jälkee kaikki tyhjäkäynnil ok, HC alle 100. Kierrokset kun polki 2200rpm nii taas alkoi CO ja HC nousemaan yli rajojen ja lambda oli yli rajojen. Elikkäs veikkaisin vahvasti Lambdaa, mutta vikakoodit kannattaa lukea? Sen verra käytin hakua että rikkinäinen osa ei välttämättä näy koodeissa nii mistä tietää vaihtaa oikean osan? Oliko tässä 523i:ssä 2 anturia vaiko yks?
Ps onko näillä seuduil ketää joka voisi lukee koodit?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jukkae View PostAina. Ja pyörii sen vartin
Häviääkö nestettä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kaol View PostMitäs varusteita sun autossa on?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aripaa View PostIhan normi polttimot 12v/5w , alla näkyvän kaavion mukaan farkun boxin pitäisi toimia samoin, (113) pinniin neljän tulee virta ihan normaalisti, mutta pinni 2:een vain parkit päällä, virtalukko off asennossa, on asennossa virta katoaa.
Taitaa Lcm mennä uusiksi!.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnkos sulla siellä nyt ledit vai normipolttimot?
Taitaa Lcm mennä uusiksi!.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jukkae View PostEi ole vaan ihan vesipumppu kyllä tuo on. Siitä ottaa kädellä kiinni niin tuntee että se se onKuulee kuinka paisarissa esim kiertää neste sen aikana.
Kuuluuko tätä useinkin sammutuksen jälkeen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostJoskus ihmetellyt samaa.. voisko olla polttoaineen takaisinkierrätysventtiilistä kuuluvaa surinaa:thinkKuulee kuinka paisarissa esim kiertää neste sen aikana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jukkae View Post1,4bar tilalle niin todellakin ongelmat ovat vähän ajan päästä edessä kumminkin, miksi pitää yrittää tommosia rautalankavirityksiä?
Kuuluuko M52 koneisessa pyöriä joku vesipumppu vielä sammumisen jälkeen noin 15min? Tulipellin vieressä aivan erillinen pumppu jäähdytysnestelinjassa. Ei siis vesiventtiilien yhteydessä vaan täysin erillinen.
Leave a comment:
-
-
1,4bar tilalle niin todellakin ongelmat ovat vähän ajan päästä edessä kumminkin, miksi pitää yrittää tommosia rautalankavirityksiä?
Kuuluuko M52 koneisessa pyöriä joku vesipumppu vielä sammumisen jälkeen noin 15min? Tulipellin vieressä aivan erillinen pumppu jäähdytysnestelinjassa. Ei siis vesiventtiilien yhteydessä vaan täysin erillinen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOlen laittanut useisiin 1,4bar korkin ja hyvin toimii.
Tuolla periaatteella ei kannata esim. dieselin läppiä poistaa, kun kone hajoaa niin olihan se jo aika vaihtaa...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aripaa View PostNo niin hieman edistystä, kun kytken virrat autoon ja valot päälle niin liittimeen x319 keskimmäiseen pinniin nro.4 häviää virrat jos ehyt poltin on paikallaan mutta jos otan polttimon pois niin virrat ok, samoin virrat off asennossa parkit päällä polttimo paikallaan ja irrotettuna kyseiseen pinniin tulee virta. Taitaa lcm:ssä olla jotain epäkuranttia, tosin ei anna vikakoodia.
Ps. Lcm moduli on right-hand britti version touringista jos tuolla on merkitystä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: