E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ilmaaminen ei onnistu pelkkien ilmausruuvien kautta jos on latentti. Eli, ilmaa sielä on kierrossa ihan varmasti.Originally posted by jukkae View PostJuu on.
Vasta autoliikkeessä vaihdettu syyläriä sun muuta ja ilmattu vähä huonosti vissiin. Joskus tyhjäkäynnillä lämmöt nousee yli 100 salavalikon mukaan mutta inpa näyttää 90 eli oisko siellä vielä ilmaa? Nestettö oon kerran lisännyt ja oon ite uskotellu että sieltä on vaan ilmoja lähteny ja nestetilavuutta tullu siten lisää.
Leave a comment:
-
Juu on.Originally posted by Bmw Master View PostOlikohan lämpöakku?
Vasta autoliikkeessä vaihdettu syyläriä sun muuta ja ilmattu vähä huonosti vissiin. Joskus tyhjäkäynnillä lämmöt nousee yli 100 salavalikon mukaan mutta inpa näyttää 90 eli oisko siellä vielä ilmaa? Nestettö oon kerran lisännyt ja oon ite uskotellu että sieltä on vaan ilmoja lähteny ja nestetilavuutta tullu siten lisää.
Leave a comment:
-
Kone alkoi yhtäkkiä pitämään tällaista ääntä. Nostin/nostimetko siellä naputtavat?
Edit: Täytyy tsekata tulpat ainakin huomenna. Jotenkin konetta käynnistäessä kuulostaan enemmänkin nakutukselta, kuin nostimien ääneltä.
Edit2: Niin ja tosiaan ajaessa tuntui, että ei ehkä vetäisi enää kuin ennen. Voi olla toki, että minusta vain tuntuu siltä ja auto vetää normaalisti.Last edited by Kems; 22-02-2014, 16:38.
Leave a comment:
-
Joo nii arvelinki ettei scannerilla pysty. Oon vähä käsi noiden inpojen kanssa D: Mut kyselee siitä sitten kun jos saan tilattua sen ajoissa. Ku ois joku Lahtelainen paikal lukemas jolla ois inpa..Originally posted by kaol View PostLambdojen diagnosoinnissa pelkkä vikakoodien lukeminen ei riitä, vaan on seurattava livedataa. Tämä ei käsittääkseni onnistu BMW Scannerilla.
Lambdojen vaihto on 1/4 alakautta ja 3/4 yläkautta. Johtojen kiinnittäminen kiinnikkeisiin on tehtävä tarkasti, ettei johdot pääse kosketuksiin pakosarjojen kanssa.
Mut kiitos infosta.
Leave a comment:
-
Lambdojen diagnosoinnissa pelkkä vikakoodien lukeminen ei riitä, vaan on seurattava livedataa. Tämä ei käsittääkseni onnistu BMW Scannerilla.Originally posted by jonsered92 View PostEli yleensä niissä ei oo vikoi? Mut jos joutuu vaihtaa nii liekkö helpoin auton alta vai mistä? Näkeeköhän bmw scannerilla vikakoodeissa vai pitäskö hommata inpa nii näkee livestä? Tosin se ei vissii käy windows seiskaan? Kauheesti kysymyksii mut pitäs saada kiesi kuntoo pian :S
Lambdojen vaihto on 1/4 alakautta ja 3/4 yläkautta. Johtojen kiinnittäminen kiinnikkeisiin on tehtävä tarkasti, ettei johdot pääse kosketuksiin pakosarjojen kanssa.
Leave a comment:
-
Käy seiskaan, jopa 64-bittiseen.Originally posted by jonsered92 View PostEli yleensä niissä ei oo vikoi? Mut jos joutuu vaihtaa nii liekkö helpoin auton alta vai mistä? Näkeeköhän bmw scannerilla vikakoodeissa vai pitäskö hommata inpa nii näkee livestä? Tosin se ei vissii käy windows seiskaan? Kauheesti kysymyksii mut pitäs saada kiesi kuntoo pian :S
Leave a comment:
-
Eli yleensä niissä ei oo vikoi? Mut jos joutuu vaihtaa nii liekkö helpoin auton alta vai mistä? Näkeeköhän bmw scannerilla vikakoodeissa vai pitäskö hommata inpa nii näkee livestä? Tosin se ei vissii käy windows seiskaan? Kauheesti kysymyksii mut pitäs saada kiesi kuntoo pian :SOriginally posted by kaol View PostNiitä on kummassakin mallissa tasan kaksi kappaletta. Sijainti:pakosarjat.
Uudemmissa on sitten neljä lambdaa. Ja vaikka lambda(t) voi olla rikki, niin se on kyllä M52:ssa lähes viimeinen osa, jonka kuntoa tarvitsee epäillä.
Leave a comment:
-
Niitä on kummassakin mallissa tasan kaksi kappaletta. Sijainti:pakosarjat.Originally posted by TheRipper View PostMielenkiintoista...Itse voisin vaikka vannoa että putkistosta löytyy vain yksi...mutta niin onhan 528:ssa ja 523:ssa eri pakoputkikin joten miksei eri määrä lambdojakin...ihan loogistahan tuo on toki.
Uudemmissa on sitten neljä lambdaa. Ja vaikka lambda(t) voi olla rikki, niin se on kyllä M52:ssa lähes viimeinen osa, jonka kuntoa tarvitsee epäillä.
Leave a comment:
-
Tuolta Real-oem sivulta kun kattelee noita "alkupään putkia",niin löytyy yhdellä,kahdella ja jopa ilman lamdaa (?) olevaa alkuputkea: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...39&hg=18&fg=10Originally posted by TheRipper View PostMielenkiintoista...Itse voisin vaikka vannoa että putkistosta löytyy vain yksi...mutta niin onhan 528:ssa ja 523:ssa eri pakoputkikin joten miksei eri määrä lambdojakin...ihan loogistahan tuo on toki.
Leave a comment:
-
Kokeilin kerra kone käynnis avata öljykorkki eikä sammunu eli separaattori ok? Haitariletku jne ok, paitsi jos se letku mikä on öljytikus ois rikki, ku en muka löytäny mistä sen saa irti
en tiiä missä pääsisin livedatailee. bmw scannerin ostan jostai mut sil ei näe niitä adaptioita. Kattia en oo paukuttanu etten tiiä sen kunnosta. 3vko aikaa korjata ja epätoivo iskee köyhäl
Leave a comment:
-
Mielenkiintoista...Itse voisin vaikka vannoa että putkistosta löytyy vain yksi...mutta niin onhan 528:ssa ja 523:ssa eri pakoputkikin joten miksei eri määrä lambdojakin...ihan loogistahan tuo on toki.Originally posted by jonsered92 View PostKyllä niitä kaksi näyttäis olevan realoemin mukaa... Pitää vielä kerran tutkii imuvuodot letkuista ja saada luettuu ne koodit..
Leave a comment:
-
Vetää ilmaa huohottimen kautta, eli luulee imuvuodoksi.Originally posted by janke View PostMites, kun kerran impalla tutkiin autoa ja ruuvasin öljykorkin auki, niin pukkas heti vikakoodia lambdasta:think
Leave a comment:
-
Koliseeko katti kun sitä kopistelee? Veikkaan kans vielä imuvuotoa, mutta livedatasta selviää niiden kunto.Originally posted by jonsered92 View PostKyllä niitä kaksi näyttäis olevan realoemin mukaa... Pitää vielä kerran tutkii imuvuodot letkuista ja saada luettuu ne koodit..
Mites, kun kerran impalla tutkiin autoa ja ruuvasin öljykorkin auki, niin pukkas heti vikakoodia lambdasta:think
Leave a comment:
-
Kannattaa käydä vikakoodit lukasemassa ja live-datat myös. Voi olla vaikka imuvuoto, joka sotkee seokset. Adaptaatioissa näkyy isommat imuvuodot.Originally posted by jonsered92 View PostHohhoijaa.. Kävin paikallisella korjaamolla mittaamassa päästöt 10km kaasuttelun jälkeen. Ajelin 3 ja 4 vaihteella yli satasta ja mittaamaan. Tyhjäkäynnillä oli HC 175 ja CO liikaa(en muista lukua enää), mutta lambda ok.
Kävin vielä ajaa kolmosella taajama-ajelua jonka jälkee kaikki tyhjäkäynnil ok, HC alle 100. Kierrokset kun polki 2200rpm nii taas alkoi CO ja HC nousemaan yli rajojen ja lambda oli yli rajojen. Elikkäs veikkaisin vahvasti Lambdaa, mutta vikakoodit kannattaa lukea? Sen verra käytin hakua että rikkinäinen osa ei välttämättä näy koodeissa nii mistä tietää vaihtaa oikean osan? Oliko tässä 523i:ssä 2 anturia vaiko yks?
Ps onko näillä seuduil ketää joka voisi lukee koodit?
Leave a comment:
Leave a comment: