memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jukkae
    replied
    Jahas, miten sit? Pullopatentilla?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Juu on.
    Vasta autoliikkeessä vaihdettu syyläriä sun muuta ja ilmattu vähä huonosti vissiin. Joskus tyhjäkäynnillä lämmöt nousee yli 100 salavalikon mukaan mutta inpa näyttää 90 eli oisko siellä vielä ilmaa? Nestettö oon kerran lisännyt ja oon ite uskotellu että sieltä on vaan ilmoja lähteny ja nestetilavuutta tullu siten lisää.
    Ilmaaminen ei onnistu pelkkien ilmausruuvien kautta jos on latentti. Eli, ilmaa sielä on kierrossa ihan varmasti.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Olikohan lämpöakku?
    Juu on.
    Vasta autoliikkeessä vaihdettu syyläriä sun muuta ja ilmattu vähä huonosti vissiin. Joskus tyhjäkäynnillä lämmöt nousee yli 100 salavalikon mukaan mutta inpa näyttää 90 eli oisko siellä vielä ilmaa? Nestettö oon kerran lisännyt ja oon ite uskotellu että sieltä on vaan ilmoja lähteny ja nestetilavuutta tullu siten lisää.

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Kone alkoi yhtäkkiä pitämään tällaista ääntä. Nostin/nostimetko siellä naputtavat?

    Edit: Täytyy tsekata tulpat ainakin huomenna. Jotenkin konetta käynnistäessä kuulostaan enemmänkin nakutukselta, kuin nostimien ääneltä.

    Edit2: Niin ja tosiaan ajaessa tuntui, että ei ehkä vetäisi enää kuin ennen. Voi olla toki, että minusta vain tuntuu siltä ja auto vetää normaalisti.
    Last edited by Kems; 22-02-2014, 15:38.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Lambdojen diagnosoinnissa pelkkä vikakoodien lukeminen ei riitä, vaan on seurattava livedataa. Tämä ei käsittääkseni onnistu BMW Scannerilla.

    Lambdojen vaihto on 1/4 alakautta ja 3/4 yläkautta. Johtojen kiinnittäminen kiinnikkeisiin on tehtävä tarkasti, ettei johdot pääse kosketuksiin pakosarjojen kanssa.
    Joo nii arvelinki ettei scannerilla pysty. Oon vähä käsi noiden inpojen kanssa D: Mut kyselee siitä sitten kun jos saan tilattua sen ajoissa. Ku ois joku Lahtelainen paikal lukemas jolla ois inpa..
    Mut kiitos infosta.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Eli yleensä niissä ei oo vikoi? Mut jos joutuu vaihtaa nii liekkö helpoin auton alta vai mistä? Näkeeköhän bmw scannerilla vikakoodeissa vai pitäskö hommata inpa nii näkee livestä? Tosin se ei vissii käy windows seiskaan? Kauheesti kysymyksii mut pitäs saada kiesi kuntoo pian :S
    Lambdojen diagnosoinnissa pelkkä vikakoodien lukeminen ei riitä, vaan on seurattava livedataa. Tämä ei käsittääkseni onnistu BMW Scannerilla.

    Lambdojen vaihto on 1/4 alakautta ja 3/4 yläkautta. Johtojen kiinnittäminen kiinnikkeisiin on tehtävä tarkasti, ettei johdot pääse kosketuksiin pakosarjojen kanssa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Eli yleensä niissä ei oo vikoi? Mut jos joutuu vaihtaa nii liekkö helpoin auton alta vai mistä? Näkeeköhän bmw scannerilla vikakoodeissa vai pitäskö hommata inpa nii näkee livestä? Tosin se ei vissii käy windows seiskaan? Kauheesti kysymyksii mut pitäs saada kiesi kuntoo pian :S
    Käy seiskaan, jopa 64-bittiseen.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Niitä on kummassakin mallissa tasan kaksi kappaletta. Sijainti:pakosarjat.
    Uudemmissa on sitten neljä lambdaa. Ja vaikka lambda(t) voi olla rikki, niin se on kyllä M52:ssa lähes viimeinen osa, jonka kuntoa tarvitsee epäillä.
    Eli yleensä niissä ei oo vikoi? Mut jos joutuu vaihtaa nii liekkö helpoin auton alta vai mistä? Näkeeköhän bmw scannerilla vikakoodeissa vai pitäskö hommata inpa nii näkee livestä? Tosin se ei vissii käy windows seiskaan? Kauheesti kysymyksii mut pitäs saada kiesi kuntoo pian :S

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mielenkiintoista...Itse voisin vaikka vannoa että putkistosta löytyy vain yksi...mutta niin onhan 528:ssa ja 523:ssa eri pakoputkikin joten miksei eri määrä lambdojakin...ihan loogistahan tuo on toki.
    Niitä on kummassakin mallissa tasan kaksi kappaletta. Sijainti:pakosarjat.
    Uudemmissa on sitten neljä lambdaa. Ja vaikka lambda(t) voi olla rikki, niin se on kyllä M52:ssa lähes viimeinen osa, jonka kuntoa tarvitsee epäillä.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mielenkiintoista...Itse voisin vaikka vannoa että putkistosta löytyy vain yksi...mutta niin onhan 528:ssa ja 523:ssa eri pakoputkikin joten miksei eri määrä lambdojakin...ihan loogistahan tuo on toki.
    Tuolta Real-oem sivulta kun kattelee noita "alkupään putkia",niin löytyy yhdellä,kahdella ja jopa ilman lamdaa (?) olevaa alkuputkea: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...39&hg=18&fg=10

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Kokeilin kerra kone käynnis avata öljykorkki eikä sammunu eli separaattori ok? Haitariletku jne ok, paitsi jos se letku mikä on öljytikus ois rikki, ku en muka löytäny mistä sen saa irti en tiiä missä pääsisin livedatailee. bmw scannerin ostan jostai mut sil ei näe niitä adaptioita. Kattia en oo paukuttanu etten tiiä sen kunnosta. 3vko aikaa korjata ja epätoivo iskee köyhäl

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Kyllä niitä kaksi näyttäis olevan realoemin mukaa... Pitää vielä kerran tutkii imuvuodot letkuista ja saada luettuu ne koodit..
    Mielenkiintoista...Itse voisin vaikka vannoa että putkistosta löytyy vain yksi...mutta niin onhan 528:ssa ja 523:ssa eri pakoputkikin joten miksei eri määrä lambdojakin...ihan loogistahan tuo on toki.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mites, kun kerran impalla tutkiin autoa ja ruuvasin öljykorkin auki, niin pukkas heti vikakoodia lambdasta:think
    Vetää ilmaa huohottimen kautta, eli luulee imuvuodoksi.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Kyllä niitä kaksi näyttäis olevan realoemin mukaa... Pitää vielä kerran tutkii imuvuodot letkuista ja saada luettuu ne koodit..
    Koliseeko katti kun sitä kopistelee? Veikkaan kans vielä imuvuotoa, mutta livedatasta selviää niiden kunto.

    Mites, kun kerran impalla tutkiin autoa ja ruuvasin öljykorkin auki, niin pukkas heti vikakoodia lambdasta:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Hohhoijaa.. Kävin paikallisella korjaamolla mittaamassa päästöt 10km kaasuttelun jälkeen. Ajelin 3 ja 4 vaihteella yli satasta ja mittaamaan. Tyhjäkäynnillä oli HC 175 ja CO liikaa(en muista lukua enää), mutta lambda ok.
    Kävin vielä ajaa kolmosella taajama-ajelua jonka jälkee kaikki tyhjäkäynnil ok, HC alle 100. Kierrokset kun polki 2200rpm nii taas alkoi CO ja HC nousemaan yli rajojen ja lambda oli yli rajojen. Elikkäs veikkaisin vahvasti Lambdaa, mutta vikakoodit kannattaa lukea? Sen verra käytin hakua että rikkinäinen osa ei välttämättä näy koodeissa nii mistä tietää vaihtaa oikean osan? Oliko tässä 523i:ssä 2 anturia vaiko yks?
    Ps onko näillä seuduil ketää joka voisi lukee koodit?
    Kannattaa käydä vikakoodit lukasemassa ja live-datat myös. Voi olla vaikka imuvuoto, joka sotkee seokset. Adaptaatioissa näkyy isommat imuvuodot.

    Leave a comment:

Working...
X