memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jukkae
    replied
    En oo tarkistanu sitä, pitääpä purkaa sisäloksu pois ennenku alottaa tuon. Tuossako on sitten 3kpl vakionakin vesipumppuja? meinaan siinä raikkarin alla on myös se yks plus tottakai moottorin oma vielä. Kuuluuko kaikien pyöriä normaalitilassa eli auto käynnissä? Entä mikä nuista pitäis pyörittää taukolämmityksellä nestettä?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Okei eli kokeillaan normaalilla taktiikalla eli nestettä täyteen ja ruuvia auki välillä, jossei se kerta sen ovelampi viritys ole. Ehkä noin 15kpl m50 ja m52 näin ilmattuna ja aina on toimineet. Nuista kun niin kovasti puhutaan että vaikeita ilmattavia niin ei oo vielä sattunu kohdalle vaikka järjestelmät ollu osassa täysin tyhjiä. Pystyneekö tuon lämpöakun helposti ohittamaan kun aivan turha vekotinha tuo on?
    Oletinkin, että ei sinulle tarvinnut ohjeita alkaa sepittään.
    Muistat vain sieltä kuskin raikkarin alta availla välillä sitä putkessa olevaa ilmaventtiiliä, niin homma rokkaa!
    Oletko varmistanut, että kiertovesipumppu pyörii sielä kuskin lokarin sisällä? Se vain tahtoo olla sielä alttiina kosteudelle ja lialle, että voi olla huonolla tuurilla juminu, tai liitin hapettunut!
    Luulen että tuota järjestelmää ei ole kovin hankala purkaa/ottaa pois käytöstä:think

    Tuollanen paketti on sielä loksun sisällä:http://i1171.photobucket.com/albums/...01_cropped.png

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Ei siinä mitään ihmeellistä ole! Pullopatenttia vain kehiin ja keulaa ylös. Kestää hiukan kauenmin kun tavallesisti pullolla ilmaamisessa. Salavalikko kannattaa
    olla auki että nääkee oikean lämpötilan ja termostaatti täytyy saada aukeamaan jotta varmasti vesi kiertää ja ilmat tulee ulos. En tiedä onko merkkikorjaamoissa tai yleensä kuinka korjaamoilla tuota paineistus laitetta jolla sais ilmattua varmaan parhaiten tuon systeemin:think
    Okei eli kokeillaan normaalilla taktiikalla eli nestettä täyteen ja ruuvia auki välillä, jossei se kerta sen ovelampi viritys ole. Ehkä noin 15kpl m50 ja m52 näin ilmattuna ja aina on toimineet. Nuista kun niin kovasti puhutaan että vaikeita ilmattavia niin ei oo vielä sattunu kohdalle vaikka järjestelmät ollu osassa täysin tyhjiä. Pystyneekö tuon lämpöakun helposti ohittamaan kun aivan turha vekotinha tuo on?

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    .........
    Last edited by jakeluvesimies; 03-03-2014, 22:19.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Niin mites se tuo ilmaaminen m52 ja lämpöakku yhdistelmä?
    Ei siinä mitään ihmeellistä ole! Pullopatenttia vain kehiin ja keulaa ylös. Kestää hiukan kauenmin kun tavallesisti pullolla ilmaamisessa. Salavalikko kannattaa
    olla auki että nääkee oikean lämpötilan ja termostaatti täytyy saada aukeamaan jotta varmasti vesi kiertää ja ilmat tulee ulos. En tiedä onko merkkikorjaamoissa tai yleensä kuinka korjaamoilla tuota paineistus laitetta jolla sais ilmattua varmaan parhaiten tuon systeemin:think

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Niin mites se tuo ilmaaminen m52 ja lämpöakku yhdistelmä?

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Ok. Onnistuu ilmaaminen kertomallasi tavalla ilman lämpöakkua oleviin, mutta ei lämpöakulla varustettuun bemariin.
    Tuolla jotain juttua asiasta:
    http://workshop-manuals.com/bmw/5_se...thermo_top_s)/
    Jep, lähinnä näin yleisesti vain totesin asiasta.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Ei ole.
    Ok. Onnistuu ilmaaminen kertomallasi tavalla ilman lämpöakkua oleviin, mutta ei lämpöakulla varustettuun bemariin.
    Tuolla jotain juttua asiasta:

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Alkuperäinen ajonaikainen webasto?
    Ei ole enää. Ohjainkortti sanoi sopimuksensa irti, joten poistettiin turhaa painamasta.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Ei ole.
    Alkuperäinen ajonaikainen webasto?

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Olikos sinulla autossasi toi lämpöakku?
    Ei ole.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Prefacelifti tourinki alkup. Xenon umpioilla:

    Käytin etu-umpion ruuvit irti ja liikutin umpiota pari senttiä ulospän ja totesin, että kannattanee sisällä tehdä koko homma ja kiinnitin umpion takaisin.
    Nyt automaattinen valonsäätö säätää kokoajan valoja ylös alas, paikallaan ollessakin.
    Mikä voin noinkin pienessä operaatiossa mennä pieleen?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Pullopatentilla saa kyllä helpoiten pinnan korkealle, mutta auton keulaa riittävästi nostamalla ilma tulee aika hyvin pois ilmankin.

    Vaihdoin tarvikesyylärin ja tuntui, että ilma tuli aiempaa helpommin pois. Letkuja pitkään puristelemalla ei kyllä tuntunut tulevan lainkaan ilmaa ulos, mutta ilmausruuvista aina välillä päästellen tuntui tulevan nätisti. Varmuuden vuoksi puristelin letkuja tuonkin jälkeen, mutta en ainuttakaan kuplaa saanut tulemaan. Keulaa oli nostettu ehkä vajaan metrin verran maasta.
    Olikos sinulla autossasi toi lämpöakku?

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Oon samaa miettiny, vaikka kauan on ollukki omilla johdoilla. Tosin tänä talvena alkanu oireilemaan, että auto on kolme kertaa sammunut nyt 3kk aikana kun xenonit olleet kiinni. Ja vaikka lisäpitkien xenonit on huonompilaatuset mahdollisesti, niin ei ne aiheuta mitään extraa ku ovat erillisen releen perässä. Mut joku kuormahan noille pitkillekin olis saatava, muutenhan se ei kait toimi oikein jossei oo muuta kuormaa pitkillä kuin rele?
    Mulla on pieni tietokone ja polttimo vahtina se autonkuva mittaristossa, tuo ei kait etes pitkistä ilmottele. Onko se näissä moduuli ohjatuissa silleen ku oli yhessä kuorma-autossa, että ku se ei tunnistanu kuormaa (polttimoa, ei lastia auton päällä) nii se katkas virrantulon, ja piti käyttää päävirtoja pois ennenku anto uuden yrityksen. Riittäskö tuohon pitkien johtoon sitten releen kaveriksi 3W 4,7ohm vastus, vai vaatiiko 50W tehovastusta?

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Pullopatentilla saa kyllä helpoiten pinnan korkealle, mutta auton keulaa riittävästi nostamalla ilma tulee aika hyvin pois ilmankin.

    Vaihdoin tarvikesyylärin ja tuntui, että ilma tuli aiempaa helpommin pois. Letkuja pitkään puristelemalla ei kyllä tuntunut tulevan lainkaan ilmaa ulos, mutta ilmausruuvista aina välillä päästellen tuntui tulevan nätisti. Varmuuden vuoksi puristelin letkuja tuonkin jälkeen, mutta en ainuttakaan kuplaa saanut tulemaan. Keulaa oli nostettu ehkä vajaan metrin verran maasta.

    Leave a comment:

Working...
X