E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
En oo tarkistanu sitä, pitääpä purkaa sisäloksu pois ennenku alottaa tuon. Tuossako on sitten 3kpl vakionakin vesipumppuja?
meinaan siinä raikkarin alla on myös se yks plus tottakai moottorin oma vielä. Kuuluuko kaikien pyöriä normaalitilassa eli auto käynnissä? Entä mikä nuista pitäis pyörittää taukolämmityksellä nestettä?
-
Oletinkin, että ei sinulle tarvinnut ohjeita alkaa sepittään.Originally posted by jukkae View PostOkei eli kokeillaan normaalilla taktiikalla eli nestettä täyteen ja ruuvia auki välillä, jossei se kerta sen ovelampi viritys ole. Ehkä noin 15kpl m50 ja m52 näin ilmattuna ja aina on toimineet. Nuista kun niin kovasti puhutaan että vaikeita ilmattavia niin ei oo vielä sattunu kohdalle vaikka järjestelmät ollu osassa täysin tyhjiä. Pystyneekö tuon lämpöakun helposti ohittamaan kun aivan turha vekotinha tuo on?
Muistat vain sieltä kuskin raikkarin alta availla välillä sitä putkessa olevaa ilmaventtiiliä, niin homma rokkaa!
Oletko varmistanut, että kiertovesipumppu pyörii sielä kuskin lokarin sisällä? Se vain tahtoo olla sielä alttiina kosteudelle ja lialle, että voi olla huonolla tuurilla juminu, tai liitin hapettunut!
Luulen että tuota järjestelmää ei ole kovin hankala purkaa/ottaa pois käytöstä:think
Tuollanen paketti on sielä loksun sisällä:http://i1171.photobucket.com/albums/...01_cropped.png
Leave a comment:
-
Okei eli kokeillaan normaalilla taktiikalla eli nestettä täyteen ja ruuvia auki välillä, jossei se kerta sen ovelampi viritys ole. Ehkä noin 15kpl m50 ja m52 näin ilmattuna ja aina on toimineet. Nuista kun niin kovasti puhutaan että vaikeita ilmattavia niin ei oo vielä sattunu kohdalle vaikka järjestelmät ollu osassa täysin tyhjiä. Pystyneekö tuon lämpöakun helposti ohittamaan kun aivan turha vekotinha tuo on?Originally posted by janke View PostEi siinä mitään ihmeellistä ole! Pullopatenttia vain kehiin ja keulaa ylös. Kestää hiukan kauenmin kun tavallesisti pullolla ilmaamisessa. Salavalikko kannattaa
olla auki että nääkee oikean lämpötilan ja termostaatti täytyy saada aukeamaan jotta varmasti vesi kiertää ja ilmat tulee ulos. En tiedä onko merkkikorjaamoissa tai yleensä kuinka korjaamoilla tuota paineistus laitetta jolla sais ilmattua varmaan parhaiten tuon systeemin:think
Leave a comment:
-
Ei siinä mitään ihmeellistä ole! Pullopatenttia vain kehiin ja keulaa ylös. Kestää hiukan kauenmin kun tavallesisti pullolla ilmaamisessa. Salavalikko kannattaaOriginally posted by jukkae View PostNiin mites se tuo ilmaaminen m52 ja lämpöakku yhdistelmä?
olla auki että nääkee oikean lämpötilan ja termostaatti täytyy saada aukeamaan jotta varmasti vesi kiertää ja ilmat tulee ulos. En tiedä onko merkkikorjaamoissa tai yleensä kuinka korjaamoilla tuota paineistus laitetta jolla sais ilmattua varmaan parhaiten tuon systeemin:think
Leave a comment:
-
Jep, lähinnä näin yleisesti vain totesin asiasta.Originally posted by janke View PostOk. Onnistuu ilmaaminen kertomallasi tavalla ilman lämpöakkua oleviin, mutta ei lämpöakulla varustettuun bemariin.
Tuolla jotain juttua asiasta:
http://workshop-manuals.com/bmw/5_se...thermo_top_s)/
Leave a comment:
-
Ok. Onnistuu ilmaaminen kertomallasi tavalla ilman lämpöakkua oleviin, mutta ei lämpöakulla varustettuun bemariin.Originally posted by Kems View PostEi ole.
Tuolla jotain juttua asiasta:
Leave a comment:
-
Prefacelifti tourinki alkup. Xenon umpioilla:
Käytin etu-umpion ruuvit irti ja liikutin umpiota pari senttiä ulospän ja totesin, että kannattanee sisällä tehdä koko homma ja kiinnitin umpion takaisin.
Nyt automaattinen valonsäätö säätää kokoajan valoja ylös alas, paikallaan ollessakin.
Mikä voin noinkin pienessä operaatiossa mennä pieleen?
Leave a comment:
-
Olikos sinulla autossasi toi lämpöakku?Originally posted by Kems View PostPullopatentilla saa kyllä helpoiten pinnan korkealle, mutta auton keulaa riittävästi nostamalla ilma tulee aika hyvin pois ilmankin.
Vaihdoin tarvikesyylärin ja tuntui, että ilma tuli aiempaa helpommin pois. Letkuja pitkään puristelemalla ei kyllä tuntunut tulevan lainkaan ilmaa ulos, mutta ilmausruuvista aina välillä päästellen tuntui tulevan nätisti. Varmuuden vuoksi puristelin letkuja tuonkin jälkeen, mutta en ainuttakaan kuplaa saanut tulemaan. Keulaa oli nostettu ehkä vajaan metrin verran maasta.
Leave a comment:
-
Mulla on pieni tietokone ja polttimo vahtina se autonkuva mittaristossa, tuo ei kait etes pitkistä ilmottele. Onko se näissä moduuli ohjatuissa silleen ku oli yhessä kuorma-autossa, että ku se ei tunnistanu kuormaa (polttimoa, ei lastia auton päällä) nii se katkas virrantulon, ja piti käyttää päävirtoja pois ennenku anto uuden yrityksen. Riittäskö tuohon pitkien johtoon sitten releen kaveriksi 3W 4,7ohm vastus, vai vaatiiko 50W tehovastusta?Originally posted by Bmw Dreamer View PostOon samaa miettiny, vaikka kauan on ollukki omilla johdoilla. Tosin tänä talvena alkanu oireilemaan, että auto on kolme kertaa sammunut nyt 3kk aikana kun xenonit olleet kiinni. Ja vaikka lisäpitkien xenonit on huonompilaatuset mahdollisesti, niin ei ne aiheuta mitään extraa ku ovat erillisen releen perässä. Mut joku kuormahan noille pitkillekin olis saatava, muutenhan se ei kait toimi oikein jossei oo muuta kuormaa pitkillä kuin rele?
Leave a comment:
-
Pullopatentilla saa kyllä helpoiten pinnan korkealle, mutta auton keulaa riittävästi nostamalla ilma tulee aika hyvin pois ilmankin.
Vaihdoin tarvikesyylärin ja tuntui, että ilma tuli aiempaa helpommin pois. Letkuja pitkään puristelemalla ei kyllä tuntunut tulevan lainkaan ilmaa ulos, mutta ilmausruuvista aina välillä päästellen tuntui tulevan nätisti. Varmuuden vuoksi puristelin letkuja tuonkin jälkeen, mutta en ainuttakaan kuplaa saanut tulemaan. Keulaa oli nostettu ehkä vajaan metrin verran maasta.
Leave a comment:
Leave a comment: