memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aripaa
    replied
    Originally posted by aripaa View Post
    e39 540ia -96 asennettu feikki led-valot (olivat jo ostaessa auton ) taakse vasemman puolen uloin poltin ei pala vaikka virta tulee pistokkeeseen n.13v , kokeiltu myös viereisellä polttimolla ( ei pala sekään ), onko valoboxista mennyt jotakin rikki, boxi on lcm3 4/99 mallisesta farkusta, vaihdettu noin 100 km sitten, koodattu autoon. Vanhalla polttimolla herjasi palaneesta takavalosta laitoin uuden, herja hävisi. Kokeiltu kolmella eri polttimolla myös polttimoiden vastus mitattu, kaikissa nolla. tutkisin WDS:tä mutta en pääse enää bmw-planet sivulle, pääseekö muut foorumilaiset.
    No niin hieman edistystä, kun kytken virrat autoon ja valot päälle niin liittimeen x319 keskimmäiseen pinniin nro.4 häviää virrat jos ehyt poltin on paikallaan mutta jos otan polttimon pois niin virrat ok, samoin virrat off asennossa parkit päällä polttimo paikallaan ja irrotettuna kyseiseen pinniin tulee virta. Taitaa lcm:ssä olla jotain epäkuranttia, tosin ei anna vikakoodia.

    Ps. Lcm moduli on right-hand britti version touringista jos tuolla on merkitystä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Pitäis tuohon bensakikottimeen vaihtaa paisarinkorkki. Onko porukka jo laitellut näihin vanhempin, ja enemmän ajettuihin tuota matalapaineista(1.4bar) korkkia? Eli sama mikä dieseleissä, vai perus 2bar korkki vaan tilalle?
    Olen laittanut useisiin 1,4bar korkin ja hyvin toimii.

    Originally posted by peto2 View Post
    2bar vaan. Jos joku paikka pettää alkuperäsen korkin vuoksi niin onhan se jo aikakin korjata. :think
    Tuolla periaatteella ei kannata esim. dieselin läppiä poistaa, kun kone hajoaa niin olihan se jo aika vaihtaa...

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    530d suuttimien ohivuototestin ajattelin tehdä tänään. Minkäpaksuista letkua pitää olla että menee suuttimen paluupuolelle? 7mm?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Pitäis tuohon bensakikottimeen vaihtaa paisarinkorkki. Onko porukka jo laitellut näihin vanhempin, ja enemmän ajettuihin tuota matalapaineista(1.4bar) korkkia? Eli sama mikä dieseleissä, vai perus 2bar korkki vaan tilalle?
    2bar vaan. Jos joku paikka pettää alkuperäsen korkin vuoksi niin onhan se jo aikakin korjata. :think

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Pitäis tuohon bensakikottimeen vaihtaa paisarinkorkki. Onko porukka jo laitellut näihin vanhempin, ja enemmän ajettuihin tuota matalapaineista(1.4bar) korkkia? Eli sama mikä dieseleissä, vai perus 2bar korkki vaan tilalle?

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Löytyykö nuita jostain muualtakin, kun tuolta ainakin löytyy vaan 30/20 ja 50/20 setit?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Bemmi523 View Post
    Tämmösiä meinaat ilmeesesti? Toi 30/20 madallus varmaan aika passeli, että ei tarvi hirveesti vielä väistellä töyssyjä?
    Joo, noita juuri. Itelle tulee kans 40/20 sarja tuohon touringiin kunhan saa aikaseksi tilattua. Pariin autoon jo tullu noita laitettua ja toimivaa tavaraa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by aripaa View Post
    Mitattu siitä mihin polttimo laitetaan, pitänee mitata vielä polttimon kannan +navasta ja maadoittaa auton runkoon. Eikös kaikki 4 polttimoa saa maadoituksen samasta, vai?.
    Kurkkaamallahan se selviää. Itsellä on kun -99, joten en voi varmasti sanoa. 8/98 tuli muutoksia sähköihin.

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos sinne pistokkeeseen tulee virta niin onko maapiuha kunnossa?
    Mitattu siitä mihin polttimo laitetaan, pitänee mitata vielä polttimon kannan +navasta ja maadoittaa auton runkoon. Eikös kaikki 4 polttimoa saa maadoituksen samasta, vai?.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Originally posted by zener View Post
    AP:n jouset on ollu erityisen hyviä ja hinta kohtuullinen.
    Tämmösiä meinaat ilmeesesti? Toi 30/20 madallus varmaan aika passeli, että ei tarvi hirveesti vielä väistellä töyssyjä?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by aripaa View Post
    e39 540ia -96 asennettu feikki led-valot (olivat jo ostaessa auton ) taakse vasemman puolen uloin poltin ei pala vaikka virta tulee pistokkeeseen n.13v , kokeiltu myös viereisellä polttimolla ( ei pala sekään ), onko valoboxista mennyt jotakin rikki, boxi on lcm3 4/99 mallisesta farkusta, vaihdettu noin 100 km sitten, koodattu autoon. Vanhalla polttimolla herjasi palaneesta takavalosta laitoin uuden, herja hävisi. Kokeiltu kolmella eri polttimolla myös polttimoiden vastus mitattu, kaikissa nolla. tutkisin WDS:tä mutta en pääse enää bmw-planet sivulle, pääseekö muut foorumilaiset.
    Jos sinne pistokkeeseen tulee virta niin onko maapiuha kunnossa?

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    e39 540ia -96 asennettu feikki led-valot (olivat jo ostaessa auton ) taakse vasemman puolen uloin poltin ei pala vaikka virta tulee pistokkeeseen n.13v , kokeiltu myös viereisellä polttimolla ( ei pala sekään ), onko valoboxista mennyt jotakin rikki, boxi on lcm3 4/99 mallisesta farkusta, vaihdettu noin 100 km sitten, koodattu autoon. Vanhalla polttimolla herjasi palaneesta takavalosta laitoin uuden, herja hävisi. Kokeiltu kolmella eri polttimolla myös polttimoiden vastus mitattu, kaikissa nolla. tutkisin WDS:tä mutta en pääse enää bmw-planet sivulle, pääseekö muut foorumilaiset.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Varmistetaas täältä, -96 528iA ja äsken töihin ajellessa syttyi abs+asc valot tauluun, samoin nopeusmittari ja kulutusmittari lakkasivat toimimasta. Vakkaria en älynnyt kokeilla. Muut toimii. Ei auttanut auton sammutus ja uudelleen käynnistäminen. Onko se kuskinpuolen taka-anturi vai pitääkö lähteä etsimään vikakoodien lukijaa.
    Kyllähän se -96 usein on noilla oireilla tuo anturi, koska näissä boxi vika on harvinainen. 8/99-> on sitten boksi vikaa melko usein. Kyllähän koodienlukemisessa on se etu, että tietää mistä se herjaa. Tosin se ei välttämättä kerro missä vika on. Viallinen boksi voi antaa saman vikakoodin anturista, kuten voi antaa viallinen ABS-kehäkin.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Varmistetaas täältä, -96 528iA ja äsken töihin ajellessa syttyi abs+asc valot tauluun, samoin nopeusmittari ja kulutusmittari lakkasivat toimimasta. Vakkaria en älynnyt kokeilla. Muut toimii. Ei auttanut auton sammutus ja uudelleen käynnistäminen. Onko se kuskinpuolen taka-anturi vai pitääkö lähteä etsimään vikakoodien lukijaa.
    Hyvin luultavaa mutta kannattaa ehkä varmistaa se vikakoodeista.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Varmistetaas täältä, -96 528iA ja äsken töihin ajellessa syttyi abs+asc valot tauluun, samoin nopeusmittari ja kulutusmittari lakkasivat toimimasta. Vakkaria en älynnyt kokeilla. Muut toimii. Ei auttanut auton sammutus ja uudelleen käynnistäminen. Onko se kuskinpuolen taka-anturi vai pitääkö lähteä etsimään vikakoodien lukijaa.

    Leave a comment:

Working...
X