Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    No laatikon tyyppi on kyllä selvästi mainittu.Myynti-ilmoituksessa ei tietenkään ole tietoa mitä sille laatikolle on mahdollisesti tehty jotain muutoksia vakioon nähden Alpinalla tai ZF:llä Alpinan toiveiden mukaisesti.No taitaahan nämä näiden viri diiselien väännötkin kestää.

    Hokasin juuri,että kone on "vain" 4.4litr,joten sekin lienee sitten stroukattu tuosta 540:n N62B40A moottorista.Ei siis kuitenkaan 550:n,kuten oletin?Alpinan tyyliin otetaan joku peruskone ja hieman lisätään tilavuutta.Mutta näin.Eiköhän tämä tästä ollut tässä.Pitää taas noita Alpinoita Sakemanneista selailla.Kun tarpeeksi katselee ja hintoja miettii (veroineen),niin eiköhän tuo ostointo laimene...
    Sen verran tosiaan korjaan omaa lausuntoa kun tarkistin asian: eli e6x Alpina B5 perustuu 545i:hin (ainakin S-versio).
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      Originally posted by Laku View Post
      Näin arvelinkin sen toimivan. Eli mulla ei assistentti aktivoidu, koska kerran työntämällä ei tapahdu mitään. Toisella kerralla menee manuaalisti päälle. Täytynee lukaista vikakoodit ja ihmetellä, vaikka epäilen, ettei mitään näy. Onko kellään ollut tällaista ongelmaa ja siihen ratkaisua?
      Ootko koittanut pitää pidempään a-asennossa? Noinhan tuo menee vanhemman softan kanssa että pieni viive on automatiikka päälle kytkiessä että tajuaa sytyttää pitkät päälle. Ei pitäis kyllä olla 2 sekuntia pidempi.

      Softan päivitys auttoi ainakin e91:ssä, sytyttää heti pitkät kun viiksestä tyrkkää a-asennon päälle.
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17515
        • Turku

        Originally posted by JP-76 View Post
        Ootko koittanut pitää pidempään a-asennossa? Noinhan tuo menee vanhemman softan kanssa että pieni viive on automatiikka päälle kytkiessä että tajuaa sytyttää pitkät päälle. Ei pitäis kyllä olla 2 sekuntia pidempi.

        Softan päivitys auttoi ainakin e91:ssä, sytyttää heti pitkät kun viiksestä tyrkkää a-asennon päälle.
        Kiitos neuvosta. Koitan tuota. Seuraava yritys on sitten softanpäivitys.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          Originally posted by Laku View Post
          Näin arvelinkin sen toimivan. Eli mulla ei assistentti aktivoidu, koska kerran työntämällä ei tapahdu mitään. Toisella kerralla menee manuaalisti päälle. Täytynee lukaista vikakoodit ja ihmetellä, vaikka epäilen, ettei mitään näy. Onko kellään ollut tällaista ongelmaa ja siihen ratkaisua?

          Onhan iDirven asetuksissa laitettu täppä Fernlicht Assistant päälle?
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5003
            • Paimio

            Originally posted by jaki View Post
            Onhan iDirven asetuksissa laitettu täppä Fernlicht Assistant päälle?
            Pari sivua taaksepäin.

            Originally posted by Laku View Post
            Seuraava ongelma, kaukovaloassistentti:

            Idrivesta ruksi laitettu päälle, valot automaatilla ja kun laitan pitkät päälle ei tapahdu mitään. Toisen kerran työntämällä menevät päälle. Miten tuon assistentin pitäisi mennä päälle? Siihenhän pitäisi kai tulla jokin merkkivalokin, jota en saa päälle ainakaan itse...
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • 1031
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 125

              Originally posted by Laku View Post
              Aseöljyä ruiskin tuonne putken väliin. Vaikuttaisi auttavan, toiminta parani lähes normaaliksi. Ruiskin vielä lisää joku päivä.

              Samoin lasi on keventynyt, kun saranoita rasvailin viikkoa aiemmin.

              Aika jännä, että tämä E61 on näin rasvan tarpeessa. E46 toukkaan ei tarvinnut vuosien aikana tehdä mitään - paitsi pumput uusin loppusuoralla.
              Päivitetään nyt tänne.. Saranoiden rasvaus ei auttanut takaluukun takkuiseen avautumiseen, silikonirasvaa injektioruiskulla ohuen neulan kanssa sinne pumppujen muoviputkien väliin, niin rupesi liikkumaan luukku taas kevyesti.
              E61 520da LCI 2007
              EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17515
                • Turku

                Originally posted by Laku View Post
                Kiitos neuvosta. Koitan tuota. Seuraava yritys on sitten softanpäivitys.
                Ok, eli kaukovaloassistentin merkkivalo syttyy, kun pidän viikseä pidemmän aikaa taka-asennossa. Mitä seuraavaksi pitäisi tehdä?

                Joku vika tuossa on, koska kerran kesken ajon herjasi, että "inactive" ja sensorissa jotain vikaa. Manuaalikäyttö toimii. Idrivessa ei näy vikoja kuitenkaan, vikakoodit lukematta.


                Originally posted by 1031 View Post
                Päivitetään nyt tänne.. Saranoiden rasvaus ei auttanut takaluukun takkuiseen avautumiseen, silikonirasvaa injektioruiskulla ohuen neulan kanssa sinne pumppujen muoviputkien väliin, niin rupesi liikkumaan luukku taas kevyesti.
                Juuri näin. Auttoi minullakin, toimii nyt kuten normaalisti, kahteen kertaan ruiskin aseöljyä reilusti sinne.

                Näyttäisi olevan yleinen vika tämäkin E61:ssä. *Huoh*
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • *PexU*
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1989
                  • Vantaa

                  Mikähän tulppa tuossa omassa pelissä aukesi vkonloppuna, ennen vkonloppua sekalaisessa ajossa ~ 80%kaupunkia 20% maantietä, kulutus pyöri jossain reippaassa 8l:ssa, termarit siis vaihdettuna jo tuossa vaiheessa.
                  Nyt heitin vkonloppuna sellaisen 450km reissun niin kulutus toki tippui matkalla sinne 6,7-6,8l tasolle, mutta pyöriteltyäni autoa taas tänään lähinnä kaupungissa, kulutus ei lähetenytkään nousemaan sinne +7,5->, vaan on edelleen 6,8-6,9l/100km.

                  Olisiko ollut hiukkassuodatin nuin tukossa, joku herja siitä läppäriltä löytyi mutta mitään valoja ei ole kyllä syttynyt, ja kulkupuoli on kyllä/olikin kunnossa.

                  BTW, kukahan idiootti on taas vetänyt ässän hiasta että näistä LCI-malleista puuttu i-drivesta se dpf:n näyttö, kun pre:ssä se vielä oli:think
                  AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                  E61 530xd M-Sport Touring -07
                  Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                  Duunissa: F11 520d x-drive -17

                  Comment

                  • djs^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 1177
                    • Mikkeli

                    Moro..

                    Rauhotin tuon mun e60:in talveksi, ja ajattelinpa lähteä tuossa jokunen päivä sitten siirtämään autoa. Kuitenkin nyt kaiken perhe hässäkän keskellä avain on kadonnut. Joo kyllä, autoonhan ei ollutkaan kuin se yksi avain, ja sitten tämä muovinen huolto avain. Kävin tänään avaamassa huolto avaimella ovet, ja hälythän siitä alkoivat huutamaan, tottakai kun ei auto tunnista avainta "omakseen". No kysymys kuuluukin, saako tämän uuden avaimen tilattua bemarilta vin numeron perusteella, vai pitääkö nyt alkaa vaihdattamaan kaikki lukot yms?? :think
                    EX :
                    -E36 316
                    -E36 325
                    -E39 523
                    -E39 530dA M-Sportx2
                    -E60 525dA M-Sport x2
                    -E60 545i Matte white
                    -E53 x5
                    -E91 3xx

                    Comment

                    • Mik@
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1413
                      • Nurmes

                      ^ Eikös sen saa tilattua.
                      E61 520Da

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Rek otteen ja henkkarien kans marmorille ja maksu tilaus vaiheessa.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by *PexU* View Post
                          Mikähän tulppa tuossa omassa pelissä aukesi vkonloppuna, ennen vkonloppua sekalaisessa ajossa ~ 80%kaupunkia 20% maantietä, kulutus pyöri jossain reippaassa 8l:ssa, termarit siis vaihdettuna jo tuossa vaiheessa.
                          Nyt heitin vkonloppuna sellaisen 450km reissun niin kulutus toki tippui matkalla sinne 6,7-6,8l tasolle, mutta pyöriteltyäni autoa taas tänään lähinnä kaupungissa, kulutus ei lähetenytkään nousemaan sinne +7,5->, vaan on edelleen 6,8-6,9l/100km.

                          Olisiko ollut hiukkassuodatin nuin tukossa, joku herja siitä läppäriltä löytyi mutta mitään valoja ei ole kyllä syttynyt, ja kulkupuoli on kyllä/olikin kunnossa.

                          BTW, kukahan idiootti on taas vetänyt ässän hiasta että näistä LCI-malleista puuttu i-drivesta se dpf:n näyttö, kun pre:ssä se vielä oli:think
                          Mitä sinä siitä dpf-valikosta olisit sitten katsonut? Se kun ei ole missään tekemisissä todellisuuden kanssa vaan on puhtaasti laskennallinen info.
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • *PexU*
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 1989
                            • Vantaa

                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Mitä sinä siitä dpf-valikosta olisit sitten katsonut? Se kun ei ole missään tekemisissä todellisuuden kanssa vaan on puhtaasti laskennallinen info.

                            Ei ole ei, mutta on se ainakin mun mielestä tyhjää parempi, verrattuna siihen että se tulee valona mittaristoon kun salama kirkkaalta taivaalta:think
                            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                            E61 530xd M-Sport Touring -07
                            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                            Duunissa: F11 520d x-drive -17

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              Originally posted by djs^ View Post
                              Moro..

                              Rauhotin tuon mun e60:in talveksi, ja ajattelinpa lähteä tuossa jokunen päivä sitten siirtämään autoa. Kuitenkin nyt kaiken perhe hässäkän keskellä avain on kadonnut. Joo kyllä, autoonhan ei ollutkaan kuin se yksi avain, ja sitten tämä muovinen huolto avain. Kävin tänään avaamassa huolto avaimella ovet, ja hälythän siitä alkoivat huutamaan, tottakai kun ei auto tunnista avainta "omakseen". No kysymys kuuluukin, saako tämän uuden avaimen tilattua bemarilta vin numeron perusteella, vai pitääkö nyt alkaa vaihdattamaan kaikki lukot yms?? :think
                              Jos haluat säästää rahaa niin tilaa Pielmeieriltä ja mainitse, että haluat pikana, niin tulee vähän nopeammin. Sieltä tilatessa täytyy olla kuva passista ja rekisteriotteesta, että saavat varmistettua auton omistajan henkilöllisyyden.
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              • Kosta87
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 178
                                • Finland

                                Onkos tietoa kuinka vaihtaa perus 530D sumuvaloon lamppu ja kuinka koko sumuvalo lähtee helpoiten irti?

                                Xenon ajovaloa ja H7 pitkiä valoja ei vissiin pysty vaihtamaan umpiota irroittamatta? Tarviiko koko umpio ottaa irti autosta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎