Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    Originally posted by revote View Post
    1) Kauanko 535da :ssa kestää laturit?
    2) Mikä vikavalo on sellainen jossa auto on kuin nostettuna nosturiin?
    1) Käsittääkseni laturit kestää mutta jännitteensäädin saattaa hajota. 300tkm taitaa olla aika hyvä arvio kestosta säätimellä, mutta samalla ehkä vaihtais koko laturinkin.

    2) Visit workshop eli aja korjaamolle.

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • revote
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1886
      • Hollola

      "Aja korjaamolle", tuleeko tuon yhteydessä muuta herjaa tai vikailmoitusta? Jos en väärin muista niin tuo on tullut kahdesti; ensimmäisen kerran kun akusta oli napa irti jonka jälkeen herjasi aktiiviohjausta ja toisen kerran kun herjasi alhaista jännitettä. Voin toki muistaa väärinkin.
      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

      Comment

      • Benighted
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 281
        • Klaukkala

        Originally posted by revote View Post
        "Aja korjaamolle", tuleeko tuon yhteydessä muuta herjaa tai vikailmoitusta? Jos en väärin muista niin tuo on tullut kahdesti; ensimmäisen kerran kun akusta oli napa irti jonka jälkeen herjasi aktiiviohjausta ja toisen kerran kun herjasi alhaista jännitettä. Voin toki muistaa väärinkin.
        eikös tuo liity aina johonkin toiseen vikaan. Ts. ei itsessään ole vika, vaan neuvoo sua ajamaan korjaamolle sen "oikean" vian takia. Poistuu kun se vikakin poistuu. Näin olen ymmärtänyt.
        F11 530xdA M-Sport 2014
        Ex. E39 530iA Touring 2001
        Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          Originally posted by revote View Post
          "Aja korjaamolle", tuleeko tuon yhteydessä muuta herjaa tai vikailmoitusta? Jos en väärin muista niin tuo on tullut kahdesti; ensimmäisen kerran kun akusta oli napa irti jonka jälkeen herjasi aktiiviohjausta ja toisen kerran kun herjasi alhaista jännitettä. Voin toki muistaa väärinkin.
          Vai onko jonkin huollon kilometrit lähenemässä nollaa? Tai päivämäärä jollekin huollolle?

          Paljonkos näissä on normaalisti latausjännite? IBS tuota säätää, mutta lähinnä maksimi jännite kiinnostaisi. Oma lataa aika kovalla jännitteellä kun akku on reilusti vajaa. Niin ja kyseessä AGM akku. Lataus jännitteessä ilmeisesti eroa onko tavallinen vai AGM.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Mikiis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 906
            • Oulu

            Originally posted by markok View Post
            Vai onko jonkin huollon kilometrit lähenemässä nollaa? Tai päivämäärä jollekin huollolle?

            Paljonkos näissä on normaalisti latausjännite? IBS tuota säätää, mutta lähinnä maksimi jännite kiinnostaisi. Oma lataa aika kovalla jännitteellä kun akku on reilusti vajaa. Niin ja kyseessä AGM akku. Lataus jännitteessä ilmeisesti eroa onko tavallinen vai AGM.
            Olen käsittänyt, että max. latausjännite, jos agm akku koodattu sisään, olisi 14,6v

            No sitten minun todellisuus. 1,5 vuotta ollut agm akku paikoillaan, enkä koskaan ole nähnyt jännitteen putoavan tuolle tasolle. En nyt yhtenään ole tarkkaillut, mutta joka kerta kun olen koneen lyönyt kiinni, tai salavalikosta katsellut, niin ollut välillä 14,8-15,2. Inpalla enimmäkseen kytännyt, mutta onko se kuinka tarkka? Eipä ole tullut yleismittarilla navoista katsottua, kun sekin on halvinta biltema mallia.

            Ja mulla on jännitteensäädin/ibs-piuha uusittu. Ennen nuiden vaihtoakin oli sama homma. Jännitteensäätimen vaihdoin ennakkoon, mutta ibs piuhan turhaan, mutta onpa vaihdettu
            F11 530d -11
            E91 -06 320d
            x2 Tuikut
            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

            Comment

            • Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3747
              • Kajaani

              Originally posted by Mikiis View Post
              Olen käsittänyt, että max. latausjännite, jos agm akku koodattu sisään, olisi 14,6v

              No sitten minun todellisuus. 1,5 vuotta ollut agm akku paikoillaan, enkä koskaan ole nähnyt jännitteen putoavan tuolle tasolle. En nyt yhtenään ole tarkkaillut, mutta joka kerta kun olen koneen lyönyt kiinni, tai salavalikosta katsellut, niin ollut välillä 14,8-15,2. Inpalla enimmäkseen kytännyt, mutta onko se kuinka tarkka? Eipä ole tullut yleismittarilla navoista katsottua, kun sekin on halvinta biltema mallia.

              Ja mulla on jännitteensäädin/ibs-piuha uusittu. Ennen nuiden vaihtoakin oli sama homma. Jännitteensäätimen vaihdoin ennakkoon, mutta ibs piuhan turhaan, mutta onpa vaihdettu
              Minulla samanlaiset latausjännitteet salavalikon kautta tarkasteltuna. Niin nykyisessä kuin edellisessäkin E60:ssa. Jännitteensäätimen vaihdon jälkeenkin. En kyllä minäkään tiedä kuinka tarkka tuo sitten on. Mielenkiinnolla odottelen kesäkelejä että vaikuttaako lämpötila tuohon mitenkään.

              - Antti -

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2855
                • Tampere

                Kyllä se maksimi latausjännite on noin 15v, vaikka onkin koodattu AGM. Yleensä ei kuitenkaan yli 14,7v ainakaan F-sarjalaisissa, akun ikääntyessä latausjännite kuitenkin nousee.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17487
                  • Turku

                  Originally posted by Benighted View Post
                  eikös tuo liity aina johonkin toiseen vikaan. Ts. ei itsessään ole vika, vaan neuvoo sua ajamaan korjaamolle sen "oikean" vian takia. Poistuu kun se vikakin poistuu. Näin olen ymmärtänyt.
                  Aika pitkälti näin. Itsellä tullut pari kertaa akun alhaisen virtamäärän vuoksi.
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    Originally posted by böntti View Post
                    Kyllä se maksimi latausjännite on noin 15v, vaikka onkin koodattu AGM. Yleensä ei kuitenkaan yli 14,7v ainakaan F-sarjalaisissa, akun ikääntyessä latausjännite kuitenkin nousee.
                    Sitten tuo on varmaan ihan normaalia. Jännite loggerilla tuota seurasin niin huippu oli tosiaan 15V. 14,6V oli suurimman osan ajasta ja alle 14,2V:n ei käynyt tuolla parinkymmenen kilometrin lenkillä ollenkaan.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • Jondis
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 698
                      • Tuusula

                      Onko pre lci e60:seen mahdollista saada usb liitäntää soittimelle jotenkin? Auxin ilmeisesti saa retrofitattua ainakin, mutta onko näihin saanut edes uutena tilattua usb liitäntää? Autossa on varustelistan mukaan HiFi-speaker system, eli joku vähän karvalakkia parempi vai? Keskikonsolin lokerossa on sen näkönen reikä, että siinä olisi aux liitäntä, jos tuohon olisi joku sellasen uutena ottanut ainakin. Ja mitenkäs näissä toimii nuo valot, idrivesta on daytime running lights päällä, mutta silti automaatti asennossa polttaa xenoneita päivälläkin..
                      MB E55 AMG -05
                      E36 318TiA -96
                      E34 535i -89 imolarot
                      Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                      Comment

                      • buksin-1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 4592
                        • Keski-Pohjanmaa

                        Originally posted by Jondis View Post
                        Onko pre lci e60:seen mahdollista saada usb liitäntää soittimelle jotenkin? Auxin ilmeisesti saa retrofitattua ainakin, mutta onko näihin saanut edes uutena tilattua usb liitäntää? Autossa on varustelistan mukaan HiFi-speaker system, eli joku vähän karvalakkia parempi vai? Keskikonsolin lokerossa on sen näkönen reikä, että siinä olisi aux liitäntä, jos tuohon olisi joku sellasen uutena ottanut ainakin. Ja mitenkäs näissä toimii nuo valot, idrivesta on daytime running lights päällä, mutta silti automaatti asennossa polttaa xenoneita päivälläkin..
                        Lisämällä MULF II onnistuu tuo USB-modi.
                        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                        SISUSTAT modaukset

                        Comment

                        • N54
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2012
                          • 526
                          • Satakunta

                          Originally posted by Jondis View Post
                          Ja mitenkäs näissä toimii nuo valot, idrivesta on daytime running lights päällä, mutta silti automaatti asennossa polttaa xenoneita päivälläkin..
                          Valot toimii ihan oikein, pre lci:ssä ei ole erillisiä päivävaloja. Tuo valinta tarkoittaa sitä että kun virrat ovat päällä palavat ajovalot automaattisesti. Tosin esim. Mersuista poiketen valot eivät kuitenkaan pala nolla asennossa vaikka drl rasti on aktiivinen.

                          Comment

                          • Jondis
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 698
                            • Tuusula

                            Hämäsi tuo drl sitten, kun luulin että drl ruksattuna polttaisi enkeitä vain päivällä mistä löytyisi lisäinfoa tuosta mulf hommasta? Ja aux hilppeet saa ilmeisesti, kun vain kävelee marmorille ja kyselee aux retrofit settiä? Vai saako jostain ulkomailta niitä edullisemmin?
                            MB E55 AMG -05
                            E36 318TiA -96
                            E34 535i -89 imolarot
                            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                            Comment

                            • ///THe
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 836
                              • Espoo

                              Originally posted by N54 View Post
                              Valot toimii ihan oikein, pre lci:ssä ei ole erillisiä päivävaloja. .
                              Höpöhöpö. Koodaamalla saa päiväajovalot pre-lcihin. ohjaa silloin alijännitteellä pitkien valojen polttimoita eli pitkät palaa normaalia himmeämmin.

                              Originally posted by Jondis View Post
                              Ja aux hilppeet saa ilmeisesti, kun vain kävelee marmorille ja kyselee aux retrofit settiä? Vai saako jostain ulkomailta niitä edullisemmin?
                              AUX-settiä asennettuna tarjoaa foorumilla mm. Jaki, Kissvesala, jne. Luottaisin ennemmin näiden kavereiden osaamiseen.
                              X5 F15 ///Msport
                              CRX 2gen +25psi

                              Comment

                              • N54
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2012
                                • 526
                                • Satakunta

                                Originally posted by ///THe View Post
                                Höpöhöpö. Koodaamalla saa päiväajovalot pre-lcihin. ohjaa silloin alijännitteellä pitkien valojen polttimoita eli pitkät palaa normaalia himmeämmin.
                                Höpöhöpö vaan itsellesi. Jos valot toimivat siten kun ne on tehtaalla suunniteltu niin voidaan ainakin omasta mielestäni sanoa niiden toimivan oikein. Ja tiesin kyllä että sinne sen Jenkkikoodauksen voi tehdä, mutta tässä luultavasti haettiin sitä että päivavaloina palaisivat enkelit. Sitäpaitsi löytyykö umpiosta hyväksyntää päivävalokäyttöön?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎