1) Kauanko 535da :ssa kestää laturit?
2) Mikä vikavalo on sellainen jossa auto on kuin nostettuna nosturiin?
1) Käsittääkseni laturit kestää mutta jännitteensäädin saattaa hajota. 300tkm taitaa olla aika hyvä arvio kestosta säätimellä, mutta samalla ehkä vaihtais koko laturinkin.
"Aja korjaamolle", tuleeko tuon yhteydessä muuta herjaa tai vikailmoitusta? Jos en väärin muista niin tuo on tullut kahdesti; ensimmäisen kerran kun akusta oli napa irti jonka jälkeen herjasi aktiiviohjausta ja toisen kerran kun herjasi alhaista jännitettä. Voin toki muistaa väärinkin.
"Aja korjaamolle", tuleeko tuon yhteydessä muuta herjaa tai vikailmoitusta? Jos en väärin muista niin tuo on tullut kahdesti; ensimmäisen kerran kun akusta oli napa irti jonka jälkeen herjasi aktiiviohjausta ja toisen kerran kun herjasi alhaista jännitettä. Voin toki muistaa väärinkin.
eikös tuo liity aina johonkin toiseen vikaan. Ts. ei itsessään ole vika, vaan neuvoo sua ajamaan korjaamolle sen "oikean" vian takia. Poistuu kun se vikakin poistuu. Näin olen ymmärtänyt.
"Aja korjaamolle", tuleeko tuon yhteydessä muuta herjaa tai vikailmoitusta? Jos en väärin muista niin tuo on tullut kahdesti; ensimmäisen kerran kun akusta oli napa irti jonka jälkeen herjasi aktiiviohjausta ja toisen kerran kun herjasi alhaista jännitettä. Voin toki muistaa väärinkin.
Vai onko jonkin huollon kilometrit lähenemässä nollaa? Tai päivämäärä jollekin huollolle?
Paljonkos näissä on normaalisti latausjännite? IBS tuota säätää, mutta lähinnä maksimi jännite kiinnostaisi. Oma lataa aika kovalla jännitteellä kun akku on reilusti vajaa. Niin ja kyseessä AGM akku. Lataus jännitteessä ilmeisesti eroa onko tavallinen vai AGM.
Vai onko jonkin huollon kilometrit lähenemässä nollaa? Tai päivämäärä jollekin huollolle?
Paljonkos näissä on normaalisti latausjännite? IBS tuota säätää, mutta lähinnä maksimi jännite kiinnostaisi. Oma lataa aika kovalla jännitteellä kun akku on reilusti vajaa. Niin ja kyseessä AGM akku. Lataus jännitteessä ilmeisesti eroa onko tavallinen vai AGM.
Olen käsittänyt, että max. latausjännite, jos agm akku koodattu sisään, olisi 14,6v
No sitten minun todellisuus. 1,5 vuotta ollut agm akku paikoillaan, enkä koskaan ole nähnyt jännitteen putoavan tuolle tasolle. En nyt yhtenään ole tarkkaillut, mutta joka kerta kun olen koneen lyönyt kiinni, tai salavalikosta katsellut, niin ollut välillä 14,8-15,2. Inpalla enimmäkseen kytännyt, mutta onko se kuinka tarkka? Eipä ole tullut yleismittarilla navoista katsottua, kun sekin on halvinta biltema mallia.
Ja mulla on jännitteensäädin/ibs-piuha uusittu. Ennen nuiden vaihtoakin oli sama homma. Jännitteensäätimen vaihdoin ennakkoon, mutta ibs piuhan turhaan, mutta onpa vaihdettu
Olen käsittänyt, että max. latausjännite, jos agm akku koodattu sisään, olisi 14,6v
No sitten minun todellisuus. 1,5 vuotta ollut agm akku paikoillaan, enkä koskaan ole nähnyt jännitteen putoavan tuolle tasolle. En nyt yhtenään ole tarkkaillut, mutta joka kerta kun olen koneen lyönyt kiinni, tai salavalikosta katsellut, niin ollut välillä 14,8-15,2. Inpalla enimmäkseen kytännyt, mutta onko se kuinka tarkka? Eipä ole tullut yleismittarilla navoista katsottua, kun sekin on halvinta biltema mallia.
Ja mulla on jännitteensäädin/ibs-piuha uusittu. Ennen nuiden vaihtoakin oli sama homma. Jännitteensäätimen vaihdoin ennakkoon, mutta ibs piuhan turhaan, mutta onpa vaihdettu
Minulla samanlaiset latausjännitteet salavalikon kautta tarkasteltuna. Niin nykyisessä kuin edellisessäkin E60:ssa. Jännitteensäätimen vaihdon jälkeenkin. En kyllä minäkään tiedä kuinka tarkka tuo sitten on. Mielenkiinnolla odottelen kesäkelejä että vaikuttaako lämpötila tuohon mitenkään.
Kyllä se maksimi latausjännite on noin 15v, vaikka onkin koodattu AGM. Yleensä ei kuitenkaan yli 14,7v ainakaan F-sarjalaisissa, akun ikääntyessä latausjännite kuitenkin nousee.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
eikös tuo liity aina johonkin toiseen vikaan. Ts. ei itsessään ole vika, vaan neuvoo sua ajamaan korjaamolle sen "oikean" vian takia. Poistuu kun se vikakin poistuu. Näin olen ymmärtänyt.
Aika pitkälti näin. Itsellä tullut pari kertaa akun alhaisen virtamäärän vuoksi.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kyllä se maksimi latausjännite on noin 15v, vaikka onkin koodattu AGM. Yleensä ei kuitenkaan yli 14,7v ainakaan F-sarjalaisissa, akun ikääntyessä latausjännite kuitenkin nousee.
Sitten tuo on varmaan ihan normaalia. Jännite loggerilla tuota seurasin niin huippu oli tosiaan 15V. 14,6V oli suurimman osan ajasta ja alle 14,2V:n ei käynyt tuolla parinkymmenen kilometrin lenkillä ollenkaan.
Onko pre lci e60:seen mahdollista saada usb liitäntää soittimelle jotenkin? Auxin ilmeisesti saa retrofitattua ainakin, mutta onko näihin saanut edes uutena tilattua usb liitäntää? Autossa on varustelistan mukaan HiFi-speaker system, eli joku vähän karvalakkia parempi vai? Keskikonsolin lokerossa on sen näkönen reikä, että siinä olisi aux liitäntä, jos tuohon olisi joku sellasen uutena ottanut ainakin. Ja mitenkäs näissä toimii nuo valot, idrivesta on daytime running lights päällä, mutta silti automaatti asennossa polttaa xenoneita päivälläkin..
Onko pre lci e60:seen mahdollista saada usb liitäntää soittimelle jotenkin? Auxin ilmeisesti saa retrofitattua ainakin, mutta onko näihin saanut edes uutena tilattua usb liitäntää? Autossa on varustelistan mukaan HiFi-speaker system, eli joku vähän karvalakkia parempi vai? Keskikonsolin lokerossa on sen näkönen reikä, että siinä olisi aux liitäntä, jos tuohon olisi joku sellasen uutena ottanut ainakin. Ja mitenkäs näissä toimii nuo valot, idrivesta on daytime running lights päällä, mutta silti automaatti asennossa polttaa xenoneita päivälläkin..
Lisämällä MULF II onnistuu tuo USB-modi.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Ja mitenkäs näissä toimii nuo valot, idrivesta on daytime running lights päällä, mutta silti automaatti asennossa polttaa xenoneita päivälläkin..
Valot toimii ihan oikein, pre lci:ssä ei ole erillisiä päivävaloja. Tuo valinta tarkoittaa sitä että kun virrat ovat päällä palavat ajovalot automaattisesti. Tosin esim. Mersuista poiketen valot eivät kuitenkaan pala nolla asennossa vaikka drl rasti on aktiivinen.
Hämäsi tuo drl sitten, kun luulin että drl ruksattuna polttaisi enkeitä vain päivällä mistä löytyisi lisäinfoa tuosta mulf hommasta? Ja aux hilppeet saa ilmeisesti, kun vain kävelee marmorille ja kyselee aux retrofit settiä? Vai saako jostain ulkomailta niitä edullisemmin?
Höpöhöpö. Koodaamalla saa päiväajovalot pre-lcihin. ohjaa silloin alijännitteellä pitkien valojen polttimoita eli pitkät palaa normaalia himmeämmin.
Höpöhöpö vaan itsellesi. Jos valot toimivat siten kun ne on tehtaalla suunniteltu niin voidaan ainakin omasta mielestäni sanoa niiden toimivan oikein. Ja tiesin kyllä että sinne sen Jenkkikoodauksen voi tehdä, mutta tässä luultavasti haettiin sitä että päivavaloina palaisivat enkelit. Sitäpaitsi löytyykö umpiosta hyväksyntää päivävalokäyttöön?
Comment