Originally posted by Jackled
View Post
E60/61 Vanne- rengasfit topikki III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jkoluu View PostTilasin vannetukusta vanteet. Eteen 8,5x19" ET25 ja rengas 235/35/19. Vannetukku soitti seuraavana päivänä ja kysy että oonko ihan varma että se mahtuu pyöriin siellä edessä ongelmitta.
Kysymys nyt onkin että mahtuuko pyöriin vai ei? Autoa ei ole madallettu.E61 530d LCI ///M-Sport Carbonschwartz
Comment
-
-
Originally posted by jackled View Postjoo ostin. Mikäköhän ois paras rengastus noihin? Perus 245/40 joka nurkkaan vai jotain muuta? Hinta-laatu suhteeltaan myös rengasmerkki kiinnostaaNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Jkoluu View PostTilasin vannetukusta vanteet. Eteen 8,5x19" ET25 ja rengas 235/35/19. Vannetukku soitti seuraavana päivänä ja kysy että oonko ihan varma että se mahtuu pyöriin siellä edessä ongelmitta.
Kysymys nyt onkin että mahtuuko pyöriin vai ei? Autoa ei ole madallettu.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by tonppakoo View PostOnko kellään E60/61 alla Japan Racing JR11 vanteita koossa 9,5x19 edessä 11x19 takana? Lähinnä kuva kiinnostas miltä näyttää. Tai sit yleisesti tietoo meneekö miten 9,5" ET 22 eteen ja 11" ET 25 taakse?
Eteen vaatii 5-10mm spaceria riippuen mitkät iskunvaimentajat edessä. ET12 alkaa raapimaan jo reilummin madallettuna perus 245/35/19 kumilla (235/35/19 sopii ongelmitta).
Taakse ainakin 5mm lätty. Luultavasti joutuu lämmittelemään sisälokareita ettei ota vanne sisälaidalta kiinni (näin ainakin e61). 10mm lätyn kanssa joutuu varmasti jo mankeloimaan kaaria, mutta ei ota kiinni sisäpuolelta.
Jos mankelin kanssa alkaa takakaarien kanssa reilummin heilumaan, niin 275/30/19 kumin kanssa pyörii ongelmitta myös ET10.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Kuinkas e6x napa keskittääkö vielä vanteen hyvin jos laittaa väliin 5mm spacerin? Ainakin e39 muistaakseni keskitti vielä tarpeellisen määrän ettei alkanut täristä ja vapista..
Ja vielä tarttis vastausta tuosta pyöränpultista, riittääkö 14mm kierrettä pitämään vanteen turvallisesti kiinni?EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostKuinkas e6x napa keskittääkö vielä vanteen hyvin jos laittaa väliin 5mm spacerin? Ainakin e39 muistaakseni keskitti vielä tarpeellisen määrän ettei alkanut täristä ja vapista..
Ja vielä tarttis vastausta tuosta pyöränpultista, riittääkö 14mm kierrettä pitämään vanteen turvallisesti kiinni?X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Mistököhän/minkälaisia lievästi madaltavia madallusjouseja löytyy? Pelkään että -30mm olisi liian paljon edessä ja takana että alkaisi raapimaan nykyisillä renkailla.
Vaihdoin alle uudet kesävalssit, bmw style 149 20 tuumaset,9 tuumaa levee etuvanne sekä takavanne 10 tuumaa ET 24. Edessä 11mm spaceri ja takana 5mm Renkaat kokoon 235/35 ja 275/30. Tulipahan pieni traktorilookki, kun on vakio alusta (non m-sport)
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostOli tuollaset itsellä toissa kesänä. Ihan siistin näkoiset. Vanteiden ulkoneva kehä pisti vituttamaan, kun takavanteista hilseili maali kiveniskemien vuoksi.
Eteen vaatii 5-10mm spaceria riippuen mitkät iskunvaimentajat edessä. ET12 alkaa raapimaan jo reilummin madallettuna perus 245/35/19 kumilla (235/35/19 sopii ongelmitta).
Taakse ainakin 5mm lätty. Luultavasti joutuu lämmittelemään sisälokareita ettei ota vanne sisälaidalta kiinni (näin ainakin e61). 10mm lätyn kanssa joutuu varmasti jo mankeloimaan kaaria, mutta ei ota kiinni sisäpuolelta.
Jos mankelin kanssa alkaa takakaarien kanssa reilummin heilumaan, niin 275/30/19 kumin kanssa pyörii ongelmitta myös ET10.
Onko millainen ajella? Pitääkö E60/61 nirsous vanteiden ET paikkansa vai meneekö väljän alustan tms piikkiin moiset? M5 taisi olla ET 12 vanteilla ja se leveämpi raideväli tehty nimenomaan vanteissa...?
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostOliko miten paljon madallettu ja mimmonen rengastus? M-sport alustalle miettimässä tätä samaa komboa. 245/35-19 ja 275-285/30-19 renkain.
Onko millainen ajella? Pitääkö E60/61 nirsous vanteiden ET paikkansa vai meneekö väljän alustan tms piikkiin moiset? M5 taisi olla ET 12 vanteilla ja se leveämpi raideväli tehty nimenomaan vanteissa...?
Kyllähän se aavistuksen jäykkä on ja joustoa ei juuri nimeksikkään. Alusta kaikkineen tikissä ja kulmat kohdallaan, niin mukava on ajaa. Juuri tilailin loputkin uretaanipuslat alustaan, niin katsotaan miten äänekkääksi alusta muuttuu. :thinkX5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostNapakaarimitat ollut alimmillaan edessä ja takana 305-310mm luokkaa. Nyt mennään 315-320mm lukemilla. Vastaavilla spekseillä olevat vanteet ja renkaat alla (9,5x19 et15 & 245/35/19 ja 11x19 et10 & 275/30/19). Takakaaret mankeloitu reilummin. Ei raavi missään tilanteessa. 285/30/19 olisi itsekkin voinut laittaa alle, mutta aika huonosti tarjolla. Nangkangeja en laita, koska kuluvat herkästi harkolle ja ulvovat ihan hulluna.
Kyllähän se aavistuksen jäykkä on ja joustoa ei juuri nimeksikkään. Alusta kaikkineen tikissä ja kulmat kohdallaan, niin mukava on ajaa. Juuri tilailin loputkin uretaanipuslat alustaan, niin katsotaan miten äänekkääksi alusta muuttuu. :think
Onhan se varmasti topakka. Entäs vetelyt ym ongelma? Pelaa noilla ET hyvin?Last edited by LongJohn; 19-04-2017, 13:00.
Comment
-
Comment