Tuli haettua style 89 vanteet. Näille renkaat hakusessa. ympäriinsä siis 8" leveät ja 17" halkasija. Oisko 225/50 tai 225/45 ok? Sitten jos vielä joku osais ottaa kantaa hyvään merkkiin/malliin hinta- laatusuhteeltaan.
Mitehä menis e60 eteen8,5x20 et18 ja taakse 10x20 et40? Tarviiko spacerit ja mikä noihin ois hyvä rengastus? 225/35/20 ja 275/30/20? Vieläkö tommonen setti menis raapimati?
Mulla tulee samoilla spekseillä E61alle. Edessä 245/35-20 takana 275/30-20. Vanteet edessä 8.5x20et 18 ja takana 10x20et 40. Eteen ei spaceriä tarvi mutta taakse n.15mm, itellä 16mm ja tuli just kaarelle. 20mm spacerillä tuli jo vanne yli lokarista ja oli omasta mielestä melko amislook.
Vannekuume iski ja ostin 20" valssit, eteen 8,5" ET38 ja taakse 10" ET38.
Renkaiksi siis noi 235/35R20 ja 275/30R20? Kaarimitat ovat 30-31cm joten laitanko eteen 25mm spacerin ja taakse 20mm?
Miksi ostit ET:ltä noin vääränlaiset vanteet E61:een?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Vannekuume iski ja ostin 20" valssit, eteen 8,5" ET38 ja taakse 10" ET38.
Renkaiksi siis noi 235/35R20 ja 275/30R20? Kaarimitat ovat 30-31cm joten laitanko eteen 25mm spacerin ja taakse 20mm?
Taakse 15-20mm ja eteen 20-25mm. Ja sitten nostat autoa vähintään 20mm, niin voi olla jotain saumaa saada renkaat pyörimään ja jopa kääntymään. Nuo renkaathan on halkaisijaltaan 1" ylikokoiset.
Taakse 15-20mm ja eteen 20-25mm. Ja sitten nostat autoa vähintään 20mm, niin voi olla jotain saumaa saada renkaat pyörimään ja jopa kääntymään. Nuo renkaathan on halkaisijaltaan 1" ylikokoiset.
Koska spacereilla joutuu pelaamaan jokatapauksessa.
No mitkä on sitten sopivat renkaat?
Sulla niin matala auto että 245\30 ja 275-285\25 vois olla ok.
Tuo 235\35 ja 275\30 toimii hienosti m-sport:in vakio alustalla kun on himpun ylikokoinen= täyttää kaaret paremmin.
Sulla niin matala auto että 245\30 ja 275-285\25 vois olla ok.
Tuo 235\35 ja 275\30 toimii hienosti m-sport:in vakio alustalla kun on himpun ylikokoinen= täyttää kaaret paremmin.
Korjaatkaa jos olen oikeassa
Samaa mieltä
f11 520 da m-sport
ex e61 530 da
ex e39 530 da
ex e38 725 tdsa ex e39 528i m5-look
Sulla niin matala auto että 245\30 ja 275-285\25 vois olla ok.
Tuo 235\35 ja 275\30 toimii hienosti m-sport:in vakio alustalla kun on himpun ylikokoinen= täyttää kaaret paremmin.
Korjaatkaa jos olen oikeassa
Toimii vielä tuostakin hieman madalletussa tuo "ylikoko". Itsellä H&R -35 ja renkaina 245/35 ja 275/30. Vanteet 8,5" ET 15 ja 10" ET25. Spacerit on edessä 5mm ja takana 9mm. Kaaret mankeloitu hieman. Napa-kaari -mittoja en muista..
Toimii vielä tuostakin hieman madalletussa tuo "ylikoko". Itsellä H&R -35 ja renkaina 245/35 ja 275/30. Vanteet 8,5" ET 15 ja 10" ET25. Spacerit on edessä 5mm ja takana 9mm. Kaaret mankeloitu hieman. Napa-kaari -mittoja en muista..
Melko laimeasti on madallettu, kun vertaan Revoten autoon... Veikkaisin, että napa-kaari sun autossa mitat luokkaa 340-350mm... Itselläni oli viime kesanä vastaavilla spekseillä olevat vanteet ja napakaarimitat luokkaa 330-335mm. Pyöri suht ongelmitta. Muutaman kerran sai keulassa ottamaan käännettäessä kiinni.
Ja Revotelle: 245/30/20 ja 285/25/20 halkaisijaltaan oikeat, mutta melko pullakumit 8,5/10" vanteelle...
Melko laimeasti on madallettu, kun vertaan Revoten autoon... Veikkaisin, että napa-kaari sun autossa mitat luokkaa 340-350mm... Itselläni oli viime kesanä vastaavilla spekseillä olevat vanteet ja napakaarimitat luokkaa 330-335mm. Pyöri suht ongelmitta. Muutaman kerran sai keulassa ottamaan käännettäessä kiinni.
Ja Revotelle: 245/30/20 ja 285/25/20 halkaisijaltaan oikeat, mutta melko pullakumit 8,5/10" vanteelle...
Ei 25 sarjan renkaasta saa kovin helpolla pullakumia
Melko laimeasti on madallettu, kun vertaan Revoten autoon... Veikkaisin, että napa-kaari sun autossa mitat luokkaa 340-350mm... Itselläni oli viime kesanä vastaavilla spekseillä olevat vanteet ja napakaarimitat luokkaa 330-335mm. Pyöri suht ongelmitta. Muutaman kerran sai keulassa ottamaan käännettäessä kiinni.
Ja Revotelle: 245/30/20 ja 285/25/20 halkaisijaltaan oikeat, mutta melko pullakumit 8,5/10" vanteelle...
Joo, pointtini olikin se, että menee myös M-Sportista hieman madallettuun tuo koko Revoten autosta en muista miten madallettu on..
235/35r20 ja 300mm napa-kaarimitta ei oikeen kohtaa todellisuudessa statikkina... 235/35r19 tolla korkeudella niin parihassua milliä jää renkaan ja kaaren väliin kun renkaita alkaa kääntämään...
EDIT: Tässä tuosta napa-kaarimitasta vielä havainnollistava kuva 19" vanteella
Last edited by juxo; 29-04-2015, 13:00.
Reason: lisäys
Talvirenkaat kokoa 215/55-17 ja hienosti on pelannut eikä ylimääräisiä kulumia ole havaittavissa, MUTTA kun katsoin kesäkumekseja koko 225/45-17, löytyi molemmista takarenkaista sisäreunat lähes kankailla sekä traktorikuvio kumista sisäreunasta joka jyryyttää kyllä aika väkevästi.muuten renkaat kuluneet tasaisesti. käyn nyt hakemas uudet kummit ja vien kulmien säädätykseen josko loppuus jyrinät ja epätasaiset kulumiset. ihmettelen vain kuinka nuon "pieni" rengaskoon muuttaminen vaikuttaa nuon pahasti, ja ne kesärenkaat on siis aivan sisäreunalta kulahtaneet, kulutuspinnan vierestä. kokeilin kuriittansa sprayllä maalata kevyesti takakumia ja kyllä se sillä sisäreunalla eniten makaa kun katsoi työmatkan jälkeen mistä maalit lähti. tosiaan nyt kun talvi vedetty nuolla talvivalsseilla niin ei ne oo kulunut kyllä mitenkään normaalista mut kesäkumit menee häjyksi sisäreunoista.
Comment