Originally posted by markok
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 tulipalo
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by markok View PostKun tällähetkellä en itse pääse auton alle niin sen verran tutkin omaa autoa, että mittasin kaapelin resistanssin akulta konehuoneen pistokkeelle. Tein homman niin, että otin akun - navan irti ja kytkin yleismittarin kahden käynnistyskaapelin väliin joista toinen oli kytketty akun + napaan ja toinen konehuoneen + pistokkeeseen. Tulos oli 0,0 ohmia kun ensin oli nollattu mittajohtimien vastus pois. Tämä mittaushan ei ihan koko totuutta kerro kun vastus voi muuttua paljonkin kun virtaa nostetaan, mutta ei ainakaan mitään todella huolestuttavaa mittauksella löytynyt.E61 520da LCI 2007
EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View PostTuli tutkittua tuota kaapelin läpimenoa alapuolelta vähän tarkemmin (lue meisselillä kopistelua). Varaosanumeron mukaan tuo on 705 loppunen eli alumiini-kaapeli, ilmeisesti liitoksen kohdat on kuiten kuparia, hapettuman väristä päätellen. Silmin havaittavissa selvää johtimen ohenemista luonnollisesti tuossa hapettuman kohdalla. Kuvissa olen jo enimmät hapettumat rapsutellut lattialle, kuvassa näyttää että ois käyny jo lämpimänä, mut kuva vääristää. Pitää huomenna soitella lasipalatsiin, auto muutenkin telakalla jarruputkien ohitusleikkauksen vuoksi.
E61 520da LCI 2007
EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
Comment
-
-
Originally posted by 1031 View PostKäytä samaa mittaustapaa mutta mittaa jännitettä esim hehkutuksen tai starttaamisen aikana, silloin amppeereita menee reippaasti ja jos kaapelin liitoksessa on ylimenovastusta niin sen pitäisi näkyä kaapelin yli jännitehäviönä.
Edit. Nyt kun tarkemmin katsoin niin tuohan oli juuri sinun kirjottama juttuLast edited by markok; 12-03-2015, 13:39.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
On kyllä vakavasta asiasta kyse. Tuollakin kun olis ollut koko perhe mukana ja kaks lasta takana, ja jos olis kunnolla roihahtanut niin siinähän olisivat bemarilla selitelleet.isoveljen bemari on tosiaan laitossa tällähetkellä, ja markok selvittelee asiaa trafin ja bmw:n kanssa. Saas nähä onko kohta otsikoissa "Bmw kutsuu takaisin kaikki vuoden 2003-2010 5-sarjan bmw:t.
EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Tuskin se auto "roihahtaa" kovin äkkiä,
eiköhän tuolla ole jo ennen varsinaista tulipaloa melko katku...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Maili View PostOnhan tuo mielenkiintoinen juttu. Tohtiiko tuota tallissa pitääkään , vai täytyykö ostaa pressu katos pellolle.:thinkE61 530dA M-Sport
E39 520iA Touring
ex. E34 525iA
ex. E34 535iA
ex. E34 520i
ex. E34 520i
ex. E36 320i
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostNuo kuvat on otettu ilmeisesti vasemman puolen pyöräkotelosta? Pääseekö sieltä liitokseen käsiksi pelkän renkaan irrotuksen jälkeen vai onko tuossa purettu muutakin edestä pois?
Comment
-
-
Originally posted by kettula 04 View PostMinä myös tutkin oman auton 530 e61vm06 peräkontista.Yotupessa oli linkki kun sinne läpivientiin laitettiin mustan tilalle Vaseliinin kans valkoinen suojamuovi,oli siistin näköinen.Katsoin sinne alle ja huomasin että sen läpiviennin suojamuovin päälle oli vielä vedetty Liimautuva kutistesukka,juurikin ehkä sen suolavedenja liejujen takia.Auto ollut minulla muutaman kuukauden eikä tietoa kuka kyseisen työn on tehnyt,Seuraan myös mielenkiinnolla keskusteluja.Olis heti ymmärrettävä katsoa ko.liitokset jos tulee hivenenkin sähkövikoja,akku tyhjenee yms.Ei se vika aina näytäkkään olevan takaluukun johtosarjoissa.E61 530dA M-Sport
E39 520iA Touring
ex. E34 525iA
ex. E34 535iA
ex. E34 520i
ex. E34 520i
ex. E36 320i
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostLaitoin myös BMW Suomelle kysymyksen joutessani.
BMW Suomen vastaus:
Tiedossamme ei ole, että BMW Group olisi suunnittelemassa muutosta jo olemassa olevaan kampanjaan ja sen ohjeistuksiin.
Mikäli palovaurio on alkanut akkukaapelin läpiviennistä sellaiseen autoon mihin kampanja on jo tehty aikaisemmin, asia raportoidaan valtuutettujen BMW Service toimipisteiden ja BMW Suomen kautta BMW Groupille.
BMW Group analysoi tapaukset ja saatujen tietojen perusteella tekee tarvittavat jatkotoimenpiteet yksittäisiin tapauksiin sekä kansainvälisesti koko kampanjaan liittyen.
Palotapauksissa pitää aina pois sulkea kaikki muut mahdolliset palon aiheuttajat. Palotapauksissa on useimmiten myös mukana kolmas osapuoli (asiakkaan vakuutusyhtiö), joka ensisijaisesti tekee päätöksen, että miten asiaa halutaan heidän toimestaan lähteä viemään eteenpäin.
Suomessa olemme vastaanottaneet tiedon muutamasta palovauriosta, jossa voidaan olettaa palon mahdolliseksi aiheuttajaksi juuri kampanjan mukainen akkukaapelin läpivienti.
Näissä tapauksissa joko vakuutus tai BMW Group on maksanut aiheutuneet vahingot.Originally posted by Hakkapeliitta View PostLaitoin asian vireille Trafiin.
Comment
-
Comment