Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maili
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 446
    • E-pohjanmaa

    #76
    Originally posted by Muppe View Post
    Käy tai soita Autokaareen tai Käyttöautolle, niin olet viisaampi.
    Ei ainakaan rungon numeron perusteella mitään takaisin kutsuja ole tekemättä. Täytyy nostaa nosturilla ylös ja tsekata miltä se näyttää.
    On kyllä muutoin aika hyvin nuo vikapaikat jo kierretty tässä autossa, kiitos edellisien omistajien, jotka foorumilaisia myös. Nyt täytyy kyllä nopeasti koputtaa puuta
    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

    Comment

    • 1031
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 125

      #77
      Originally posted by Maili View Post
      Onhan tuo mielenkiintoinen juttu. Tohtiiko tuota tallissa pitääkään , vai täytyykö ostaa pressu katos pellolle.:think
      Ei sitten herneitä nekkuun tästä kommentista
      Tai pressukatoksen hinnalla hakee marmorilta uuden kaapelin ja tarvittavat nippelit ja laittaa sen kaapelin kondikseen.
      Nosturilla kun tekee kaapelin vaihdon, menee aikaa noin 3-6 tuntia.
      Ja mielenrauha taattu useaksi vuodeksi.

      Periaatteessahan valmistajan pitäisi huolehtia ettei tällaisia asioita pääsisi tapahtumaan/korjata tällaiset ongelman aiheuttajat. Käytäntö vaan ei mene näin.
      Itselleni tämä kaapelin palovaara asia vastaa aikalailla esim. imusarjan läppien poistoa, suurin osa tekee läppien poiston ennekoiden.. Miksei tässä kaapelin vaihdossa voi ennakoida samalla tavalla? :think
      E61 520da LCI 2007
      EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

      Comment

      • #BaierWaier#
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 212
        • Kempele

        #78
        Kävin tänään Oulun Wetterillä muissa asioissa ja tuli samalla kysyttyä että löytyykö omasta katiskasta merkintää suoritetusta kampanjasta. Ei löytynyt ja ottivat auton saman tien työn alle. Nyt on läpimeno rasvattu ja koteloitu.

        Comment

        • Benighted
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2015
          • 281
          • Klaukkala

          #79
          Kerrotaanpa tännekin, että lähin autokeskus kaiveli huoltohistoriasta tämän tsekkauksen ihan vaan kun mailitse kysyin. Ei suuri vaiva. Auto tuotu Saksasta reilu kuukausi sitten, joten historia on Saksanmaalta.

          Mulla oli tarkastettu 2,5 vuotta sitten. Ehkä tän voisi taas varmistaa kun ensi kerran autoa nostellaan ilmaan.

          Auto 2008 loppuvuoden E61.
          F11 530xdA M-Sport 2014
          Ex. E39 530iA Touring 2001
          Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

          Comment

          • korsto
            BTCF Member
            • Jul 2013
            • 23
            • mikkeli

            #80
            Originally posted by Benighted View Post
            Kerrotaanpa tännekin, että lähin autokeskus kaiveli huoltohistoriasta tämän tsekkauksen ihan vaan kun mailitse kysyin. Ei suuri vaiva. Auto tuotu Saksasta reilu kuukausi sitten, joten historia on Saksanmaalta.

            Mulla oli tarkastettu 2,5 vuotta sitten. Ehkä tän voisi taas varmistaa kun ensi kerran autoa nostellaan ilmaan.

            Auto 2008 loppuvuoden E61.
            Suosittelen tarkastamaan kun vaan mahdollista. Mullakin auto tuotu saksasta 2013 ja siellä päässä kampanja tehty ja silti paloi viime viikolla. Nyt vain odotellaan mikä on tuomio tuon suhteen.
            E60 535dA M-Sport
            E36 325 cabriolet Turbo

            Comment

            • Benighted
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2015
              • 281
              • Klaukkala

              #81
              Originally posted by korsto View Post
              Suosittelen tarkastamaan kun vaan mahdollista. Mullakin auto tuotu saksasta 2013 ja siellä päässä kampanja tehty ja silti paloi viime viikolla. Nyt vain odotellaan mikä on tuomio tuon suhteen.
              No voi helvetti, just kun ajattelin että eipä hätää Missä vaiheessa sulla tsekattu?
              F11 530xdA M-Sport 2014
              Ex. E39 530iA Touring 2001
              Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

              Comment

              • korsto
                BTCF Member
                • Jul 2013
                • 23
                • mikkeli

                #82
                Originally posted by Benighted View Post
                No voi helvetti, just kun ajattelin että eipä hätää Missä vaiheessa sulla tsekattu?
                Eipä tullut tuota sillon kysyttyä että millon on tehty. Kannattaa katsoa minkä näköinen on että saa ainakin mielenrauhan.
                E60 535dA M-Sport
                E36 325 cabriolet Turbo

                Comment

                • latvala
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 46
                  • kurikka

                  #83
                  Originally posted by korsto View Post
                  Eipä tullut tuota sillon kysyttyä että millon on tehty. Kannattaa katsoa minkä näköinen on että saa ainakin mielenrauhan.
                  Samalla kun tsekkaa tuota johtoa, niin kattoo myös sisäpuolelta, että se pultti on kiinni siinä läpiviennissä. Eli ottaa sen muovisuojankannen auki ja koittaa ettei sen liittimen pultti ole löysällä. Muutamassa ollut vähä ruuvi löyhällä mitä oon katsonut. Toisessa oli jo vähä hitsauksen jälkiä...
                  Sitä en tiedä, mikä niitä on löyhdyttänyt.

                  Comment

                  • Versuli
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2015
                    • 44
                    • oulu

                    #84
                    Originally posted by #BaierWaier# View Post
                    Kävin tänään Oulun Wetterillä muissa asioissa ja tuli samalla kysyttyä että löytyykö omasta katiskasta merkintää suoritetusta kampanjasta. Ei löytynyt ja ottivat auton saman tien työn alle. Nyt on läpimeno rasvattu ja koteloitu.
                    jep, munki oma kävi tänään oulun wetterillä. Eipä nuo altapäin sitä kattonu kun lasi ikkunan läpi seurasin tilannetta niin pelkästään takakontin kautta jotain tekivät (ei siis auto käynyt nosturilla koko 20min aikana minkä auto oli tuolla hallissa).

                    Veikkaisin että mittasivat vaan vuotovirran akun plussan ja kaapelin väliltä, jolla taas saa tietoon että ei VIELÄ ole ongelmaa

                    Comment

                    • MarttiKK
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 1638

                      #85
                      Ei Jessus. Tuo E60/E61 on kyllä sähköjen puolesta niin kuraa kuin vaan voi olla. Itsellä oli E61 ja voi jessus sitä paskuutta. Koko ajan "Boing!!, Boing!!" kun joku vika oli päällä.

                      Comment

                      • kettula 04
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2015
                        • 29
                        • liminka

                        #86
                        :thinkhttps://www.youtube.com/watch?v=q3BUrN_-GOk

                        Tossa linkki mitä ne touhuilee siellä peräkontissa:think

                        Mikäli minä ymmärsin niin ei tuo mutteri saa olla liian tiukalla.Kannattaako niitä mennä kiristeleen,ehkä silloin se herkemmin ottaa runkoon kun vähän pääsee elämään.Mene ja tiedä...:think
                        Last edited by kettula 04; 18-03-2015, 18:24.

                        Comment

                        • Muppe
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 1866
                          • Östermyra

                          #87
                          Originally posted by MarttiKK View Post
                          Ei Jessus. Tuo E60/E61 on kyllä sähköjen puolesta niin kuraa kuin vaan voi olla. Itsellä oli E61 ja voi jessus sitä paskuutta. Koko ajan "Boing!!, Boing!!" kun joku vika oli päällä.
                          Kyllä ja jeesus pelastaa. Eiköhän kantasi ole jo aikaisemmin tullut selväksi kyseistä korimallia vastaan. Toisilla ongelmia on enemmän ja toisella vieläkin enemmän, mutta silti eivät valita.
                          E61 530dA M-Sport
                          E39 520iA Touring

                          ex. E34 525iA
                          ex. E34 535iA
                          ex. E34 520i
                          ex. E34 520i
                          ex. E36 320i

                          Comment

                          • latvala
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 46
                            • kurikka

                            #88
                            Mikäli minä ymmärsin niin ei tuo mutteri saa olla liian tiukalla.Kannattaako niitä mennä kiristeleen,ehkä silloin se herkemmin ottaa runkoon kun vähän pääsee elämään.Mene ja tiedä...:think[/QUOTE]

                            Pitää se ruuvi olla sen verran kiinni, että saa kontaktin "raudasta rautaan". Nuo mitä on tullu vastaan, on ollut niin löysällä että tuo kaapelikenkä on liikkunut tuon pultin ympärillä. Sen takia on sitten lämmennyt ja hitsannut, kun ei ole kunnon kontaktia.

                            Comment

                            • Maili
                              BTCF Member
                              • Aug 2011
                              • 446
                              • E-pohjanmaa

                              #89
                              Tuossa omassa oli ihan ehjän näköinen pohjasta/ korin puolelta. Ei mitään kertymää pohjasta katottunakaan. Jos korjattu, niin hyvin korjattu. Samalla kurkkasin kompuran putken ja sekin oli ehjän näköinen kudosputki.
                              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                              Comment

                              • kettula 04
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2015
                                • 29
                                • liminka

                                #90
                                Tuossa kuva mun kaapelista näkee hyvin ja on helppo korjata,kun ottaa vetoakselin edestä pois,jos on huonona.Tuo näyttäs olevan ok
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎