Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Coupe*
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 486
    • Etelä-pohjanmaa

    Originally posted by jaki View Post
    Nyt, kun on päästy yhteisymmärrykseen, että E60:ssa on vakiona PUOLIautomaattinen ilmastointi, voitaneen siirtyä vastaukseen:

    Helppo homma:
    1. keskikonsoli irti
    2. kojetaulu irti ja sitä ennen kaikki mahdolliset härpäkkeet radiota myöten
    3. konetilan puolelta lämmitysletkut irti ja sitä ennen kaikki muovit rintapellsitä
    4. ilmastointi tyhjäksi ja putket irti rintapellistä
    5. lämmityslaitehässäkkä ohjaamosta pois, toki sitä ennen tukiputkihässäkkä ja pari muuta juttua
    6. täysautomaattilmastoinnin koko laitteista paikalleen ja nuo muutamat verhoilu- jne osat paikalleen.
    7. konehuoneeseen vielä tuplavesiventtiili ja siihen putket
    8. Vielä ilmastoinnin ja jäähdytysjärjestelmän täyttö ja uusi ilmastoinnin ohjausyksikkö paikalleen.

    Tokihan noihin on hommattu oikeat johtosarjat myös.
    Helppo homma, tuskin vie kahtakaan päivää näppärältä
    Noniin, kiitos. Ehkä oli väärä termi mutta juuri tuota puoliautomaattisesti toimivaa tarkoitin

    Comment

    • mpkalle
      Newbiemmer
      • May 2014
      • 9
      • Ylitornio

      Inpa antaa e60 530dhen vikakoodin "engine roughness regulator"? Mitäs osaa tuo meinaa?

      Comment

      • 523i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 319
        • Iisalmi

        Mitä jäähdytinnestettä olette käyttänyt e60:ssä? Ohjekirjahan sanoo että käytä vain bmw omaa nestettä, mutta niin ne taitaa aina kehottaa?? Minkä väristä tuo bmw oma neste sitten on?

        Comment

        • bmw77
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 145
          • P-pohojanmaa

          Originally posted by 523i View Post
          Mitä jäähdytinnestettä olette käyttänyt e60:ssä? Ohjekirjahan sanoo että käytä vain bmw omaa nestettä, mutta niin ne taitaa aina kehottaa?? Minkä väristä tuo bmw oma neste sitten on?
          Sinistähän se on. Tätä oon käyttänyt KLIK!
          ???
          EX: 530D F10 LCI -15
          EX: 530D E61 LCI -08
          EX: 320D E91 -07

          Comment

          • eemi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 297
            • Lahti

            Originally posted by bmw77 View Post
            Sinistähän se on. Tätä oon käyttänyt KLIK!
            +1, samaa laitoin itekki termarijumpan jälkee.
            Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

            ex:
            e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
            e91 320d -11 Alpinweiss III
            e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
            e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
            e39 520i -97 touring Schwarz II
            e34 525i -89 Luxorbeige metallic
            e34 520i -89 Diamantschwarz

            Comment

            • 523i
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 319
              • Iisalmi

              Onko tuossa sitten joku lisäaine mikä pelaa paremmin tuon magnesiumlohkon kanssa vai mikähän siinä on ideana?

              Comment

              • jjanii
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 629
                • joensuu

                Mistä saa edullisimmin e61seen ibs kaapelin?

                Edit. Laakkosella 228e kaapeli ja 2adapteria



                Miten vaikka tuommoinen?
                Last edited by jjanii; 24-11-2015, 14:00.

                Comment

                • Jomppa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 70
                  • Koillis-Helsinki

                  Originally posted by eemi View Post
                  +1, samaa laitoin itekki termarijumpan jälkee.
                  Tuota minunkin autolle juotettiin blandiksen kanssa.
                  E61 530 D X-Drive LCI

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3017
                    • Kuopio

                    Originally posted by eemi View Post
                    +1, samaa laitoin itekki termarijumpan jälkee.
                    Paljonko jäähdytysjärjestelmän kokonaistilavuus on ja paljonko nestettä meni termarin vaihdon jälkeen?
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • eemi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 297
                      • Lahti

                      Originally posted by markok View Post
                      Paljonko jäähdytysjärjestelmän kokonaistilavuus on ja paljonko nestettä meni termarin vaihdon jälkeen?
                      Voi olla, että muistan ihan väärin mut muistaakseni noin 10l sinne ois menny :think Vaihdoin egr- ja päätermarin ja laskin kaikki nesteet pihalle.
                      Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

                      ex:
                      e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
                      e91 320d -11 Alpinweiss III
                      e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
                      e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
                      e39 520i -97 touring Schwarz II
                      e34 525i -89 Luxorbeige metallic
                      e34 520i -89 Diamantschwarz

                      Comment

                      • gud84
                        Newbiemmer
                        • Nov 2014
                        • 13
                        • Finland

                        Autos on vakio puol sähkö säädöt + perslämmitys penkit ja haluasin vaihaa m-sport samoilla spekseillä nii onko ihan bolt on vai onko kiskot tai liittimet jotenki erilaiset ? ja anteeks jos tätä on jo kysytty en vaa löytäny :( auto on e60 04
                        e92 330d M-sport
                        Ex e46 325 cab M-sport II

                        Comment

                        • mehtojarvi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1518
                          • Kymenlaakso

                          Molemmat lambdat ennen katteja näytti 0.7v ,tarkoittaako se että ne on rikki? Aiemmin anto vikakoodin o2 happiarvo? alhainen paikka 1 ja 2. N52b25 kone ja ajettu 190100km
                          E91 325xi vm07
                          E60 530xd vm06 stage X

                          Comment

                          • kuisma
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2011
                            • 48
                            • Helsinki

                            E61 simahti

                            Töistä kotiin tullessa alko häikkäämään. Ensin sammu puhallin, sen jälkeen alko herjaa rekisterikilven valoja, abs valo sytty, radio ja idrive alko räppimään, lopuksi kaikki muut mahdolliset vikavalot ja viimeisenä ohjaustehostin pois pelistä. Pääsin kotipihaan ja sammutin auton, startatessa akun valo syttyy ensimmäisenä, sen jälkeen käy kaikki vikavalot läpi, mutta vain naksahtaa.

                            Äsken annettiin toisesta akusta lisävirtaa ja lähti niinku palmun alta. Mitattiin laturin jännite, 14V ja akun jännite 12,7V. Taas toimii normaalisti, eikä mikään vikavalo pala.

                            Mikähän tuolle tuli? Yöksi meinasin heittää ylläpitolaturiin, ei oo vaan häävi jos jää tuonne tienposkeen aamuruuhkassa...
                            G31 540d Xdrive -17
                            Ex: F11 530dA -14
                            Ex: E61 530dA -04
                            Ex: E36 320ci -92

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3017
                              • Kuopio

                              Originally posted by kuisma View Post
                              Töistä kotiin tullessa alko häikkäämään. Ensin sammu puhallin, sen jälkeen alko herjaa rekisterikilven valoja, abs valo sytty, radio ja idrive alko räppimään, lopuksi kaikki muut mahdolliset vikavalot ja viimeisenä ohjaustehostin pois pelistä. Pääsin kotipihaan ja sammutin auton, startatessa akun valo syttyy ensimmäisenä, sen jälkeen käy kaikki vikavalot läpi, mutta vain naksahtaa.

                              Äsken annettiin toisesta akusta lisävirtaa ja lähti niinku palmun alta. Mitattiin laturin jännite, 14V ja akun jännite 12,7V. Taas toimii normaalisti, eikä mikään vikavalo pala.

                              Mikähän tuolle tuli? Yöksi meinasin heittää ylläpitolaturiin, ei oo vaan häävi jos jää tuonne tienposkeen aamuruuhkassa...
                              Virran vähyydestä nuo oireet kertovat. Mistä akun jännite on mitattu? Selvitä paljonko jännitettä hukkuu akun ja konehuoneen pistokkeen välille? Pahimmassa tapauksessa päävirtakaapelin läpivienti on hapettunut ja tämä aiheuttaa ison tulipalovaaran. Vika voi olla myös kuolleessa akussa joka ei kestä kuormitusta, mutta lepojännite on OK.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2978
                                • Uusimaa

                                Originally posted by kuisma View Post
                                Töistä kotiin tullessa alko häikkäämään. Ensin sammu puhallin, sen jälkeen alko herjaa rekisterikilven valoja, abs valo sytty, radio ja idrive alko räppimään, lopuksi kaikki muut mahdolliset vikavalot ja viimeisenä ohjaustehostin pois pelistä. Pääsin kotipihaan ja sammutin auton, startatessa akun valo syttyy ensimmäisenä, sen jälkeen käy kaikki vikavalot läpi, mutta vain naksahtaa.

                                Äsken annettiin toisesta akusta lisävirtaa ja lähti niinku palmun alta. Mitattiin laturin jännite, 14V ja akun jännite 12,7V. Taas toimii normaalisti, eikä mikään vikavalo pala.

                                Mikähän tuolle tuli? Yöksi meinasin heittää ylläpitolaturiin, ei oo vaan häävi jos jää tuonne tienposkeen aamuruuhkassa...
                                Pieni kooklaus olisi tuonut tuohonkin vastauksen...
                                Värinänvaimennin melko varmasti antautunut.
                                Kun se kylmenee, voi alkaa taas pitämään (viat häviää) kunnes alkaa taas luistaa ja lopultahan se sitten irtoaa kokonaan.
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎