Eihän se yksinkertaisuudessaan ole kun jonkun ns tappokatkasijan poisto tietsikalla,senkun vielä selvittää miten se tapahtuu ,täytyy selvitellä kunhan tuo inpa maailmalta saapuu.
Mistähän vois airbag vika johtua.? Nollattiin auton ollessa sanmuksissa, ja kun virrat löi uudestaan päälle niin löi heti uudestaan valon päälle. Koitettiin sit nollata käynnissä ollessa ja valo hävis. Niin pitkään kun ajoi eikä sammuttanut, niin pysyi valo pois. Heti kun sammutti ja löi virrat päälle niin tuli taas. Eli saa ilmeisesti jonkunsortin virtapiikin? Vikakoodi numero 009af4 "SFZ Resistance, firing circuit, belt tensioner, driver, too high".
No tämähän tuli takaisin. Ihan sama koodi, ja ensimmäisellä nollauksella oli myös sgm boksilta tullut voltage to low? Nollasin ja vireat päälle ja tuli bägi valo takaisin, tosin tuota sgm boksin koodia ei tullut. Mikä tätä nyt riivaa?
No tämähän tuli takaisin. Ihan sama koodi, ja ensimmäisellä nollauksella oli myös sgm boksilta tullut voltage to low? Nollasin ja vireat päälle ja tuli bägi valo takaisin, tosin tuota sgm boksin koodia ei tullut. Mikä tätä nyt riivaa?
Seuraa yleismittarilla jännitettä akulta moottorin käydessä. Tuleeko virtapiikkejä >16V ?
Tuli vain mieleen laturin jännitteensäädin...:think
edit: Tai vaihtoehtoisesti salavalikosta sisäsiististi.
Tuossa koodissa lukee että kuljettajan vyönkiristimen paukun johtojen välillä on liian iso vastus. Suomeksi sytytyspiiri on jostain kohtaa poikki tai huono kontakti, paukun ja keskisatelliitin välillä.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Tuossa koodissa lukee että kuljettajan vyönkiristimen paukun johtojen välillä on liian iso vastus. Suomeksi sytytyspiiri on jostain kohtaa poikki tai huono kontakti, paukun ja keskisatelliitin välillä.
Onko jotain tiettyä kohtaa mistä voisi olla? Mistä kohtaa nämä johdot kulkee?
Mites mahtaisi nelikon alla toimia talvirenkaana 215/60 17 alkuperäisen 225/50 tilalla? 5% kehässä eroa, hurjimpien juttujen mukaan vaihdelaatikko hajoaa jo moisesta.
Aikaisemmin kyselin neuvoa takakontin hydrauliikkapumpusta, joten postailen tuloksen tänne, josko se vaikka jotain auttaisi. Vaihdoin pelkän vastakappaleen mihin kyseinen pumppu tulee kiinni ja vaihtokunnossa se olikin. Korjaus maksoi noin 4€, joten verrattaen halpa.
Mielenkiintoista miten se noin olikin kulunut :think
Mites mahtaisi nelikon alla toimia talvirenkaana 215/60 17 alkuperäisen 225/50 tilalla? 5% kehässä eroa, hurjimpien juttujen mukaan vaihdelaatikko hajoaa jo moisesta.
Itsellä samanlainen auto E60/renkaat 215/55-17. Olen ollut tyytyväinen.
En uskaltanut laittaa 215/60 sarjaa koska epäilin mahtuuko pyörimään joka tilanteessa. Jos joskus F10 niin siihen se on passeli vai mahtuuko 225/60-17 pyörimään?
Comment