Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjanii
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 629
    • joensuu

    Pystykös tuota ibs kaapelia poistamaan käytöstä?

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3019
      • Kuopio

      Originally posted by jjanii View Post
      Pystykös tuota ibs kaapelia poistamaan käytöstä?
      Johtosarjaan menevän pienen liittimen irrotuksella saa IBS:n pois käytöstä. Antaa kylläkin vikakoodin moottorin ohjaukseen, mutta ei vaikuta muuten toimintaan.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • jjanii
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 629
        • joensuu

        Originally posted by markok View Post
        Johtosarjaan menevän pienen liittimen irrotuksella saa IBS:n pois käytöstä. Antaa kylläkin vikakoodin moottorin ohjaukseen, mutta ei vaikuta muuten toimintaan.
        Pystysikö jotain kuvaa tai tarkempaa tietoo laittamaan?

        Edit. Tämä liitin irti?

        Last edited by jjanii; 29-11-2015, 12:51.

        Comment

        • henkka86
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 109
          • Savonlinna

          Tästäkin varmasti ollu juttua aiemminkin. Eli tuosta käyttiksestä tarkoitus tyhjentää lähiaikoina tuo hiukkaspönttö. Löytyy vielä helposta paikasta auton alta. Uskaltaako tuolla ajaa ennenkuin poltot on ohjelmoitu pois?
          nykyiset

          e70 x5 3.0sd M-sport -09
          e70 x5 m50d -13

          ex. f25 x3 30d M-sport -12
          ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
          ex. e60 525ia M-sport -06
          ex. e61 530da touring -05
          ex. e46 330d touring M-sport -02
          ex. e39 535ia -97
          ex. e34 525i -91

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7521
            • Jyväshyvä

            Originally posted by henkka86 View Post
            Tästäkin varmasti ollu juttua aiemminkin. Eli tuosta käyttiksestä tarkoitus tyhjentää lähiaikoina tuo hiukkaspönttö. Löytyy vielä helposta paikasta auton alta. Uskaltaako tuolla ajaa ennenkuin poltot on ohjelmoitu pois?
            Uskaltaa. Vuosimallista riippuen sytyttää vikavalon tauluun tai sitten ei.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • jjanii
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 629
              • joensuu

              Originally posted by jjanii View Post
              Pystysikö jotain kuvaa tai tarkempaa tietoo laittamaan?

              Edit. Tämä liitin irti?

              Googlen avulla etsimällä pitäis siis tuo piuha olla? Otin irti mutta vielä näyttelee nosturin kuvaa ja valittelee että varaus käynyt alhaalla..? Oli muuten tuo liitin irti kun auto minulle tuli, mutta tuli jossain välissä tökättyä takaisin kiinni

              Comment

              • Doni666
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 168
                • Kotka

                Hemmetti. Kuukausi sitten vaihdoin egr- ja päätermostaatin kun moottorin lämmöt oli suurimmillaan 77C. Vaihdon jälkeen lämmöt nousi 95C tienoille ja tänään tarkastelin lämmöt reilu 100km ajon jälkeen niin vaihtelivat enää 80-82c välillä, taajamassa jopa hieman alle tuon. Myytiinkö Schmiedmannilla huonoa tavaraa vai onkohan syy laatikon lämmönvaihtimessa?
                1995 E38 740iAL
                1994 E38 740iA
                2004 E61 530d touring
                1989 Nissan 200SX S13
                1981 Datsun Sunny B310

                Comment

                • jjanii
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 629
                  • joensuu

                  Originally posted by Doni666 View Post
                  Hemmetti. Kuukausi sitten vaihdoin egr- ja päätermostaatin kun moottorin lämmöt oli suurimmillaan 77C. Vaihdon jälkeen lämmöt nousi 95C tienoille ja tänään tarkastelin lämmöt reilu 100km ajon jälkeen niin vaihtelivat enää 80-82c välillä, taajamassa jopa hieman alle tuon. Myytiinkö Schmiedmannilla huonoa tavaraa vai onkohan syy laatikon lämmönvaihtimessa?
                  Eihän ne lämmöt aina voi pysyä siellä lukemissa mitä aivan uusien termarien jälkeen näyttää. kunhan yli 80 pysyy niin ajoa vaan?

                  Comment

                  • E39Fin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2013
                    • 1761
                    • HKI/Orimattila

                    Originally posted by jjanii View Post
                    Eihän ne lämmöt aina voi pysyä siellä lukemissa mitä aivan uusien termarien jälkeen näyttää. kunhan yli 80 pysyy niin ajoa vaan?
                    Juu mullakin vaihtelee vähän 82-89 välillä, BMW originalteile löytyy ja vaihdosta ei kauaakaan.
                    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                    E39 523iA Oxfordgreen

                    Comment

                    • Doni666
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 168
                      • Kotka

                      No tänään aamulla ei ajossa päässyt enää edes 77 asteeseen. Joku termari on pettänyt, toivottavasti on kuitti vielä tallella.
                      1995 E38 740iAL
                      1994 E38 740iA
                      2004 E61 530d touring
                      1989 Nissan 200SX S13
                      1981 Datsun Sunny B310

                      Comment

                      • ProOil
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2015
                        • 35
                        • Turku

                        Originally posted by Doni666 View Post
                        No tänään aamulla ei ajossa päässyt enää edes 77 asteeseen. Joku termari on pettänyt, toivottavasti on kuitti vielä tallella.

                        Onko kysymyksessä öljyjen vai jäähdytyksen lämpö? Näiden lämmöt elävät eri elämää ja vaikutukset myös.
                        Paremman luokan öljy, ensi vuonna Suomessa...

                        http://www.penriteoil.com.au/

                        Comment

                        • AnttiMH
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 146
                          • Esbo

                          Originally posted by ProOil View Post
                          Onko kysymyksessä öljyjen vai jäähdytyksen lämpö? Näiden lämmöt elävät eri elämää ja vaikutukset myös.
                          Olettaisin että tässä kyseessä se lämpötila minkä näkee E6X ns. salavalikosta nopeusmittarin alapuolelta. Tämän "mittarin" lämpötilatieto on melko suurella varmuudella veden lämpötila.

                          Comment

                          • Doni666
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 168
                            • Kotka

                            Originally posted by AnttiMH View Post
                            Olettaisin että tässä kyseessä se lämpötila minkä näkee E6X ns. salavalikosta nopeusmittarin alapuolelta. Tämän "mittarin" lämpötilatieto on melko suurella varmuudella veden lämpötila.
                            Juuri näin, laitoinkin jo oman topicin syyllisestä. Eihän näistä edes näe öljyn lämpöjä mistään.
                            Last edited by Doni666; 02-12-2015, 09:14.
                            1995 E38 740iAL
                            1994 E38 740iA
                            2004 E61 530d touring
                            1989 Nissan 200SX S13
                            1981 Datsun Sunny B310

                            Comment

                            • Ile R
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2005
                              • 32
                              • Kajaani

                              Tietääkö kukaan saako e6x malliin alumiini tai teräs pohja panssaria. Lähti muovi kävelemään kun ollut teitä aurattu prkl.

                              Comment

                              • 523i
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 319
                                • Iisalmi

                                Kumpaa öljyä olette bensa e60 käyttänyt, 5w-40 vai 5w30? Ainakin tuossa e39:ssä huomasin että "majoneesin" kertyminen vähenee tuolla w30:lla. Ei ole kyllä tuo e60 samalla lailla tätä majoneesia öljykorkkiin kerännytkään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎